Jump to content

Termostat M47N (320D) E46


Recommended Posts

Salut!Tu mergi sa faci o diagnoza,vezi ce iese la pompa auxiliara si daca functioneaza acel ventil ce deschide caldura.Nu trebuieste sa schimbi (INCA) termostatele.Daca apa urca pana la 80 grade ar trebui sa ai caldura,solutia la tine nu este schimbarea imediata a termostatelor,solutia imediata este verificarea si repararea pompei aux si ce mai este acolo.

 

 

SAlut!Incearca sa mergi cu masina,pe loc motorul se incalzeste mai greu,in mers se incalzeste cel mai repede,si daca dupa 30 min apa nu urca decat pana la 56grade atunci mai mult ca sigur este dus termostatul principal,de cele mai multe ori cand este dus cel de la EGR apa urca pana la 70grade apoi nu mai urca,dar pana acolo ajunge rapid.

 

joi imi ajung ambele joi sau vineri o sa le schimb. revin cu ceva poze

Link to comment
Share on other sites

Salut!Tu mergi sa faci o diagnoza,vezi ce iese la pompa auxiliara si daca functioneaza acel ventil ce deschide caldura.Nu trebuieste sa schimbi (INCA) termostatele.Daca apa urca pana la 80 grade ar trebui sa ai caldura,solutia la tine nu este schimbarea imediata a termostatelor,solutia imediata este verificarea si repararea pompei aux si ce mai este acolo.

 

M-am programat la service pentru maine dimineata. Revin cu noutati, poate ajuta..

Azidimineata la -23 de grade :brr: nu mi-a pornit. Alta bucurie: bateria :cry:

Link to comment
Share on other sites

M-am programat la service pentru maine dimineata. Revin cu noutati, poate ajuta..

Azidimineata la -23 de grade :brr: nu mi-a pornit. Alta bucurie: bateria :cry:

Salut!incearca sa pui bateria pe redresor,si in serile foarte reci scoate bateria de pe masina si bag-o in casa,asa nu o sa mai ai surprize neplacute,pana cumperi o alta baterie.

Link to comment
Share on other sites

HELP MEE..

Salutare. Cine ma poate ajuta cu un capac de termostat pentru un bmw seria 3 (eu am 318d dar merge si de pe alte modele diesel) modelul din poza. Platesc. Astept oferte.

Salut!Iti trimit eu un capac.Tu o sa platesti transportul,ca sa iesi mai ieftin o sa-l trimit prin posta.Nu te costa nimic capacul.Sa-mi trimiti datele tale PM.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

urmeaza sfaturile anterioare din acest topic.

demonteaza termostatul EGR si sufla :)

poate scapi asa.

termostatul de la EGR e ok. problema era la termostatul principal. doar ca nu am putut desface un surub de la capacul de la termostat si l-am rupt si abea dupa aia am reusit sa desfac surubul cu ajutorul unui cleste de instalator saitar. si ce sa vezi ... surpriza ... termostatul principal era sarit dintr/o clema si din aceasta cauza statea tot timpul deschis. acum astept de la user-ul botosanibmw - dl. Ovidiu un capac de termostat caruia ii multumesc foarte mult si sper sa ma revansez intr-o zi fata de dumnealui.

Link to comment
Share on other sites

cateva poze cu termostatul cel vechi. dupa cum se vede in poze e cel original, nu a mai fost schimbat. se vede si data 02/04 si se mai vede "made in Austria". cand l-am dat jos o ureche de la termostat era sarita din clema si de aceea statea pe deschis tot timpul. acum stau si ma intreb cum de a sarit de acolo, e posibil ?!? maine o sa ajunga capacul pe care mi l-a trimis dl. Ovidiu "botosanibmw" si o sa revin cu comm. dupa montaj si un mic test.

post-69698-0-68738000-1421140161_thumb.jpg

post-69698-0-22608700-1421140168_thumb.jpg

post-69698-0-65537900-1421140172_thumb.jpg

post-69698-0-52613200-1421140177_thumb.jpg

post-69698-0-86097200-1421140182_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

M-am programat la service pentru maine dimineata. Revin cu noutati, poate ajuta..

Azidimineata la -23 de grade :brr: nu mi-a pornit. Alta bucurie: bateria :cry:

 

Azi am scos masina din service.

Au fost schimbate ambele termostate. La unu era sparta carcasa, iar celalalt defect pur si simplu. S-a mai schimbat cureaua de alternator si s-a facut schimbul de ulei (evident cu toate filtrele). Cost total 1100 Lei (piese + manoepera).

Din pacate am ajuns prea tarziu. In dimineata zilei in care am dus-o, a inceput sa scoata un abur dens cu miros de ars. Mecanicul spune ca e ”dusa” garnitura de chiulasa. Alti bani, alta distractie.

 

Va multumesc pentru post-uri, poate as fi facut ceva, pe cont propriu, mai devreme - daca nu era asa de frig afara.

Link to comment
Share on other sites

Azi am scos masina din service.

Au fost schimbate ambele termostate. La unu era sparta carcasa, iar celalalt defect pur si simplu. S-a mai schimbat cureaua de alternator si s-a facut schimbul de ulei (evident cu toate filtrele). Cost total 1100 Lei (piese + manoepera).

Din pacate am ajuns prea tarziu. In dimineata zilei in care am dus-o, a inceput sa scoata un abur dens cu miros de ars. Mecanicul spune ca e ”dusa” garnitura de chiulasa. Alti bani, alta distractie.

 

Va multumesc pentru post-uri, poate as fi facut ceva, pe cont propriu, mai devreme - daca nu era asa de frig afara.

nu vreau sa vorbesc prostii dar ce sa intelegem, ca la -23 de grade sa crapat/spart termostatul/capacul de la motor si pana sa ajungi la service ai ramas fara lichid de racie ... numai asa ti sa putut arde garnitura de _chiulasa_. din cate stiu eu nu-i scumpa rau piesa, nu stiu manopera ca o sa fie. sper sa scapi ieftin. te asteptam cu un comm.

Link to comment
Share on other sites

nu vreau sa vorbesc prostii dar ce sa intelegem, ca la -23 de grade sa crapat/spart termostatul/capacul de la motor si pana sa ajungi la service ai ramas fara lichid de racie ... numai asa ti sa putut arde garnitura de _chiulasa_. din cate stiu eu nu-i scumpa rau piesa, nu stiu manopera ca o sa fie. sper sa scapi ieftin. te asteptam cu un comm.

 

povestea a inceput altfel:

Nu dadea caldura, desi temperatura crestea aproape de 90 de grade. Nu stiu de ce a crapat capacul termostatului, probabil din cauza frigului. Dar, asta cam cu o saptamana inainte.

Am umblat fara lichid, sau cu prea putin lichid, cateva zile. Temperatura nu crestea peste pragul de avarie din cauza temperaturilor de afara (-10 - 20 constant)si nu am sesizat lipsa lichidului.

In dimineata in care masina nu a pornit din cauza bateriei, am pornit-o cu ajutorul cuiva (am primit curent) si am lasat-o vreo 20 de minute la relanti in curte. Atunci cred ca s-a ”dus” garnitura de chiulasa. Neruland, nu s-a mai racit motorul.

M-am uitat la preturi, garnitura e aprox 250 lei, verificat/rectificat chiulasa 100 lei, la care se adauga manopera. Aici cred ca ma arde! Am inteles ca s-ar putea sa mai fie ceva garnituri de schimbat, ca urmare a demontarii.

 

Urmatoarea vizita la service peste 2 zile. Atunci imi spune ce are, daca intr-adevar e garnitura de chiulasa. Oricum, scoate niste aburi, incat cel din spatele meu nu vede nimic.

Link to comment
Share on other sites

Salutare. Imi poate explica cineva cum se face aerisirea corecta la instalatia de racire. Acum 1 ora am terminat de montat capacul la termostat si am lasat-o la relantiu vreo 10-15 minute timp in care apa a urcat la 90(acul pe verticala) dupa care am facut vreo 3-4 km cu ea mai in forta si am observat ca acul trece chiar de 90 de grade si a pornit si electroventilatorul. Intre timp i-am tot completat cu lichid de racire, am bagat in total 1,5 litri.
Link to comment
Share on other sites

am primit si un raspuns de "Doar e46" pe farcebook de la Toma Marius:

 

Desfa aerisitoarele de jumatate si baga in vasul de expansiune pana iase doar antigel pe toate aerisitoarele ... fara aer.

Le strangi in ordine pe care curge doar antigel, il strangi primul pe care il ai pe un cot de plastic daca nu ma insel ... ala e primul

Al 2-lea e pe termostatul EGR si ultimul e pe vasul de expansiune dupa ce sunt toate stranse e aerisita instalatia.

Pornesti masina dai drumu la caldura si dupa ce ajunge la 90 vezi daca mai trebuie completat.

 

sper sa va fie si voua iar daca mai exista completari va rog sa scrieti aici ca sa fie de folos si altor colegi de pe forum.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Salutari

 

Am si eu o problema,la mine dupa ce pornesc motorul creste temperatura destul de greu si nu am nici caldura in interior(caldura e foarte putina). Dupa pornire am lasato la relantiu sa mearga cam 5 minute,am intrat in meniul ascuns si imi arata o temperatura de 36 de grade,m-am dat jos si am mers la radiator,am constatat ca era si el cald,la fel ca si furtunul gros care vine de la motor(Termostat) la vasul de expansiune era cald,e normal asa ceva?

Eu cred ca am o problema,ma puteti ajuta? E termostatul defect? Care termostat ar trebui sa-l schimb?

Eu cred ca e termostatul de la motor defect,e blocat pe deschis,am dreptate?

Masina e un 320d din 2000 100kw 136cp.

Termostatul la ce temperatura deschide?

Eu stiam ca pe la 85-90 grade.

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Salutari

 

Am si eu o problema,la mine dupa ce pornesc motorul creste temperatura destul de greu si nu am nici caldura in interior(caldura e foarte putina). Dupa pornire am lasato la relantiu sa mearga cam 5 minute,am intrat in meniul ascuns si imi arata o temperatura de 36 de grade,m-am dat jos si am mers la radiator,am constatat ca era si el cald,la fel ca si furtunul gros care vine de la motor(Termostat) la vasul de expansiune era cald,e normal asa ceva?

La 88 deschide la diesel, daca e radiatorul mare cald schimba termostatul principal.

Link to comment
Share on other sites

Ok,multumesc pentru raspunsuri.

O sa incep prin a schimba termostatul principal sa vad cum merge si dupa chear daca e ok o sa schimb si termostatul de pe EGR. :drinks:

O intrebare mai am,niste preturi stie cineva si cam de la ce firma recomandati?

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Ok,multumesc pentru raspunsuri.

O sa incep prin a schimba termostatul principal sa vad cum merge si dupa chear daca e ok o sa schimb si termostatul de pe EGR. :drinks:

O intrebare mai am,niste preturi stie cineva si cam de la ce firma recomandati?

salut, termostatul de la EGR e simplu de verificat, il dai jos si sufli prin el. daca aerul trece cu usurinta nu mai e bun si trebuie schimbat, daca trece numai un "un firicel" de aer termostatul e ok si nu tre sa-l schimbi. trebuie verificat la rece. ca marca de termostat sa pui ... pune ce gasesti(Gates, Facet, Febi, Vemo, etc.) sau daca ai bani pune BEHR, sunt cei care echipeaza?echipau din fabrica BMW-urile. eu unul am schimbat termostatul principal si am pus un termostat marca STC achizitionat cu 115 lei, altceva nu am gasit prin magazinele de piese de la mine din oras. ori nu erau deloc, ori nu erau pe stoc la distribuitori magazinelor respective, nu aveau marci care sunt mai consacrate si masina era desfacuta de vreo 3 zile ca prinsasem weekend-ul. am pus ce am gasit. in schimb se gasea pe original(BEHR) dar cu 240 lei.

Link to comment
Share on other sites

salut, termostatul de la EGR e simplu de verificat, il dai jos si sufli prin el. daca aerul trece cu usurinta nu mai e bun si trebuie schimbat, daca trece numai un "un firicel" de aer termostatul e ok si nu tre sa-l schimbi. trebuie verificat la rece. ca marca de termostat sa pui ... pune ce gasesti(Gates, Facet, Febi, Vemo, etc.) sau daca ai bani pune BEHR, sunt cei care echipeaza?echipau din fabrica BMW-urile. eu unul am schimbat termostatul principal si am pus un termostat marca STC achizitionat cu 115 lei, altceva nu am gasit prin magazinele de piese de la mine din oras. ori nu erau deloc, ori nu erau pe stoc la distribuitori magazinelor respective, nu aveau marci care sunt mai consacrate si masina era desfacuta de vreo 3 zile ca prinsasem weekend-ul. am pus ce am gasit. in schimb se gasea pe original(BEHR) dar cu 240 lei.

Cu termostatul EGR asa o sa fac,o sa-l verific primadata.

Cu termostatul principal nu o sa iau nici eu pe original,mai vreau sa schimb si antigelul si o sa am niste costuri.

Multumesc pentru sfaturi.

 

Cand o sa schimb termostatul imi trebuie si ceva garnituri sau ele vin cu totul la pachet? Sau poate garniturile nu trebuie schimbate?

Link to comment
Share on other sites

Termostatul cel nou vine cu garnitura. Si eu am schimbat antigelul si am pus antigel G11 albastru marca 4Max facut un Polonia. Am mai luat si 4 litri de apa distilata. Am pus 4 litri antigel si restul apa distilata. Acum depinde cum ai de gand sa il schimbi. Undeva intr-un topic de curand am scris eu cum am facut sa schimb antigelul.
Link to comment
Share on other sites

Termostatul cel nou vine cu garnitura. Si eu am schimbat antigelul si am pus antigel G11 albastru marca 4Max facut un Polonia. Am mai luat si 4 litri de apa distilata. Am pus 4 litri antigel si restul apa distilata. Acum depinde cum ai de gand sa il schimbi. Undeva intr-un topic de curand am scris eu cum am facut sa schimb antigelul.

Eu am completat doar cu antigel concentrat G12 rosu,nu am facut schimbul de antigel pana acum,nu stiu de care a avut inainte dar dupa cum am vazut pe forum eu am inteles ca G12 rosu trebuie,e ok rosu sau trebuie albastru?

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

antigelul G12 e roz/rosu iar antigelul G11 e albastru si rareori verde. parerile despre tipul de antigel folosit la BMW sunt impartite, sunt colegi de pe forum care au pus si G12 roz/rosu la BMW. din recomandarile celor de la BMW se pune antigel G11 albastru. antigelul G12 il folosesc cei din grupul VAG sau Opel. insa despre ce ai facut tu si anume faptul ca ai amestecat antigelul existent(presupunem G11) cu cel roz/rosu G12 pot sa iti zic ca nu e bine deloc, deoarece au 2 compoziti chimice diferite. acelasi lucru ca si tine am facut si eu. m-am luat dupa un vanzator de la un magazin de piese auto care probalil vroia doar sa isi vand marfa. mai mult de 70-80 lei nu te costa sa schimbi antigelul. ti-am mai zis, ai nevoie de 4-5 litri de antigel si 3-4 de apa distilata depinde cum vrei sa ii faci concentratia. au am pus 4 de antigel si restul apa(-35 grade). il tin 3-4 ani si il schimb.
Link to comment
Share on other sites

antigelul G12 e roz/rosu iar antigelul G11 e albastru si rareori verde. parerile despre tipul de antigel folosit la BMW sunt impartite, sunt colegi de pe forum care au pus si G12 roz/rosu la BMW. din recomandarile celor de la BMW se pune antigel G11 albastru. antigelul G12 il folosesc cei din grupul VAG sau Opel. insa despre ce ai facut tu si anume faptul ca ai amestecat antigelul existent(presupunem G11) cu cel roz/rosu G12 pot sa iti zic ca nu e bine deloc, deoarece au 2 compoziti chimice diferite. acelasi lucru ca si tine am facut si eu. m-am luat dupa un vanzator de la un magazin de piese auto care probalil vroia doar sa isi vand marfa. mai mult de 70-80 lei nu te costa sa schimbi antigelul. ti-am mai zis, ai nevoie de 4-5 litri de antigel si 3-4 de apa distilata depinde cum vrei sa ii faci concentratia. au am pus 4 de antigel si restul apa(-35 grade). il tin 3-4 ani si il schimb.

Ok,multumesc pentru raspunsuri,o sa schimb oricum antigelul eu nu l-am schimbat de cand am masina si a trecut un an de cand e la mine.

Oricum trebuie sa schimb termostatul si cu ocazia asta schimb si antigelul,o sa cumpar G11,nu stiu ce am in masina ca avea o culoare ciudata si l-am verificat sa vad la cate grade ingheata si surpriza,ingeta la -10 grade,am bagat 2L de antigel concentrat G12 si l-am facut la -30,am avut noroc putea sa inghete si sa am alte probleme. <_<

Link to comment
Share on other sites

O sa aiba o culoare inchisa spre violet.. ai grija ce tip de termostat comanzi. Eu am un 318d de 85kw 116cp din 2004 si am primit un termostat care merge la motoarele de 136 de cp si nu sa potrivit cu toate ca cei de pe site-ul respectiv mi-au cerut seria de caroserie si au zis ca merge si la mine. Comanda-l de la cineva de care sa fi sigur ca iti trimite exact ce ai nevoie. E mai bine daca te uiti tu exact ce tip de termostat ai ca sa stii sa comanzi. Te salut.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.