Jump to content

Termostat M47N (320D) E46


Recommended Posts

Salutare oameni buni ...de ceva vreme cam o luna nu am iesit cu masina extern, in schimb acasa - job 20 minute (traversez centrul Clujului)am mers cu ea cam 200 de km extern a fost cam -4 , -6 g cum urcam Feleacu (pt cunoscatori) masina sa incalzit pana la 90 de grade iar api cand mergeam constant temperatura a inceput sa scada pana la prima liniuta (incalzirea data pe AUTO) a mai patit cineva ceva de genul asta

Multumesc anticipat ...

Link to comment
Share on other sites

cred ca ai termostatul principa si/sau termostatul egr defect.cel egr se verifica usor.il dai jos si sufli in el.daca aerul trece usor este defect.schimba-l dar asta nu inseamna ca iti rezolva problema 100%.poti avea si termostatul prinsipal defect.ala e putin mai complicat de schimbat.du-te la un service
Link to comment
Share on other sites

cred ca ai termostatul principa si/sau termostatul egr defect.cel egr se verifica usor.il dai jos si sufli in el.daca aerul trece usor este defect.schimba-l dar asta nu inseamna ca iti rezolva problema 100%.poti avea si termostatul prinsipal defect.ala e putin mai complicat de schimbat.du-te la un service

senzorul din lichidu de racire are ceva treaba ? in schema noastra

Link to comment
Share on other sites

La mine la e46 320d 150cp imi scadea apa cand ieseam in exterior pana la prima liniuta. In oras sta la 90. Am scimbat termostatu principal si nu mai cobora atat de jos.

Am dat jos termostatu de la racitoru de gaze si suflam de voie prin el. L-am schimbat si e totu ok.

La 0 grade afara in aproape 1km apa mi-a trecut de albastru si cam in alti 2 km mi-a ajuns la 90. Mi se incalzeste foarte repede acum.

Termostatu principal e gates si de la racitor behr.

Mare atentie la termostatu de la racitor. Avea mufare prin furtun si eu pe masina am cupla rapida. Am schinbat capetele intre ele si e totu ok.

Link to comment
Share on other sites

La mine la e46 320d 150cp imi scadea apa cand ieseam in exterior pana la prima liniuta. In oras sta la 90. Am scimbat termostatu principal si nu mai cobora atat de jos.

Am dat jos termostatu de la racitoru de gaze si suflam de voie prin el. L-am schimbat si e totu ok.

La 0 grade afara in aproape 1km apa mi-a trecut de albastru si cam in alti 2 km mi-a ajuns la 90. Mi se incalzeste foarte repede acum.

Termostatu principal e gates si de la racitor behr.

Mare atentie la termostatu de la racitor. Avea mufare prin furtun si eu pe masina am cupla rapida. Am schinbat capetele intre ele si e totu ok.

azi am schimbat termostatul EGR prin cel vechi puteam sa suflu foarte usor nu opunea nici un pic de rezistenta ... in schimb prin cel nou nu trece aproape deloc ...

sper sa se rezolve revin cu informatii ...

acici sunt cateva poze TERMOSTAT EGR

https://www.dropbox.com/sh/suubi7ef0soe2f0/AADpYnT3GYpYtnX2pineqEoaa?dl=0

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

salutare colegilor, am o problema mare cu caldura. e posibil ca in vreo 70-80 de km sa nu imi creasca apa mai mult de 75-80 de grade?? maxim 80..

acum 2 zile am plecat de acasa in 4 persoane si 3 bagaje, am parcurs vreo 35-40 de km dupa care m-am intros singur acasa. iar temperatura apei nu a vrut sa creasca nici in ruptul capului. pana sa ajung acasa inainte cu cativa km am decuplat DSC-ul si m-am "tras" pe zapada pe o portiune de vreo 300-350 de metri dupa care am mers in masalier aceea distanta ... deabea atunci am vazut si eu pentru prima data in aceasta toamna-iarna(de cand am masina) acul pe verticala la 90 de grade. ma gandesc sa ii schimb temostatele, dar nu am idee cu care sa incep. am citit mai sus ca unii dintre voi a-ti schimbat pe cel de pe teava de la EGR(ala mic) si a-ti scapat de probleme. ideea e ca la mine nici pe loc daca stau cu motorul pornit nu creste la 90 de grade. ce a ce ma face sa cred ca termostatul mare e problema, e blocat pe deschis. are cineva vreo idee?? vreo sugestie!!!

Edited by Cosmin Andrei
Link to comment
Share on other sites

termostatul egr se verifica usor.il dai jos si sufli in el.daca aerul trece usor inseamna ca trebuie scimbat.cel principal se verifica mai greu.posibil unul din ele sa fie defect sau chiar ambele.la cel principal de obicei se rup clemele din plastic

 

pentru a verifica termostatul de la egr trebuie sa scot din lichidul de racire sau nu se pierde asa mult cand il dau jos de acolo???

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

Va rog pe care puteti sa ma ajutati si pe mine.

Am un E 46, 320D din 98. 129CP

Problema este urmatoarea: nu am caldura in masina deloc! Saptamana trecuta mai baga caldura. Mai rar, dar mai aveam. Acum deloc.

Am intrat in meniul din BC si temperatura urca pana la 84 grade maxim. In general sta undeva intre 74-80. Afara sunt -10 grade.

Eu asa imi aduc aminte ca aveam caldura in masina inainte ca temperatura sa ajunga la 90 de grade. Nu ar fi logic sa am caldura, chiar daca mai putina?

Anyway.. am citit in posturile anterioare despre cele doua termostate. Din motive de timp, nu as duce masina la mecanic sa mi-o tina cateva zile. Am nevoie de ea.

Daca ar fi termostatul EGR l-as schimba eu.. (desi e frig de crapa pietrele :) )

Ce ziceti? Vreo parere?

P.S. in urma cu vreo luna mi s-a aprins in bord martorul cu apa de la radiator (cred ca ala e). Am verificat si este antigel full. Are vreo legatura cu problema de mai sus? Mentionez ca nu ramane aprins mereu.

As atasa si o poza cu ce imi arata in bord dar nu stiu cum :)

 

Va multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

Va rog pe care puteti sa ma ajutati si pe mine.

Am un E 46, 320D din 98. 129CP

Problema este urmatoarea: nu am caldura in masina deloc! Saptamana trecuta mai baga caldura. Mai rar, dar mai aveam. Acum deloc.

Am intrat in meniul din BC si temperatura urca pana la 84 grade maxim. In general sta undeva intre 74-80. Afara sunt -10 grade.

Eu asa imi aduc aminte ca aveam caldura in masina inainte ca temperatura sa ajunga la 90 de grade. Nu ar fi logic sa am caldura, chiar daca mai putina?

Anyway.. am citit in posturile anterioare despre cele doua termostate. Din motive de timp, nu as duce masina la mecanic sa mi-o tina cateva zile. Am nevoie de ea.

Daca ar fi termostatul EGR l-as schimba eu.. (desi e frig de crapa pietrele :) )

Ce ziceti? Vreo parere?

P.S. in urma cu vreo luna mi s-a aprins in bord martorul cu apa de la radiator (cred ca ala e). Am verificat si este antigel full. Are vreo legatura cu problema de mai sus? Mentionez ca nu ramane aprins mereu.

As atasa si o poza cu ce imi arata in bord dar nu stiu cum :)

 

Va multumesc anticipat!

Salut!Daca apa ajunge la 84 grade inseamna ca problema ta este la pompa auxiliara(cea care sa afla in compartimentul motor in partea dreapta cum stai cu fata la motor)este montata pe contraaripa,aceasta pompa are rolul de a deschide si ventilul ce da caldura in habitaclu.Fa o diagnoza.Chiar si la 74 grade trebuieste sa ai caldura in masina.

 

P.S.Daca masina este 320d din 98 are motor de 136 hp,nu 129 hp.

Edited by botosanibmw
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul foarte prompt!

Ce imi sugerezi tu, este sa merg la o diagnoza la un service?

 

Salut!Daca apa ajunge la 84 grade inseamna ca problema ta este la pompa auxiliara(cea care sa afla in compartimentul motor in partea dreapta cum stai cu fata la motor)este montata pe contraaripa,aceasta pompa are rolul de a deschide si ventilul ce da caldura in habitaclu.Fa o diagnoza.Chiar si la 74 grade trebuieste sa ai caldura in masina.

 

P.S.Daca masina este 320d din 98 are motor de 136 hp,nu 129 hp.

 

 

discutia cu CP la masina mea am mai avut-o. are 95 de kw. deci 129 cp.

pe unele site-uri cu piese apare si modelul asta. insa pe majoritatea, nu!

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru raspunsul foarte prompt!

Ce imi sugerezi tu, este sa merg la o diagnoza la un service?

 

 

 

 

discutia cu CP la masina mea am mai avut-o. are 95 de kw. deci 129 cp.

pe unele site-uri cu piese apare si modelul asta. insa pe majoritatea, nu!

Iata si pompa buclucasa.post-46628-0-27578400-1420528854_thumb.png.ACEASTA TREBUIESTE VERIFICATA.

Link to comment
Share on other sites

Buna ziua,

Va rog pe care puteti sa ma ajutati si pe mine.

Am un E 46, 320D din 98. 129CP

Problema este urmatoarea: nu am caldura in masina deloc! Saptamana trecuta mai baga caldura. Mai rar, dar mai aveam. Acum deloc.

Am intrat in meniul din BC si temperatura urca pana la 84 grade maxim. In general sta undeva intre 74-80. Afara sunt -10 grade.

Eu asa imi aduc aminte ca aveam caldura in masina inainte ca temperatura sa ajunga la 90 de grade. Nu ar fi logic sa am caldura, chiar daca mai putina?

Anyway.. am citit in posturile anterioare despre cele doua termostate. Din motive de timp, nu as duce masina la mecanic sa mi-o tina cateva zile. Am nevoie de ea.

Daca ar fi termostatul EGR l-as schimba eu.. (desi e frig de crapa pietrele :) )

Ce ziceti? Vreo parere?

P.S. in urma cu vreo luna mi s-a aprins in bord martorul cu apa de la radiator (cred ca ala e). Am verificat si este antigel full. Are vreo legatura cu problema de mai sus? Mentionez ca nu ramane aprins mereu.

As atasa si o poza cu ce imi arata in bord dar nu stiu cum :)

 

Va multumesc anticipat!

 

salut cu ai intrat in meniul din BC(e vorba de meniul ascuns) si unde ai vazut teperatura la apa la ce numar din meniu trebuie sa ma uit. in ce conditii trebuie verificata(trebuie sa merg cu ea sau e suficient sa o las pornita pe loc 15-20-25 de minute)

Link to comment
Share on other sites

salut cu ai intrat in meniul din BC(e vorba de meniul ascuns) si unde ai vazut teperatura la apa la ce numar din meniu trebuie sa ma uit. in ce conditii trebuie verificata(trebuie sa merg cu ea sau e suficient sa o las pornita pe loc 15-20-25 de minute)

 

 

cu motorul pornit, apesi pe butonul din stanga pana ajungi la meniul 19. lasi o clipa si apesi din nou scurt. prin aceasta operatiune se deblocheaza meniurile de la 3 la 8. apesi succesiv pana ajungi la meniul 7 si voila!

in mod normal temperatura ar trebui sa ajunga la 90 de grade in max 10 km.

Link to comment
Share on other sites

Odata cu schimbarea acestei pompe, se va remedia si problema cu temperatura apei?

Daca la diagnoza iese ca pompa este cu probleme,atunci inlocuirea duce la rezolvarea problemei tale.Dar ai verificat daca dupa incalzirea motorului furtunele ce pleaca din pompa auxiliara sunt fierbinti?

Link to comment
Share on other sites

Daca la diagnoza iese ca pompa este cu probleme,atunci inlocuirea duce la rezolvarea problemei tale.Dar ai verificat daca dupa incalzirea motorului furtunele ce pleaca din pompa auxiliara sunt fierbinti?

 

As duce-o la un service, dar mi-e groaza. Parca vad ca ma trezesc cu ambele termostate si pompa + antigel schimbate. parca vad... si asta inseamna bani aruncati (daca nu sunt defecte toate)

din pacate, din lipsa de timp + frig, sunt nevoit.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Link to comment
Share on other sites

As duce-o la un service, dar mi-e groaza. Parca vad ca ma trezesc cu ambele termostate si pompa + antigel schimbate. parca vad... si asta inseamna bani aruncati (daca nu sunt defecte toate)

din pacate, din lipsa de timp + frig, sunt nevoit.

 

Multumesc pentru raspunsuri.

Salut!Tu mergi sa faci o diagnoza,vezi ce iese la pompa auxiliara si daca functioneaza acel ventil ce deschide caldura.Nu trebuieste sa schimbi (INCA) termostatele.Daca apa urca pana la 80 grade ar trebui sa ai caldura,solutia la tine nu este schimbarea imediata a termostatelor,solutia imediata este verificarea si repararea pompei aux si ce mai este acolo.

 

dupa 30 de minute la relantiu ... doar 56 de grade :blink:

SAlut!Incearca sa mergi cu masina,pe loc motorul se incalzeste mai greu,in mers se incalzeste cel mai repede,si daca dupa 30 min apa nu urca decat pana la 56grade atunci mai mult ca sigur este dus termostatul principal,de cele mai multe ori cand este dus cel de la EGR apa urca pana la 70grade apoi nu mai urca,dar pana acolo ajunge rapid.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.