Jump to content

Upgrade 325ci -> 330ci


B-490-RZV

Recommended Posts

Intai de toate..La multi ani si un an nou fericit! :twoup:

Apoi..ma gandesc serios sa trec de la un 325ci la un 330ci, dar am o retinere destul de mare datorata faptului ca as putea da o masina in stare foarte buna pe un.."cazan"..doar din dorinta de a avea o masina mai puternica. Intrebarea mea ar fi: ce modificari as putea aduce masinii mele astfel incat sa se apropie ca performante de 330ci, dar fara a-i afecta fiabilitatea?

Montarea unei admisii de pe 330 ar ajuta? Astept sfaturile si parerile voastre.

Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

daca ai cateva mii de euro poti

 

http://www.nowack-tuning.de/en/index.htm

asta pentru aspirat

 

http://www.esstuning.com/categories/BMW/E4...252dSeries/325/

 

pentru supercharger

 

se poate face si " in house " soft+ evacuare la noi

 

admisia de 330 i iti da 5 cai :twoup: e un topic pe E46fanatics am linkull pe acasa.

tine cont totusi ca in afara de aceste modificari trebuie sa te gandesti si la un upgrade la sistemul de franare :)

daca mai ai intrebari iti raspund cu placere,aceasi problema o studiez si eu de 1 an si ceva.In mod normal cel mai simplu e :vinzi 325 pui bani si iei 330.Eu ma gandesc sa modific masina doar pentru ca as vrea sa o tin mai mult,oricum banii dati pe modificari nu ai recuperezi in veci.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Chip tunning + evacuare te apropii de 3.0.

 

mai detaliat putin se poate? :) ...schimbat evacuare cap-coada? recomanzi un brand/produs anume?

p.s. metoda aceasta imi fusese sugerata de un prieten, admisie+evacuare si chip dupa..bugetul pentru modificari este in jur de 1500E, mai mult de atat ar fi risipa din punctul meu de vedere. am schimbat tot ce era nevoie la masina, se prezinta intr-o stare foarte buna si asta e motivul pentru care as vrea sa o pastrez. nu as vrea sa trec la un 330 decat daca masina ar fi intr-o stare tehnica foarte buna si proprietarul ar accepta un schimb+diferenta din partea mea.

Astept in continuare recomandarile voastre :twoup:

Link to comment
Share on other sites

ca sa investesti intr-un 325 ca sa iasa cam ca un 330 nu are rost, la sfarsit o sa vezi ca suma investita e ft mare. in afara de motor si tot ce tine de el mai trebuie si transmisie + ft important frane

sfatul meu sa sa cauti sa cumperi un 330, avand in vedere taxele nu cred sa gasesti la pret mare iar o masina alergata se vede de la o posta. nici nu cred sa fie ft mare diferenta la bani intre un 325 si un 330

Link to comment
Share on other sites

Chip tunning + evacuare te apropii de 3.0.

 

mai detaliat putin se poate? :) ...schimbat evacuare cap-coada? recomanzi un brand/produs anume?

p.s. metoda aceasta imi fusese sugerata de un prieten, admisie+evacuare si chip dupa..bugetul pentru modificari este in jur de 1500E, mai mult de atat ar fi risipa din punctul meu de vedere. am schimbat tot ce era nevoie la masina, se prezinta intr-o stare foarte buna si asta e motivul pentru care as vrea sa o pastrez. nu as vrea sa trec la un 330 decat daca masina ar fi intr-o stare tehnica foarte buna si proprietarul ar accepta un schimb+diferenta din partea mea.

Astept in continuare recomandarile voastre :twoup:

evacuarea stock e destul de ok,poti sa iei niste serpi no name + resoftare(sunt o gramada de tuneri care fac asta)

apoi vezi cu ce ai ramas si ce mai poti face

bine sau poti la 999 euro sa iei un kit turbo+cat o mai fi montajul + frane

Link to comment
Share on other sites

ca sa investesti intr-un 325 ca sa iasa cam ca un 330 nu are rost, la sfarsit o sa vezi ca suma investita e ft mare. in afara de motor si tot ce tine de el mai trebuie si transmisie + ft important frane

sfatul meu sa sa cauti sa cumperi un 330, avand in vedere taxele nu cred sa gasesti la pret mare iar o masina alergata se vede de la o posta. nici nu cred sa fie ft mare diferenta la bani intre un 325 si un 330

 

singura modalitate prin care as trece la 330, ar fi daca proprietarul acestuia ar accepta un schimb cu 325-ul meu..daca as vinde 325-ul as obtine un pret de cacao, majoritatea celor care cauta bmw in jurul sumei de 10.000E sunt interesati doar de pret, starea masinii contand prea putin..deocamdata nu am gasit nici un 330 sa imi placa, de aceea m-am si gandit la varianta cu modificarea 325-ului..deocamdata analizez optiunile. cand am cumparat masina, am cautat timp de 6luni un 330ci/cd si am gasit doar 2-3 masini care sa imi placa.. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Chip tunning + evacuare te apropii de 3.0.

 

mai detaliat putin se poate? :twoup: ...schimbat evacuare cap-coada? recomanzi un brand/produs anume?

p.s. metoda aceasta imi fusese sugerata de un prieten, admisie+evacuare si chip dupa..bugetul pentru modificari este in jur de 1500E, mai mult de atat ar fi risipa din punctul meu de vedere. am schimbat tot ce era nevoie la masina, se prezinta intr-o stare foarte buna si asta e motivul pentru care as vrea sa o pastrez. nu as vrea sa trec la un 330 decat daca masina ar fi intr-o stare tehnica foarte buna si proprietarul ar accepta un schimb+diferenta din partea mea.

Astept in continuare recomandarile voastre :)

evacuarea stock e destul de ok,poti sa iei niste serpi no name + resoftare(sunt o gramada de tuneri care fac asta)

apoi vezi cu ce ai ramas si ce mai poti face

bine sau poti la 999 euro sa iei un kit turbo+cat o mai fi montajul + frane

 

Varianta cu kit turbo este exclusa, vreau ca motorul sa ramana aspirat. Altfel ma orientam spre un golf gti, focus st, leon cupra sau alte prostii.. :twoup: . Desi merg maxim 1000km pe luna cu masina, o folosesc zilnic si nu as vrea sa o parchez in service foarte des.

 

e o varianta plauzibila schimbul + diferenta. multi propietari de 330 ar accepta cu gandul ca un 325 s-ar vinde mai repede din cauza taxelor, asa cum am spus si in postul de mai sus.

 

Eu unul nu am gasit nici un astfel de proprietar :) . Este foarte importanta insa starea masinii, motorul de 3l e doar un bonus :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Fazele alea cu evacuarea care-Ăži dĂŁ putere sunt doar niÂşte mituri.

 

Chiptuning-ul reprezintĂŁ ĂŽntr-adevĂŁr o creÂştere de putere, dar n-ai cum sĂŁ ajungi la performanĂže de 330i cu un 325i doar prin resoftare.

 

Poate nu aduce cine stie ce plus la putere, dar cred ca reprezinta un plus important. Sunt foarte multe masini modificate doar prin metoda admisie-evacuare-chip.

Link to comment
Share on other sites

Poate nu aduce cine stie ce plus la putere, dar cred ca reprezinta un plus important. Sunt foarte multe masini modificate doar prin metoda admisie-evacuare-chip.

si astfel o sa ai doar un 325 cu performate putin mai bune ca alt 325. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Poate nu aduce cine stie ce plus la putere, dar cred ca reprezinta un plus important. Sunt foarte multe masini modificate doar prin metoda admisie-evacuare-chip.

 

O evacuare făcută de un neica nimeni poate chiar să scadă performanţele, adică să constituie un minus important.

 

O evacuare cu diametru prea mare cauzeaza pierderi de cuplu, acest lucru datorandu-se constantelor gazelor, presiune, volum si viteza, care depind de diametrul sectiunilor de curgere.

 

Aşa că treaba asta cu evacuarea castăm a.k.a custom nu e chiar aşa simplă.

Evacuarea din fabrică este calculată pentru motorul respectiv de către nişte ingineri experţi ĂŽn domeniu, iar o creştere de 15 cp prin chiptuning nu schimbă prea mult datele problemei.

 

Filtrul sport + chiptuning + toba sport reprezintă o seria de modificări de origine 4tuning, de multe ori sunt nişte chestii care ţin de ficţiune, lucruri spuse tare şi răspiscat de nişte copii cu carnet de elev, copii care vorbesc despre nişte maşini care nu există sau care nu le aparţin lor ci părinţilor lor, aşa că să nu te ĂŽncrezi prea mult ĂŽn miturile astea.

 

O evacuarea mai eficientă decât cea de fabrică include şi o galerie de evacuare custom, aşa că te-ar costa peste 1000 € doar partea de evacuare.

Păi dacă iei un motor de 3 litri de la dezmembrări şi schimbi şi restul de piese care diferă ĂŽntre 325i şi 330i, s-ar putea să nu treci cu mult de suma de mai sus, mai ales dacă vinzi motorul pe care-l ai acum ca să amortizezi investiţia, ĂŽnsă performanţele vor fi cu totul altele.

 

Dacă puterea notabilă şi care ĂŽntr-adevăr se simte s-ar putea obţine doar prin montarea unei admisii aftermarket şi schimbarea evacuării, nu ar trece atâţia la motoare mai mari sau turbine / compresoare mecanice.

 

P.S:

 

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

http://www.realoem.com/bmw/partxref.do?par...&showeur=on

 

Cu alte cuvinte, evacuarea de 330i este aceeaşi evacuare de pe 325i. Mai mult, partea din faţă e aceeaşi ca pe 320i.

Deci ar fi total inutilă schimbarea evacuării. :twoup:

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

daca evacuarea e gandita din fabrica pentru motorul respectiv, atunci de ce e identica la 325i si 330i? din cunostintele mele (foarte slabe recunosc) un motor aspirat este mai puternic daca primeste mai mult aer prin intermediul admisiei si daca elimina mai eficient/repede gazele prin intermediul evacuarii..nu te poti astepta la o crestere foarte mare a puterii, dar un 10-15% cred ca se poate obtine doar prin admisie+evacuare si optimizarea softului.
Link to comment
Share on other sites

Asa zisele filtre "sport" sunt doar o mare vrajala, sunt multi care cred ca cu un amarat filtru de 1 milion ii creste puterea ( mai degraba ii creste nasu mai mare :twoup: ).

Sunt pline forum-urile de masini cu filtre "sport" si tobe "sport" care "dau" intre 5-10 CP. S-a ajuns si cu astea prea departe, multi care isi cumpara o masina, primul lucru care il face la masina este sa pun asa zisul filtru "sport". Ramai la filtru original, nu te gandi sa pui alte filtre care nu o sa aiba decat un efect negativ si iti pot aparea alte probleme la debitmetru.

 

A, daca tot vrei sa faci o treaba schimba admisia, doar ca una profi costa 300-400 EURO, si se poate ajunge si la 1.000euro una din carbon (HM-Style).

 

Cam asta e parerea mea despre filtrele astea ultra magice, sper ca nu te gandesti sa pui asa ceva pe masina.

Parerea mea, cea mai bune solutie ar fi sa schimbi motoru cu unul adus din Germania ( http://cgi.ebay.de/BMW-330i-330-Ci-i-3-0-M...=item4aa5c7d9e4 ) daca il vinzi pe al tau eu zic ca iesi chiar foarte bine, mult mai bine decat sa-l aduci 2.5-ul tau la puterea unui 3.0i.

Vorbea un coleg mai sus de schimbatul sistemului de franare, eu nu cred ca e necesar sa schimbi franele, totusi vorbim de un 2.5i de aproape 200HP care are un sistem de franare foarte bun si cred ca diferenta e foarte mica intre un 2.5 si un 3.0 din acest punct de vedere, daca era un 318 sau 320 atunci intradevar trebuiau schimbate.

Link to comment
Share on other sites

Motoarele masinilor de serie nu sunt proiectate pentru 100% performanta ci si pentru fiabilitate si confort, de exemplu se prefera o zona liniara a cuplului chiar daca asta inseamna reducerea puterii maxime, spre deosebire de motoarele sport (adica de competitie) aspirate la care curbele de putere si cuplu au zonele de maxim foarte inguste si ridicate. Edited by lucian81v
Link to comment
Share on other sites

Vorbea un coleg mai sus de schimbatul sistemului de franare, eu nu cred ca e necesar sa schimbi franele, totusi vorbim de un 2.5i de aproape 200HP care are un sistem de franare foarte bun si cred ca diferenta e foarte mica intre un 2.5 si un 3.0 din acest punct de vedere, daca era un 318 sau 320 atunci intradevar trebuiau schimbate.

 

Vorbesti fara sa stii,diferenta e mica pe hartie,in realitate e foarte mare!

Dupa logica ta,nu ar trebui sa fie mare diferenta nici intre un 325i de 192cp si un 320i de 150cp.

 

OT: Unui 325i poti sa-i pui si mama softurilor si tobelor sau a filtrelor de aer ca tot nu se va apropia de un 330i.Un motor nu castiga asa usor cai putere prin filtru si tobe!Astea-s povesti care nu mai sunt crezute nici de ciutanii de pe 4tuning.

Ori supraalimentezi motorul insa vei sta mai mult prin garaj cu masina ori o vinzi si cumperi un 330i care are un motor puternic si fiabil.

Link to comment
Share on other sites

Chip tunning + evacuare te apropii de 3.0.

 

mai detaliat putin se poate? :twoup: ...schimbat evacuare cap-coada? recomanzi un brand/produs anume?

p.s. metoda aceasta imi fusese sugerata de un prieten, admisie+evacuare si chip dupa..bugetul pentru modificari este in jur de 1500E, mai mult de atat ar fi risipa din punctul meu de vedere. am schimbat tot ce era nevoie la masina, se prezinta intr-o stare foarte buna si asta e motivul pentru care as vrea sa o pastrez. nu as vrea sa trec la un 330 decat daca masina ar fi intr-o stare tehnica foarte buna si proprietarul ar accepta un schimb+diferenta din partea mea.

Astept in continuare recomandarile voastre :)

evacuarea stock e destul de ok,poti sa iei niste serpi no name + resoftare(sunt o gramada de tuneri care fac asta)

apoi vezi cu ce ai ramas si ce mai poti face

bine sau poti la 999 euro sa iei un kit turbo+cat o mai fi montajul + frane

 

Varianta cu kit turbo este exclusa, vreau ca motorul sa ramana aspirat. Altfel ma orientam spre un golf gti, focus st, leon cupra sau alte prostii.. :twoup: . Desi merg maxim 1000km pe luna cu masina, o folosesc zilnic si nu as vrea sa o parchez in service foarte des.

 

bun daca pica turbo atunci ai

 

http://www.nowack-tuning.de/en/index.htm

asta pentru aspirat

 

din ce inteleg sare de buget,asa ca ramai cu:

 

-resoftare(cam 200-300 euro)

-serpi(250 euro)

-eventual filtru sport desi nu cred ca ajuta cu mai nimic(cam 100 eur) daca tii neaparat poti sa pui admisie sport(200-300 euro) la admisie din nou nu cred ca ar face mult lucru desi am vazut niste dyno interesante la o admisie japoneza?!!? :) oricum admisie sau filtru sport nu se merita in Romania chiar daca poate ai castiga cativa cai din ele

-daca nu iti ajung de restul de bani poti sa incerci sa cauti axe cu came sport de 2,5(personal am gasit doar de 3 litri sau ce erau de 2,5 erau foarte scumpe) si sa vezi daca te incadrezi in banii care iti raman.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.