Jump to content

Upgrade 325ci -> 330ci


B-490-RZV

Recommended Posts

Vorbea un coleg mai sus de schimbatul sistemului de franare, eu nu cred ca e necesar sa schimbi franele, totusi vorbim de un 2.5i de aproape 200HP care are un sistem de franare foarte bun si cred ca diferenta e foarte mica intre un 2.5 si un 3.0 din acest punct de vedere, daca era un 318 sau 320 atunci intradevar trebuiau schimbate.

 

Vorbesti fara sa stii,diferenta e mica pe hartie,in realitate e foarte mare!

Dupa logica ta,nu ar trebui sa fie mare diferenta nici intre un 325i de 192cp si un 320i de 150cp.

 

OT: Unui 325i poti sa-i pui si mama softurilor si tobelor sau a filtrelor de aer ca tot nu se va apropia de un 330i.Un motor nu castiga asa usor cai putere prin filtru si tobe!Astea-s povesti care nu mai sunt crezute nici de ciutanii de pe 4tuning.

Ori supraalimentezi motorul insa vei sta mai mult prin garaj cu masina ori o vinzi si cumperi un 330i care are un motor puternic si fiabil.

 

Foarte mare ? Eu nu prea cred, si asta cu logica las-o, pentru ca nu am vorbit de 320i si 325i ci EXCLUSIV de un 325i si 330i. Daca pune pe fata eventual si pe spate 2 discuri ventilate si perforate de la o firma serioasa ( Zimmerman sau Brembo etc. ) + placute mai bune nu o sa aiba nici o problema.

 

Iar la partea cu supraalimentatul exagerezi, eventual daca o supraalimentezi in spatele blocului cu mecanici amatori.

 

edit: Axe cu came ( schrick camshaft ) chiar se merita, doar ca sunt destul de scumpe http://cgi.ebay.de/Nockenwellen-264-248-BM...=item25601a4f1c

Edited by dragos1801
Link to comment
Share on other sites

  • Replies 65
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

nu stiu de ce va certati aiurea,intrati pe realoem si vedeti ce discuri are 330i pe fata:)

ma rog ca te poti opri si cu franele de 2,5 e alta problema,personal as face instant upgrade la 330i(daca sar cu mai mult de 30 cai peste aia 192 ai 325-ului)

@dragos depinde ,sincer nu stiu cu cat ar imbunatati franarea discuri si placute mai performante :twoup:

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Si nu este de ajuns sa-si puna discuri + placute mai performante ?

Eu ma refeream la performanta, cred si eu ca tine ca merge si cu sistemul actual de franare.

Eu am ramas la franele de 320i cu un 328i de 239 de cai pe dyno si numai vara simt o idee fading accelerari si decelerari repetate.

Cu niste discuri ok, ventilate, placute bune, cel putin ate(din astea dupa specs oe, restul au fading mai rapid, trw, de exemplu este sub ate la fadingul placutelor) nu ai probleme.

Ca doar nu prinzi acum 300km/h sa ai nevoie de alt sistem de franare, sau nu o sa rulezi numai peste 200km/h ca sa iti ajute niste discuri mai mari.

Eu am discurile si etrierii de 330, insa nu le-am pus fiindca n-am chef de jante nimim pe 17, nu are rost.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Daca te apuci sa desfaci motorul si sa tot inlocuiesti cu fel de fel de piese aftermarket cumparate de pe ebay....numai masina nu va fi aia!Nu numai ca nu va merge niciodata cum trebuie dar la revanzare vor fi si mai mari probleme.

Astfel de topicuri despre modificari motor au tot fost si cam toti au abandonat.

De ce sa stai sa te chinui sa bagi bani aiurea intr-un motor,sa pierzi timp,nervi(pt ca vor aparea fel de fel de probleme),consumuri mai mari,etc...iar la final sa spui ca mai bine o vindeai si luai alta cu motor mai puternic.

Link to comment
Share on other sites

problema e urmatoarea:

-pentru aia 40 cai pe aspirat bagi o caruta de bani(eu am facut un calcul si ajungeam lejer la 3000 euro) de recuperat oha,si apoi iti vei da seama ca mai puneai inca un pic si puteai pune compresor/turbo

clar cea mai "inteligenta" varianta e sa dai masina si sa iei una deja tunata din fabrica :)

edit:in aia 3000 euro pusesem si franele :twoup:

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Exact, insa poate ii place masina lui actuala, poate are unele dotari mai rare, poate starea ei e una excelenta de masina in care s-a bagat bani cand a trebuit, cat a trebuit, e greu sa gasesti una la fel, numai motorul sa fie mai mare.

Poate tine si de culoare, km, automata sau manuala, etc, etc.

 

Un motor il schimbi usor, insa ar trebui si omologat, chestie care costa si aia, insa asa vei plati taxe pt 3000cmc, plus omologarea, plus alte cele dar vei fi legal.

:twoup:

Link to comment
Share on other sites

@roco pai si eu imi stiu masina actuala vreau sa o tin dar prefer sa fac doar o resoftare si aia e,ce-i drept mai stau cu ochii pe ebay dupa una alta dar e greu(am peirdut niste sepri supersprint la 300 usd de ex) totusi parca nu imi vine sa bag o caruta de bani in masina ca apoi sa o dau la un pret mic(la urs de ex am bagat lejer cam 2000 euro in el suspensie/vopsit/Mtech 1/cuzineti/interior/autoblocant/roti/interior am dat masina cu 2100 euro apoi )la compact inca nu am intrat asa tare in motor dar oricum si aici am bagat cam 1000 euro :twoup: Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Daca tot vrei siguranta, poti sa pui pe fata discuri ventilate si perforate Zimmerman + placute Ferodo DS2500 ( 2 buc. sunt aprox. 130 euro ) si cu astea 100% ai franele mai bune ca un 330i cu franele stock.

 

@roco, eu nu as omologa motorul, diferenta doar la impozit e foarte mare la 2.5 e 9 milioane si ceva pe cand la 3.0 e vreo 22 de milioane.

Edited by dragos1801
Link to comment
Share on other sites

@roco corect,parerea mea e ca razvan(sau florin :) ) ar trebui sa inceapa usor cu o resoftare si daca nu il multumeste urca in categorie evacuare(aici iar e de mentionat ca daca pui serpi zgomotul motorului va creste poate unora nu le place asta) apoi poate filtru/admisie sport si in final tot la supercharger/turbo ajunge :twoup:

edit:ar trebui spus ca totusi la un 2,5 nu prea ai poti face foarte multe,sau daca e sa faci trebuie multi bani,nu e ca de ex la 2,8i unde mai ai optiunea unei admisii mai performante,cum am zis admisia de 3 litri pe 2,5 aduce fix 5 cai

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

daca evacuarea e gandita din fabrica pentru motorul respectiv, atunci de ce e identica la 325i si 330i? din cunostintele mele (foarte slabe recunosc) un motor aspirat este mai puternic daca primeste mai mult aer prin intermediul admisiei si daca elimina mai eficient/repede gazele prin intermediul evacuarii..nu te poti astepta la o crestere foarte mare a puterii, dar un 10-15% cred ca se poate obtine doar prin admisie+evacuare si optimizarea softului.

 

Păi motorul e acelaşi, şi anume M54, deci chiar e gândită pentru motorul respectiv.

 

Diferenţa nu este atât de mare ĂŽncât să necesite o altă evacuare, iar asta nu o spun eu, e concluzia pe care probabil au tras-o nişte ingineri de la BMW.

 

Poţi obţine 10-15% putere prin admisie şi evacuare la o maşină la care admisia şi evacuarea de fabrică a fost concepută prost sau primitiv, adică la o maşină foarte veche, şi cu siguranţă nu una fabricată de BMW.

 

Dacă vrei să pui motorul de 330i, cumpără şi piesele care diferă de la sistemul de frânare şi montează o suspensie sport, asta ca să fie bine să nu fie chiar rău, cum zic. :twoup:

 

Ai nevoie de o altă evacuarea şi o altă admisie când montezi un motor mult mai mare şi care ĂŽntr-adevăr are nevoie de aşa ceva.

Ăntre 325i şi 330i nu există o diferenţă atât de mare.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Poţi obţine 10-15% putere prin admisie şi evacuare la o maşină la care admisia şi evacuarea de fabrică a fost concepută prost sau primitiv, adică la o maşină foarte veche, şi cu siguranţă nu una fabricată de BMW.

 

1 singur exemplu e m52b28, care are aceeasi admisie restrictiva ca m52b20.

Stoc de la 5000rpm in sus e gata viata lui, ca un diesel.

 

Ăntre 325i şi 330i nu există o diferenţă atât de mare.

fix 39cp si 55nm spun altceva :twoup:

Pe asfalt se vede treaba, nu altundeva.

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

1 singur exemplu e m52b28, care are aceeasi admisie restrictiva ca m52b20.

Stoc de la 5000rpm in sus e gata viata lui, ca un diesel.

 

M52 e mai primitv decât M54.

 

fix 39cp si 55nm spun altceva :twoup:

Pe asfalt se vede treaba, nu altundeva.

 

Era vorba de o diferenÞã atât de mare Încât sã fie nevoie de altã evacuare.

Link to comment
Share on other sites

Pai clar ca e mai primitiv, dar e tot bmw. Si m54 e tot un m52 o idee mai avansat din cauza calculatorului de injectie.

Nu e asa de primitiv cum e un m20 fata de m52 de exemplu.

 

Oricum initiatorul topicului mai bine schimba motorul, cea mai buna solutie si se si incadreaza in cei 1500 euro, zic si eu..

Edited by roco123
Link to comment
Share on other sites

Nu vreau puterea si specificatiile unui 330i, vreau doar o crestere decenta si corecta a puterii. Nu abureli cu filtre sport sau mai stiu eu ce..nu as schimba motorul in nici un caz, as prefera un schimb cu un 330 sanatos. Dar conteaza si an, kilometri, starea tehnica etc..foarte complicat :twoup:

p.s. m-as multumi cu 215-220cp si cuplu 280nm..

 

"Casa de tuning germanã Kicherer a pregãtit un nou pachet de design ºi de performanÞã pentru Mercedes SLS AMG. Acesta a fost botezat de tunerii germani Black Edition. La exterior, creaÞia germanilor a primit o folie matã de culoare negrã, un spoiler pentru partea din faÞã redesenat, un deflector de aer revizuit ºi jante din aliaj de 20 de inch RS-1.

 

De asemenea, supercar-ul german a primit o nouĂŁ suspensie sport adaptabilĂŁ. Ăn ceea ce priveÂşte pachetul de performanÞã, inginerii Kicherer au recalibrat unitatea ECU Âşi au ĂŽnlocuit sistemul de evacuare cu unul mai performant.

 

MulÞumitã acestor modificãri, propulsorul V8 de 6.3 litri al lui SLS AMG Black Edition produce pânã la 620 de cai putere, cu 57 de cai putere mai mult decât versiunea de serie a supercar-ului german. Cu ajutorul celor 620 de cai putere, SLS AMG Black Edition sprinteazã de la 0 la 100 de km/h În 3.8 secunde."

Link to comment
Share on other sites

N-a zis nimeni că nu se pot creşte performanţele prin montarea unei evacuări, dar nu este vorba de orice evacuare.

O astfel de evacuare ar costa mai mult decât un motor.

Pe de altă parte, n-ai de unde să ştii câţi din cei 57 cp se datorează evacuării şi câţi se datorează soft-ului.

 

Schimbarea multor piese poate să facă o sumă mare să pară meritată, ĂŽn timp ce dacă ar face doar o resoftare pentru creşterea puterii şi ar cere zeci de mii de euro pentru asta, nu ar cumpăra nimeni pachetul lor de "design şi performanţă".

 

Plus că mi-e foarte greu să cred că SLS-ul aveau nevoie de o altă suspensie pentru 57 cp ĂŽn plus, totuşi e vorba de o maşină de 620 cp fabricată ĂŽn 2010, nu vorbim de o maşină din anii '60.

 

Fă-i o resoftare şi poate ĂŽţi va fi suficientă pentru o vreme.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

N-a zis nimeni că nu se pot creşte performanţele prin montarea unei evacuări, dar nu este vorba de orice evacuare.

O astfel de evacuare ar costa mai mult decât un motor.

Pe de altă parte, n-ai de unde să ştii câţi din cei 57 cp se datorează evacuării şi câţi se datorează soft-ului.

 

Schimbarea multor piese poate să facă o sumă mare să pară meritată, ĂŽn timp ce dacă ar face doar o resoftare pentru creşterea puterii şi ar cere zeci de mii de euro pentru asta, nu ar cumpăra nimeni pachetul lor de "design şi performanţă".

 

Plus că mi-e foarte greu să cred că SLS-ul aveau nevoie de o altă suspensie pentru 57 cp ĂŽn plus, totuşi e vorba de o maşină de 620 cp fabricată ĂŽn 2010, nu vorbim de o maşină din anii '60.

 

Fă-i o resoftare şi poate ĂŽţi va fi suficientă pentru o vreme.

 

Merita intradevar resoftarea? Adica se simte diferenta cu adevarat sau e mai mult pe hartie? Userul 320i_e36, George, de pe forum ar fi ok pt operatiunea asta?

Edited by razvanflorin90
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.