Jump to content

Intrebare anvelope


vimann

Recommended Posts

La masina din semnatura am primit o oferta foarte tare pentru niste cauciucuri de iarna, dar sunt 205/65/R15. In talonul masinii am dimensiunile 195/65/R15 sai 205/60/R15. Ar merge sau sunt prea mari ?

 

L.E. Si o intrebare pe langa. Jantele de 16 sunt overkill pentru 316 ? (Stiu ca 17 deja e exagerat)

Edited by vimann
Link to comment
Share on other sites

Masina dumneavoastra:

BMW 316i 1.6 100 anul 08/1991-...

 

Omologare Standard :

185/65/15 88 H

 

Omologare Echipare Optionala :

205/60/15 91 H

225/55/15 92 V

 

 

205/65/15 este prea mult. Incearca sa te rezumi la dimensiunile de mai sus.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

La masina din semnatura am primit o oferta foarte tare pentru niste cauciucuri de iarna, dar sunt 205/65/R15. In talonul masinii am dimensiunile 195/65/R15 sai 205/60/R15. Ar merge sau sunt prea mari ?

 

L.E. Si o intrebare pe langa. Jantele de 16 sunt overkill pentru 316 ? (Stiu ca 17 deja e exagerat)

Merge, doar ca devine putin mai lenesa masina, si ai o mica eroare la kilometraj.

Mai bine ar fi daca ai pune 205/60/15.

 

Am mers cu un 316 coupe cu 225/xx/17, si nu e deloc overkill.

Link to comment
Share on other sites

Masina dumneavoastra:

BMW 518 1.8 16V anul 10/1993-01/1995

 

 

Omologare Standard :

195/65/15 91 H

 

Omologare Echipare Optionala :

205/65/15 94 V

235/45/17 94 ZR

Optiune fata 235/45/17 94 ZR Optiune spate 255/40/17 94 ZR

 

Dupa cum observi aici, 205/65/15 este dimensiune de Seria 5. Cu siguranta iti vor atinge in aripi.... mai ales ca iarna se prinde si zapada.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Sincer, nu inteleg cum ii poti recomanda cuiva sa-si puna niste anvelope cu o dimensiune care nu este data de producator pentru sasiul lui?! Sunt atatea dimensiuni recomandate/testate/omologate incat nu inteleg de ce te-ai lega la cap daca nu e cazul. Am vazut cativa care si-au pus pe seria 3, anvelope cu dimensiuni de seria 5 si nu-i ok deloc. Stabilitatea nu creste (in cazul de fata), viteza din bord nu e cea reala.... asa ca nu vad avantajul!
Link to comment
Share on other sites

Sincer, nu inteleg cum ii poti recomanda cuiva sa-si puna niste anvelope cu o dimensiune care nu este data de producator pentru sasiul lui?! Sunt atatea dimensiuni recomandate/testate/omologate incat nu inteleg de ce te-ai lega la cap daca nu e cazul. Am vazut cativa care si-au pus pe seria 3, anvelope cu dimensiuni de seria 5 si nu-i ok deloc. Stabilitatea nu creste (in cazul de fata), viteza din bord nu e cea reala.... asa ca nu vad avantajul!

 

Daca te uiti mai sus, am scris:

 

Mai bine ar fi daca ai pune 205/60/15.

 

Nu i-am recomandat sa le puna. Daca el vrea sa-si puna anvelopele alea, sau daca le are deja, nu va avea probleme.

In afara faptului ca viteza din bord nu e aceeasi cu cea reala si va fi putin mai lenesa, nu va avea nici o alta problema. Nici nu va atinge, nici alte minuni.

Balonul fiind mai mare, va avea un plus de confort, la denivelari.

 

Am avut ceva cu balon mare, si nu am avut probleme.

Link to comment
Share on other sites

@pyu

Am vazut ce-ai scris, dar nu trebuie incurajat/asigurat ca nu pateste nimic si ca totul e ok cu celelalte dimensiuni.

 

Asta cu balonul mai mare = confort este un mit. Daca este mai mare, trebuie sa cresti presiunea, fapt ce duce la intarirea anvelopei, deci PAAA confort. Daca umbli cu ele cu presiune mica, s-ar putea in curbe sa o ti tot drept! Ieri, in Craiova, unchiul meu cu un Opel Antara, a primit o mare "julitura" pe toata partea stanga, de la un e46 al unui baiat din Timisoara, care avea anvelope 225/55/16 (dimensiune de seria 5) pe seria 3. Nu zic ca asta e singurul factor ce a dus la accident, dar, nu mi-as dorii sa ma intersectez in trafic cu cei ce nu au dimensiuni corecte, asa ca nu incurajez aceasta practica.

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Are dreptate pyu.

Presiunea poate fi aceeasi eu am avut 185/65/15 cu presiune 2.0 si acum am 225/45/17 cu presiune tot 2.0 si masina merge perfect DAR mult mai bine se comporta la gropi si denivelari cu rotile 185/65/15 ca si confort.

Referitor la presiune mica,am mers vreo 300-400 km pe drumuri de munte,in concediu -curbe,denivelari,serpentine,etc si plecasem cu roata fata presiune 1 bar (scapa aer dar ma grabeam si nu am avut timp sa o fac) ....deci nu cred ca asta e motiv de accident,mai degraba viteza,nepriceperea,etc.

Link to comment
Share on other sites

Crede-ma ca e mult mai confortabil un balon de 65 decat unul de 60.

Presiunea e aceeasi 2.0 sau 2.4 sau cat bagi si la una si la alta.

La rotile de iarna am mers 2-3 saptamani cu presiuni intre 1.4 si 1.8 la toate rotile, nu mai fusese umflate de iarna trecuta, si nu am simtit nici o instabilitate la viteze normale (pana in 120).

 

Daca esti kamicaze, poti sa faci accident cu orice anvelopa, oricat de performanta.

 

De exemplu un amiz are un cruze (chevrolet) nou, are 205/65/15. Asta inseamna ca masina aia e predispusa la accidente foarte usor?

Nu e chiar asa.

Link to comment
Share on other sites

@em_28 Pai 225/45/17 este o dimensiune corecta pentru seria 3. Noi aici vb de dimensiuni ce nu sunt corecte, gen 225/50/17 pe seria 3, care defapt este dimensiune de seria 5.

@pyu Normal ca 65 e mai confortabil decat 60, dar sa RESPECTI si celelalte dimensiuni!

 

In fine.... fiecare face ce vrea cu masina lui, dar daca te pocneste unu` care nu are anvelope corecte ca dimensiuni, sunt curios cata gura ati face.... cum l-ati scoate vinovat...

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

Ca sa mai adaug ceva, nu le iau sa fac curse cu ele. Dupa cum am spus mai sus am primit o oferta foarte buna la ele si ma costa aproape jumatate fata de cat m-ar costa in mod normal. Si cum banii nu curg garla e un motiv destul de bun, mai ales ca anvelopele mele sunt tocite ca dracu'
Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Salutare! Am si eu o nelamurire: in cartea masinii am trecute urmatoarele dimensiuni:

 

-185/65/15 88H

-205/60/15 91H

 

Omologari individuale:

225/55/15

225/50/ZR16

 

Momentan am 185/65/15. Vreau sa trec la 205/55/16 ( jantele cu cauciucuri de vara ). Am nevoie de omologare? In talon nu am trecute dimensiunile.

Link to comment
Share on other sites

De obicei nu se prea leaga politistii de jante mici, gen 15-16". Decat daca masina sare in ochi cu altceva.

Dar daca vrei sa stai linistit, te poti duce la RAR sa ti le treci in talon, te costa vreo 100 si ceva de lei omologarea.

 

http://www.rarom.ro/article--Cum_s%C4%83_procedez_pentru_men%C5%A3ionarea_%C3%AEn_C.I.V._anvelopele_op%C5%A3ionale--204.html

Link to comment
Share on other sites

Problema sta in faptul ca tu nu ai dimensiunea omologata pe masina.

 

Ca si aspect masina va avea balonul anvelopei ceva mai mare. Presiunea nu se modifica doar ca va intra ceva mai mult aer in anvelopa (asta pt colegu cu presiunea crescuta)

 

Ce se poate intampla e sa fii oprit de politie (lucru destul de putin probabil) sa verifice si dimensiunea anvelopelor daca sunt sau nu in acte.

 

La ITP se poate lega un inginer RAR verificand daca e corecta dimensiunea, au o pasiune cu asta mai ales daca nu au altceva de ce sa se lege vizibil. (pt o dimensiune standard de anvelopa pe care nu o aveam in certificate m-au trimis sa le trec)

 

In cazul unui accident, eveniment rutier daca se ajung la studiat anumite axpecte e posibil sa se uite si la anvelope.

 

Daca iesi din tara si te operste politia iar nu e bine sa fii cu altceva incaltat. (la noi mai scapi dar la ei se complica situatia)

 

 

 

Personal pe masina parintilor de 7 ani circula cu anvelope balon mai mare si nu au fost problem.

 

Cu aceste informatii cred ca poti sa te gandesti daca merita sau nu.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.