Jump to content

E39 Aer Cald


Fan_XBMW

Recommended Posts

salut,

de ceva vreme am observat sa se incalzeste din ce in ce mai greu in masina

La drum lung cand masina e mai turata incepe sa bage, cum o las mai "moale" nu mai baga aer ... baga aer rece.

Nici butonul de MAX nu mai functioneaza. ce poate fi?

in vara am schimbat piesa cu tepi si a mers totul bine , numai ca atunci din cate imi aduc aminte nu baga deloc, nu il impingea chiar de era la maxim(rece sau cald).

Acum baga aer da nu da caldura ... doar cand e la drum lung si turata masina....

ce pareri aveti?

Link to comment
Share on other sites

Ai termostatul sau termostatele (in functie de motorizare) stricate.

Termostatul de motor sigur e stricat pt ca altfel se incalzeste destul cat sa ai aer cald.

Daca ai si pe EGR termostat ai sa vezi daca functioneaza dupa ce il schimbi pe cel de pe motor, sau il dai jos si sufli in el, daca trece aer inseamna ca e stricat.

Link to comment
Share on other sites

salut,

de ceva vreme am observat sa se incalzeste din ce in ce mai greu in masina

La drum lung cand masina e mai turata incepe sa bage, cum o las mai "moale" nu mai baga aer ... baga aer rece.

Nici butonul de MAX nu mai functioneaza. ce poate fi?

in vara am schimbat piesa cu tepi si a mers totul bine , numai ca atunci din cate imi aduc aminte nu baga deloc, nu il impingea chiar de era la maxim(rece sau cald).

Acum baga aer da nu da caldura ... doar cand e la drum lung si turata masina....

ce pareri aveti?

 

 

pai ce spui tu sunt simtomele pompei de apa auxiliara.

Pompa asta electrica trage apa fierbinte din motor o trece prin calorifer , si o intoarce inapoi in motor.

Cand e obosita , n-are debit , si doar in turatie mare la motor baga caldura.

http://www.meeknet.co.uk/E31/AuxPump/E31_E...ump_Repairs.htm

 

Am avut aceeasi problema , de obicei si curge, ar trebui sa verifici daca curge, daca e uda dedesubt.

Pacat ca costa 5-6 mil

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Daca ai spune si ce masina ai am afla daca ai termostat pe egr sau nu.

De verificat ala de motor: dimineata, cu masina rece, pornesti motorul si pui mana pe furtunul gros de apa care iese din motor si intra in radiator. Daca incepe sa se incalzeasca inseamna ca e stricat termostatul de pe motor.

Daca nu stii care e furtunul ala, vezi daca incepe ventilatorul sa ridice aer cald, daca ridica aer cald la 2 3 minute dupa ce ai pornit motorul inseamna ca e stricat termostatul.

 

Hai sa o luam cu inceputul, motorul functioneaza la temperatura normala cand nu baga aer cald? Adica acul de la temperatura e vertical?

Edited by valllentin
Link to comment
Share on other sites

am avut probleme la radiator de pierdea antigel...o fisura foarte mica, cate o picatura la 100 km pierdea si s a rezolvat sper... poate fi de acolo ceva?

 

nush ce sa zic , mergi si vezi , daca tot nu baga caldura verifica pompa aia electrica daca e uda. La e34 e pe partea soferului langa parbriz veo 25 cm jos . Totusi poate sa fie uscata si sa nu lucreze in parametrii , dar atunci cand e uda sigur e dusa.

 

Daca ai spune si ce masina ai am afla daca ai termostat pe egr sau nu.

De verificat ala de motor: dimineata, cu masina rece, pornesti motorul si pui mana pe furtunul gros de apa care iese din motor si intra in radiator. Daca incepe sa se incalzeasca inseamna ca e stricat termostatul de pe motor.

Daca nu stii care e furtunul ala, vezi daca incepe ventilatorul sa ridice aer cald, daca ridica aer cald la 2 3 minute dupa ce ai pornit motorul inseamna ca e stricat termostatul.

 

Hai sa o luam cu inceputul, motorul functioneaza la temperatura normala cand nu baga aer cald? Adica acul de la temperatura e vertical?

 

Omu ne-a zis ca doar nu baga caldura , n-a zis de temperatura motorului nimic de rau.

Daca acu nu sta vertical , atunci n-are treaba cu pompa auxiliara.

Edited by ak_47
Link to comment
Share on other sites

Ce descrii tu am patit eu, chestia e ca se racea motorul in mers in afara localitatii, daca o forjam putin se incalzea si baga aer cald. Aveam ambele termostate stricate, le-am schimbat si acum e cu totul alta poveste.

Butonul de max functioneaza doar daca ai bateria buna si temeperatura motorului e cea optima de functionare (arox 90C).

 

Omul a spus ca daca o forjeaza putin incepe sa bage aer cald, daca era pompa nu cred ca baga aer cald deloc...cred ca nu a urmarit si temperatura motorului.

Edited by valllentin
Link to comment
Share on other sites

Daca ai spune si ce masina ai am afla daca ai termostat pe egr sau nu.

De verificat ala de motor: dimineata, cu masina rece, pornesti motorul si pui mana pe furtunul gros de apa care iese din motor si intra in radiator. Daca incepe sa se incalzeasca inseamna ca e stricat termostatul de pe motor.

Daca nu stii care e furtunul ala, vezi daca incepe ventilatorul sa ridice aer cald, daca ridica aer cald la 2 3 minute dupa ce ai pornit motorul inseamna ca e stricat termostatul.

 

Hai sa o luam cu inceputul, motorul functioneaza la temperatura normala cand nu baga aer cald? Adica acul de la temperatura e vertical?

 

acul acum pe vremea asta dupa ce pornesc ... cam in 10 minute (nu stiu exact) se ridica vertical... si dupa 500 km tot vertical sta :twoup:

 

deci ce trebuie sa verific? aveti vreo poza ceva? ca ma duc jos acum si vad care i treaba

Edited by Fan_XBMW
Link to comment
Share on other sites

Pai urmareste care e legatura dintre temeperatura motorului si aerul bagat.

Eu cred ca nu se incalzeste motorul, adica ai macar termostatul de pe motor stricat. Ia si verifica dimineata daca iese apa calda din motor imediat dupa pornire.

Daca ai nivelul de apa scazut e posibil sa nu mai ajunga apa (calda) sa iti incalzeasca radiatorul de la ventilatie, si apunci normal ca nu are de unde sa bage aer cald.

Sau sa fie stricata pompa de care spunea colegul.

 

Ti-am spus ce sa verifici, daca motorul e rece acum, adica bocna de rece, porneste-l, si vezi daca se incazeste furtunul ala sau daca se ridica aer cald de la radiator.

Ideea e ca pana cand motorul nu ajunge la 90C nu trebuie sa circule apa prin radiator; daca circula inseamna ca e stricat termostatul de pe motor.

Edited by valllentin
Link to comment
Share on other sites

Pai urmareste care e legatura dintre temeperatura motorului si aerul bagat.

Eu cred ca nu se incalzeste motorul, adica ai macar termostatul de pe motor stricat. Ia si verifica dimineata daca iese apa calda din motor imediat dupa pornire.

Daca ai nivelul de apa scazut e posibil sa nu mai ajunga apa (calda) sa iti incalzeasca radiatorul de la ventilatie, si apunci normal ca nu are de unde sa bage aer cald.

Sau sa fie stricata pompa de care spunea colegul.

 

Ti-am spus ce sa verifici, daca motorul e rece acum, adica bocna de rece, porneste-l, si vezi daca se incazeste furtunul ala sau daca se ridica aer cald de la radiator.

Ideea e ca pana cand motorul nu ajunge la 90C nu trebuie sa circule apa prin radiator; daca circula inseamna ca e stricat termostatul de pe motor.

 

e posibil sa se intampla de la fisura aia ... sa fi pierdut prea mult antigel si sa nu mai aibe asa de mult incat sa ajunga si pentru caldura? sau daca era prea scazut nivelul de apa liniuta trecea spre rosu?

 

daca acul sta la jumate atunci nu ai probleme la termostate

poate undeva la caloriferul de caldura din bord.. se mai infunda si el

 

pot sa l desfund? cum verific? merci

Link to comment
Share on other sites

Ti-a spus mai sus ak 47 care ar fi problema. e39, daca are probleme la pompa de apa, daca nu are suficient lichid de racire, daca se supraincalzeste motorul (ciudat, nu?) nu mai baga caldura inauntru.

In locul tau as verifica repede lichidul de racire, sa nu ai pierderi (de obicei se pierde apa pe la pompa, se uzeaza, masina e veche de acum)

Noroc.

Link to comment
Share on other sites

Gata, am rezolvat

am cumparat 2 litri sntigel si apa distilata... am desfacut suruburile de aerisire... si am turnat

au intrat in total 2 si ceva de amestec....

am pornit motorull.. a dat CALDURA din prima!

ma speriasem...

merci mult.... sigur sunt pierderi pe undeva... am vazut acum...

Link to comment
Share on other sites

Ce descrii tu am patit eu, chestia e ca se racea motorul in mers in afara localitatii, daca o forjam putin se incalzea si baga aer cald. Aveam ambele termostate stricate, le-am schimbat si acum e cu totul alta poveste.

Butonul de max functioneaza doar daca ai bateria buna si temeperatura motorului e cea optima de functionare (arox 90C).

 

Omul a spus ca daca o forjeaza putin incepe sa bage aer cald, daca era pompa nu cred ca baga aer cald deloc...cred ca nu a urmarit si temperatura motorului.

 

daca pompa auxiliara nu are debitul necesar , doar in turatie ridicata a motorului baga calumea caldura, la relanti baga mai incet.

Da , nu mai baga deloc caldura in cazul in care pompa nu mai are debit deloc.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...
Ce descrii tu am patit eu, chestia e ca se racea motorul in mers in afara localitatii, daca o forjam putin se incalzea si baga aer cald. Aveam ambele termostate stricate, le-am schimbat si acum e cu totul alta poveste.

Butonul de max functioneaza doar daca ai bateria buna si temeperatura motorului e cea optima de functionare (arox 90C).

 

Omul a spus ca daca o forjeaza putin incepe sa bage aer cald, daca era pompa nu cred ca baga aer cald deloc...cred ca nu a urmarit si temperatura motorului.

 

daca pompa auxiliara nu are debitul necesar , doar in turatie ridicata a motorului baga calumea caldura, la relanti baga mai incet.

Da , nu mai baga deloc caldura in cazul in care pompa nu mai are debit deloc.

 

 

Azi am scos si eu masina un pic pe strada ca trecusera 3 zile de cand era nepornita. Mi se pare ca nu mai baga caldura la fel cum baga inainte. La 23 grade baga inainte (acum 1 sapt) aer aproape "fierbinte" si constant... Acum la un moment dat incepe sa se raceasca aerul... Daca ridic temperatura la 26 grade incepe si baga aproape fierbinte pana la un moment dat dupa se raceste, insa se simte cresterea de temperatura... (pare sa fie ok ).

Apa sta la temperatura normala, am schimbat termostatul (ca dar unul am)...

 

E posibil sa ma fi luat pe mine paranoia sau inainte de fapt nu prea mergea clima si acum si-a revenit?:twoup:

 

La voi cum baga la 23 grade, cat de cald se simte....? O sa vad si maine cu motorul proaspat pornit.

 

Am un E39 525d 2001 cu incalzire auxiliara...

Edited by Catalin Ciumag
Link to comment
Share on other sites

Este normal asa ,clima baga caldura pina atinge temperatura dorita(ex tau 23 grade) apoi baga si aer rece sa mentina temperatura acolo ,deschide putin geamul atunci cand baga "rece " cum spui tu sa vezi ca va baga iar cald deoarece senzorul sesizeaza ca temperatura a scazut si va compensa cu aer cald.
Link to comment
Share on other sites

Este normal asa ,clima baga caldura pina atinge temperatura dorita(ex tau 23 grade) apoi baga si aer rece sa mentina temperatura acolo ,deschide putin geamul atunci cand baga "rece " cum spui tu sa vezi ca va baga iar cald deoarece senzorul sesizeaza ca temperatura a scazut si va compensa cu aer cald.

 

da... mi se pare ceva schimbat, dar o sa ma uit maine si o sa testez si cu geamu deschis :twoup:

Link to comment
Share on other sites

asta ar trebui sa se intample daca clima este pe auto (la 23). altfel daca e doar 23 si setezi tu cat de tare vrei sa bage nu are voie sa varieze ba mai cald ba mai rece. totusi 23 mi se pare destul de putin.. daca ti se pare frig pune-l naiba la 30-32 pana se incalzeste :twoup:
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.