Jump to content

Recommended Posts

Salut baieti,

 

Am o belea cu bateria mea Caranda luata anul trecut, pe timp de iarna vad ca nu tine mai mult de 20 de zile, problema e ca merg pe distante scurte cu motorul rece cred si n-apuca sa se incalzeasca motorul,d-apai sa incarce bateria pentru efortul de a porni motorul la -5 grade..si desi becul indica verde,adica incarcata, azi abia mi-a pornit la rece..cand am ajuns acasa cu ea am oprit si pornit motorul, a mers perfect, a invartit repede,dar si uleiul era deja caldut, insa maine dimineata stiu ca nu mai putea porni asa ca am pus-o la incarcat..daca imi incarca cu 7-8A in prima ora, acum a scazut la 1A..eu nu mai pricep,e bateria moarta sau nu?

Link to comment
Share on other sites

stii de ce intreb? fiindca evident am mai incarcat-o si uneori nu putea s-o incarce la 10A la cat de moarta era, trebuia sa ia pauze primele ore,gen o incarca 10 secunde 30 pauza,alte dati statea cu orele in 8-10A, acum a scazut dupa o ora..nu pricep cum asta n-o incarca,ea arata verde si abia avea putere sa intoarca motorul
Link to comment
Share on other sites

ce amperaj are bateria?

ce amperaj are redresorul ? ce marca si e model e ?

ai verificat daca nu e oxid la intrarea firelor groase in "bornele" de pe cablaj care se conecteaza la bornele bateriei ?

bornele cablajului erau bine stranse pe cele ale bateriei ?

ai verficat vreodata in anul asta de cand ai bateria curentul de incarcare al alternatorului ? dar nivelul de electrolit ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

75Ah-640A heavy duty diesel cica bateria,redresorul nu stiu,arata maxim 10A si scrie pe el ca-i recomandata pt baterii pana la 110Ah,deci n-ar fi o problema, oxid nu e, bornele au fost stranse cu simt de raspundere, alternatorul masini incarca cu 13,8-13,9Ah iar nivelul de electrolit nush, a fost masina la un "meserias" care a verificat baterie,alternator, cosumatori, mi-a zis ca-i totul in parametri, mi-a eliminat doi consumatori, insa vad ca tot asa ma tine cam doua saptamani de la reincarcare.. Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

heady duty - presupun ca ai vrut sa scrii HEAVY DUTY

altenatorul - presupun ca ai vrut sa scrii REDRESORUL

conta marca si modelul ca sa-l vad pe net sa inteleg ce stie / poate sa faca.

alternatorul masini incarca cu 13,8-13,9Ah - cam putin, normal ar fi 14,5 V. (nu-s Ah ci V cei masurati cu aparatul)

curentul de incarcare a fost masurat cu toti consumatorii conectati sau nu ? se modifica o data cu turatia ?

 

cum vine asta ? " mi-a eliminat doi consumatori " e cam ciudata exprimarea.

 

cati km are masina si ce an e ?

cati km faci zilnic si cate porniri ?

 

in primul pot ai scris " azi abia mi-a pornit la rece " ai vrut sa spui ca nu era enegie destula in baterie sau electromotorul nu se invartea cum ar trebui ???

electromotorul sau alternatorul au fost vreodata revizionate ?

bateria e cumparata de tine, ai tu garantia la ea ? ai fost sa faci verificarile pewriodice asa cum scrie in conditiile de garantie sau.... :twoup:

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

in primul rand vezi ca masina ta tot da niste flash-uri si descarca bateria, evident e gluma. am patit si eu cu baterii in garantie. ideea e ca seaca foarte repede si gandindu te ca e in garantie nu ii verifici lichidul, completeaza daca e cazul si pune pe redresor. dupa asta nu ar trebui sa mai ai probleme Edited by florentincristea
Link to comment
Share on other sites

heady duty - presupun ca ai vrut sa scrii HEAVY DUTY

altenatorul - presupun ca ai vrut sa scrii REDRESORUL

conta marca si modelul ca sa-l vad pe net sa inteleg ce stie / poate sa faca.

alternatorul masini incarca cu 13,8-13,9Ah - cam putin, normal ar fi 14,5 V. (nu-s Ah ci V cei masurati cu aparatul)

curentul de incarcare a fost masurat cu toti consumatorii conectati sau nu ? se modifica o data cu turatia ?

 

cum vine asta ? " mi-a eliminat doi consumatori " e cam ciudata exprimarea.

 

cati km are masina si ce an e ?

cati km faci zilnic si cate porniri ?

 

in primul pot ai scris " azi abia mi-a pornit la rece " ai vrut sa spui ca nu era enegie destula in baterie sau electromotorul nu se invartea cum ar trebui ???

electromotorul sau alternatorul au fost vreodata revizionate ?

bateria e cumparata de tine, ai tu garantia la ea ? ai fost sa faci verificarile pewriodice asa cum scrie in conditiile de garantie sau.... :twoup:

 

moama o lumina de lampa in ochi mai trebuia si era interogatoriul complet :)

 

am editat. e caranda marca, atat scrie pe ea,heavy duty diesel 75Ah 640A, alternatorul incarca asa fiindca e masina veche si nu s-a umblat in el, curentul habar n-am cum a fost masurat,merg pe incredere ca-i ok. cei doi consumatori au fost un releu si un modul de control. masina are 250k km si e din '89, vreo 5 km zilnic, doua porniri sa zicem. azi de dimineata a pornit relativ ok, dar la plecarea spre casa abia a pornit, bateria slaba clar.trecem mai departe, electromotorul si alternatorul au fost revizuite la modul superficial,pe masina, ok pt varsta lor se pare. bateria nu-i cumparata de mine si am ratacit garantia, :) , altfel nu mai scriam pe forum, revizii periodice sufletul..dilema mea e de fapt daca e bateria descarcata din cauza traseului meu sau daca astea sunt semne ca o sa crape cu totul...

 

imi scapa acum consumul masurat, insa tin minte ca am calculat ca la 30 de zile ar trebui sa-mi pape bateria daca nu pornesc masina..eu reusesc performanta s-o consum la 20 pornind masina aproape zilnic..

Edited by hitman1234
Link to comment
Share on other sites

super_Rocky - nope, am vrut sa scriu revizionate, s-ar putea sa-ti para termenul usor ciudat, mi-a ramas din vocabularul mecanic italian, sper ca nu am facut pe cineva care citeste sa fie nedumerit / confuz. scuze. doar nu era vb de filme...

 

 

hitman1234 - nu vreau sa te supar cu intrebarile dar isi au si ele rostul lor.

electromotorul si alternatorul au fost revizuite la modul superficial,pe masina = asta e o gluma buna, daca nu le demontezi, mai ales electromotorul, n-ai cum sa le faci o revizie d bun simt. plus ca, daca nu au fost demontate poti avea si contacte imperfecte la legaturile electrice. alta pierdere de curent nedorita.

 

eu te intrebasem de marca redresorului ca sa inteleg ce performante are.

 

sa inteleg ca e vb despre un E34 ?

 

daca faci doar 5-10 km pe zi, mai ales iarna, trebuie sa pui la saptamana bateria la incarcat. nu are cum sa se incarce , mai ales ca presupun ca folosesti, luneta, aeroterma, lumini, stergatoare, radio, deci destui consumatori....

 

ar fi ok sa te uiti si la nivelul electrolitului.

ce gradatie de ulei ai in motor ?

ai spalat vreodata circuitul de ungere de cand ai masina asta ? cu demontare baie + capac hiulasa ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

ok tind sa cred ca masina n-are nimic ca de obicei,tacanitul vine de la volan :twoup:

 

redresorul e no-name de pe vremea lui pazvante,nu-l vei gasi, da e34, nivelul ala e tricky, cum ar trebui sa fie? are o gradatie pe la jumatatea cilindrului din cate imi dau seama..olei 15W-40 si n-am spalat nimic..marturisesc ca aveam probleme similare si cu vechea masina,dar la aia am zis ca-i vina bateriei veche de 5 ani,mi se pare cam ciudat sa patesc asta cu bateria asta de un an..

 

cam in cate ore se incarca bateria pentru cat consuma la o pornire la rece?

Link to comment
Share on other sites

orice baterie se incarca cu un curent de max 10% din capacitate macar 10 ore.

ar fi bine sa faci si o verificare a redresorului, ce scoate, sa nu ai surprize...poate l-a scapat cineva din mana si are cate ceva miscat de la locul lui. conteaza.

la cum descrii tu, cam s-ar cere revizuite si alternatorul, si electromotor,verificate cablurile de - si + si motorul spalat ca la carte de mizeria din baie...

e BMW totusi, nu poti sa-l intretii doar cu "apa, paie si bataie" ca vezi bine ca se mai si supara...

 

o baterie intretinuta bine te tine 6-7 ani daca si masina e in parametrii.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

claudiuBWR - nu-i vreo mare firma de baterii dar sa stii ca daca sunt intretinute dureaza si 6 ani. sansa face sa am in prezent pe 2 diesel 2 baterii caranda de 5 si 6 ani. intretinute corect fac servici chiar pe frigul de ieri. nu-s fan caranda. dintre cele romanesti rombat am luat de noi si 0 reclamatii. si am luat vreo 20-25...

dar o baterie trb tinuta din scurt cu incarcarea si cu nivelul, daca nu, se sulfateaza usor in timp si...pa...

Link to comment
Share on other sites

claudiuBWR - nu-i vreo mare firma de baterii dar sa stii ca daca sunt intretinute dureaza si 6 ani. sansa face sa am in prezent pe 2 diesel 2 baterii caranda de 5 si 6 ani. intretinute corect fac servici chiar pe frigul de ieri. nu-s fan caranda. dintre cele romanesti rombat am luat de noi si 0 reclamatii. si am luat vreo 20-25...

dar o baterie trb tinuta din scurt cu incarcarea si cu nivelul, daca nu, se sulfateaza usor in timp si...pa...

 

 

am avut caranda de ultima generaie ... cu ochi magic ... lol

asta e a decedat am trecut la alta baterie, straineza nu cea mai buna ca nu am avut de ales unde m-a lasat si duminica :twoup:

nu e un capat de tara

rombat nu as pune vreodata pe masina; Stabb ce au? ca e cam acelasi lucru

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

daca ai vedea cum arata fabrica de la bistrita si cata marfa pleaca afara ti-ai schimba parerea. stabb nu-i tot aia... de 10 ani toate au ochi magic, e o frectie pt design si marketing. tot ampermetrul, clestele, nivelul si redresorul fac legea.

 

 

da arata super fabrica rezultatul e naspa

pretul la stabb si rombat m-a dus la comparatie :twoup:

sunt si acum baterii fara ochi magic

masina mea nu mai vede alta baterie decat bosch sau varta sau exide

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

daca ai vedea cum arata fabrica de la bistrita si cata marfa pleaca afara ti-ai schimba parerea. stabb nu-i tot aia... de 10 ani toate au ochi magic, e o frectie pt design si marketing. tot ampermetrul, clestele, nivelul si redresorul fac legea.

 

sunt si acum baterii fara ochi magic

 

 

Varta care am luat-o eu nu are ochi maro magic... chiar m-am mirat!

Link to comment
Share on other sites

Verifica si electromotorul, greseaza-i bucsele (eventual schimba-le) periile sa fie in stare buna etc. Un electromotor 'strans' ia un curent la pornire enorm.

 

i-am spus si eu asta cateva posturi mai sus, dar se pare ca nu e o parere agreata pe forum, mi-am mai primit reprosuri pt asta si pe ale thread-uri. tu stii ce inseama sa fure curent aiurea un elecromotor dar multi nu o inteleg. insa nici nu vor sa invete....

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.