Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Unde echilibrez cardanul de pe un E46 330i


Cristi_E36

Recommended Posts

Salutare,

 

Am mare nevoie sa echilibrez un cardan de pe un E46 330i masina a trecut de la 5 viteze la 6 viteze cutie manuala,

cardanul a fost scurtat si echilibrat la RUNE in incinta semanatoare numai ca nu sunt multumit absolut deloc de lucrare deoarece mai sunt ceva vibratii la viteza mare.

Am fost de doua ori la RUNE prima data vibratia te scotea afara din masina :) , a doua oara au mai ameliorat cu mentiune spusa de ei ca au masina care invarte la maxim 2500 rot/minut :twoup: maxim cat ar putea echilibra etc blaaauri niste gretosi mi-au lasat o impresie proasta, :)

plus ca au si niste preturi exagerate.. si treaba oha :twoup:

Din acest motiv daca vreun coleg de pe forum ma poate ajuta sa-mi dea o informatie unde sa ma duc ce si cum as fi recunoscator!

 

Bafta la toata lumea,

Link to comment
Share on other sites

Frate aia sunt niste nesimtiti uite am factura o scanez si o pun aici sa vada toata lumea daca este nevoie!

asa au replicat cu am scris mai sus dat bani dar treaba oha mie sila sa mai trec pe acolo sincer,

le-am si spus inainte de lucrare ce si cum daca o fac etcc masina de viteza putere etc... :twoup:

Link to comment
Share on other sites

grupul nu cred ca trebui neaparat schimbat. distanta intre cuttie si grup nu cred ca difera. teoretic carcasa de grup e aceeasi pt mai multe tipuri de rapoarte. cel putin la exterior. nu ma pricep dar asa gandesc eu. si daca ar fi diferite atunci fa treaba pana la cap cu alt grup si cardan.
Link to comment
Share on other sites

Ok hai sa fac explicatii:

- cutia cu 6 viteze este mai lunga decat cutia cu 5 se modifica distanta la prima bucata de cardan pana la flansa intermediara. a doua bucata ramane neschimbata!

- cardanul sa taiat in prima bucata din cauza cutiei care era mai lunga!

- ca sa pun cardan de 6 viteze era ok prima bucata si a doua ca distanta doar, dar flansa de prindere din bucata a doua din spate dinspre grup este alt tip adica are culisanta ca un cap de planetare cu 6 suruburi de prindere care nu se pupa cu flansa actuala de la grup aceasta fiind model standard prindere in 4 suruburi! cine cunoaste BMW stie diferenta dintre cele doua tipuri de cardane!

 

bafta!

 

P.S - nu se merita sa schimbi grup si cardan aiurea cand poti face simplu o scurtare de cardan si o echilibrare, banuiesc ca sunt destui colegi pe forum care fac astfel de modificari in general la ursi poate ei ma trimit la un meserias bun si gata treaba rezolvata!

Edited by Cristi_E36
Link to comment
Share on other sites

pai din cate inteleg nu e deloc nevoie sa te pricepi la bmw, ca daca te ai pricepe ai face modificarea ca la carte. trebuie sa ai imaginatie pt astfel de proceduri, scule si indemanare. spor

 

ca idee incearca o intrebare la dormag. eu in trecut am avut un cardan cu o cruce rupta si acolo s ar fi dus la rectificat. e undeva in spate la stefan cel mare. gasesti pe net. sunt prea fitosi pt secolu asta da poate tu te intelegi cu ei

Link to comment
Share on other sites

pai din cate inteleg nu e deloc nevoie sa te pricepi la bmw, ca daca te ai pricepe ai face modificarea ca la carte. trebuie sa ai imaginatie pt astfel de proceduri, scule si indemanare. spor

 

ca idee incearca o intrebare la dormag. eu in trecut am avut un cardan cu o cruce rupta si acolo s ar fi dus la rectificat. e undeva in spate la stefan cel mare. gasesti pe net. sunt prea fitosi pt secolu asta da poate tu te intelegi cu ei

 

nu am deschis acest topic pentru evaluare de cunostinte in reparatii si modificari la E46 pur si simplu mi-am exprimat opinia in legatura cu o operatie executat la un atelier anume si care nu a fost efectuata cum trebuie, nu trebuie sa stau acum sa dezvolt ce modificari sau facut cu imaginatie sau fara, dar ce iti pot spune este ca sigur cei care am facut dea lungul timpului modificari sunt toba de BMW.

man nu ma intelege gresit modificare ca la carte o puteam face din prima (stiam foarte bine deja ce piese trebuie inlocuite etc) dar asta implica alte costuri atat tot, avand in vedere ca sunt masini modificate cu sute de cai putere care au cardane scurtate mai ales BMW-uri am zis sa aplic si eu aceasta metoda low cost !

 

am sa incerc la dormag sa vad ce iese,

numai bine

Link to comment
Share on other sites

pai din cate inteleg nu e deloc nevoie sa te pricepi la bmw, ca daca te ai pricepe ai face modificarea ca la carte. trebuie sa ai imaginatie pt astfel de proceduri, scule si indemanare. spor

 

ca idee incearca o intrebare la dormag. eu in trecut am avut un cardan cu o cruce rupta si acolo s ar fi dus la rectificat. e undeva in spate la stefan cel mare. gasesti pe net. sunt prea fitosi pt secolu asta da poate tu te intelegi cu ei

ti-a facut ceva baiatul asta de il trimiti la dormag ? Cred ca au doar 2-3 reviewuri pozitive restul doar dezamagiri

Link to comment
Share on other sites

nu ti am recomandat dormag sa mi bat joc de tine sau sa faci totul la ei. strict pt echilibrat cardan voiam sa intrebi. daca au cu ce sa il testeze si echilibreze. am scris ca sunt prea.... pt secolul asta stiind foarte bine de ce. eu sunt client non grata acolo, asa ca da un telefon si vezi daca iti poate face echilibrarea cardanului. iti transfer eu un euro pe tel daca nu vrei sa dai banii pe ei. glumesc. fa un efort poate iese bine. eu pe altii nu stiu sa faca asta, de rune nu auzisem insa daca ai fost la ei si nu a fost ok atunci nu o sa merg nici eu cu pompa de injectie la banc.

 

si am sugerat varianta mai scumpa ca sa nu mai ai batai de cap. eu am muncit mult la masinile mele, nu doar bmw, si nu sunt mecanic nu trebuie sa am idee de tot ce inseamna bmw, insa cu siguranta as alege varianta sigura si un pic mai scumpa nu ieftina si cu batai de cap. daca as fi in germania as scurta cardanu as umbla la cutie grup etc. pt ca ai avea cu cine sa vorbesti, dar in romania nici sa vopsesti o masina nu gasesti oameni seriosi cap-coada

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
salut, imi poti spune care e avantajul trecerii de la cutia cu 5 la cea cu 6? din cate stiu rapoartele nu difera foarte mult.

in primul rand consumul scade.

 

scade consumul, creste viteza maxima, poti pune un grup mai scurt (325i are grup raport 3.15) ca sa ai demaraj mult mai bun!

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.