Jump to content

Dakar 2011


ionatan

Recommended Posts

S-a rezolvat un topic separat pentru DAKAR 2011.

 

Dakar 2011 – Etapa 5: Paulo Goncalves la Moto si Stephane Peterhansel la Auto aduc victorii pentru BMW

 

 

Ziua a cincea in Dakar a fost una de triumf total pentru BMW care a dominat categoriile Moto si Auto prin Paulo Goncalves si Stephane Peterhansel

 

Pilotul portughez Paulo Goncalves a castigat speciala din ziua a cincea a Dakarului intr-un mod ce ii face cinste! Pilotul BMW s-a oprit la km 231 sa il ajute pe Olivier Pain care a cazut accidentandu-se si trebuind sa fie dus cu un elicopter medical. Pierzand timp, Paulo Goncalves nu a reusit in teorie cel mai rapid timp pe speciala, aceasta initial fiind castigata de chilianul Lopez Contardo. Insa organizatorii au tinut cont de gestul sportiv a lui Goncalves si i-au corectat acestuia timpul, astfel portughezul reusind cel mai rapid timp al zilei, in fata lui Contardo si Verhoeven.

 

Marc Coma s-a oprit si el pentru a acorda ajutor lui Pain, astfel ca si pilotul catalan, dupa terminarea etapei a beneficiat de o corectura la timpul sau.

 

La general lider ramane Marc Coma, cu 10 minute avans de Cyril Despres (care a primit o penalizare de 10 minute azi) si 18 minute avans de Lopez Contardo.

 

 

 

La categoria Auto, tot un pilot BMW si anume Stephane Peterhansel a reusit victoria pe speciala, profitand de prima zi in care dunele de nisip si-au facut aparitia. Victoria i-a fost facilitata si de erorile de navigatie ale urmaritorilor sai de la VW, in ordine Nasser Al-Attiyah cu al doilea timp si Carlos Sainz (foto) cu al treilea timp. Spaniolul insa ramane lider cu un avans minim de 2 minute fata de Peterhansel si Al-Attiyah.

 

Link to comment
Share on other sites

IatĂŁ clasamentul general dupĂŁ primele cinci etape:

 

1 Carlos Sainz (VW) in 15:45m48

2 Stephane Peterhansel (BMW) +0:02m26

3 Nasser Al-Attiyah (VW) +0:02m33

4 Giniel de Villiers (VW) +0:21m20

5 Krzysztof Holowczyc (BMW) +0:47m53

 

 

MANI GYENES, LOCUL 26 LA CLASA MOTO

Cei doi piloÞi romani angrenaÞi În Raliul Dakar la clasa moto au obÞinut noi rezultate onorabile ºi În etapa a cincea. Mani Gyenes a terminat pe locul 26, urcând astfel pe locul 24 În clasamentul general, În timp ce Marcel Butuza a ocupat poziÞia 75 la etapa ºi 77 În clasamentul general.

Link to comment
Share on other sites

Nu zicea nimeni @ionatan ... dar cum lumea se plangea de modelul concurentei am presupus eu ca poate unii tind sa creada, judecand dupa aspectul exterior...ca lupta ar fi inegala. E inegala doar pt ca din pacate, ne place sa o spunem sau nu, cei de la WV au reusit un model de exceptie cu Race Touregul. E adevarat ca si implicarea e mai mare din partea uzinei :twoup:

In alta ordine de idei, pt BMW e gata Dakarul de anu asta si din punctul meu de vedere, desi sunt si eu fan al firmei bavareze, mai degraba ma intristeaza ca e gata pt Stephane Peterhansel, ca sunt mai de demult fan Peterhensel decat fan al masinilor cu semn alb-albastru.

Sa speram ca nu renunta si ca vin la anu cu o masina/echipa gandita sa poata macar sa joace de la egal la egal cu WV si sa ne ofere o lupta pana in ultima etapa!

Link to comment
Share on other sites

Si cine spunea ca X3-ul de la Dakar e apropiat de modelul de serie????

Cum spune si colegul de sus , exteriorul este mai pamantean la bmw .

 

Din pacate s-a dus totul pt. bmw si vw a pus deja monopol pe podium . Bravo lor , sunt cei mai buni , fara doar si poate .

Link to comment
Share on other sites

Imi pare rau pentru BMW, dupa retragerea din F1 i-ar fi prins bine o performanta notabila la Dakar.

 

 

Ziua 8: Vladimir Chagin cu al cincilea timp din toate categoriile combinat. Nasser Al-Attiyah noul lider la Auto

 

Marc Coma castiga speciala si isi consolideaza avansul la Moto. Carlos Sainz pierde in fata lui Al-Attiyah

 

Ziua a opta a Dakarului a adus multe surprize, una dintre ele venind de la categoria Camioane, unde rusul Vladimir Chagin (foto) a reusit o performanta deosebita, reusind al cincilea timp pe etapa la toate categoriile combinat, fiind mai lent doar decat VW Touareg-urile de la categoria Auto care au reusit cei mai buni patru timpi.

 

Chagin a fost mai rapid decat castigatorul de la Moto, Marc Coma, avand in vedere greutatea si agilitatea Kamazului comparat cu cele 170 kg ale motocicletei si pilotului catalan, este o performanta incredibila!

 

Astfel Chagin castiga etapa la Camioane, unde preia conducerea in clasamentul general de la Firdaus Kabirov, la 3 minute in spate si Ales Loprais (Tatra) la 29 minute.

 

La categoria Moto, batalia pentru victorie pare a se reduce la 3 piloti, in ordinea timpilor din ziua a opta: Marc Coma, Cyril Despres si Lopez Contardo. Acestia ocupa aceleasi pozitii si la general, unde Coma conduce cu 9 minute in fara francezului Despres si 22 minute fata de „Chaleco” Lopez.

 

Categoria Auto a inregistrat o schimbare, pilotul din Qatar, Nasser Al-Attiyah (foto deasupra) in urma victoriei de etapa, preia conducerea in clasamentul general. Carlos Sainz, mai lent cu 6 minute pe speciala, pierde sefia la general in urma acestui rezultat, insa cele 5 minute ce il despart de lider nu sunt greu de recuperat. Ziua a fost dominata total de VW care a plasat pe locurile 3 si 4 alte doua echipaje, anume De Villiers si Miller.

 

Giniel De Villiers urca pe locul 3 la general, in fata lui Peterhansel care pierde sansele la titlu, avnd o ora si 33 minute intarziere fata de liderul la general, At-Attiyah.

 

Sa amintim si de categoria Quad, unde Alejandro Patronelli castiga etapa si de acum pare scapat in castigator, daca materialul de concurs nu cedeaza, la general argentinianul avand 58 de minute avans fata de conationalul Sebastian Halpern.

 

 

 

 

Un spectacol superb parca danseaza cele doua VW.

Link to comment
Share on other sites

Apropo de DAKAR au existat si cateva camioane Roman in competitie in urma cu ceva ani, doua de cursa si doua pentru asistenta.

 

Cele doua de cursa se aflau pana acum 2 ani intr-o hala de expozitii din uzina Roman. Am avut ocazia sa ma invart pe langa ele de cateva ori sunt o bijuterie. Camioanele de asistenta au ajuns la munca de jos, erau folosite pentru tractare utilaje grele sau alte camioane ramase in pana la firma Prescon SA, imi poveste un amic care a lucrat pe camion ca era o bomba pe roti.

 

Masinuta asta ajungea la viteze de 130-140km pe ora de ii lasa masca pe multi soferi in trafic.

 

Dar cea mai tare pe care mi-a povestit-o amicul e ca a tractat pe Cheia un tir incarcat care ramasese fara ambreiaj, pana la Brasov soferul tirului tractat a stat cu retarder-ul actionat de firca. Problema mare la camionul e frana nu facea fata cu brio la performantele motorului lipsa ABS-ulu il transforma intr-o sanie la primul strop de apa pe sosea.

Link to comment
Share on other sites

1. Nasser Al-Attiyah Volkswagen 30h56m25s

2. Carlos Sainz Volkswagen + 03m18s

3. Giniel de Villiers Volkswagen + 55m51s

4. Stephane Peterhansel BMW + 1h42m48s

5. Mark Miller Volkswagen + 2h45m19s

6. Krzysztof Holowczyc BMW + 3h54m08s

7. Ricardo Leal dos Santos BMW + 5h26m28s

8. Christian Lavieille Nissan + 5h52m54s

9. Guilherme Spinelli Mitsubishi + 6h01m24s

9. Matthias Kahle SMG + 7h43m06s

 

GYENES, LIDER ĂN CLASA MARATON DE LA MOTO

 

Romanii Mani Gyenes Âşi Marcel Butuza au continuat parcursul bun Âşi ĂŽn aceastĂŁ etapĂŁ, ocupând locurile 30 Âşi, respectiv, 61. Ăn urma acestor rezultate, Gyenes ocupĂŁ poziĂžia 21 ĂŽn clasamentul general Âşi locul 1 la clasa Maraton, dedicatĂŁ participanĂžilor care nu schimba motoarele pe tot parcursul Raliului Dakar. Butuza ocupĂŁ locul 64 la general Âşi locul 14 ĂŽn clasa motoarelor de peste 450 cmc.

Link to comment
Share on other sites

Dakar 2011 – Camioane:

Vladimir Chagin in fruntea trioului Kamaz la finalul Dakarului

 

 

Vladimir Chagin castiga editia 2011 a Rally Raid-ului Dakar pentru Kamaz

 

Rusul Vladimir Chagin castiga pentru Kamaz (foto), editia 2011 a Dakarului la categoria Camioane. Sosit al doilea in ultima etapa speciala, la 1 minut dupa coechipierul si conationalul Firdaus Kabirov, Chagin incheie Dakarul cu un avans de 30 de minute fata de acelasi Kabirov. Locul 3 la general ii revine tot unui pilot rus de la Kamaz, Mardeev, la peste 5 ore si trei sferturi distanta de „Tarul” Chagin.

 

P.S. Ce "zdrobeala" le-a tras rusul la europenii astia emanicipati cu MAN si Iveco se schimba zicala: MAN ii MAN in Kamaz-ul ii mai tare ca MAN-ul.

 

 

 

Dakar 2011 – Nasser Al-Attiyah isi adjudeca titlul la categoria Auto, in fata rivalului Carlos Sainz, castigatorul ultimei probe speciale

Nasser Al-Attiyah (foto) incheie Dakarul in pozitia de lider la general la sectiunea Auto, cu un avans de apropape 50 minute fata de coechipierul Giniel De Villiers, venit al doilea. Carlos Sainz ocupa ultimul loc pe podium, cu un ecart de o ora si 20 minute fata de Al-Attiyah. Astfel constructorul german VW ocupa in totalitate podiumul editiei 2011 a Rally-Raidului Dakar.

 

Locul 4 la general ii revine francezului Stephane Peterhansel (BMW - foto deasupra) cu un ecart de o ora si 43 minute, urmat tot coechipierul Holowczyc cu un ecart de 4 ore si 11 minute. Topul primilor 6 piloti este completat de americanul Miller, tot pe VW.

 

Prima masina Nissan o regasim in pozitia a opta, prin echipajul Lavielle, iar prima masina Mitsubishi urmeaza pe locul noua, echipajul brazilian Spinelli.

 

Ultima etapa speciala i-a revenit lui Carlos Sainz (foto deasupra), cu un avans de 38 secunde in fata lui Al-Attiyah si un minut 25 secunde fata de polonezul Holowczyc.

Link to comment
Share on other sites

Rezultate excelente pentru pilotii Vectra Racing ai Romaniei. In special pentru Emanuel Gyenes, clasificat pe locul 18 la general si locul 1 la Maraton, cea mai dificila categorie de la clasa moto. Felicitari pilotilor nostri!

 

Pilotul Vectra Racing s-a clasat al 25-lea in ultima etapa din cea de a 33-a editie a Dakar-ului si se afla pe locul 18 in clasamentul general. Dupa 9.500 de km (din acestia peste 5.000 de km au fost probele speciale) Emanuel Gyenes a incheiat Dakar-ul pe locul 1 la clasa Maraton, cea mai dificila de la categoria moto. Pilotii care se inscriu la aceasta categorie nu au voie sa schimbe motorul motocicletei pe durata intregului raliu, in timp ce restul au dreptul sa schimbe 3 motoare de-a lungul evenimentului.

Link to comment
Share on other sites

Asta cu categoria maraton "cea mai grea categorie" n-am vazut sa apara nicaieri pe siteul Dakar.com :-? E super performata conationalului nostru, dar cea mai grea categorie la moto e categoria aia cu doar doi concurenti. Inca nu cred sa existe un al 3-lea de calibrul lor ca s-ar baga si el. Cred ca nu-i necesar sa le pomenesc numele, stie toata lumea cine sunt cei doi ce fac legea in Dakar de vreo 7 ani.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.