Jump to content

probleme ambreiaj/volanta


Recommended Posts

Salut,

 

Va rog sa ma ajutati si pe mine cu un sfat. Am un seria 1, 118d, 143 cp, an 2008, aprox 35000km. Masina a fost condusa preponderent de sotia mea. De curand am inceput sa o folosesc preponderent eu si am observat ca, dupa o perioada de mers in traficul aglomerat aspect ce presupune folosirea repetata a ambreiajului (probabil dupa ce se incing componentele respective), la momentul la care plec de pe loc cu treapta 1 de viteza cuplajul nu se mai realizeaza cum se realiza in mod normal, cu alte cuvinte masina devine saltareata. Nu stiu daca m-am facut bine inteles cu "masina devine saltareata", cert e ca ambreiajul se comporta diferit fata de normal si trebuie sa accelerez mai tare ca sa dispara vibratia ambreiajului. Precizez ca masina incepe sa se comporte astfel fara a o brusca eu anterior sau chiar fara a o folosi o perioada foarte lunga in trafic aglomerat.

 

O alta problema ce tine tot de ambreiaj ar fi, sper ca nu mi se pare doar mie, faptul ca acesta cupleaza pe o plaja foarte mica a pedalei si undeva mai sus de jumatatea acesteia. Este normal sau exista o problema!

 

Multumesc anticipat!

Link to comment
Share on other sites

ambreiajul se regleaza automat, kitul cand e nou tine foarte jos, in functie de usura incepe sa tina din ce in ce mai sus. Ambreiajul e hidraulic. Vibratia cred ca e de la placa de presiune, s a uzat soarele si cand pleci de pe loc simti o vibratie, corect? Edited by serban78
Link to comment
Share on other sites

Exact, in momentul in care dau sa plec de pe loc se simte o vibratie ca si cum ar scapa in mod repetat ceva.

Cand e "rece" ambreiajul nu exista vibratia respectiva insa, cum spuneam, acesta tine pe la jumatata pedalei si pe o plaja foarte mica aspect care ma cam deranjeaza la condus pentru ca am tendinta de a-l elibera mai repede decat imi permite el si apare o zmuncitura a masinii.

Sa inteleg ca e cazul sa schimb chitul de ambreiaj? Volantul nu are nimic?

Link to comment
Share on other sites

Cand o dai ii pui pe cei de la service sa se uite si la volanta. Ideea e ca va incepe sa tina din ce in ce mai sus pe masura ce se uzeaza. Dar vibratia cred ca e de la soarele placii de presiune. la 35 000 cam putini km sa se uzeze dar daca s a calcat in mod frecvent ambreiajul e de inteles. Edited by serban78
Link to comment
Share on other sites

Nu cred. Probabil s a folosit in exces ambreiajul, stiu ca unele persoane folosesc ambreiajul foarte des, inainte de a calca frana, tin mereu ambreiajul calcat si de asta se uzeaza mai repede, dar nu cred ca e o urgenta, trebuie doar verificat. Vibreaza mereu in oras sau dupa o perioada de timp?
Link to comment
Share on other sites

Nu, regula e sa existe o solicitare a ambreiajului peste cea generata de un condus normal, adica cu un numar mic de plecari de pe loc. In cazul in care masina este incarcata, probabil componentele ambreiajului se incalzesc mai repede iar vibratia apare mai repede decat in cazul in care masina este goala.
Link to comment
Share on other sites

e posibil sa fie rulmentul de presiune...

la mine este rulmentul...cupleaza bine, tine normal, masina pleaca normal, numai ca are un mic vajait cadn calc pana la podea.

 

se aude rulmentul la tine aici e vorba de placa de presiune,

oricum se schimba kit complet de ambreiaj (placa, disc, rulment)

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru informatii!

 

Puteti sa-mi recomandati un service OK va rog?! De la cine sa cumpar kit-ul de ambreiaj daca cumva se va stabili ca trebuie schimbat?

 

Binenteles, exista posibilitatea sa fac aceasta operatiune la Reprezentanta BMW insa cred ca vor fi niste costuri serioase! Are ideea cineva care este diferenta intre Reprezentanta BMW si un service obisnuit?

Link to comment
Share on other sites

ambreiajul se regleaza automat, kitul cand e nou tine foarte jos, in functie de usura incepe sa tina din ce in ce mai sus. Ambreiajul e hidraulic. Vibratia cred ca e de la placa de presiune, s a uzat soarele si cand pleci de pe loc simti o vibratie, corect?

 

Ce zici aici de pozitia in care tine ambreiaul e valabil la cele pe cablu. Tocmai este ideea din spatele sistemului hidraulic auto-ajustabil, si anume sa prinda indiferentde uzura in aceeasi pozitie a pedalei. La fostul E39 a tinut in aceeasi pozitie timp de 70.000km dupa care am schimbat ambreiajul. Singurul indiciu de uzura fara sa desfac a fost o usoare patinare la acceleratii bruste sau pe frana de motor puternica.

 

Pentru cei ce nu conduc sport des si nu obisnuiesc sa "izbeasca" abreiajul eu recomand scoaterea CDV-ului pentru protejarea volantei si discului in timp.

Edited by ViBogdan
Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru informatii!

 

Puteti sa-mi recomandati un service OK va rog?! De la cine sa cumpar kit-ul de ambreiaj daca cumva se va stabili ca trebuie schimbat?

 

Binenteles, exista posibilitatea sa fac aceasta operatiune la Reprezentanta BMW insa cred ca vor fi niste costuri serioase! Are ideea cineva care este diferenta intre Reprezentanta BMW si un service obisnuit?

 

Ai PM

Link to comment
Share on other sites

am si eu o intrebare: ce simptome da o volanta defecta?

 

uneori cand stau la semafor nu vrea sa intre intr-a I-a. doar dupa ce dau in a II si iar in a-Ia merge, sau daca iau piciorul de pe ambreiaj si il apas din nou

 

volanta in general face zgomot se aude la ralanti niste zornaieli si motorul merge dezechilibrat,

la tine poate fi o problema ori la ambreiaj ori in cutie ceva !

Link to comment
Share on other sites

chestia e ca la pornirea si la oprirea motorului se aude un "cloncanit: si masina vibreaza destul de puternic. e ca atunci cand ai tampoanele rupte, dar am schimbat tampoanele acum o luna si degeaba. cutia nu are nimik. e posibil sa fie din ambreiaj asta cu viteza intai. oricum face foarte rar asa
Link to comment
Share on other sites

chestia e ca la pornirea si la oprirea motorului se aude un "cloncanit: si masina vibreaza destul de puternic. e ca atunci cand ai tampoanele rupte, dar am schimbat tampoanele acum o luna si degeaba. cutia nu are nimik. e posibil sa fie din ambreiaj asta cu viteza intai. oricum face foarte rar asa

 

man tu ai cumva cutie de viteze manuala cu 6 trepte?

Link to comment
Share on other sites

am schimbat flansa la cardan. nu are treaba aia cu problema mea. cloncanitul ala e la pornire si la oprire, cand intra si iese din sarcina nu se aude nimic. se auzea inainte de a schimba flansa de la cardan

 

da. cutia e manuala in 6 trepte

 

salve man la tine problema este la cutia de viteze!! poti merge linistit nu se intampla nimic, o sa ai doar zgomotul pe care il descrii tu,

si eu am avut aceasta problema si am schimbat tot adica: flansa cardan; volanta;kit ambreiaj; tampoane cutie; alt grup alt cardan;bucse punte spate etc...tottt, si zgomotul isi facea de cap exact ca la tine era in cutie.

pt a scapa de el am schimbat exact vreo 6 cutii de viteza eram spart de nervi abia a 6 cutie gasita de pe omasina fusese incendiata avea in bord vreo 60 mii km, acest zgomot apare la acest tip de cutie stiu baietii meseriasi in BMW-uri numai ca nu prea gasesti informatii pe forum e mai delicata povestea asta.

Vezi ca este un topic deschis de mine mai vechi pe formu legat de acest zgomot sa-ti faci o idee ce si cum!

 

numai bine

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.