Jump to content

Relanti oscilant E36 1.6i


Recommended Posts

Salut ALL!

 

O sa incep o mica povestioara. va rog daca aveti idei sau v-ati intalnit cu probleme de genu nu ezitati sa postati. Orice sfat este bine venit.

 

Lucrurile au inceput in felul urmator. Mi-am achizitionat un BMW E36 1,6 CI din 1995 adus din Germania. masina foarte ok intretinuta. un singur proprietar in Germania. Singura problema e ca maisina a stat intr un parc auto 3 ani. si s-au cam copt cauciucurile si garniturile. Am constatat ca dupa ce am venit cu ea din Germania ca motorul pierde ulei pe la garnitura dintre _chiulasa_ si bloc motor. o problema minora care se rezolva cu 2-3 garnituri si 300 ron manopera.

 

Am gasit un motor mai nou din '97 pe un compact cu 90000 de KM. cu carte service din Germania. Am considerat ca la acel moment fac o treaba super buna dar lucrurile sau complicat.

 

Cele 2 motoare sunt destul de diferite ca si accesorii(role, pompa servo, clapeta de acceleratie, regulatoare, vacum-uri, injectie, inectoare, alternator, calculator, EWS, etc). blocul, _chiulasa_, admisia, evacuare sunt la fel.

 

Am montat motorul i-am dat cheie si totul ok a pornit. (,m-am asigurat inainte de toate ca am tot ce imi trebuie ca sa il pornesc si sa mearga fara probleme. motor cu toate accesoriile, debitmetru, sonada lamda, calculator, EWS, chip cheie.)

 

PROBLEMA

 

Oscileaza relantiul si nu ii dau de cap. CUM OSCILEAZA???

 

Dimineata cand il pornesc nu intra socul sau ceva de genu si pana se aseaza dureaza cam 20 de sec. oscileaza intre 400- 800-900 ture. dupa care se echilibreaza undeva pe la 800, pana se incalzeste cat de cat. dupa ce se incalzeste creste spre 900-1000 ture.

Pornesc cu masina la drum si cand calc ambreajul si sunt undeva la 3000-3500 ture, scade turatia pana pe la 600 dupa care urca la 800-900 fara sa fac nimic. la fel se intampla si pe loc. cresc pana la 3000 iau piciorul si scade sub 800 destul de mult.

 

1. Am schimbat 3 debitmetre. unul al motorului, unul de pe motorul dat jos si al treilea de la un prieten. s-a mai redus din oscilatie dar foarte putin cu al 2 lea debitmetru.

 

2. Aveam un plapait in lumini(faruri, interior, aeroterma) si mi-a indicat un prieten sa dau jos clapeta de acceleratie sa o curat. am facut asta si surpriza a mers un pic mai bine, nu au mai palpait luminile deloc dar exista oscilatie iar cand motorul e cald relantiul este la 900-1000, chiar peste o mie. fiind motorul destul de turat cand ii iau gazul nu mai scade atat de mult. se opreste la minim 800 ture. si dupa se regleaza usor, usor, din aproape in aproape.

 

3. Am cumparat acum 2 zile o clapeta de acceleratie de pe o maisina care statea super bine la relanti si nu scadea deloc cand ii luam gazul. am montat regulatorul de relantiu de pe aceasta clapeta (Regulatorul de relantiu la acest model de motor nu este ca la cel dinainte adik un butoias cu un furtun in dreapta motorului, este situat pe clapeta de acceleratie ca la E46 am atasat Fisier)si acum sta la 800 pe loc dar in mers cand ii iau gazul si nu este in viteza se duce la 400-500 ture dupa care isi revine incet incet. dureaza cam 2 secunde.

 

4. o sa incerc sa schimb azi termostatul, sa montez clapeta achizitionat cu tot cu regulatorul ei. poate, poate.... :twoup:

 

Probabil ca o sa mai continue lista cu incercari si o sa adaug pe rand si va promit ca daca ii dau de cap o sa fac un manual pentru reparat oscilatii de relanti pentru acest tip de motor. Asta ca sa nu mai merga nimeni la toti diletanti care s-au trezit peste noapte mecanici si te fac de bani, ca poate e asta sau cealalta....

 

Daca aveti cumva sa imi recomandati un Mecanic foarte bun care s-ar baga la o astfel de situatie, va rog nu ezitati.

 

Multumesc pentru timpul acordat si astept sugestii.

post-40959-1294829716_thumb.png

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa verifici regulatorul de relanti, pt. inceput scoate mufa de la el si turatia ar trebuii sa iti creasca peste 1000rpm, daca face asa scoatel afara si curatal cu diluant sau WD-40.

Mai multe detalii si rezolvari:http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=12906

Edited by MHartge
Link to comment
Share on other sites

Incearca sa verifici regulatorul de relanti, pt. inceput scoate mufa de la el si turatia ar trebuii sa iti creasca peste 1000rpm, daca face asa scoatel afara si curatal cu diluant sau WD-40.

Mai multe detalii si rezolvari:http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=12906

 

le-am curatat pe amandoua (am 2 buc) si nu e schimbare. cu unul sta prea turata si cu al 2 lea sta bine dar cand ii iau gazul scade pana spre 450-500 ture.

Link to comment
Share on other sites

Incearca sa verifici regulatorul de relanti, pt. inceput scoate mufa de la el si turatia ar trebuii sa iti creasca peste 1000rpm, daca face asa scoatel afara si curatal cu diluant sau WD-40.

Mai multe detalii si rezolvari:http://www.bmwclub.ro/forums/index.php?showtopic=12906

 

le-am curatat pe amandoua (am 2 buc) si nu e schimbare. cu unul sta prea turata si cu al 2 lea sta bine dar cand ii iau gazul scade pana spre 450-500 ture.

 

pot adauga pasul 5. am pus alta sonda lamda. face la fel. am mers fara e 2 zile si la fel.

 

sugestii?

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...

scuzati ca ma bag aici pe topicul asta, dar mi s-a parut cel mai potrivit.

 

am un 316i fabricat in 12.1995, in posesia mea de 1 saptamana

 

problema e asa:

pornesc masina...merg ce merg si cand stau la semafor, numa vad ca urca relatiul la 2500-3000, cand pornesc si schimb vitezele turatia e ok, cand scot din viteza din nou se tureaza, pana aici totu bine si frumos.....opresc motoru la semafor sa nu faca galagia aia infernala si cand dau cheie sa pornesc...ce credeti? nu mai porneste de fel.....dupa ce dau de vreo 3 ori cheie....porneste intr-un final....si mai este o mica problema....se ineaca cand am problemele astea cu turatia...au fost zile cand am circulat cu ea....si turatia a stat ok la 900 iar cand dadeam talpa nu se ineca...cand apar problemele cu turatia....si vreau sa pornesc....dau talpa...si masina merge in socuri, se ineaca naiba stie ....

 

ce ar putea fi? am mers si la mecanic....dar, vreau sa aflu asa....din parerile voastre...cu siguranta s-au mai intamplat si la altii si prefer sa stiu exact ce si cum, nu sa ma duca in eroare mecanicii si sa schimb tot la ea

 

 

MULTUMESC!!!!!!!

 

stima,

raul

Edited by r4ulik
Link to comment
Share on other sites

Are lumea BMV-uri ....

1 verifica bujiile

2 verifica furtunele sa nu fie crapate

3 curata clapeta de acceleratie cu un sprai de curatat si o carpa moale

4 demonteaza regulatorul de ralantiu , verifica furtunele care urca pana in cotul de la debitmetru si cel care merge pana in galerie

5 spala bine de tot regulatorul in benzina (dupa ce il lasi la inmuiat bine de tot)

6 sufla-l un pic cu aer dupa ce l-ai spalat si curatat bine

6 cam atata

7 spor la lucru

Link to comment
Share on other sites

  • 4 years later...

salutare tuturor !

Scuze ca ma bag in acest topic dar am si eu aproximativ acceasi problema cu oscilatul relantiului, detin un bmw e36 320i coupe din 1995, sunt possesorul autoturismului de cateva luni nu am schimbat bujii nu am schimbat nimic decat :

Suspensie sport teatehnix, toba sport, sonda lambda am cumparat'o, ulei, curea accesorii si cam atat mecanic

nu am schimbat bujii nu am schimbat debitmetru nimic, am vrut inainte de toate sa aflu parerle voastre inainte de a merge inservice cu masina

 

masina oscileaza in felul urmator : la rece motorul sta la 1000 turatii

dupa ce motorul de incalzeste este alta problema : merg ce merg cu masina si opresc la semafor turometrul scade de la 700 la 1000 de turatiii cateva secunde dupa se stabilizeaza la 900

si mai este ceva ce m'a pus pe ganduri : dupa cum am spus masina este coupe si are modulul acela confort de a se deschide si inchide geamulla deschiderea usi si la inchidere, problema este urmatoare :

 

 

Eu in masina la volan cu motorul pornit si geamurile inchise apas sa inchid geamul " geamul fiiind inchis " scade turometrul si in accelasi timp ecranul de la climatronic oscileaa si el " palpaie lumina la el " acest fenomen se intampla uneori si la semafor cand oscileata si relantiu

 

 

 

 

Va rog sa ma ajutati, este extrem de enervanta aceasta oscilare

 

 

 

cu stima iulian

 

MULTUMESC !!!!

Link to comment
Share on other sites

  • 5 months later...
Salutare. Aceeasi problema o am si eu pe un 316i e36 1992, motor m40, distributie pe curea. Turatiile la relanti oscileaza intre 400 si 1100, mai mult la cald, pe langa asta consuma mult in oras si nu are forta mai deloc. Pana acum am schimbat bujii,furtun aer debitmetru care era putin crapat, sonda landa, verificat debtmetru-functioneaza.. Ieri am depistat ca regulatorul de relanti era blocat, nu functiona deloc. Cand am pus unul bun surpriza, motorul se opreste, nu mai sta deloc la relanti. A mai ramas de verificat si schimbat sonda de temperatura. Daca nici asa nu i dau de cap nu mai am alte idei de la ce ar putea fi.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.