Jump to content

Eroare 4530(1297) Ladedruckregelung E46 318d


Recommended Posts

Salut, am si eu o problema cu masina in sensul ca nu mai urca peste 4000 rpm si scoate afara funigine pe toba cand calc acceleratia la maxim.

Am citit erorile masinii cu o interfata obd2, soft INPA/EDIABAS si imi pe langa faptul ca toate bujiile sunt praf si eroarea 4530(1297) Ladedruckregelung. (1297) nu stiu pt ce e.

Am cautat detalii pe net dupa respectivul cod si am gasit o lista unde zice ca 4530 ar fi "Boost Pressure Actuator - Regulation Pressure too Low". (http://www.endtuning.com/bmwcodes.html)

Pentru cunoscatori o prima intrebare ar fi ce credeti ca ar putea cauza eroarea si ce se poate face.( in afar' de mers la un service pt. ca asta stiu si eu).

Pun si cateva poze.

 

Merci anticipat.

 

 

 

post-9761-1294914304_thumb.jpg

continuarea...

post-9761-1294914316_thumb.jpg

 

post-9761-1294914382_thumb.jpg

 

post-9761-1294914392_thumb.jpg

 

cer scuze moderatorului ca am postat topicul de trei ori, dar am avut ceva erori de conexiune si nu am facuto intentionat. mulumesc pentru intelegere.

Link to comment
Share on other sites

P1297 Turbocharger (TC) boost pressure sensor - pressure too low Wiring, hoses, TC boost pressure sensor

 

Ai probleme cu electrovalva turbo sau capsula vaccum, furtune trebuie sa faci o verificare mai amanuntita. Sau daca ai motorul m47n ai turbina cu actuator electric si poate nu ai mufa pusa

Link to comment
Share on other sites

Ok, ms de raspuns. Motorul e intr-adevar e M47N(TU) si o sa verific zona actuatorului. La turatia maxima debitul aerului depaseste cu mult valoarea admisa, adica in loc de 602.17 e de fapt 843.29, iar presiunea aerului e de 1528.90 in loc de 1652.90(a se vedea poza 4). Crezi ca ar putea fi si ceva la sensorul MAF? Edited by Ricky
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Am testat masina cu BMW DIS GT1. Short test completed = no problems. Am testat separat si debitmetrul de aer (MAF sensor) si se pare ca asta ar fi buba, indicand niste valori nereale. Am dat jos si curatat cu spray de contacte debitmetrul de aer cu tot cu suport. As fi vrut sa dau jos doar senzorul, dar are doua surubele torx in 6 colturi cu un stift pe mijloc si nu am avut capu' de surubelnita necesar. (torx securizat cred ca ii spune)

In final, am curatat Egr-ul si am constatat ca furtunu' de aer care iese din el e fisurat pe lungimea a cativa centimetri. Cine poate sa-mi spuna in ce masura poate influenta furtunu' asta rupt/fisurat calculatorul masinii sa-mi dea eroare de MAF ? Pt. ca eu inca nu sunt 100% convins ca e de al MAF. Mai ar fi de adaugat si faptul ca, in INPA/EDIABAS, valorile o iau razna de la 2800 rpm in sus. Din cate am citit eu, la 2800 rpm calculatorul masini opreste recircularea gazelor in mod normal.( vezi valorile cu semnul exclamarii din pozele aferente primului mesaj)

Spuneti-mi ca sunt n00b, insa nu sunt sigur de legatura intre furtun EGR fisurat, valorile care o iau razna in momentul cand o calc peste 2800 rpm si eroarea MAF. Poate ma ajuta cineva sa inteleg procesul de functionare in ansamblu.

In prima faza o sa lipesc furtunul pana sa gasesc unul de schimb. Daca totusi ar fi MAF-ul, spuneti-mi de unde iau unul ieftin si bun. Banuiesc ca nu tre' sa fie neaparat original, ca sa-mi vand masina pentru a cumpara unu' :twoup:

Pun cateva poze facute in DIS si merci anticipat la toti care se implica sa ma ajute.

post-9761-1296378948_thumb.jpg

post-9761-1296378963_thumb.jpg

post-9761-1296378994_thumb.jpg

post-9761-1296379020_thumb.jpg

post-9761-1296379040_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat problema furtunului, insa au aparut altele :twoup: . Din lac in put!

Acum DIS zice "Maximun air-charge mass pressure was exceeded" WTF?

Se pare ca unul dintre motivele pentru care EGR e oprit de catre DDE arfi ca turatia sa fie peste 2800 rpm.

Peste 2800 rpm cam aceleasi probleme/valori cu aerul in INPA/Ediabas ca si inainte. Ceva opinii?

Pozele din DIS si ce am gasit despre EGR:

post-9761-1296911535_thumb.jpg

post-9761-1296911544_thumb.jpg

post-9761-1296911682_thumb.jpg

post-9761-1296911695_thumb.jpg

post-9761-1296911707_thumb.jpg

post-9761-1296911718_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut, am si eu o problema cu masina in sensul ca nu mai urca peste 4000 rpm si scoate afara funigine pe toba cand calc acceleratia la maxim.

 

nu ti-a fost tunata masina inainte??

 

Nope, no tuning. Am uitat sa specific ca nu mai scoate fum de cand am rezolvat problema furtunului, dar tot nu trage klumea si valorile referitoare la presiunea aerului depasesc limita calculata la orice turatie peste 2800.

Edited by Ricky
Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.