Jump to content

Masina nu perneste dimineata la rece


Recommended Posts

am si eu o problema la un 525d din 2002, nu mai porneste dimineata dupa ce este expusa pe timpul noptii la frig (nu ger, frig, la get nu mai pornea deloc din cauza bateriei). Cum s-a intamplat: bateria era destul de slaba si la ger puternic trebuia sa o pornesc cu clesti, am tot pornit-o cateva zile, apoi intr-o dimineata nu a mai vrut nici cu clesti, dadea la automat dar nu pornea, am mers cu ea la service si mi s-a spus ca nu am baterie suficienta pentru a asigura presiunea combustibilului la pornire, dupa ce am luat-o deacolo aceeasi problema, apoi mi s-au verificat tot, bujii. releu, baterie, am pus alta noua, nu a pornit, pana la urma imi spune cineva ca ar fi pompa de inalta presiune, dar... suspect este ca dupa ce o pornesc dimineata cu clesti, de la alta masina, merg o perioada cu ea, se incarca bateria si se incalzeste masina, si apoi porneste toata ziua, care ar putea fi problema ei reala? Edited by george_dx5
Link to comment
Share on other sites

masina are 300779 Km exact si reali, nu am curatat niciodata sistemul dealimentare cu motorina, bujiile si releul sunt schimbate de nici 2 ani, aduse din germania de la BMW de un prieten, nu am verificat niciodata electormotorul sau alternatorul, in motor am ulei adus tot din germania de la BMW, scrie pe bidon ceva in genul Original BMW 5w/30, si circuitul de undere nu a fost spalat niciodata.
Link to comment
Share on other sites

ok. faci ce am scris eu mai sus, daca ai baterie la puterea pe care o cere masina / permite locasul, toate legaturile electrice ok, fara oxid si stranse bine, masina va porni fara pb. nu conteaza daca bujiile au nici macar 2 ani, pot face figuri oricand. asta daca esti sigur ca-s schimbate....

 

toate operatiile pe care le-am mentionat eu se fac intre 125.000-150.000 in mod normal, depinde de utilizare.

 

la 300.000, apa, paie si bataie...nu prea merge la BMW....poate cva silicon pe bord si un bradut...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

sa inteleg, in concluzie, ca nu poate fi pompa de inalta presiune? Am inteles ca ar trebuii verificat si senzorul de presiune al carburantului... si inca ceva, filtrul de motorina nu a mai fost schimbat cam de mult...

 

pe tester i-a dat ca nu ar fi suficienta presiune in combustibil la pornire, dar sincer ma indoiesc sa fie pompa de inalta presiune, nu am mai auzit cazuri de genul asta la acest model

Link to comment
Share on other sites

chiar o sa-i arate diagnoza cat de imbacsit e sorbul de motorina / ulei, cat de uzate-s periile la electromotor / alternator, cat de oxidate sunt contactele de la cabluri..... :twoup:

 

 

daca vrei sa mearga si cu filtrul de anul trecut..... :)

 

pai daca bietul tester zice ca n-ai presiune, vrei sa curete tot el sorbul / filtru / traseu.....???

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

chiar o sa-i arate diagnoza cat de imbacsit e sorbul de motorina / ulei, cat de uzate-s periile la electromotor / alternator, cat de oxidate sunt contactele de la cabluri..... :twoup:

 

 

daca vrei sa mearga si cu filtrul de anul trecut..... :)

 

 

Eu am acelasi filtru de 3 ani si e ok. De la filtru mai intai ai alte semne nu pronitul dimineata. Apoi, ce treaba au periile de la alternator cand masina nu porneste nici daca primeste curent de la alte masini? Sau cele de la electromotor cand motorul este invartit de acesta?

 

Incearca sa nu mai faci atatea enumerari ca dupa un timp te pierzi in idei si nu se mai leaga... Ia-o mai usor...

Link to comment
Share on other sites

bun, am inteles, sunt un prost ca am lasat masina sa ajunga in halul asta, dar daca ii pun clesti de la alta masina cu amperaj mai mic pe baterie, 70 Amp de ce porneste, porneste tot asa, mai greu la a 5 a, a 6 a invartire, dar porneste

 

Ai o problema la masina nu mai multe. Nu trebuie sa demontezi motorul sa il cureti sau sa dai jos rezervor ca nu porneste.

 

Trebuie rezolvata problema logic nu pe incercate gen nu porneste -> schimbi alternator sau vrajeli dinastea.

 

Mergi la o diagnoza. s-ar putea sa ai ceva probleme la cava senzori, buji etc. Abia APOI o iei pe ghicite cand diagnoza nu este concludenta. Dar avand o masina din 2002, ar trebui sa gasesti la DIAGNOZA.

 

Asa ca fa-i o diagnoza. Daca ai filtre infundate de nu mai porneste masina (cum am zis si mai sus, o sa ai unele simptome inainte) va apare si eroare pe motiv de lipsa presiune combustibil. Dar fa diagnoza. Altfel sunt speculatii... Pareri experiente sau ... enumerari de diverse motive cu sau fara legatura cu problema ta :twoup:

Link to comment
Share on other sites

george - relax, nu imi permit eu sa te fac prost, nu am de ce, doar ca o masina trb ingrijita, mai ales un BMW...

porneste mai greu pt ca " nu ar fi suficienta presiune in combustibil la pornire"...ai cva pe circuitul de alimentare + filtrul murdar. sa speram ca nu ti-a spart hartia.....

 

Bala - " Sau cele de la electromotor cand motorul este invartit de acesta? " imi explici ce nedumerire ai aici ?

 

edit ; Bala - daca tot ai un fix sa-mi urmaresti posturile si sa ma contrazici, ar fi ok sa ai si suport pt ce spui, nu sa-l induci in eroare pe bietul om, care , se pare, ca nu a stiut ca trb sa faca operatiile astea in decursul a 300.000km... faptul ca tu ai un filtru pe masina TA de 3 ani si ai facut 6000 de km in rastimpul asta nu-i tot aia cu alta masina pe care n-ai vazut-o ever. eu de ce crezi ca l-am intrebat, putea sa fie o masina la care s-au facut toate astea, atunci era deja altceva.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

am inteles, multumesc mult, masina este deja in service la diagnoza dar mecanicul se tot vaita ca Doamneeeee, mi-e frica sa nu fie pompa de inalta presiune, si ma omoara gandul sa dau 1000 EUR pe o pompa de inalta presiune, si la masina nu vreau sa renunt pentru ca sunt prea atasat de ea, a devenit o pasiune dinaia bolnava, si stiu ce bani am bagat in ea si ca merge stas, numai ca nu porneste mai nou :twoup: si asta voiam sa stiu in mare daca poate fi nenorocita aia de pompa, sau a facut mecanicul o fixatie pe pompa aia
Link to comment
Share on other sites

cred ca vrea sa-ti vanda el una sau are una deja proasta de schimbat de te tot bate la cap cu asa ceva. beware...intotdeauna sa tii cont sa-ti cumperi cea mai mare / puternica baterie pt o masina diesel, mai ales cand sunt cablurile lungi....

 

dupa ce cureti , revizionezi tot ce ti-am zis, poti sa cauti topicurile cu ulei in motorina de pe ambele forumuri, nu-i rau sa le citesti.

cu ce motorina alimentezi ?

de unde esti ?

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

in functie de cat de mare este locasul de baterie o recomand pe cea de putere maxima. vezi insa ca la masina ta , dupa ce pui alternatorul si electromotorul la punct, trebuie sa "initializezi" bateria pe masina, adica sa inteleaga electronica masinii ca ai o baterie fresh de 100 si sa ti-o incarce asa cum trb, altfel ti-o incarca ca pe bateria veche . lesinata / uzata si ti-o sulfateaza din start

 

sincer, prea multa electronica, cateodata strica, asa cum e si cu modulul ala care mentine turatia motorului cand pleaca ventilatorul de clima, o impresie care a facut o padure de belele...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

in consecinta, ca sa vad ca am priceput bine, trebuie sa performez urmatoarele operatiuni: sa curat sistemul de alimentare cu motorina, sa schimb filtrul de motorina, sa mai verific inca o data bujiile si releul, sa curat electromotorul si alternatorul si sa spal complet circuitul de ungere inclusiv cu demontare baie ulei, apoi nsa pun o baterie de 100 Amp si sa initializez bateria e masina (cum exact se face initializarea asta, mecanicul meu sigur nu stie treaba asta) si inca ceva el mi0a verificat bujiile de undeva de langa calculatorul de motor, a scos o mufa si a inceput sa faca diverse scurt circuite pe acolo cu doua fire, si a zis ca sunt bune :twoup:))))))) mi se pare o metoda primitiva, sincer! Deci am inteles suficient de bine toate operatiunile?
Link to comment
Share on other sites

de o bujie nu esti sigur ca e buna decat daca o demontezi si o verifici . poate sa faca "scurturi" si sa fie arsa.plus ca la voi e cam belea. trb sa stii sa umblii la bujii, sa cureti filetele, sa dai cu unsoare grafitata ca apoi se gripeaza bujiile in chiulasa si e jale. oricum , preventiv, in septembrie / oct se desfac bujiile si se verifica.

 

nu poti sa zici de pompa de inalte daca nu faci restul sa fie ok.

 

tu de unde esti ?

Link to comment
Share on other sites

din Ramanicu Valcea si in masina asta nu a intrat alt fel de motorina decat Premium Diesel/Alpin Diesel de la OMV, care, zic eu, este cea mia buna motorina de pe piata in momentul de fata! Am inteles ca pompa se duce doar daca bagi motorina proasta in masina!!! Edited by george_dx5
Link to comment
Share on other sites

din Ramanicu Valcea si in masina asta nu a intrat alt fel de motorina decat Premium Diesel/Alpin Diesel de la OMV, care, zic eu, este cea mia buna motorina de pe piata in momentul de fata! Am inteles ca pompa se duce doar daca bagi motorina proasta in masina!!!

 

Si de batranete se mai duc pompele.

 

O masina e facuta sa tina 5 ani. Ce este peste, este bonus :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salut

 

Am avut si eu o problema destul de asemanatoare la un E53 motor 3.0d. Cand incepea sa se lase frigul (pemperaturi 5-12 grade), dimineata la prima pornire o lua greu dupa 7-8 incercari insistente, iar dupa aceea in timpul zilei pornea perfect din prima. In prima faza am schimbat bateria masinii, dar degeaba (am ramas cu una in plus acum). Am fost la tester (La Tulcea sunt mai putine locuri unde poti merge dar s-a gasit)si mi-a aratat ca nu am presiune in rampa. Mecanicul mi-a zis ca sigur e pompa de motorina. Am schimbat pompa, a mers vreo doua zile si apoi a inceput sa faca la fel. Am fost la Constanta la Bavaria cu ea, am lasat-o acolo si ma suna cei din service ca masina porneste si nu are nici cea mai mica problema. Am luat-o dar a doua zi dimineata tot pornea greu. Dupa aceea m-am dumirit ca la Bavaria in Constanta masina a stat in service pe timpul noptii si probabil fiind mai cald nu a intampinat probleme la pornire. Dupa multe cautari pe Google, am ajuns la un forum din Marea Britanie, unde se descria aceceasi problema cu a mea, iar rezolvarea consta in inlocuirea unui releu situat in spatele torbedoului, a carui picioruse oxideaza iar cand e frig si se formeaza condens, contactul este imperfect si deci pompa de motorina nu asigura destul presiune pentru pornire. Am inlocuit releul respectiv si de atunci nu mai am probleme. Am sa caut prin calculator sursa informatiei sa vezi exact ce si cum. Oricum, e posibil si la tine sa fie problema cu acea piesa electronica care nu asigura functinarea corecta a pompei de motorina. Verifica si aceasta pista, pentru a nu ramane cu piese de schimb bune cumparate aiurea.

Link to comment
Share on other sites

Eu iti spun cum se proiecteaza pentru ca eu proiectez pentru masini. Durata de viata este de 5 ani. Si BMW si altele, mai toate masiniile in scenariile de testare/validare + in cerintele de proiectare, precizeaza 5 ani sau profile care se intind pe 5 ani.

 

Ca imbatranesc sau nu la clienti si cat "traiesc", asta e o alta poveste

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.