Jump to content

Masina nu perneste dimineata la rece


Recommended Posts

Eu iti spun cum se proiecteaza pentru ca eu proiectez pentru masini. Durata de viata este de 5 ani. Si BMW si altele, mai toate masiniile in scenariile de testare/validare + in cerintele de proiectare, precizeaza 5 ani sau profile care se intind pe 5 ani.

 

Ca imbatranesc sau nu la clienti si cat "traiesc", asta e o alta poveste

 

durata de viata estimata / proiectata a unei masini, este exprimata in cicluri de functionare, nu in unitati de timp (ani).

Link to comment
Share on other sites

Omule, EU PROIECTEZ ELECTRONICA PENTRU MASINI. Am vazut ZECI de specificatii de masini: Ford, Volvo, General Motors, Fiat, Mercedes, BMW... Am circuite aflate in productie, proiectate de mine care se afla pe unele masini de pe strazi.

 

Chiar crezi ce le stii pe toate???

 

exista scenarii:

 

X actiuni pe zi x atatea zile sau

 

X actiuni la 85 grade, Y la temperatura camerei etc. cu frecventa asta si care simuleaza x ani

 

mii de cicli de temperatura, teste de umiditate etc. care simuleaza imbatranirea a X ani

 

etc.

 

etc.

 

TOATE astea au la baza scenarii care se intind pe ani. La majoritatea, acesti ani sunt in numar de 5. Cica Lexus ar fi pe 7 ani dar nu stiu sigur pentru ca nu am vazut inca specificatii de lexus sau de Toyota. La unele elemente cum ar fi cheile, se cere uneori 8 ani life time pentru ca unele scenarii nu pot fi stiute cu exactitate gen: masina e folosita pt curierat si este incuiata/descuiata muult mai des

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

nici o persoana rationala nu poate avea asa pretentie absurda " Chiar crezi ce le stii pe toate??? "

nu contest calitatile tale profesionale, nu am de ce sa fac asta, dar am avut destul contact cu proiectarea asistata pe calculator a unei masini ca sa mai stiu cate cva. nu stiu ce faceai tu prin '93 dar atunci eu am calcat prima data intr-o firma ce facea asta pt mai multi producatori mari.

independent de asta, e logic sa socotesti in cicluri , exista masini pornite de 1000 de ori /an si masini pornite de 4000 de ori/an, asa ca o unitate de timp e absurda.

 

daca tot te pricepi la electronica, ia spune-ne cum e cu condensatorii din calculatoarele de vw / skoda care cam dau coltul la cateva luni dupa iesirea din garantie a masinii.....si stii si tu ca asta e doar un exemplu banal.

 

ai editat in timp ce scriam eu.....cam tot asta zici si tu acum , dar cu alte cuvinte...

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

ok. faci ce am scris eu mai sus, daca ai baterie la puterea pe care o cere masina / permite locasul, toate legaturile electrice ok, fara oxid si stranse bine, masina va porni fara pb. nu conteaza daca bujiile au nici macar 2 ani, pot face figuri oricand. asta daca esti sigur ca-s schimbate....

 

toate operatiile pe care le-am mentionat eu se fac intre 125.000-150.000 in mod normal, depinde de utilizare.sunt sigur ca nu scrie treaba asta in manualul de utilizare

la 300.000, apa, paie si bataie...nu prea merge la BMW....poate cva silicon pe bord si un bradut...

 

 

operatiunile spuse de tine nu le fac nici 5% din membrii forumului acesta,si eu zic ca nu sunt necesare daca se schimba uleiul+filtre la timp.

is curios cati membri au curatat rezervorul vreodata?la fel atata timp cat pui motorina de la pompa si schimbi filtrul de motorina o data la 30k nu cred sa fie probleme.davada... masina mea are 420k si nu am curatat sistemul de ungere si nici rezervorul.

in schimb am schimbat bujiile pt ca imi pornea greu sub 0 grade si s-a rezolvat problema.

am reconditionat alternatorul si electromotorul doar ca sa fiu mai linistit ca nu ma lasa in drum.

daca ai bujii arse sigur ai eroare inregistrata,testerul iti va confirma sau nu.

eroare de "presiune joasa la sistemul" de alimentare poate sa fie de la pompa de sub scaunul soferului,nu sariti la pompa de inalte pana nu verificati celelate 2 mai ieftine.pe mine ma lasat recent aceasta pompa si asta era eroarea inregistrata.

daca pui motorina "premium diesel"nu e buna ca e uscata daca pui de la un anumit peco nu e buna ca e "botezata" nu e bine nici cum.e adevart si eu ma feresc de pecouri mici.

 

george _dx5:Du masina la mecanici nu la negustori care sa iti bage pe gat diverse piese scumpe.puneo pe tester si rezolva intai problemele date de tester.schimba filtrul ala de motorin desfa furtunul ce aduce motorina la filtru din rezervor apoi pune contactul si vezi daca vine motorina la filtru.in acest fel verifici pompa si daca e cumva obturata conducta cu mizerie,dar ma indoiesc.

Link to comment
Share on other sites

ok. faci ce am scris eu mai sus, daca ai baterie la puterea pe care o cere masina / permite locasul, toate legaturile electrice ok, fara oxid si stranse bine, masina va porni fara pb. nu conteaza daca bujiile au nici macar 2 ani, pot face figuri oricand. asta daca esti sigur ca-s schimbate....

 

toate operatiile pe care le-am mentionat eu se fac intre 125.000-150.000 in mod normal, depinde de utilizare.sunt sigur ca nu scrie treaba asta in manualul de utilizare

la 300.000, apa, paie si bataie...nu prea merge la BMW....poate cva silicon pe bord si un bradut...

 

 

operatiunile spuse de tine nu le fac nici 5% din membrii forumului acesta,si eu zic ca nu sunt necesare daca se schimba uleiul+filtre la timp.

is curios cati membri au curatat rezervorul vreodata?la fel atata timp cat pui motorina de la pompa si schimbi filtrul de motorina o data la 30k nu cred sa fie probleme.davada... masina mea are 420k si nu am curatat sistemul de ungere si nici rezervorul.

in schimb am schimbat bujiile pt ca imi pornea greu sub 0 grade si s-a rezolvat problema.

am reconditionat alternatorul si electromotorul doar ca sa fiu mai linistit ca nu ma lasa in drum.

daca ai bujii arse sigur ai eroare inregistrata,testerul iti va confirma sau nu.

eroare de "presiune joasa la sistemul" de alimentare poate sa fie de la pompa de sub scaunul soferului,nu sariti la pompa de inalte pana nu verificati celelate 2 mai ieftine.pe mine ma lasat recent aceasta pompa si asta era eroarea inregistrata.

daca pui motorina "premium diesel"nu e buna ca e uscata daca pui de la un anumit peco nu e buna ca e "botezata" nu e bine nici cum.e adevart si eu ma feresc de pecouri mici.

 

george _dx5:Du masina la mecanici nu la negustori care sa iti bage pe gat diverse piese scumpe.puneo pe tester si rezolva intai problemele date de tester.schimba filtrul ala de motorin desfa furtunul ce aduce motorina la filtru din rezervor apoi pune contactul si vezi daca vine motorina la filtru.in acest fel verifici pompa si daca e cumva obturata conducta cu mizerie,dar ma indoiesc.

Edited by lica
Link to comment
Share on other sites

ultimul post si cu asta termin subiectul...

 

condensatorii din vW/skoda sunt fix aceiasi cu condensatorii din orice alt tip de electronica auto pt ca extrem de rar producatorii de masini isi fac electronica proprie. Firme precum SiemensVDO, actual Continental, Hella, Bosch, Valeo, Huf au relativ aceiasi furnizori de componente electronice/electrice. Sunt 3-4 producatori care apar peste tot. Exceptie fac firme mici care au si alti furnizori deoarece au volume mici

 

Singura problema a acelor condensatori era ca erau alesi prost si montati unde nu trebuie. Un condensator electrolitic montat pe placa langa o sursa de caldura ii injumatateste durata de viata. Daca ajunge si la maximul temperaturii de functionare durata de viata a condensatorilor electrolitici scade de muuuulte ori.

 

Proiectarea in industria asta difera de la an la an. Eu am inceput in 2005 la SiemensVDO. In 2008 am primit primul meu brevet de inventie in aceasta industrie. Astazi lucrez la Yazaki.

 

Prin 93 eram in clasa a 5-a. Nu zic ca nu o fi fost pe atunci cum zici tu dar din 2005 incoace este cum zic eu. Se vine pe profile, pe statistici, pe estimari. Chiar imi pare rau ca nu pot atasa din motive evidente sa vezi ceva specificatii cum se lucreaza acum. Inclusiv pe butoane se vine cu numar de apasari, ciclii de temperatura, umiditate mare si temperaturi mari pentru a simula imbatranirea cu x ani etc.

 

Mai spun unii ca este intentionata faza ca sa se strice fix dupa iesirea din garantie. Nu este adevarat. Singura problema din zilele noastre este ca se pune accentul foarte mult pe timp si pe bani si nu se mai testeaza suficient. De aici si profielele si estimarile de folosire + durata de viata. Este regretabil ce se intampla azi cu fiabilitatea dar nu este voita. Partea cea mai scumpa din proiectare este testarea unde trebuie inchiraite laboratoare sau echipamente de milioane de euro...

Edited by Bala
Link to comment
Share on other sites

baieti eu zic sa incetati cu contradictiile si cu discutiile alea aiurea, ideea era sa ma ajutati pe mine nu sa va certati voi :twoup:) intre timp eu am rezolvat problema, pentru toti cei care au urmarit acest topic sa se stie ca era "REGULATORUL DE LA POMPA DE INALTA PRESIUNE" care avea un gunoi in el :))))))))))) o problema banala care a generat "n" discutii. Eu multumesc tuturor pentru suport si va doresc o durata de viata a masinilor lipsita de evenimente neplacute. multumesc inca o data tuturor si va doresc un weekend placut.
Link to comment
Share on other sites

george_dx5 - asa ca, daca era cat d cat curatat periodic traseul, nu cred ca avea de unde sa para un gunoi.....

 

lica - tare ma tem ca ai mare dreptate cu cei 5%. insa , dupa cum zici si tu, "am reconditionat alternatorul si electromotorul doar ca sa fiu mai linistit ca nu ma lasa in drum." deci esti de acord ca dupa o oarece durata de viata trebuie demontate / curatate / gresate. numai cine n-a demontat personal / n-a fost de fata la demontarea unui electromotor nu intelege in ce stare il gaseste si ce inseamna pierderi de curent prin pilitura de carbuni. plus ca dupa cativa ani, sigur trb guratate / gresate contactele electrice de la cabluri.

 

Bala - in principiu spunem amandoi acelasi lucru dar fiecare cu cuvintele lui. " Inclusiv pe butoane se vine cu numar de apasari, ciclii de temperatura, umiditate mare si temperaturi mari pentru a simula imbatranirea cu x ani etc. " anii de care zici tu sunt de fapt o medie de nr. de cicluri de folosire.

 

" Mai spun unii ca este intentionata faza ca sa se strice fix dupa iesirea din garantie. Nu este adevarat. " aici nu prea suntem de acord, cred ca stii / vezi si tu ca de vreo 10 ani se fac numai lucruri subtirele, nu mai exista felling-ul de durabil. cum iti explici ca un frigider Westinghouse (e o vaca d'aia cu 2 usi, compresoarele chiar muncesc) de 30 d ani e super si azi si unul de 3 ani face belele, si cred ca nu-s singurul care a patit asa cva. nu ma'ntelege c'as vrea sa polemizez cu tine personal, n-am motiv sa o fac si ar fi chiar absurd.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.