Jump to content

Blower pe E30?motor M20


seth

Recommended Posts

adica cum "comprimarea" .. vrei sa-l impachetezi ??  :blink:

blower - e un termen impamintenit pt compresoarele centrifugale .. ce vrei sa stii despre asta ?

137531[/snapback]

pai daca se poate ce modificari necesita ceva linkuri manuale informatzii orice.vb despre comprimarea aerului care intra in debitmetru shi blower stiu eu ca este compresor centrifugal care se pune pe cureaua de alternator:D

Link to comment
Share on other sites

Turbina electrica pe care o pornesti la buton ????????

138733[/snapback]

dude :blink:) intzeleg ca vrei sa fii spiritual da chiar stie cineva d p forumu asta in ce consta montarea unui compresor pe un ursuletz pentru a-i face pistoanele sa tune shi toate subansamblele sa crape pe fondul sonor ar fasaitului ala ?:)

Link to comment
Share on other sites

nu conteaza daca pui kompresorul pe cureaua de agregate, pe aia de A/C sau cu fulie independenta .. cam tot aia e ..

btw: nu se comprima aerul care intra in debitmetru, ci aerul care intra in admisie sau, mai bine zis, schema este: filtru/ debitmetru/ compresor/ corp acceleratie - bypass/ admisie, sau, daca vrei sa faci relocare la corpul de acc: filtru/ debitmetru/ corp acceleratie/ compresor/ admisie (e mai simplu - pt ca nu iti mai tb by-pass)

undeva pe traseul asta mai intervine (daca e cazul) si un intercooler (bineinteles, dupa compresor ...)

sau, si mai bine - scoti de tot debitmetrul si pui MAP

 

vezi ca e un topic facut de mine "316i Kompressor" - unde am scris destul de detaliat ce am pus eu pe masina .. e si o lista de preturi acolo, sa-ti faci o idee si despre latura asta ..

pt E30 320-325 (m20) - kitul e cam identic (merge fara probleme acelasi compresor) ...

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

nu conteaza daca pui kompresorul pe cureaua de agregate, pe aia de A/C sau cu fulie independenta .. cam tot aia e ..

btw: nu se comprima aerul care intra in debitmetru, ci aerul care intra in admisie sau, mai bine zis, schema este: filtru/ debitmetru/ compresor/ corp acceleratie - bypass/ admisie, sau, daca vrei sa faci relocare la corpul de acc: filtru/ debitmetru/ corp acceleratie/ compresor/ admisie (e mai simplu - pt ca nu iti mai tb by-pass)

undeva pe traseul asta mai intervine (daca e cazul) si un intercooler (bineinteles, dupa compresor ...)

sau, si mai bine - scoti de tot debitmetrul si pui MAP

 

vezi ca e un topic facut de mine "316i Kompressor" - unde am scris destul de detaliat ce am pus eu pe masina .. e si o lista de preturi acolo, sa-ti faci o idee si despre latura asta ..

pt E30 320-325 (m20) - kitul e cam identic (merge fara probleme acelasi compresor) ...

138883[/snapback]

numa 1 chestie ptr ce ai nevoi de intercooler la compresor?eu stiam ca nu e nevoie decat la turbo care ia gazele gata incalzite din evacuare bla bla volumul este mai mare shi deaia se raceste prin intercooler :blink:

Link to comment
Share on other sites

seth , intra pe howstuffworks.com si lamureste-te cum sta treaba cu intercoolerul , cu turbo si cu compresorul . (poate chiar si cu turbina electrica :blink: ) .

 

In linii mari , o data ce aerul a trecut prin compresor si si-a micsorat volumul , i-au crescut presiunea si temperatura . Dupa ce trece prin intercooler se raceste si o data ce se raceste , ii scade volumul , deci prin montarea unui intercooler se poate crete cantitatea de aer ce intra in piston .

Link to comment
Share on other sites

corect ..

aici mai e un principiu de baza (din pacate prost sau putin inteles) - anume ca nu volumul de aer genereaza putere, ci masa de aer ...

rapoartele de ardere se refera la mase, nu la volume, sau altfel zis, stoechiometria spune ca 14.7 GRAME de aer vor arde cu 1 GRAM de benzina ... nu bari, cmc sau altceva ..

so, cu cit sufli aer mai rece in piston, cu atit va fi mai dens si va avea masa mai mare

una din primele capcane ale supraalimentarii este mirajul boost-ului .. sau e o chestie spectaculoasa sa sufli 1.5bar in motor .. dar daca asta se intimpla la 100 de grade, vei obtine cam aceiasi putere ca la numai 0.6bar la 50 de grade - bashca ca suflind aerul asa fierbinte creste exponential riscul ca motorul sa detoneze ...

Link to comment
Share on other sites

Am observat ca s-a folosit termenul de "comprimare" in primele posturi. Asta e daca vreti operatia "inversa" montarii unui turbo sau compresor, anume se mareste raportul static de compresie al motorului. Aceasta operatie da mai multa putere motorului dar va obliga posesorul masinii sa foloseasca numai benzina cu CO mare pentru a preveni detonatiile. Un motor comprimat nu poate suporta turbo datorita riscului de detonatii.
Link to comment
Share on other sites

Am observat ca s-a folosit termenul de "comprimare" in primele posturi. Asta e daca vreti operatia "inversa" montarii unui turbo sau compresor, anume se mareste raportul static de compresie al motorului. Aceasta operatie da mai multa putere motorului dar va obliga posesorul masinii sa foloseasca numai benzina cu CO mare pentru a preveni detonatiile. Un motor comprimat nu poate suporta turbo datorita riscului de detonatii.

140811[/snapback]

nu cred ca omul s-a referit la comprimare - cresterea CR .. ci la supraalimentare in general ...:blink:

Link to comment
Share on other sites

Se poate realiza supra-alimentarea la turatii mari si printr-o galerie de admisie inteligenta . :blink:

142162[/snapback]

poate la viteza mare .. :) se numeste ram efect (parca) ..

Edited by Kali
Link to comment
Share on other sites

Se poate ajunge la 105 % .

 

Kali ,  :blink: .

143444[/snapback]

105% ce ? .. daca te referi la presiune 1.05 * presiunea atmosferica .. mi se pare cam mult ...

apropo - eu am pe masina ceas de presiune care citeste + / - .. si la 5.500rpm cu clapeta deschisa presiunea absoluta din admisie este cca 0.8bar .. daca ram effect-ul asta ar face 0.9 bar in admisie ar fi o crestere de 12.5% .. ceea ce e chiar spectaculos :)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.