Jump to content

316, 318 vs 320?


the rocket

Recommended Posts

va salut,

 

de ceva vreme ma tot roade o intrebare...tot observ aici pe forum pe o groaza de oameni care spun ca bmw sub 2,0 nu e bmw, e o gluma proasta, ala nu e motor etc...asa o fi, nu contest asta insa nu inteleg de ce este ridicat in slavi acest motor de 2,0 de pe e46 sa zicem...ca la el ma refer. la cel de 150 cp nfl.

 

cei mai multi spun ca 316i sau 318i nfl sunt la fel, nu se simte nici o diferenta intre ele si ca de la 2.0 incep motoarele...insa la date tehnice si performante nu se vede deloc acest lucru.

 

316i nfl 0-100-->12,4

viteza maxima: 200

318i nfl 0-100-->10,4

viteza maxima: 206

320d nfl 0-100-->10,2

viteza maxima: 209

320i nfl 0-100-->9,9

viteza maxima: 219

 

si acum, dupa ce se observa diferenta cea mai mare este intre 316i si 318i, chiar daca motorul este acelasi (M43), aproape de 2 secunde, iar intre "obositul" 318i si "fortosul: 320i de 0,5 secunde, o diferenta aproape insesizabila pentru un sofer normal. viteza maxima este intr-adevar ceva mai mare la 320i, la restul fiind asemanatoare. deci eu continui sa nu inteleg aceasta inversunare a unora fata de motorul asta, si "pasiunea" extrema fata de celalalt care face o masina un "adevarat bmw" doar cei 6 cilindri?? asta inseamna un motor adevarat, sa aibe 6 cilindri in linie? mie unu mi se pare chiar rau sa ai multi cilindri atat timp cat nu se observa in performante....

 

astept raspunsuri sa ma faceti si pe mine sa inteleg....

ps: sa nu-mi sariti in cap, eu sunt posesor de 318i e46, insa nu din cauza asta am deschis acest topic, ci pentru ca ma roade intrebarea asta, in special dupa ce am vazut datele pe hartie.

 

va multumesc!

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Poate la viteza maxima, nu este cine stie ce diferenta, dar la CP dupa cum vezi mai jos, lucrurile stau altfel.

 

316i - 105cp (1596 cm3 si 1895 cm3)

316i - 115cp (1596 cm3 si 1796 cm3)

318i - 118cp (1895 cm3)

318i - 143cp (1995 cm3)

320i - 150cp (1991 cm3)

320i - 170cp (2171 cm3)

 

Dupa cum observi, de la un 316i pana la un 320i, diferenta poate fi si de 65 CP! Multi considera ca la o masina de 1.400 kg, 105CP sunt cam putini.

 

BMW 316i (1796 cm3)

Urban 9.9

Extra-urban 5.5

Combined 7.1

 

BMW 318i (1995 cm3)

Urban 10.2

Extra-urban 5.5

Combined 7.2

 

BMW 320i (2171 cm3)

Urban 12.2

Extra-urban 6.2

Combined 8.9

Link to comment
Share on other sites

Dintre toate modelele in discutie, cel mai potrivit mi se pare 318 ca raport performante, consum, costuri de intretinere.

La fel de importante, in afara de 0-100 km, sunt datele privind plaja de la 80 la 120 km si timpul in care fiecare parcurge un km cu plecare de pe loc, unde diferentaele dintre 318 si 320 aproape nu exista.

Deci ai facut alegerea cea mai buna. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

@turnerbj Eu cred ca exista o diferenta semnificativa. In tabelul de mai sus, eu am pus primele motorizarile NFL urmate de FL pentru fiecare model. Daca am inteles bine, the rocket are 318i NFL, adica motorizarea 318i - 118cp (1895 cm3); in acest caz, este o diferenta (32 CP) demna de luat in considerare pana la 320i NFL - 150cp (1991 cm3). Intradevar, diferenta intre 316i NFL si 318i NFL este ceva mai mica, de doar 13 CP.

 

Mai pe intelesul tuturor.

 

 

316i NFL - 105cp (1596 cm3 si 1895 cm3)

316i FL - 115cp (1596 cm3 si 1796 cm3)

318i NFL - 118cp (1895 cm3)

318i FL - 143cp (1995 cm3)

320i NFL - 150cp (1991 cm3)

320i FL - 170cp (2171 cm3)

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

cum spun unii ca "nu simti mare diferenta intre 316i si 318i"..eu spun ca se simte o diferenta mai mare decat intre 318i si 320i, am probat si eu cand mi am cumparat masina, 320i are 32 de cai in plus intradevar dar ciudat ca la capitolul cuplu motor sta mai prost, avand in vedere ca are doar 10nm in plus fata de cei 180nm cat are 318i si care e si cu 80kg mai usor....
Link to comment
Share on other sites

intre 316 si 320 este intr-adevar semnificativa diferenta nu numai pe hartie dar si in realitate. Intre 318 si 320 desi diferenta de cp este de cca 30, nici he hartie si nici in realitate nu se prea vede, tinand cont ca 320 are un cuplu mai mare doar cu 10NM insa greutatea totala a masini e mai mare. Totusi L6 are un sound mai placut, este mai echilibrat si tind sa cred ca duce ceva mai multi km in comparatie cu 318-le insa ca performante lasa de dorit iar intretinerea la el e ceva mai scumpa. Asta ar fi valabil la NFL, la FL insa nu vad rostul lui 320i cand poti alege 325 pentru ca au aprox. aceeasi cilindree deci aceleasi taxe, consumul la fel insa 325-ul mi se pare de departe mult mai bun decat 320i.
Link to comment
Share on other sites

asa si la ce te ajuta atatia cai in plus, pe hartie, daca performantele sunt infime?

 

Nu totul se rezuma la 0-100 si la top speed,mai sunt si reprizele gen 80-120 sau 120-160 etc,probabil acolo se simte mai bine diferenta,de la 318 la 320 nfl sunt destui cai in plus.

 

Si referitor la de ce spunea lumea ca bmw incepe de la 6 cilindri sau chestii,e destul de simplu,e un raport greutate - performanta decent,cu un 316 daca prinzi doua tiruri unu' dupa altu' calculezi de 15 ori pana te bagi in depasire.

Link to comment
Share on other sites

asa si la ce te ajuta atatia cai in plus, pe hartie, daca performantele sunt infime?

 

Nu totul se rezuma la 0-100 si la top speed,mai sunt si reprizele gen 80-120 sau 120-160 etc,probabil acolo se simte mai bine diferenta,de la 318 la 320 nfl sunt destui cai in plus.

 

 

exact aceiasi diferenta e de 0,5 secunde si la 80-120km...9,7 si 10,2

Link to comment
Share on other sites

eu inteleg ce ziceti voi, insa diferentele mi se pare mici, si mi se pare mai mari intre 316i si 318i decat intre 318i si 320i...desi toata lumea pe primele 2 le considera la fel, iar 320i undeva departe. eu nu spun ca nu este peste ele, insa nu chiar asa...eu am inteles diferenta de putere in cp insa nu si in performante. daca tot asa mica este diferenta si 80-120 etc (lucru pe care eu recunosc nu il stiam) atunci diferenta mi se pare si mai mica...

 

* mi se par :twoup: scuzati exprimarea de analfabet

Link to comment
Share on other sites

eu inteleg ce ziceti voi, insa diferentele mi se pare mici, si mi se pare mai mari intre 316i si 318i decat intre 318i si 320i...desi toata lumea pe primele 2 le considera la fel, iar 320i undeva departe. eu nu spun ca nu este peste ele, insa nu chiar asa...eu am inteles diferenta de putere in cp insa nu si in performante. daca tot asa mica este diferenta si 80-120 etc (lucru pe care eu recunosc nu il stiam) atunci diferenta mi se pare si mai mica...

 

* mi se par :twoup: scuzati exprimarea de analfabet

 

+1

Link to comment
Share on other sites

Nu totul se rezuma la 0-100km/h,mai conteaza si cum merge dupa 100km/h,cum trage la mai putin de 2000rpm,etc.

 

in fond,cu cat timpul 0-100km/h este mai mic,cu atat diferentele dintre timpi sunt mai sesizabile;adica un novice nu prea poate simti diferenta dintre o masina care face suta in 13s si una care face suta in 12s,insa daca se urca intr-una care face suta in 6s si alta in 7s dif vor fi sesizabile imediat.

Link to comment
Share on other sites

Nu totul se rezuma la 0-100km/h,mai conteaza si cum merge dupa 100km/h,cum trage la mai putin de 2000rpm,etc.

 

in fond,cu cat timpul 0-100km/h este mai mic,cu atat diferentele dintre timpi sunt mai sesizabile;adica un novice nu prea poate simti diferenta dintre o masina care face suta in 13s si una care face suta in 12s,insa daca se urca intr-una care face suta in 6s si alta in 7s dif vor fi sesizabile imediat.

pai daca nu faci diferenta intre 13 si 12 nu prea vad cum ai putea sa faci intre 6 si 7, dupa parerea mea va face dieferenta intre 13 si 6 dar nu intre 6 si 7, cum cuantifici tu secunda aia fara cronometru?

Link to comment
Share on other sites

316i NFL - 105cp (1596 cm3 si 1895 cm3)

318i NFL - 118cp (1895 cm3)

320i NFL - 150cp (1991 cm3)

 

Deci astea sunt mtorizatile pentru NFL. Nu pot intelege cum spun unii ca "nu se simt diferente" de la 105 la 118 si 150 CP!!! Eu am un 318d care avea 116CP. Dupa ce l-am resoftat la 150CP, diferenta este foooarte sesizabila. Stiu ca la benzinare, nu este acelasi cuplu ca la diesel, dar .... C'Mon..... nu pot sa cred ca toate motorizarile de mai sus, au aproape aceleasi performante! Nu cred ca nemtii sunt atat de prosti...

Link to comment
Share on other sites

Mda.... poate ne ilumineaza cineva care a mers destul cu modelele mai sus mentionate.

 

LE. Datele din primul post, sunt putin eronate vizavi de 320i. 0-100 km/h 8.20 s (nu 9.9 cum ai scris) iar viteza maxima este de 225, nu 219 km/h.

 

 

316i >1360 kg > Power-to-weight 75.74 bhp/ton

0-100 km/h 12.40 s

 

318i >1360 kg > Power-to-weight 101.08 bhp/ton

0-100 km/h 10.40 s

 

320i >1465 kg > Power-to-weight 116.04 bhp/ton

0-100 km/h 8.20 s

 

Aici puteti verifica. http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=74470

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

ceea ce ne-ai aratat tu acolo la 320i este motorul de 2,2 pus pe facelift cu 170 de cai, noi aici vorbim de cel de 150cp si 2,0.

 

Ciudat, insa pe site-ul de mai sus, pe e46 320i, nu apare nicio motorizare cu 150cp si motor de 2.000. Doar pe e36....

 

LE. Pe wikipedia este insa. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46) Benzinarii sa continue discutia aici :twoup:

Edited by DJ Allexinno
Link to comment
Share on other sites

ceea ce ne-ai aratat tu acolo la 320i este motorul de 2,2 pus pe facelift cu 170 de cai, noi aici vorbim de cel de 150cp si 2,0.

 

Ciudat, insa pe site-ul de mai sus, pe e46 320i, nu apare nicio motorizare cu 150cp si motor de 2.000. Doar pe e36....

 

LE. Pe wikipedia este insa. http://en.wikipedia.org/wiki/BMW_3_Series_(E46) Benzinarii sa continue discutia aici :twoup:

 

e aiurea siteul inseamna , pe e46 nfl a fost 2.0 150cp, iar pe e46fl a fost 2.2 170cp

 

acelasi lucru arata si pe wikipedia

 

e46 nfl 320i 0-100 9.9secunde

Edited by Viper05
Link to comment
Share on other sites

@Viper05

Am vazut ca asa scrie pe Wikipedia. Faza e ca eu unu, incep sa nu mai am incredere mai deloc in ce gasesc pe Wikipedia! Daca scrie acolo, nu inseamna ca trebuie s-o iau drept un "sure fact"! Nu este o informatie "divina", tot de oameni a fost scrisa.... si oamenii pot (si fac) erori. Ca si exemplu, exact pe pagina cu e46, conform Wikipedia,

e46 318d/td M47D20 din 2001 pana in 2005, a fost echipat numai cu motorizarea de 1951cm3, fapt TOTAL gresit! Stiu sigur (!!!!) ca incepand cu sfarsitul lui 2002, pe e46 318d s-a pus si motorul common rail de 1995cm3. Sunt o groaza de useri aici pe forum daca detin masina cu motorizarea respectiva, si totusi, Wikipedia nu stie!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.