Jump to content

E36 316i Compact


SkRuL

Recommended Posts

Buna ziua,in urma cu 2 luni am achizitionat un bmw e36 316i compact din '97.Am facut cu el ~1200km de atunci si nu am schimbat nimic(ulei filtre etc..).Ce imi recomandati a schimba in ordinea prioritatii,eu mam gandit sa schimb zilele acestea uleiul,filtru ulei si aer.Mam gandit si la filtru benzina si filtru polen in viitorul apropiat.Precizez ca masina are pe bord 144.000km care zic eu ca sunt reali deoarece cartea service din germania este completata pana in 08.09.2006 data la care avea 111.573km,iar masina a fost adusa in tara in 2008 avariata putin in partea dreapta fata,iar din 2008 a fost masina sotiei proprietarului din ro.Motorul am inteles ca este m43b16 si ca are distributie pe lant deci la capitolul distributie nu cred ca as avea ce schimba deoarece masina merge bine.O problema ar avea care am observato in urma cu o luna si incet se agraveaza:Busonu-l acela pe unde se pune ulei in motor, este pe un capac prins la randul lui de _chiulasa_ cred cu cateva suruburi la imbinarea aceasta dintre capac si _chiulasa_ au aparut scurgeri de ulei,cat de grava este problema si ce o cauzeaza,garnitura dintre ele sau altceva?Ce ulei ar trebuii sa cumpar si ce alte piese ar trebuii schimbate(in afara de tot motoru care stiu ca este mic:P)?
Link to comment
Share on other sites

De curand,am schimbat si eu garnitura la capacul chiulasei(e o problema frecventa la bmw-uri),nu e foarte grav,dar e de preferat s-o schimbi pt ca altfel o sa stai sa-i completezi ulei;pe langa asta,eu am mai schimbat si garniturile de la filtrul de ulei,pt ca si acolo imi dadea ulei.

Eu am bagat la a mea ulei castrol 10w40,am inteles ca e cel mai recomandat la masinile mai vechi cum e a mea sau a ta...

Link to comment
Share on other sites

Scuze, am uitat sa dau si restul explicatiei. Primul nr cu cat e mai mic cu atat e mai bine pt utilizarea uleiului in anotimpul rece, iar pt a doua cifra cu cat e mai mare cu atat e mai bine in utilizarea la temperaturi ridicate.

Si pentru ca vine in 2-3 luni se va incalzi vremea nu mai bun ar fi 10w40?Eu probabil nu voi face 10.000 prea curand deci voi schimba uleiul o data pe an.

Link to comment
Share on other sites

In concluzie, daca masina iti consuma ulei(exceptand pirderile pe la garnituri), atunci pune 10w40 ca ii mai stamperi setea. Daca nu iti consuma ulei atunci pune 5w40. Un consum normal de ulei se incadreaza la 500ml la 10000km, unii o sa zica chiar 1 litru.
Link to comment
Share on other sites

In concluzie, daca masina iti consuma ulei(exceptand pirderile pe la garnituri), atunci pune 10w40 ca ii mai stamperi setea. Daca nu iti consuma ulei atunci pune 5w40. Un consum normal de ulei se incadreaza la 500ml la 10000km, unii o sa zica chiar 1 litru.

Mersi mult dane,merg pe mana ta cu uleiul(5W40) maine dimineatza la prima ora voi schimba uleiul, filtru de ulei si filtru de aer posibil si cel pt benzina.Filtru de polen nu contribui la performanta motorului nu?Este doar pt aerul care ajunge in habitaclu.

Link to comment
Share on other sites

Scuze, am uitat sa dau si restul explicatiei. Primul nr cu cat e mai mic cu atat e mai bine pt utilizarea uleiului in anotimpul rece, iar pt a doua cifra cu cat e mai mare cu atat e mai bine in utilizarea la temperaturi ridicate.

La rece si cald nu se refera la temperatura de afara!

Se refera la temperatura de pornire (care coinicide cu cea de afara) dar cald este temperatura motorului).

Asa ca prima cifra conteaza temperatura la pornire nu uzura motorului, functie de asta poti sa mai cresti a doua cifra dar nu e cazul.

Motorul trebuie sa functioneze cu aceasi vascozitate la cld indiferent ca afara sunt -20 sau +30

Link to comment
Share on other sites

Scuze, am uitat sa dau si restul explicatiei. Primul nr cu cat e mai mic cu atat e mai bine pt utilizarea uleiului in anotimpul rece, iar pt a doua cifra cu cat e mai mare cu atat e mai bine in utilizarea la temperaturi ridicate.

La rece si cald nu se refera la temperatura de afara!

Se refera la temperatura de pornire (care coinicide cu cea de afara) dar cald este temperatura motorului).

Asa ca prima cifra conteaza temperatura la pornire nu uzura motorului, functie de asta poti sa mai cresti a doua cifra dar nu e cazul.

Motorul trebuie sa functioneze cu aceasi vascozitate la cld indiferent ca afara sunt -20 sau +30

Ia pune tu ulei 5w sau 0w intr-un motor uzat sa vezi daca nu conteaza. Si da este adevarat temperatura indicelor de vascozitate se refera la temperatura din motor care este amplificata in plus sau minus in functie de mediul exterior.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

Link to comment
Share on other sites

Scuze, am uitat sa dau si restul explicatiei. Primul nr cu cat e mai mic cu atat e mai bine pt utilizarea uleiului in anotimpul rece, iar pt a doua cifra cu cat e mai mare cu atat e mai bine in utilizarea la temperaturi ridicate.

La rece si cald nu se refera la temperatura de afara!

Se refera la temperatura de pornire (care coinicide cu cea de afara) dar cald este temperatura motorului).

Asa ca prima cifra conteaza temperatura la pornire nu uzura motorului, functie de asta poti sa mai cresti a doua cifra dar nu e cazul.

Motorul trebuie sa functioneze cu aceasi vascozitate la cld indiferent ca afara sunt -20 sau +30

Ia pune tu ulei 5w sau 0w intr-un motor uzat sa vezi daca nu conteaza. Si da este adevarat temperatura indicelor de vascozitate se refera la temperatura din motor care este amplificata in plus sau minus in functie de mediul exterior.

Daca pui ulei de la aceeasi firma din aceasi clasa, nu se simte nici o diferenta intre 0 si 5 decat la temperaturi mici unde creste mai mult vascozitatea lui "5"

0 in principiu nu are nici o contradictie, poti sa-l folosesti la ecuator, singura problema ar putea fi (teoretic) ca la unele motoare se scurge uliul in baie si motorul ramane fara ungere la pornire.

Temperatura de afara influenteaza temperatura intr-o mica masura dar uleiul nu e facut pentru o temperatura exacta, in timpul functionarii, temperatura motorului variaza oricum, indiferent ca afara e aceeasi, dar variaza aproximativ intre aceleasi limite indiferent de ce-i afara, pentru asta exista termostate.

Link to comment
Share on other sites

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

 

 

Daca vrei ne putem intalni o data si iti resetez eu inspection si oil service. Am o chestie din aia care se reseateaza. Nu te costa nimik

Link to comment
Share on other sites

Daca pui ulei de la aceeasi firma din aceasi clasa, nu se simte nici o diferenta intre 0 si 5 decat la temperaturi mici unde creste mai mult vascozitatea lui "5"

0 in principiu nu are nici o contradictie, poti sa-l folosesti la ecuator, singura problema ar putea fi (teoretic) ca la unele motoare se scurge uliul in baie si motorul ramane fara ungere la pornire.

Temperatura de afara influenteaza temperatura intr-o mica masura dar uleiul nu e facut pentru o temperatura exacta, in timpul functionarii, temperatura motorului variaza oricum, indiferent ca afara e aceeasi, dar variaza aproximativ intre aceleasi limite indiferent de ce-i afara, pentru asta exista termostate.

Clar nu suntem pe aceasi lungime de unda si nu pricepi nimic, eu am amintit de 0w si 5w in comparatie cu 10w. In fine continua tu pt ca nu am chef sa bag omul in ceata si mai rau ...

Link to comment
Share on other sites

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

 

 

Daca vrei ne putem intalni o data si iti resetez eu inspection si oil service. Am o chestie din aia care se reseateaza. Nu te costa nimik

Din pacate sunt din Zalau si tu din Bucuresti.

 

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

 

 

Daca vrei ne putem intalni o data si iti resetez eu inspection si oil service. Am o chestie din aia care se reseateaza. Nu te costa nimik

Din pacate sunt din Zalau si tu din Bucuresti.

 

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

 

 

Daca vrei ne putem intalni o data si iti resetez eu inspection si oil service. Am o chestie din aia care se reseateaza. Nu te costa nimik

Din pacate sunt din Zalau si tu din Bucuresti.

 

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

 

 

Daca vrei ne putem intalni o data si iti resetez eu inspection si oil service. Am o chestie din aia care se reseateaza. Nu te costa nimik

Din pacate sunt din Zalau si tu din Bucuresti.Ne despart vreo 650 km :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Salutare,am schimbat ieri uleiul filtru de ulei si filtru aer,urmeaza sa schimb si filtru benzina, filtru polen poate si bujii.

Am incercat si eu schema cu resetare manuala a beculetelor de ulei si inspectie.Am facu scurt intre pinu 7 si 19 timp de 3 secunde si a disparut oil service si ceasul ala micut,apoi am facut iarasi aceasi figura doar ca am tinut 13-14 secunde pt a reseta si inspectia dar nu mia reusit,acuma imi apare doar inspection si 2 beculete galben si rosu conturate in intregime,iar in fata lor patratele verzi se ved doar liniile de la baza lor,semn ca uleiul sa resetat.Ce trebuie facut in mod normal cand inspectia se termina,schimbat ce?Sau mai bine zis la ce se refera inspectia aia,ca ar trebuii schimbat ce anume?Ce se intampla daca se sting si patratele galben respectiv rosu?

 

 

Daca vrei ne putem intalni o data si iti resetez eu inspection si oil service. Am o chestie din aia care se reseateaza. Nu te costa nimik

 

Din pacate sunt din Zalau si tu din Bucuresti.Ne despart vreo 650 km :twoup:

 

Scuze, nu am observat.

Link to comment
Share on other sites

Daca pui ulei de la aceeasi firma din aceasi clasa, nu se simte nici o diferenta intre 0 si 5 decat la temperaturi mici unde creste mai mult vascozitatea lui "5"

0 in principiu nu are nici o contradictie, poti sa-l folosesti la ecuator, singura problema ar putea fi (teoretic) ca la unele motoare se scurge uliul in baie si motorul ramane fara ungere la pornire.

Temperatura de afara influenteaza temperatura intr-o mica masura dar uleiul nu e facut pentru o temperatura exacta, in timpul functionarii, temperatura motorului variaza oricum, indiferent ca afara e aceeasi, dar variaza aproximativ intre aceleasi limite indiferent de ce-i afara, pentru asta exista termostate.

Clar nu suntem pe aceasi lungime de unda si nu pricepi nimic, eu am amintit de 0w si 5w in comparatie cu 10w. In fine continua tu pt ca nu am chef sa bag omul in ceata si mai rau ...

 

Imi cer scuze am crezut ca ai facut intre 0 si 5:

 

Ia pune tu ulei 5w sau 0w intr-un motor uzat sa vezi daca nu conteaza. Si da este adevarat temperatura indicelor de vascozitate se refera la temperatura din motor care este amplificata in plus sau minus in functie de mediul exterior.

 

Plus ca omul a inteles ca iarna sa foloseasca a doua cifra mai mare si vara mai mica - ceea ce e gresit.

 

Nu ma cunosti asa bine ca sa zici ca nu pricep nimic, mai bine ti-ai recitii un pic posturile si cate ceva despre uleiuri si vascozitati.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.