Jump to content

seria 3 si rivalii


sandumrs

Recommended Posts

  • Replies 203
  • Created
  • Last Reply

Top Posters In This Topic

Pai da, am spus lucrul asta dar cand conduci tu, sau eu, nu Loeb sau Schumi, cat simti diferenta intre 47%53% si 50%50%?

 

Hai fii serios. Asculta, daca chiar vrei sa crezi ca un RWD e mai bun, go on si crezi cum vrei. Este, POATE, pe hartie si pe ecran. Dar in real life, in Bucuresti, in Berlin, pe autostrada, RWD = FWD.

 

Amin.

12938[/snapback]

In general masinile intradevar sunt egale,dar daca ne referim la condus sportiv atunci RWD are un avantaj :blink:

Link to comment
Share on other sites

Un avantaj psihologic, da. Eu nu cred ca ai observat tu avantajele RWD-ului, daca ai condus un RWD si un FWD cu performante asemanatoare, special pentru comparatie.

 

Eu pe cinstea mea daca am descoperit acel avantaj. Deci, lasand la o parte legendele, ce mai citesc prin revistele "neutre" de "specialitate" si balivernele pe care le aud/citesc zilnic, nu pot observa acea diferenta. Faimoasa de altfel.

 

 

 

In general masinile intradevar sunt egale,dar daca ne referim la condus sportiv atunci RWD are un avantaj  :blink:

13030[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Un avantaj psihologic, da. Eu nu cred ca ai observat tu avantajele RWD-ului, daca ai condus un RWD si un FWD cu performante asemanatoare, special pentru comparatie.

 

Eu pe cinstea mea daca am descoperit acel avantaj. Deci, lasand la o parte legendele, ce mai citesc prin revistele "neutre" de "specialitate" si balivernele pe care le aud/citesc zilnic, nu pot observa acea diferenta. Faimoasa de altfel.

13066[/snapback]

Ok sa punem capat problemei,parca ai un Accord eu sunt dispus sa-ti dau 323-ul meu si sa vezi cum se comporta,sau mai sigur facem un test jaloane sau alt traseu in care sa se vada diferenta ok?

Link to comment
Share on other sites

Ok sa punem capat problemei,parca ai un  Accord eu sunt dispus sa-ti dau 323-ul meu si sa vezi cum se comporta,sau mai sigur facem un test jaloane sau alt traseu in care sa se vada diferenta ok?

 

 

Man tractiunea fata are limitele ei ca si cea spate,numai ca la tractiunea fata,aceste limite se vad mai devreme.

Sorry 4 u daca nu esti de acord,dar fiecare are parerea lui.

argumentati, va rog...

ce ar trebui sa simti? unde se vede diferenta si in ce consta? unde sunt acele limite despre care vorbiti?

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

Depinde ce te atrage la o masina, timpul cat mai mic pe o tura de circuit si felul in care tractiunea te vantura de colo-colo pe viraje, ori satisfactia de a fi propulsat (la propriu si la figurat)?

Asta nu inseamna ca propulsia nu e rapida pe viraje. Fiind mai bine echilibrata, masina poate aborda virajele mai rapid. Daca mai vrei sa se inscrie pe traiectorie cum trebuie, sa nu subvireze, mai si accelerezi un pic :blink:

So, parerea mea: propulsia iti gadila al dracu de placut toate simturile pe cand tractiunea e cam 'zapacita'.

Link to comment
Share on other sites

...iar subiectul topicului este total altul.

am citit cu atentie cam tot ce s-a explicat pe aici, dar nu a reusit nimeni sa argumenteze un caz sau altul... toate discutiile au fost facute pe criteriul: stiu eu ca e mai buna aia sau ailalta...

... iar tu sustii ca pana la 200cp nu se simte diferenta intre FWD si RWD... ce se intampla dupa 200cp? se pierde aderenta? vorbim de 200cp la viteza mare, la plecarea de pe loc si primii 200m sau la tinuta de drum?

... te bazezi pe faptul ca nu multi au condus masini cu peste 200hp si nu te pot contrazice?

... intreb toate astea pentru ca mi-as dori sa am ce invata de la voi... asta daca nu cumva vorbiti din auzite sau din ce ati citit prin reviste

 

ps. tocmai despre asta este topicul... sa descriem/ti rivalii seriei 3, care, marea majoritate, au tractiune fata

Link to comment
Share on other sites

Man, tu cand postezi, citesti si ce s-a scris inainte? Uita-te mai sus pe pagina si o sa fii surprins. O sa vezi ca STIU care-s limitele FWD:

 

"Eu zic ca pana la o putere maxima de 250-300, transmisia fata ofera aceleasi performante ca si cea spate. Lucru care se poate dovedi oricand, prin comparatii banale.

 

Dupa mine, diferentele ar fi:

- felul in care masina cu FWD se ridica de bot la acceleratie;

- masina RWD e mai greu de stapanit (in curbe, pe teren alunecos si in general la forjari de pe loc);

- masina RWD iti da senzatii mai tari, daca stii sa te joci cu ea;

- masina RWD e mai grea (are tunel);

- masina RWD se poate echilibra mai bine (distributia fata/spate a greutatii);

 

Dupa o valoare critica a cailor putere, incepe sa se cunoasca clar avantajul transmisiei spate deoarece la FWD rotile nu mai pot face fata puterii (torque steering)."

 

Man tractiunea fata are limitele ei ca si cea spate,numai ca la tractiunea fata,aceste limite se vad mai devreme.

Sorry 4 u daca nu esti de acord,dar fiecare are parerea lui.

13072[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Mike, desi poate unii nu cred, chiar nu vorbesc din reviste. Si nu incerc sa spun ca FWD e mai buna decat RWD sau invers. Am condus (forjat, dus la limita, alergat, cum vrei sa-i spui) si FWD si RWD. Sunt un pic obsedat sa conduc cat mai multe masini, a.i. daca am ocazia, rup si un Trabant. Numai conducand cat mai multe masini si tratand similar fiecare masina iti poti forma o parere obiectiva.

 

Concluzia mea este, ca si mai sus, ca pana la un 250cp, ambele se comporta la fel, nefiind vizibila nici o DIFERENTA SEMNIFICATIVA. Dupa 250cp, avantajul inclina ptr RWD.

 

De ce am pornit discutia asta? Pentru ca cineva a postat ceva de genul avantajul incontestabil al tractiunii spate sau asa ceva. Ceea ce m-a facut sa cred ca persoana respectiva nu prea stie cum stau lucrurile.

 

Pe toate forumurile pe care am intrat sunt o gramada de vorbareti care s-au dat in vreo 2-3 masini sau au condus prin parcarea vreunui dealer si au impresia ca sunt mari cunoscatori. De cand au aparut un milion de reviste auto, toata lumea "stie" :blink:

 

Si ca sa inchei, nu am spus ca Accordul e mai bun ca 325. Le-am condus pe amandoua (mai mult BMW-ul, mai putin Accordul) si vroiam doar sa discut, logic si cu argumente, avantajele si dezavantajele fiecarei masini.

Insa aici intervin "cunoscatorii" care arunca citate din manuale si au impresia ca toti sunt o apa si un pamant. Mai sunt unii care nu-s.

 

 

am citit cu atentie cam tot ce s-a explicat pe aici, dar nu a reusit nimeni sa argumenteze un caz sau altul... toate discutiile au fost facute pe criteriul: stiu eu ca e mai buna aia sau ailalta...

... iar tu sustii ca pana la 200cp nu se simte diferenta intre FWD si RWD... ce se intampla dupa 200cp? se pierde aderenta? vorbim de 200cp la viteza mare, la plecarea de pe loc si primii 200m sau la tinuta de drum?

... te bazezi pe faptul ca nu multi au condus masini cu peste 200hp si nu te pot contrazice?

... intreb toate astea pentru ca mi-as dori sa am ce invata de la voi... asta daca nu cumva vorbiti din auzite sau din ce ati citit prin reviste

 

ps. tocmai despre asta este topicul... sa descriem/ti rivalii seriei 3, care, marea majoritate, au tractiune fata

13085[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Si ca sa inchei, nu am spus ca Accordul e mai bun ca 325. Le-am condus pe amandoua (mai mult BMW-ul, mai putin Accordul) si vroiam doar sa discut, logic si cu argumente, avantajele si dezavantajele fiecarei masini.

Insa aici intervin "cunoscatorii" care arunca citate din manuale si au impresia ca toti sunt o apa si un pamant. Mai sunt unii care nu-s.

n-am prea condus masini japoneze, iar cand am condus, in niciun caz nu am avut pe mana masini puternice sau de care sa nu am grija nefiind ale mele... insa am auzit foarte multe lucruri frumoase, din reviste ce-i drept, despre motoarele honda...

mai am si o experienta oarecum ciudata, cand, acum 8-9 ani, intr-o seara, circulam pe Kiseleff, cu 110-120 km/h, intr-un golf 2.0 turbo, si din spate venea incet incet o masinutza...

...faza a fost ca pana in spatele meu a venit cu 120-130 km/h, dupa care, in spatele meu am auzit un scartait de roti si am crezut ca a pus frana sa evite ceva, cand defapt el accelerase si cu scart de roti a tulit-o pe langa mine lasandu-ma intr-o baie de fum...

...normal ca m-am ambitionat si eu sa-l ajung din urma si sa incerc sa-l fac... cand mi-am dat seama ca nu am cum (sau cu ce) sa-l mai ajung, am incercat macar sa-l prind din urma sa vad ce scrie pe masina (nu-i recunoscusem tipul... n-am avut mult timp la dispozitie si nici vizibilitate)... n-am apucat... retin doar ca era o masina mica, sport, de culoare rosie, fabricatie japoneza... cel mai probabil o mazda...

...pana la urma m-am lasat pagubas, io avand alt traseu decat cel pe care o luase el

 

in concluzie

putere, viteza si manevrabilitate exista si la alte masini decat BMW-ul, de aceea consider ca trebuie sa fim open-mind, sa privim cu atentie, sa ascultam si sa invatam si de la altii, pentru ca altfel ne trezim maine intr-o lume perfecta plina numai de BMW-uri si BMW-isti si dupa aia incepem sa ne plictisim :) , asta ca sa nu mai zic ca neavand concurenta, si BMW-ul n-ar mai insista sa faca masini mai bune :blink:

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca o fi fost vreo japoneza mica si tunata de-a dat dracii in ea. De acolo si fumul respectiv ... de multe oti poti pune un kit turbo pe masina de ajungi sa ii triplezi puterea. Oricum, o arunci dupa 50k km ...

 

Nu uitati de Vectra GTS. In toamna, intra un face lift si doua noi motoare: un 2.8 ~ 220cp si un turbo de 250cp. Pretul o face foarte atractiva chiar si acum: un GTS la 220 cp, 0-100 7.5s, vit max 240 iese la 28.000 DDP. Nu o fi ea 325i dar e mai mare, mai silentioasa, e foarte bine inchegata, are tot ce-i trebuie pe ea si ... e cu 7.000 mai ieftina :)

 

n-am prea condus masini japoneze, iar cand am condus, in niciun caz nu am avut pe mana masini puternice sau de care sa nu am grija nefiind ale mele... insa am auzit foarte multe lucruri frumoase, din reviste ce-i drept, despre motoarele honda...

mai am si o experienta oarecum ciudata, cand, acum 8-9 ani, intr-o seara, circulam pe Kiseleff, cu 110-120 km/h, intr-un golf 2.0 turbo, si din spate venea incet incet o masinutza...

...faza a fost ca pana in spatele meu a venit cu 120-130 km/h, dupa care, in spatele meu am auzit un scartait de roti si am crezut ca a pus frana sa evite ceva, cand defapt el accelerase si cu scart de roti a tulit-o pe langa mine lasandu-ma intr-o baie de fum...

...normal ca m-am ambitionat si eu sa-l ajung din urma si sa incerc sa-l fac... cand mi-am dat seama ca nu am cum (sau cu ce) sa-l mai ajung, am incercat macar sa-l prind din urma sa vad ce scrie pe masina (nu-i recunoscusem tipul... n-am avut mult timp la dispozitie si nici vizibilitate)... n-am apucat... retin doar ca era o masina mica, sport, de culoare rosie, fabricatie japoneza... cel mai probabil o mazda...

...pana la urma m-am lasat pagubas, io avand alt traseu decat cel pe care o luase el

 

in concluzie

putere, viteza si manevrabilitate exista si la alte masini decat BMW-ul, de aceea consider ca trebuie sa fim open-mind, sa privim cu atentie, sa ascultam si sa invatam si de la altii, pentru ca altfel ne trezim maine intr-o lume perfecta plina numai de BMW-uri si BMW-isti si dupa aia incepem sa ne plictisim :) , asta ca sa nu mai zic ca neavand concurenta, si BMW-ul n-ar mai insista sa faca masini mai bune :blink:

13110[/snapback]

Edited by aphedrone
Link to comment
Share on other sites

Nimeni nu zice ca transmisia spate este perfect.

Tractiunea fata si motor de peste 200cp,ingreuneaza puntea fata care trebuie sa faca toata treaba,virare ,tractiune,franare etc.Rezulta prea multa treaba pentru puntea fata.

Felicitari pentru faptul ca ai condus atatea masini dar am inpresia ca mata vb in necunostiinta de cauza sorry,iar cat despre acord iati omule si lasane in pace.

Link to comment
Share on other sites

Probabil ca o fi fost vreo japoneza mica si tunata de-a dat dracii in ea. De acolo si fumul respectiv ... de multe oti poti pune un kit turbo pe masina de ajungi sa ii triplezi puterea. Oricum, o arunci dupa 50k km ...

am uitat sa spun ca fumul scos era din cauciucuri... nu s-a oprit din scartaitul de roti decat cand avea deja vreo 50m in fata mea :blink:

Link to comment
Share on other sites

Mike, poate era vreun superbike :) ...ca multe din ele sunt mici,rosii si japoneze... :) ...

 

 

am uitat sa spun ca fumul scos era din cauciucuri... nu s-a oprit din scartaitul de roti decat cand avea deja vreo 50m in fata mea  :blink:

13120[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Da intradevar foarte arogant,

ALex de fapt omu a gresit clubul la care sa se inscrie

13132[/snapback]

 

Pai e plictiseala mare pe forumu honda.Am pus o intrebare si de atunci nici macar nu a intrat vreun membru acolo pe forum,ce sa mai zic sa raspunda.

Indiferent daca omu e arogant sau nu,macar are ceva cunostinte si nu se abereaza.Daca nu e pe aceasi lungime de unda cu noi,asta e altceva.

Hai ma "faraoane",ai zis ca schimbi sigla aia.E ca si cum intri tu oaie in haita lupilor si ii provoci la brainstorming.

Link to comment
Share on other sites

Lasati omul in pace. :)

La cate masini cu tractiune spate a probat omul pe alte forumuri credeam ca-i deja fan RWD si muscle car. :blink: Ia vedeti link-ul asta ca sa va convingeti

http://www.autoshow.ro/forum/viewthread.php?tid=6647

...parca vorbea cineva de reviste de specialitate... :)

 

 

 

Vad ca tot arogant ai ramas de ce nu ne explici tu avantajele FWD .

13130[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

sorry..asta era pentru destindere...cat despre aphedrone...eu tot astept pozele cu masina...poate ne aude si vedem si noi cum arata un S60R...eventual cu el la volan...

 

 

:blink:

hai mah... nu fi rau... mazda nu face si motociclete, ca altfel incepeam si eu sa-mi pun intrebari :)

13139[/snapback]

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.