Jump to content

Presiune pe furtune e39


Recommended Posts

Salutare. Am o problema destul de mare. De curand am achizitionat un e39, 523i din 96', motorul merge foarte bine,porneste la sfert chiar si acum pe timp de iarna, nu are fluctuatii, sau alte zgomote, insa nu se incalzeste ,nu-mi creste indicatorul de apa decat foarte greu, numai atunci cand merg foarte mult in oras cu ea, in consecinta nu baga nici caldura, consumul deasemenea e mare(16 in oras). vorbind cu diferiti mecanici toti mi-au spus ca e termostatul, l-am cumparat, am fost la mecanic sa-l schimb, am mers mult prin oras pana sa ajung la el, crescuse indicatorul de apa undeva la 40 de grade..cred, a ridicat capota a pus mana pe furtune(cele care ies din radiator si intra in motor) si erau tari, era presiune pe ele. Mi-a spus ca nu e din termostat, ca e din garnitura de chiulasa( e intepata) si daca schimba termostatul o sa plesneasca furtunul si da apa afara.Se poate sa fie din garnitura? Furtunele sunt moi atunci cand e motorul rece, cand se incalzeste se intaresc si furtunele,daca ii dau talpa ajunge apa si la jumate(mai mult nu a crescut niciodata) baga caldura, dar furtunele sunt tari.Nivelul uleiului nu a scazut,e la fel, iar nivelul antigelului e mai jos decat a fost cand am luat-o cu vreo 200 de ml (am 1100 km pana acum facuti cu ea).Am cerut parerea mai multor mecanici, unii zic ca e din garnitura de chiulasa altii ca e termostatul si sa-l schimb ca o sa faca presiune mai mare si o sa elibereze nu stiu ce valva si e totul ok. Ce sa fac?E sau nu din garnitura de chiulasa? Daca ma poate ajuta cineva rog sa posteze. Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Mergi la un mecanic care a mai lucrat la BMW. Cel la care ai fost pare a fi cam paralel.

Circuitul de racire la BMW este sub presiune. In functionare presiunea poate ajunge pana la aproape 1 bar, deci este normal ca furtunurile sa se intareasca.

 

Daca erau probleme la garnitura de chiulasa ar fi crescut temperatura, nu ar fi ramas asa mica.

 

Verifica si vascocuplajul, sa nu fie cumva sudat. Daca e OK, schimba termostatul.

Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Nu stiu la modelul tau daca vasul in care pui apa are auto-aerisire(e un furtunas mic care iese din furtunul cel mare care vine de la blocul motor) de obicei se infunda orificiul ala mic de la vasul de apa(e cam de aprox 2 mm diametru) ia si verifica daca nu e infundat si de aia se si intareste furtunul(asa e la 530 d si era cat pe ce sa schimb garnitura din cauza asta dupa ce am schimbat de 2 ori pompa de apa si termostatul...

Link to comment
Share on other sites

Deci e normal sa fie furtunele tari? Iar cand pornesc motorul elicea(vascocuplajul) merge incontinu si constant indiferent de turatia motorului, normal stiam ca trebuie sa porneasca cand ajunge la temperatura de 90, ea se invarte continu dar nu foarte tare(ca la relanti),e normal? Edited by alex-07
Link to comment
Share on other sites

Este normal ca furtunurile sa fie tari cand se incalzeste motorul. Randamentul creste pe masura ce creste temperatura de functionare a motorului. Dar nu poti creste prea mult temperatura, deoarece incepe sa fiarba lichidul de racire.

Avand in vedere ca temperatura de fierbere creste o data cu cresterea temperaturii, circuitul de racire de la BMW lucreaza sub presiune, pentru a putea creste temperatura de lucru peste 100 de grade celsius.

 

 

Elicea se invarte tot timpul, dar cu turatie variabila. Daca motorul este rece se invarte incet. Pe masura ce motorul se incalzeste, creste turatia deoarece vascocuplajul cupleaza mai tare.

 

Incearca sa invarti elicea cu motorul oprit. Ar trebui sa se invarta relativ usor. Daca nu se invarte sau se invarte extrem de greu inseamna ca este o problema la vascocuplaj.

Link to comment
Share on other sites

Este normal ca furtunurile sa fie tari cand se incalzeste motorul. Randamentul creste pe masura ce creste temperatura de functionare a motorului. Dar nu poti creste prea mult temperatura, deoarece incepe sa fiarba lichidul de racire.

Avand in vedere ca temperatura de fierbere creste o data cu cresterea temperaturii, circuitul de racire de la BMW lucreaza sub presiune, pentru a putea creste temperatura de lucru peste 100 de grade celsius.

 

 

Elicea se invarte tot timpul, dar cu turatie variabila. Daca motorul este rece se invarte incet. Pe masura ce motorul se incalzeste, creste turatia deoarece vascocuplajul cupleaza mai tare.

 

Incearca sa invarti elicea cu motorul oprit. Ar trebui sa se invarta relativ usor. Daca nu se invarte sau se invarte extrem de greu inseamna ca este o problema la vascocuplaj.

 

Multumesc frumos, m-ai linistit, deci problema caldurii poate fii din termostat, sa-l dau jos sa ma uit .

Link to comment
Share on other sites

Verifica intai vascocuplajul.

Am verificat vascocuplajul, am invartit elicea cu motorul oprit si se invarte usor, deci ar trebui sa mearga bine, ramane problema termostatului?Il pot verifica si altcumva decat sa-l dau jos? sau ar putea fii si altceva, de nu baga caldura?

Link to comment
Share on other sites

si eu am avut o problema ca a ta si a fost pompa de apa.

Daca era pompa de apa cum a zis si paul si mi-au zis mai multi, trebuia sa fiarba apa..la mine nu creste deloc...deci nu cred ca e pompa.Inca n-am apucat sa rezolv problema... o sa desfac termostatul curand si daca este cazul o sa-l schimb.Va tin la curent :twoup:

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Am schimbat azi termostatul si problema s-a rezolvat in sfarsit, se pare ca el era de vina,era blocat pe deschis :) . Multumuesc pentru sfaturi!

Si acuma ca ai rezolvat problema, cam cat consuma masina? ma gandesc si eu sa trec la o benzinara, de la tds, si de aia intreb. Aproximativ?

Link to comment
Share on other sites

Si acuma ca ai rezolvat problema, cam cat consuma masina? ma gandesc si eu sa trec la o benzinara, de la tds, si de aia intreb. Aproximativ?

I-am bagat benzina..acum ii fac consumul, cred ca undeva la 13-14..inca nu sunt sigur, te anunt cand se termina :))

 

Si acuma ca ai rezolvat problema, cam cat consuma masina? ma gandesc si eu sa trec la o benzinara, de la tds, si de aia intreb. Aproximativ?

Edited by alex-07
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.