Jump to content

imbogatirea motorinei pentru protejarea pompei de injectie


Recommended Posts

florentincristea - " dar mi se pare mult 6 litri la 60 de motorina " - cata experienta de diesel ai ? cati km si cate masini ?

 

distractia max pe forumuri e cand cineva fara experienta pune o padure de intrebari, intelege nimic si concluzioneaza ca nu-s bune sfaturile primite de la cei cu experienta....

 

Am pus si eu maxim 500 grame la un plin, dar nu ULEI MOTOR/TRANSMISIE/ CEL MAI IEFTIN ULEI, ci ulei 2T ( motoare in 2 timpi).

Eu stiu ca romanul e inventiv, dar peste tot pe forumurile straine se vorbeste numai de ulei 2T sintetic cu norma JASC-X ( unde cu cat X e mai mare cu atat e cantitatea de funingine degajata mai mica). Eu insumi am pus ulei 2T vreo 30.000 km in fostul 530d , dupa ce am citit vreo 65 pagini pe un forum de Land Rovere din strainatate, si baietii puneau de sute de mii de km in motoare , vorbeau de ceva studii facute , etc.

 

Dar de la 500 grame ulei 2T (nici asta nu e dovedit stiintific ca e bine, dar majoritatea celor ce au utilizat au observat reducerea zgomotului) la 6 LITRI ORICE ULEI e mica mare diferenta. Si diferenta e in evacuare , tobe si catalizatoare. Uleiul 2T e perfect miscibil cu motorina si degaja mai putine reziduuri la ardere ca ea. Ma indoiesc ca ORICE ULEI se amesteca perfect si arde fara depuneri.

 

Practic un motor diesel merge cu orice - biodiesel, reziduuri petroliere, ulei Castrol 5w-30 cand se duce turbina, etc dar asta nu inseamna ca nu dauneaza pe termen lung.

Macar despre uleiul 2T gasesti ceva discutii pe internet, si tot se poate face flame cat cuprinde pe subiect. Dar de aici si pana a inlocui uleiul 2T cu ORICE ULEI IEFTIN ROMANESC, si 500gr cu 6 LITRI eu zic ca e inconstienta.

 

Am pus in masina 2T un an si masina nu a avut nimic, chiar am observat scaderea drastica a zgomotului, dar nu mi-am permis sa vin pe forum si sa recomand altora cu caldura solutia asta. Am postat de 2 ori despre subiect si m-am limitat la experienta mea.

 

Hai sa ne gandim ca sunt destui useri atehnici care vazand numarul de posturi al vreunui "utilizator experimentat" se apuca sa puna 6 LITRI DE ULEI IEFTIN ROMANESC intr-un motor diesel EURO 5 sau EURO 6 si dupa aia dau de belele.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Am pus si eu in motorul meu PD ulei 2T, 300gr la vreo 50l de motorina. Nu am observat nici o schimbare in mers sau la zgomotul motorului. Bine, PD-ul prin constructie e galagios si cam da cu fum dar sincer nu am observat nici o diferenta.

brownshark, cel mai ieftin ulei romanesc e la 6lei litru. Ambalat in sticla transparenta si cu o eticheta ca de ziar pe ea. Pe fundul sticlei uleiul e verde si treptat pana sus se face galben. Trebuie agitat inainte de al pune.

Dar totusi si mie 6l la un plin mi se pare enorm. Hai fie la un motor de Golf2 sau la o Cobra ar mai merge dar la astea mai noi nu cred ca le-ar face bine.

edit: in armata bagam petrol lampant in rezervor la taburi.

Edited by Calin78
Link to comment
Share on other sites

Acum sunt si eu la primul plin de motorina care contine 400ml de ulei 2T ( motul-scooter expert, 37ron ).

Am facut 300km si mari schimbari nu am simtit...parca porneste mai usor si este putin mai silentios la rece dar, sunt constient ca acest ulei este un plus la lubrifierea componentelor injectiei.

Pe viitor ma gandesc sa maresc doza la max 1L la plin...cred ca daca as depasi doza de 1L si daca as baga alt tip de ulei decat cel 2T, imi vor fii afectate geometria variabila din turbina turbosuflantei, catalizatorul si webasto; ( la geometrie ar putea aparea depuneri si aceasta s-ar intzepeni ).

 

Un coleg mai batran imi povestea ca baga ulei in motorina la camion pt a reduce consumul acestuia si chiar avea efect, ex: scadea de la 17L/100 pana la 13-14L/100; deci ma gandesc, oare consumul s-a mai ridicat din cauza ca motorina nu mai este asa bine lubrifianta cum era cea E2 sau E3?

Link to comment
Share on other sites

DSF - cata experienta de diesel ai ? cati km si cate masini ?

 

distractia max pe forumuri e cand cineva fara experienta pune o padure de intrebari, intelege nimic si concluzioneaza ca nu-s bune sfaturile primite de la cei cu experienta....

 

Calin78 - e normal sa ajustezi procentul in functie de uzura si constructia masinii, eu doar n-am vazut si testat virtual toate masinile celor care s-au bagat in discutia asta. fiecare, isi dozeaza amestecul in functie de masina, normal.

cu mitul ca se pune doar 2T....e o prostie pt cine nu intelege diferenta intre MAC si MAS.

ala de 6 ron cred ca e imbuteliat pe la voi prin zona, daca e ulei e bun. se separa pt ca e aditivat prost si tinut putin in autoclava. nu afecteaza asta la diesel, la noi nu unge cuzinetii...

 

 

sincer, cine n-a umblat printr-o rafinarie, si nici cu "gugle" nu-i prieten, sa nu mai emita judecati de valoare fara un back-gound de experienta... :twoup: cred ca-ti dai seama ca asta nu-i pt tine caline. smecherie mare taburile, macar unul d-ala mic sa ai....

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

Se pare ca exista ceva diferente intre uleiul 4T si cel 2T; uleiul 4T este puternic aditivat, in comparatie cu cel 2T, pt a rezista in timp in motor, iar la ardere, acei aditivi se depun in camera de ardere ducand la ancasare.

Uleiul 2T arde fara depuneri si are marea calitate de a se amesteca usor cu combustibilul fara a se depune pe fundul rezervorului cand masina sa pe loc un timp mai indelungat.

Eu cand am pus uleiul in motorina, mai intai l-am pus intr-un bidon de 10L si acolo l-am amestecat bine cu 7-8L de motorina iar dupa aceea l-am bagat in rezervor si apoi i-am facut plinul.

 

Eu am intrat pe forumurile cu scuteristi si de acolo mi-am ales uleiul...acolo se plangea cineva ca pusese din gresala ulei 4T si in scurt timp i s-a ancasat bujia si chiar nu-i mai pornea jucaria. Cei de acolo recomandau uleiul 2T Mol Dynamic; spuneau ca e bun ca si calitate la un pret destul de scazut.

Link to comment
Share on other sites

DSF - cata experienta de diesel ai ? cati km si cate masini ?

 

Cam vreo 200.000 km 530d M57 + Alfa 156 1.9 JTD si altele ocazional. Carnet am din 97

 

Eu cred ca te supraestimezi putin, asta in caz ca nu esti inginer pe la BMW, Mercedes, etc.

 

Fiecare pune ce vrea in masina lui, eu ziceam doar ca nu mi se pare o idee buna sa pui pe un forum public niste afirmatii pentru care nu ai dovezi stiintifice si sa sfatuiesti posesorii de BMW diesel sa puna 6 litri de ulei in rezervor ca sa observe cine stie ce minune.

Link to comment
Share on other sites

DSF - nu-s aici sa-mi dau aere sau sa fac glume proaste cu masinile oamenilor.

eu am postat ce am facut eu, la masinile pe care le gestionez eu.

orice coleg care a citit, daca a vrut a aprofundat, cine nu vrea sa citeasca si sa intelega fenomenul e liber sa faca ce doreste.

nu vreau sa intru in polemica nu nimeni ca sa ocupam inutil spatiu pe forum cu discutii despre vorbe, dar sunt deschis la orice discutie pertinenta, cu argumente tehnice, al carei continut / rezultat sa fie benefic pt oricine citeste si are interes in zona asta.

Link to comment
Share on other sites

florentincristea - cand ai timp si chef, cauta pe net densitatile celor 2 produse.... 1 / 65 e infim... ...chestia cu 2T e un mit absurd... ...2T e un ulei facut pt a se amesteca cu benzina si arde in MAS. arderea in MAC e cu totul altceva, iar rostul uleiului in motorina e cu totul altul...sunt de acord ca nu-i rentabil la 13 ron. eu azi am luat 5l de M30 la 30ron pret de raft. Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

pornirea este la fel. ca am injectorul cu senzor f bun, pompa a fost calibrata si pornea f bine si inainte. indiferent de temperratura. bujii bune, baterie de capacitate mare, etc.

 

ca si consum nu cred ca se modifica ceva, sau dace este infim. este un pic mai silentios si cum am mai spus da ceva fum albastrui. cand se va incalzi afara nu cred ca se mai vede.

 

 

brownshark, nu stiu ce este mas si ce este mac. imi explici te rog?

Link to comment
Share on other sites

MAS - mot. cu aprindere prin scanteie , MAC - mot. cu aprindere prin compresie. scuze, e o prescurtare destul de des folosita in domeniul auto, n-am vrut sa te incurc aiurea / fara rost.

 

daca e mai silentios, asta-i rostul, sa nu mai "bata" injectoarele.

Edited by brownshark
Link to comment
Share on other sites

MAS - mot. cu aprindere prin scanteie , MAC - mot. cu aprindere prin compresie. scuze, e o prescurtare destul de des folosita in domeniul auto, n-am vrut sa te incurc aiurea / fara rost.

 

daca e mai silentios, asta-i rostul, sa nu mai "bata" injectoarele.

 

 

asta una si sa nu se mai uzeze pompa asa repede pe de alta parte. am pe masina pompa din 2004 si deja am inlocuit in ea pistonasul de avans care avea uzura vizibila, un set de garnituri si senzorul de rotatii

Link to comment
Share on other sites

brownshark, cu afirmatia de mai sus ai foarte mare dreptate, de lucru asta am inceput si eu sa tin cont de vreo 1-2 ani.

florentincristea, sa verifici radiatorul acela micut sa nu se afle frunze in fata lui pe tubulatura de plastic.

Edited by BeMWeistul
Link to comment
Share on other sites

brownshark, cu afirmatia de mai sus ai foarte mare dreptate, de lucru asta am inceput si eu sa tin cont de vreo 1-2 ani.

florentincristea, sa verifici radiatorul acela micut sa nu se afle frunze in fata lui pe tubulatura de plastic.

 

 

la cat o desfac si o fac sigur e mai curat decat la filtrul de aer

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.