Jump to content

DIY: Placute, Discuri, Senzor, Saboti Frane spate


deathrow

Recommended Posts

In principiu se face ca la discurile/placutele de frana de pe fatza, cu mentiunea ca la cele de pe spate trebuie sa tineti cont si de mecanismul franei de mana.

 

Observatii:

Nu folositi cricul pt sustinerea masinii. Folositi suporti speciali.

Schimbati discurile, placutele sau sabotii franei de mana intotdeauna perechi (stanga-dreapta).

Indicat e sa schimbati si placutele si discurile si sabotii franei de mana de fiecare data. Acuma daca discul nu a scazut sub latimea minim admisa (care e stantata pe disc) se pot schimba numai placutele.

 

Costuri:

Placute de frana fata - aprox 35$ (SUA)

Discuri frana spate - aprox 80$ (SUA)

Un spray cu lubrifiant penetrant cu teflon (WD-40 will do)- 10 RON

Repair kit pt frana de mana (eu nu am stiut de el asa ca nu stiu cat costa)

 

Timp:

2 ore prima roata, 1 ora a doua roata

 

Unelte necesare:

2 Cricuri

Suporti masina

Cheie roti

Surubelnita plata

Ciocan cauciuc

Hex 7

Hex 6

Tubulara 16

Cheie dinamometrica

Presa pt indepartarea placutelor.

Patent

 

Etape:

 

1. Indepartati husa si mansonul din jurul levierul franei de mana. (husa e prinsa in clema pe toate cele 4 parti, iar mansonul se trage inainte)

 

2. Slabiti cele 2 piulite de reglare de sub levierul franei de mana pana cand cablurile sunt slabite la maxim. (Nu scoateti piulitele de pe cabluri)

 

3. Slabiti prezoanele.

 

4. Ridicati masina cu ajutorul celor 2 cricuri. Rotiti cate 3 spire pe o parte apoi treceti la partea cealalta. Astfel, masina nu se dezechilibreaza si nu va cadea de pe cricuri. Nu uitati sa plasati cricurile langa punctele in care vin plasate normal pe pragurile masinii. Acolo vor veni suportii. (daca nu dispuneti de 2 cricuri sau 2 suporti, puteti ridica si lucra numai pe cate o parte.)

 

5. Odata ajunsa la inaltimea necesara, pozitionati suportii sub cele 2 puncte de sprijin si lasati masina pe ei.

 

6. Scoateti rotile (s-ar putea sa va fie greu datorita ruginei... insistati)

 

7. Localizati senzorul pt placutele de frana si cutia in care acesta realizeaza conexiunea cu restul instalatiei. Aceasta se afla dupa pragul masinii, in fata rotii posterioare.

 

http://img148.imageshack.us/img148/5412/9xp1.th.jpg

 

8. Desfaceti clemele care sustin cablul senzorului pe tot parcursul acestuia. Desfaceti cutia in care se realizeaza conexiunea si deconectati senzorul.

 

9. Eliberati clema de pe fata laterala a etrierului cu ajutorul unei surubelnite late.

 

http://img148.imageshack.us/img148/5412/9xp1.th.jpg http://img278.imageshack.us/img278/3725/4mu0.th.jpg

 

10. Cu ajutorul unei surubelnite late desfaceti capacele de plastic ce acopera cele 2 suruburi ghid (superior si inferior). Desfaceti suruburile cu ajutorul unui Hex7

 

http://img148.imageshack.us/img148/1891/2ah1.th.jpg http://img148.imageshack.us/img148/6527/3wp5.th.jpg

 

11. Trageti usor in spate etrierul si eliberati-l din suport si de pe disc. Daca etrierul opune rezistenta, cu o surubelnita incercati sa impingeti placuta de frana mobila pentru a largi spatiul in care se afla discul de frana. Nu lasati etrierul sa atarne. Puneti-l pe un suport astfel incat linia de lichid de frana sa nu fie tensionata.

 

12. Cu ajutorul unei prese pentru placute de frana, impingeti pistonul etrierului inapoi in etrier, nu inainte de a-l curata si de a inspecta mansonul de cauciuc ce-l protejeaza impotriva prafului.

 

http://img148.imageshack.us/img148/7452/10yq0.th.jpg http://img148.imageshack.us/img148/7255/7wu5.th.jpg

 

13. Eliberati placuta mobila din piston si scoateti senzorul vechi de pe placuta daca nu ati facut-o pana acum.

 

http://img148.imageshack.us/img148/7255/7wu5.th.jpg

 

14. Desfaceti cele 2 suruburi care sustin suportul etrierului cu ajutorul unei chei de 16

 

http://img281.imageshack.us/img281/2963/5mc1.th.jpg http://img281.imageshack.us/img281/4696/6tf4.th.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

15. Desfaceti surubul de sustinere a discului de frana cu ajutorul unei chei Hex6

 

http://img281.imageshack.us/img281/7154/8ys3.th.jpg

 

16. Localizati surubul de reglare al sabotilor franei de mana prin una din gaurile in care vin infiletate prezoanele. Folositi o lanterna ca sa va fie mai usor.

 

17. Cu ajutorul unei surubelnite late strangeti pana la capat surubul de reglare al sabotilor dinte cu dinte. Daca rotiti in directia gresita, discul de frana nu se va mai invarti.

 

18. Si din nou acum urmeaza o etapa grea. Asigurati-va ca frana de mana e lasata. Luati un ciocan de cauciuc si loviti discul de frana dinspre posterior spre anterior, invartind discul ocazional. Nu loviti cat de tare puteti, dar oricum... destul de tare. Eu pt toate cele 4 discuri, am distrus un ciocan de cauciuc. (e drept ca discurile alea aratau de parca au fost pe masina forever)

 

http://img281.imageshack.us/img281/2599/11ct5.th.jpg

 

19. Odata discul de frana dat jos, veti expune sistemul de franare de urgenta (de mana).

 

20. Cei 2 saboti sunt tinuti in pozitie cu ajutorul a 2 suruburi cu arc care se desfac cu ajutorul unui Hex6

 

21. Cu ajutorul unui patent eliberati arcurile de tensionare ale sistemului.

 

22. Exista un repair kit pt frana de mana care cred ca este compus din arcurile de tensionare, suruburile cu arc si sistemul de reglare. Eu nu am stiut de el asa ca nu am putut inlocui toate aceste componente, folosindu-le pe cele vechi.

 

http://img148.imageshack.us/img148/9845/13tm7.th.jpg http://img281.imageshack.us/img281/7572/14ts2.th.jpg

 

23. Inlocuiti sabotii de frana si remontati sistemul. Aveti grija la inversarea sabotilor. Daca nu aveti un repair kit, curatati sistemul de reglare si ungeti-l cu niste vaselina proaspata.

 

http://img281.imageshack.us/img281/7572/14ts2.th.jpg

 

24. Curatati bine cu ajutorul unui smirghel fin, suprafata de contact a butucului cu discul.

 

http://img148.imageshack.us/img148/9128/16op0.th.jpg

 

25. Puneti discul nou si asigurati-l cu ajutorul surubului corespunzator strangandu-l la un cuplu de 16 Nm.

 

26. Inainte de a trece mai departe trebuie sa realizati reglajul primar al franei de mana.

 

27. Printr-o gaura a unui prezon, localizati sistemul de reglare. Invartiti dinte cu dinte cu ajutorul unei surubelnite lata, pana cand nu va mai fi posibil sa rotiti liber discul de frana (sabotii franei de mana actioneaza asupra acestuia). Aveti grija ca masina sa nu fie in viteza.

 

28. Dupa ce discul de frana nu se mai invarte, rotiti inapoi 10 dinti.

 

29. Curatati cu ajutorul unui smirgel fin toate suprafetele in care placutele de frana vin in contact cu etrierul sau cu elementele acestuia

 

http://img109.imageshack.us/img109/8370/17ny0.th.jpg

 

30. Curatati si zonele in care placutele sau etrierul vin in contact cu suportul etrierului.

 

31. Remontati suportul etrierului, strangand suruburile acestuia pana la un cuplu de 65 Nm (fata de 110 Nm pe fatza)

 

32. Curatati suruburile ghid.

 

http://img281.imageshack.us/img281/5465/18ry6.th.jpg

 

33. Refixati placutele de frana in etrier. Fixati senzorul in placuta mobila, fixati-l in cleme (atentie, mansonul de cauciuc de pe cablajul senzorului are locasuri speciale unde vine montat in cleme). Realizati conexiunea in cutia corespunzatoare.

 

http://img109.imageshack.us/img109/8778/12de2.th.jpg

 

34. Refixati etrierul cu ajutorul suruburilor ghid stangandu-le la 35 Nm.

 

http://img109.imageshack.us/img109/7269/19jq1.th.jpg

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

35. Gata cu discul si placutele.

 

http://img109.imageshack.us/img109/6527/20mo4.th.jpg

 

36. Curatati suplafata in care janta vine in contact cu discul de frana. Montati roata strangand prezoanele la 120-130 Nm

 

http://img281.imageshack.us/img281/8117/21ph9.th.jpg

 

37. Pentru ca operatiunea sa fie completa trebuie sa realizati reglajul secundar al franei de mana. (va amintiti piulitele slabite la pct 2?)

 

38. Suspendati rotile spate.

 

39. Strangeti fiecare piulita pe rand astfel incat atunci cand trageti levierul franei de mana la primul click sabotii franei de mana sa nu actioneze, iar la al doilea click, frana de mana sa isi inceapa actiunea. Cu alte cuvinte, la primul click roata ar trebui sa se invarta ca si cum frana de mana ar fi lasata, si de-abia la al 2-lea click efectul acesteia sa se faca simtit. Strangerea piulitelor puteti sa o faceti cu levierul la al 2-lea click, invartind ocazional de roata astfel incat sa depistati momentul in care frana de mana incepe sa actioneze. Atunci reglajul este facut.

 

http://img148.imageshack.us/img148/1218/22rh4.th.jpg http://img281.imageshack.us/img281/7356/23qt3.th.jpg

 

40. Scoateti masina la plimbare sa va asigurati ca totul e bine. Verificati eficienta franei de mana pe o panta.

 

Done!

Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.