Jump to content

Relantiu oscilant pe liber, dar doar cand masina ruleaza


Marius R.

Recommended Posts

Salut tuturor!

 

Ca povestea noastra sa aiba un inceput.....Azi am schimbat termostatul la masina (un e36 316i din 97)am aeris instalatia si toate cele, am gresat cablul de la acceleratie.

Poate pentru prima data cand ma uit (desi nu cred...ca de obicei sunt atent la detalii), cu motorul cald...imi oscileaza relantiul scosa din viteza masina ruland.

Sa fiu mai explicit:

Daca dimineata pornesc motorul, oricat de rece ar fii afara and stuff..nu zice nici pas...porneste frumos isi tine relantiul fara nici o problema. Daca conduc, masina trage nu are nici un simtop, INSA....daca o scot pe liber ea ruland cu sa zicem 60km/h sau ceva de genul...relantiul oscileaza intre 900 si 600-700.

Daca opresc pe loc...se opreste din oscilatie....deci ca si concluzie...atata timp cat masina ruleaza si e cald motorul oscieaza, insa dc trag pe drepata...sta fix la 900rpm. Am incercat azi sa curat regulatorul de relantiu....nu a facut diferenta! De unde ar putea fii.

De retinut masina are toate consumabilele schimbate (filtre, buji, ulei samd)

 

Unde sa ma mai uit sau de la ce ar putea fii?

Link to comment
Share on other sites

Si mie imi oscileaza la fel dar doar cand este rece motorul si doar daca il fortez (e36 m50). Pornesc masina sta la ralanti perfect si cand merg cu masina nu face nimic dar daca ii dau cateva ture (peste 3000, stiu ca nu este recomandat cand e rece) si dupa aceea ma opresc (la semafor de exemplu) oscileaza putin ralanti-ul pana se stabilizeaza. Cand este cald motorul nu mai face. Se pare ca avem o problema asemanatoare (eu si Marius R.).
Link to comment
Share on other sites

Si mie imi oscileaza la fel dar doar cand este rece motorul si doar daca il fortez (e36 m50). Pornesc masina sta la ralanti perfect si cand merg cu masina nu face nimic dar daca ii dau cateva ture (peste 3000, stiu ca nu este recomandat cand e rece) si dupa aceea ma opresc (la semafor de exemplu) oscileaza putin ralanti-ul pana se stabilizeaza. Cand este cald motorul nu mai face. Se pare ca avem o problema asemanatoare (eu si Marius R.).

+1,insa la mine nu era chiar o oscilatie,mai degraba o intrerupere,sau daca ar fi sa-i spun oscilatie,mai mult de 50-maxim 100 de rotatii nu oscila;eu am fost cu ea la tester si mi-au gasit sonda lambda si debitmetrul,dar cum nu prea am incredere in aceste testere i-am spus mecanicului sa le stearga. Si acum vad ca nu mai face,doar cand e foarte frig afara (-2,-5grade) si oricum se intampla foarte rar. A,am uitat...ce mi-a mai facut mecanicul,a dat si cu un spray in galeria de admisie(cu motorul pornit) si si-a revenit.

Link to comment
Share on other sites

Curata regulatorul de relantiu. Acceasi problema am avut si eu. Curata dar nu asa pe interior cu wd40. Trebuie sa-l desfaci de tot. In interior e o bobina cu un magnet. Cureti bobina cu smirghel dar cu atentie ca sigur ai rugina acolo. Cu grija sa nu rupi sistemul ala de prindere ca eu l-am rupt si a trebuit sa-l lipesc cu super glue.
Link to comment
Share on other sites

Vreau sa va intreb si eu ceva,pt ca am tot auzit de curatarea acestui regulator de relanti...nu se poate schimba acesta?si daca da,cam cat ar costa unul nou?

 

 

Poti sa-l schimbi dar e scump. Eu am fost la piese auto si e intre 1050 si 1200 ron. Curatal dar desfal de tot si ai sa vezi ca va merge mai bine

Link to comment
Share on other sites

cum desfaci regulatorul de relanti de tot? eu am motor m43 e36 cu regulatorul langa senzorul de clapeta. si am vazut ca e incapsulat. l-am demontat si l-am curatat dar nu am reusit cine stie ce.

pe loc sta perfect la relanti la 750 (asa am aproximat) dar in mers daca scot la liber coboara acul pana la 500-600 (uneori se intampla asa mai ales cand e cald motorul). valva PCV am verificat-o e ok (am desfacut furtunul ce intra in carter si am incercat sa trag aer dar nu am reusit, merge numai sa sufli). ce altceva as mai putea sa verific?

Link to comment
Share on other sites

Am incercat azi ceva...daca avand motorul rece desfac busonul de la ulei scade in ture motorul si se manifesta foarte ciudat...merge f f prost si neregulat...

la cand dc il scot simt cum il suge...il pot tine nu ti l fura din mana...dar simt ca il trage! E firesc comportamentul asta sau e valva PCV de vina?

Link to comment
Share on other sites

fa-l si cu motorul cald.

eu am valva noua si imediat dupa pornire am verificat si este vacuum; dupa ce motorul e deja cald, nu mai e deloc.

Comportamentul este urmatorul:

LA RECE: scot busonul de ulei, sau joja - motorul incepe sa merga foarte neregulat, scade brusc in ture da sa moara...tinde sa isi revina si tot asa...cam ca si cand ii scoti debitmetrul. (tind sa cred ca trage aer fals pe la capacul de la ulei in carter si il baga in admisie) NU CREAZA FORTA DE SUCTIUNE IN CARTER in acest caz.

LA CALD: daca scot busonul motorul isi schimba mersul dar f f putin daca nu chiar de loc, insa in carter SE CREAZA O OARECARE FORTA DE SUCTIUNE, daca apropii busonul de gura carterului are tendinta sa il suga. Nu e foarte violent fenomenul, nu ti-l fura din mana ...dar se simte cum il trage...

Edited by Marius R.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.