Jump to content

termostat e60


vartocp

Recommended Posts

Am cautat pe forum dar nu am gasit nicaieri.A-si vrea sa-mi schimb singur termostatul si nu ma pricep foarte bine,poate este cineva pe aici care are un pic de timp sa imi explice si mie pas cu pas.Raman dator cu o bere... 530d 2004 e60
Link to comment
Share on other sites

nu e chiar simplu si iti trebuie anumite scule.

trebuie dat vascocuplajul jos si carcasa de plastic cate il inconjoara,ca sa ai loc sa desfaci termostatul.pt dat jos vascocuplajul iti trebuie 2 chei de 32.daca e la fel ca la E39 (si banuiesc ca da)atunci una din chei trebuie sa fie putin mai ingusta ca sa nu prinda pe filetul de la fulia de la pompa de apa si pe piulita de la vascocuplaj.

astea fiind facute desfaci cele 4 surube de la termostat (iti trebuie o cheie inelara de 10 si un crichet cu prelungitor)

apoi desfaci cele doua sigurante de la furtunde ce sunt prinse de termostat si le scoti afara.

vezi ca cele 2 furtune au niste garnituri de cauciuc care daca stau la moi in antigel se umfla,ies din locul lor si nu mai reusesti sa le pui la loc.

trebuie doar sa te uiti sa fie mai jos nivelul de antigel din furtunul ce vine de jos din radiator spre termostat

o sa pierzi cam 5-6 l de lichid.deci in final ar trebuie sa ai 3 l de antigel si vreo 3 de apa distilata pt a completa ce s-a scurs

cam asta ar fi spor la treba!

Link to comment
Share on other sites

Tocmai am schimbat termostatul,a fost usor.Problema e ca cel vechi nu pare a fi stricat.Am incercat sa suflu in el si nu trece aerul.Oare sa fi fost alta problema.Nu am apucat sa merg cu masina sa vad daca se ridica temp apei.Cum se poate verifica termostatul vechi sa stiu daca e intradevar stricat.macar sa nu il arunc
Link to comment
Share on other sites

cum iti statea temperatura apei?

in poza unde incep liniutele apei pana la linia rosie.

Pai dupa 30 40 min de mers im ajungeau si mie liniutele asa.De obicei aveam 2 liniute in plus.Eu verificam temperatura apei din meniul ascuns unde avea intre 70 si 50 de grade,iar caldira foarte rar imi baga aer fierbinte.Acum nu stiu cu o sa fie o sa vad maine

Link to comment
Share on other sites

vizual sau sufland in el nu il poti verifica.la fel era si cu al meu cel vechi suflam in el si nu simteam sa treaca aerul deloc,parea ca nou insa nu imi tinea apa la jumate.l-am pus pe cel nou si am rezolvat problema.odata ajuns la temperatura norma (in 5-6 km la temperaturi in jur de 0grade) nu mai scade de acolo oricum as conduce.
Link to comment
Share on other sites

Tocmai am iesit cu masina ,imi statea pe creier.Am facut o tura de oras (cam 20MIN) si apa a ajuns la 56 grade.Tot nu imi pot da seama.Afara sunt totusi -14 garde.Noroc cu incalzirea in scaune:)Apropo la voi cam in cat timp incepe sa dea caldura.Ma refer la caldura tare nu aer caldut.Si inca ceva termostatul de pe egr cum il verific,ce roal are,afecteaza caldura din habitacul
Link to comment
Share on other sites

Am cautat pe forum dar nu am gasit nicaieri.A-si vrea sa-mi schimb singur termostatul si nu ma pricep foarte bine,poate este cineva pe aici care are un pic de timp sa imi explice si mie pas cu pas.Raman dator cu o bere... 530d 2004 e60

problema-i webasto

 

fara un tester nu faci nimic , o diagnoza buna la reprezentanta macar, ca este cea mai veche la voi

Link to comment
Share on other sites

desigur la -14grade e mai greu sa incalzeasca apa.mai ales in oras unde mergi finut si foarte putin turat.dar in 20 min tot ar trebui sa fie la jumate.sigur ,daca pui clima pe auto si la multe grade se incalzeste si mai greu apa.

inceraca sa lasi clima pe 21grade si prima treapta de ventilatie pana se ridica apa la nivel normal.apoi ii dai pe auto si in 2 min ar trebui sa fie calda masina.

webasto ai?functioneaza?

termostatul egr nu e de neglijat.il poti verifica relativ simplu:il dai jos si sufli prin el.trebuie sa opuna rezistenta.daca trece aerul poti sa il arunci

Link to comment
Share on other sites

desigur la -14grade e mai greu sa incalzeasca apa.mai ales in oras unde mergi finut si foarte putin turat.dar in 20 min tot ar trebui sa fie la jumate.sigur ,daca pui clima pe auto si la multe grade se incalzeste si mai greu apa.

inceraca sa lasi clima pe 21grade si prima treapta de ventilatie pana se ridica apa la nivel normal.apoi ii dai pe auto si in 2 min ar trebui sa fie calda masina.

webasto ai?functioneaza?

termostatul egr nu e de neglijat.il poti verifica relativ simplu:il dai jos si sufli prin el.trebuie sa opuna rezistenta.daca trece aerul poti sa il arunci

Pai a ajuns la 56grade cam asa clima mergea pe automat la 20 si ceva de grade.Apropo nu am webasto din cate stiu eu,iar apa din vas nu bolborosea,chiar am desfacut capacul,sa verific nivelul.Tot la termostatul egr imi sta gandul.Poate sa influenteze temp apei?

Link to comment
Share on other sites

Cred ca e o problema generala la e60 uri , cele diesel , cu incalzirea . Si la mine baga destul de greu caldura , dupa aprox 25 de min de mers in trafic ajunge motorul in temperatura si am verificat termostatele si sunt ok . Daca vrei sa il verifici pe cel vechi poti sa pui apa la fiert si cand fierbe apa pui termostatul inauntru si vezi daca deschide ..
Link to comment
Share on other sites

In seara asta am parcurs un drum de 150 de km, temperatura de afara fiind mai tot timpul de -12 -13 grade ! Masina am tinut-o turata constant la 2500 maxim 3000 de ture. Caldura in masina am avut moderat zic eu, era dat pe temperatura maxima si aerul venea caldut, dar dupa atata drum tot nu baga fierbinte aerul in masina ! Temperatura apei nu a crescut deloc, gradatiile de pe turometru care indica temperatura, oarecum orientativ (un mare minus la E60), stand aproape tot drumul undeva la mijloc, intre 4000 si 4500, mai precis la 4250 cred !

Cand am intrat in Bucuresti unde sunt -7 -8 grade, dupa 10-15 minute de mers prin oras, temperatura apei a crescut si gradatiile de pe turometru au urcat la 4500-4600 ! , a inceput sa bage aer fierbinte! Sa fie din cauza gerului incalzirea asta asa greoaie a apei, sau o fii si la mine problema cu termostatul ?

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

Aceeasi problema am avut-o si eu, masina se incalzea greu. In oras la viteza mica ajungea sa se incalzeasca de tot (greu), dar cum ieseam la drum lung scadea temperatura si nu mai dadea aer cald.

Ambele termostate pot sa contribuie la neincalzirea motorului!

Eu l-am schimbat prima data pe cel de la motor si tot la fel se comporta (am crezut ca e el de vina dupa ce am facut o diagnoza punand mana pe furtunele de pe langa el :twoup:).

Dupa aceea l-am schimbat pe cel de la EGR (treaba de 5 minute) iar acum nu mai am nicio problema. Masina se incalzeste foarte repede, chiar si la -10 grade.

Cel de la EGR e piesa #8: http://realoem.com/bmw/showparts.do?model=...fg=50&hl=45

Edited by ralfy
Link to comment
Share on other sites

  • 9 months later...

Webasto e incalzitor suplimentar al lichidului de racire (si implicit al motorului). El porneste automat la pornirea motorului cand sunt indeplinite conditiile de temperatura motor si mediu ambiant.

Daca nu porneste webasto, se va incalzi mai greu motorul, nu?

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.