Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

problema incalzire scaun sofer


cristiansonu

Recommended Posts

as vre sa stiu si eu ,daca a patit cineva asta,incalzirea la scaunul soferului,se decupleaza singura.adica eu o cuplez,dar ea se decupleaza.in dreapta functioneaza perfect.acum nu mai vrea nici sa se cupleze....azi...scuze , e vorba de e46,318i din 1999. Edited by cristiansonu
Link to comment
Share on other sites

as vre sa stiu si eu ,daca a patit cineva asta,incalzirea la scaunul soferului,se decupleaza singura.adica eu o cuplez,dar ea se decupleaza.in dreapta functioneaza perfect.acum nu mai vrea nici sa se cupleze....azi...scuze , e vorba de e46,318i din 1999.

cred ca e intrerupta rezistenta

Link to comment
Share on other sites

as vre sa stiu si eu ,daca a patit cineva asta,incalzirea la scaunul soferului,se decupleaza singura.adica eu o cuplez,dar ea se decupleaza.in dreapta functioneaza perfect.acum nu mai vrea nici sa se cupleze....azi...scuze , e vorba de e46,318i din 1999.

cred ca e intrerupta rezistenta

se poate remedia? costuri?

Link to comment
Share on other sites

as vre sa stiu si eu ,daca a patit cineva asta,incalzirea la scaunul soferului,se decupleaza singura.adica eu o cuplez,dar ea se decupleaza.in dreapta functioneaza perfect.acum nu mai vrea nici sa se cupleze....azi...scuze , e vorba de e46,318i din 1999.

cred ca e intrerupta rezistenta

se poate remedia? costuri?

aceiasi problema o am si eu la incalzirea scaun eu o cuplez si ea se decpleaza am sunat un prieten de la Bavaria mecanic acolo si mi a zis ca trebuie pusa pe tester deoarece se incalzeste prea tare scaunul si calculatorul o opeste ca sa nu se intample altele acolo dar nu am ajuns la tester inca deci exista o problema aco;o si calculatorul opreste sa se mai incalzeasca

Link to comment
Share on other sites

aveti plasa (rezistenta) intrerupta...

nu mergi la nici un tester, la alti useri s-a ars plasa si a ars si fata de scaun... asa ca treaba cu acel calculator pica

nu stiu sigur daca kit-urile universale de incalzire, existente pe net, se pot adapta

si eu am aceeasi problema la ambele scaune, dar nu am avut timp sa "experimentez" adaptarea unor kit-uri universale

daca face cineva asa ceva, asteptam si un DIY :twoup:

Edited by adi_JOL
Link to comment
Share on other sites

aveti plasa (rezistenta) intrerupta...

nu mergi la nici un tester, la alti useri s-a ars plasa si a ars si fata de scaun... asa ca treaba cu acel calculator pica

nu stiu sigur daca kit-urile universale de incalzire, existente pe net, se pot adapta

si eu am aceeasi problema la ambele scaune, dar nu am avut timp sa "experimentez" adaptarea unor kit-uri universale

daca face cineva asa ceva, asteptam si un DIY :twoup:

pai asa mi a zis si mie mecanicul de la bmw ca exista o problema la incalzire si o opreste calculatorul pt a nu arde si tapiteria din cauza ca se incalzeste prea tare si din cauza asta se opreste singura mi a zis ca testerul imi zice sigur despre ce e vb

Link to comment
Share on other sites

pe plasele care se incalzesc, sunt niste senzori, care daca se incalzesc prea tare intrerup circuitul

daca nu ar fi acei senzori ar lua foc toata instalatia, atunci cand uiti sa le opresti manual

incalzirea nu are nici un calculator

Plasa e o retea cu rezistenta si care se incalzeste cand trece curent prin ea.

La BMW doar plasa e pe scaun, in butoane se afla si releele care scad intensitatea incalzirii ( in momentul in care plasa se incalzeste isi schimba rezistenta, releul detecteaza schimbarea de rezistenta si scade intensitatea curentului comutand automat treapta de incalzire pe cea de jos) astfel dispare riscul de a lua foc. Sistemul este legat in asa fel incat nu primeste curent decat la pornire, la oprire se intrerupe si nu reporneste singur.

Se pot adapta plase de la alte masini, nu stiu in ce masura rezistenta plaselor adaptate este apropiata de rezistenta plasei originale, sa zic asa se poate adauga o rezistenta daca e nevoie.

Am vazut pe net unele de renault, alea par sa aiba releu la nivelul plasei, se poate lasa cred.

Link to comment
Share on other sites

pe plasele care se incalzesc, sunt niste senzori, care daca se incalzesc prea tare intrerup circuitul

daca nu ar fi acei senzori ar lua foc toata instalatia, atunci cand uiti sa le opresti manual

incalzirea nu are nici un calculator

Plasa e o retea cu rezistenta si care se incalzeste cand trece curent prin ea.

La BMW doar plasa e pe scaun, in butoane se afla si releele care scad intensitatea incalzirii ( in momentul in care plasa se incalzeste isi schimba rezistenta, releul detecteaza schimbarea de rezistenta si scade intensitatea curentului comutand automat treapta de incalzire pe cea de jos) astfel dispare riscul de a lua foc. Sistemul este legat in asa fel incat nu primeste curent decat la pornire, la oprire se intrerupe si nu reporneste singur.

Se pot adapta plase de la alte masini, nu stiu in ce masura rezistenta plaselor adaptate este apropiata de rezistenta plasei originale, sa zic asa se poate adauga o rezistenta daca e nevoie.

Am vazut pe net unele de renault, alea par sa aiba releu la nivelul plasei, se poate lasa cred.

si cum se schimba plasa asta ???e greu tre sa tai tapiseria?

Link to comment
Share on other sites

si cum se schimba plasa asta ???e greu tre sa tai tapiseria?

e foarte mult de munca, se demonteaza scaunul de pe masina (se scoate borna- atentie la codul de casetofon), apoi se demonteaza spatarul si sezutul si se scoate tepiteria si partea grea e de pus la loc sa se pastreze santurile originale...

Link to comment
Share on other sites

si eu am aceeasi pb si chiar ma oftic k incalzirea in scaune este o dotare foarte faina si utila...dar decat sa desfac tapiteria,mai bine ma las pagubas :twoup:

 

 

 

asteptam pe cineva care a rezolvat pb asta,sa ne spuna si noua cum...

asa se rezolva: se deconecteaza plasele si se masoarasa vedem daca sunt intrerupte, apoi se actioneaza butonul de incalzire si masuram sa vedem daca vine curent pentru ambele parti ale plasei.

Daca se constata intreruperea pe plasa de sezut sau de spatar, se demonteaza scaunul, se ia la caldura, se demonteaza spatarul sau sezutul (cel care are plasa intrerupta), se demonteaza tapiseria, se inspecteaza plasa sa vedem daca se poate observa locul de intrerupere care se poate incerca sa se repare, sau se inlocuieste plasa respectiva, apoi operatiunea inversa de montare.

Daca dupa deconectarea plaselor si actionarea butoanelor se constata la masuratoare ca butonul e problema, se inlocuieste butonul si gata.

Recomand o masuratoare in paralel atat a scaunului defect cat si a celui bun pentru a avea un reper.

Link to comment
Share on other sites

  • 13 years later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.