Jump to content

Problema bujii incandescente !


bogdanov

Recommended Posts

Salut !

De ceva vreme, mai precis de cand a venit gerul asta interminabil, masina porneste greu la prima pornire dimineata, tremura 15-20 de secunde foarte tare dupa care intra in normal ! Azi am fost la service banuind ca problema e de la bujii ! Au fost verificate toate 6 bujiile si sunt bune, nu e niciuna arsa ! E posibil sa fie releul de bujii terminat ??? Din ce am auzit eu, daca releul de bujii e ars, pe tester ar trebuii sa iasa ca sunt toate bujiile arse ! Pe tester mi-a iesit ca 2 bujii sunt arse dar toate-s bune !?! Nedumerirea mea e ca, 2-3 bujii au varful care se incinge plin de ulei, ulei negru nu motorina ! Celelalte bujii nu au ulei pe varf, sunt afumate ! E normal ca bujiile sa aibe ulei pe partea care se incinge ? Mecanicul mi-a zis ca releul trebuie schimbat, si ca nu e nicio problema ca bujiile au ulei pe ele, ca asa sunt la toate motoarele diesel ! E normal sa fie asa sau ma abureste asta de la service ?

Va multumesc !

Link to comment
Share on other sites

e normal sa pornesc mai greu dac ai 2 bujii arse

schimba bujiile ( toate 6 ca nici alea care mai sunut in viata nu mai lucreaza cum trebuie )

Bujiile le-am schimbat acum o luna cand am cumparat masina, au fost probate azi si se incing toate ! Nedumerirea mea e daca e normal sa fie ulei pe varful lor sau daca e stricat releul !

Multumesc.

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

e normal sa pornesc mai greu dac ai 2 bujii arse

schimba bujiile ( toate 6 ca nici alea care mai sunut in viata nu mai lucreaza cum trebuie )

Bujiile le-am schimbat acum o luna cand am cumparat masina, au fost probate azi si se incing toate ! Nedumerirea mea e daca e normal sa fie ulei pe varful lor sau daca e stricat releul !

Multumesc.

 

 

" Pe tester mi-a iesit ca 2 bujii sunt arse dar toate-s bune "

daca se incalzesc probate la baterie nu inseamna ca ele si functioneaza in timpul in care prisc curent prin releu ( releul da un anumit timp curent la bujii in functie de temperatura motorului; poate fi 1-2 sec sau 5 sec )

nu cred sa fie ulei pe bujii

este mizerie de la motorina nearsa ( adica nu au functionat )

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

aceeasi problema si la mine, insa acum pe rece, dau la cheie, invarte mult de tot, si cand sa sa porneasca, asa foarte anemic se opreste imediat. Da fum in spate...si o ia pe la a 5-6-7 cheie. Am decis sa nu o mai pornesc pana nu se incalzeste, sa nu stric altceva. Sigur bujiile sau releul. Pe tester da eroare si la releu si la bujii. Unde este acea siguranta, si cum o pot verifica ? Mentionez ca mi se aprinde dimineata simbolul de bujii si apare scris precaching, please wait. Simbolul apare pt o secunda si dispare. Cand erau afara -1-2 pornea, dar tremurat, cand e rece acum -10 -11-12 etc..nu o mai ia deloc
Link to comment
Share on other sites

e normal sa pornesc mai greu dac ai 2 bujii arse

schimba bujiile ( toate 6 ca nici alea care mai sunut in viata nu mai lucreaza cum trebuie )

Bujiile le-am schimbat acum o luna cand am cumparat masina, au fost probate azi si se incing toate ! Nedumerirea mea e daca e normal sa fie ulei pe varful lor sau daca e stricat releul !

Multumesc.

 

 

" Pe tester mi-a iesit ca 2 bujii sunt arse dar toate-s bune "

daca se incalzesc probate la baterie nu inseamna ca ele si functioneaza in timpul in care prisc curent prin releu ( releul da un anumit timp curent la bujii in functie de temperatura motorului; poate fi 1-2 sec sau 5 sec )

nu cred sa fie ulei pe bujii

este mizerie de la motorina nearsa ( adica nu au functionat )

Am inteles, cauza ar putea fii fisele care intra in bujii de la releu ? Pot fi schimbate aceste fire (fise) care pleaca din releu spre bujii ? Releul daca se strica da eroare in felul asta, doar pe doua bujii, sau da pe toate 6 ? Pe tester nu mi-a iesit eroare ca ar fi releul ! Mentionez ca doar dimineata face figuri la pornire, in restul zilei porneste perfect, la prima cheie, fara sa tremure sau sa dea semne de oboseala !

Multumesc !

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

bogdanov - cele 2 bujii "murdare de ulei negru" s-au inrosit cand le-ai probat la baterie ?

Da, toate 6 s-au inrosit ! Le-am si pus in alta ordine, cele doua bujii murdare (2 si 5) le-am pus la 3 si 4 !

Pe tester imi spune in continuare ca bujia 2 si 5 sunt " FAULT" .

Edited by bogdanov
Link to comment
Share on other sites

Bujiile primesc 12 V, insa sunt alimentate cu impulsuri modulate in latime. Ce masori tu este o valoarea medie a tensiunii, integrata fiind de catre aparatul de masura. Tensiunea o poti masura exact doar cu ajutorul unui osciloscop.

 

Daca la tester apar mereu ca defecte bujiile 2 si 5, cel mai probabil sunt de vina conexiunile dintre modulul de comanda al bujiilor si bujii.

Modulul de comanda are un mod de autotest si este mai putin probabil sa fie defect daca la test nu a aparut nimic legat de el.

Link to comment
Share on other sites

Robert_TAU - alimenteaza o bujie la batt si cronometreaza timpul pina la rosu, apoi inseriaza alte 2 bujii identice, la fel de reci ca prima si cronometreaza timpul pina la rosu. nu cred ca-i tot aia. n-au cum sa fie alimentate la 5 v.

 

 

bujiile la e60 sunt functioneaza la 5V nu la 12 V

Link to comment
Share on other sites

claudiuBWR - 5 V e foarte putin. cam are dreptate paul daca vrei sa fii strict la cum se alimenteaza. la 5 V nici nu cred ca se inrosesc, sau ia ceva timp asta.

12237786869.jpg

 

 

e60 nu are bujii gn024 ( asta sunt pe motorul 2000D de 100 KW M47 )

bujiile pentru e60 sunt de generatie noua GE102 si sunt la 5 V ( s-au pus incepand cu M47N )

Link to comment
Share on other sites

am cautat dupa codul din realoem 12237786869. la ce date a postat colegul, pe realoem cica are motor M57N. sa nu ma intelegi gresit, n-am intentia sa facem polemica pt niste bujii. pe asta care zici tu cati V sunt marcati ?

 

 

ti-am pus poza cu bujia respectiva

GE102

uite mai pun una ca sa fie clar

 

L.E. si la grupul VAG la motoarele TDI dupa 2002 tot bujii de 5V au de exemplu

Edited by claudiuBWR
Link to comment
Share on other sites

ok. ti-am zis ca n-are rost sa facem polemica pt nik.

 

 

nici nu era vorba de vreo polemica

am vrut doar sa subliniez ca testarea bujilor nu se face la tensiunea de 12 V, ci la 5V

daca colegul le-a testat cu 12 V nu are nici o relevanta + ca daca nu s-au ars in urma testarii; sigur le-a injumatatit durata de viata

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.