Jump to content

E la moda diesel-ul


Florinnnnn

Recommended Posts

nu, sunt tulcean de origine, dar cu sainz m-am vazut in germania, la Nurburgring, stau cam la 90 de km de circuit si DSF e si el oarecum prin zona la vreo 2-300 de km daca nu ma insel..

 

Eu din ce am vazut, la ora asta masina economicoasa cu adevarat e diesel pana 2L, ce e peste sunt doar impresii de economie..

si cat despre viata reala, mers de la A-B, cu siguranta ca cu un 320D poti obtine viteze medii apropiate de un 545i, dar nimeni nu cumpara un 545i ca ajunge mai repede de la Bucuresti la arad sau de la Berlin la PAris..ci ca e fun..

Unii baga cate 15 k euro pe an in gradinarit, altii in timbre, unii in acvarii cu pesti aurii, .. altii in V8..

Ce nu nu imi plac sunt oamenii care se mint singuri, si mai grav se mai dau si cu caramida in piept..

Si mik, da 535D ala resoftat e deja la al doilea convertizor la cutie, povestea pe topicul lui. Ce e drept e ca probabil si nesoftata crapa.. ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

DOMI, intre 530d si 520d diferentele de consum sunt dar nu mari si nu notabile. Agrementul in conducere in schimb, face de 10 ori cat diferenta de consum ;)

Chiar si 525d e placut la condus chiar daca nu are atata usurinta in "ducerea" masinii ca 530d. In fond, tot motor de 3000cmc e.

Link to comment
Share on other sites

eh, in oras difentele sunt maricele. Apoi exploatare, taxe, revizii etc.. pana si gumele si restul. Daca te tin mai mult de 18k km inseamna ca nu mergi cum trebuie cu el.. :) deci nu are rost.

 

stii foarte bine ce implica o intretinere, si mai ales pe forumul asta, unde mai bine 90% din masini au fost cumparate SH

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Domi, stai un pic. Nu compara un 545i cu un 520d, e alta gama de pret. In momentul asta 550i costa aproape dublu fata de 520d. Comparatia a fost intotdeauna intre modele similare la pret. Ca asa comparam 550i-ul cu un porsche 911 carrera, si ajungem la alte concluzii :)
Link to comment
Share on other sites

@ domi - ai dreptate, vrei economie, iti iei diesel de 1.4 sau cel mult 2.0, cel mai bun diesel in viziunea mea a fost 1.9TDI de la Vag, putere decenta, consum mic, fiabilitate, taxe mici....asta chiar tine cu casa :D
Link to comment
Share on other sites

Domi, stai un pic. Nu compara un 545i cu un 520d, e alta gama de pret. In momentul asta 550i costa aproape dublu fata de 520d. Comparatia a fost intotdeauna intre modele similare la pret. Ca asa comparam 550i-ul cu un porsche 911 carrera, si ajungem la alte concluzii :)

 

Un Carrera simplu nu sta in fata unui 550i de pe la 80-90 km/h in sus. Lasand la o parte restul de avantaje pe care le are BMW-ul (mai dotat,comfort, optiuni ). La Porsche ori te orientezi la versiunea turbo ori iti iei altceva in gama aia de pret.

La seria 5 cele mai potrivite motorizari sunt 530d sau 530i. 520i sau 520d, chiar si 523i sunt cam submotorizate ( chiar daca unii spun ca sunt avioane) . Eu unul n-as da 50.000 euro pe o masina noua ca sa se joace vreun Golf TDI cu mine cand vreau sa-l depasesc.

Sau mai bine un 330d bine dotat fata de un 520d chel cu butoane de aragaz si tapiterie cu floricele cum sunt majoritatea sh-urilor (business lease sau fleet sale)

Link to comment
Share on other sites

pai compar foarte usor. daca vrei compar si 520D cu 535D. Ai impresia ca ajungi cu un 535D de la Bucuresti la Arad mai repde ? tine mai mult de sofer si tupeu decat de altceva. Asta daca vorbim de viata reala . Daca vrei o masina mai puternica, de fun, e alegerea ta ce spun eu e ca sincer mie nu mi se pare ca faci vreo economie reala luand un 335D in loc de 335i.

Daca tot vrei sa ai fun apoi sa fie fun...

increatul, nu merge de loc, masina de familist e un touring cu motor diesel de cel mult 2L, daca vorbim de nemti.

Cei care merg mult extraurban si distante lungi, nu gen naveta, i-au un motor ceva mai mare 2.5-3l, tot diesel, care e relaxat la viteze mari si nu ai diferenta la consum indiferent ca mergi cu 120 sau 160, cum se intampla la toate motorele mai mari, diesel sau benzina.

 

 

 

Lumea e zgarcita. economicoasa daca vrei in germania,. numara fiecare euro, astia opresc apa la dus cand se sapunesc, si tu vorbesti de 330i..

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

increatul, nu merge de loc, masina de familist e un touring cu motor diesel de cel mult 2L, daca vorbim de nemti.

 

Da isi cumpara 2L diesel si il tin tot A3-ul in 200-210 km/h la 5000 ture si dupa aia il cumpara un roman de la un batranel care mergea doar la piata cu el in weekend . Te iei de cap in Germania cand descoperi cat le dau in gura, mai ales daca e masina de firma. Gen Toyota Aygo care merge constant cu 150 km/h vreo 100-200 km ( probabil capacul de la ulei e montat intre scaune si se alimenteaza in zbor). Deja pe la 180-190 km/h nu mai ai loc de Passat-uri si Golf-uri Tdi si nu se sparg in figuri , asa merge toata lumea. Evident ca la stilul asta de mers TDI-ul rupe la consum fata de un 535d.

Link to comment
Share on other sites

+1

colegul meu i-a luat lui fisu, care e la un colegiu acum, prin Kaiserslautern, la vreo 200 de km de aici, un smart. Cand mai vine in week-end cu el acasa. ii da in el gen 150-160 :)...

Confirm, sunt multi dinastia cu alde aygo, corsa 1.3 (ala deja e super motor).. te doare mintea, ma mir cum de nu ii i-a vantul de pe autostrada, tre sa ai ceva tupeu sa mergi in halul ala..

Eu cu un twingo inchiriat la 140 km/h ma kkm pe mine cand venea cate o pala de vant sau trecea un SUV pe langa mine..

 

 

e super fan cand ii vad pe dieselarii astia cum se incordeaza. vin in saptele tau, te dai la o parte si o calca triumfatori si fumalaul dupa ele de iti naclaieste farurile, nu le mai scoti decat cu detergent.. .. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

chiar si asa, cel putin stiu sa conduca cum trebuie si au infrastuctura necesar pentru asta, nu ca in RO unde te trezesti pe drum cu tot felul de viteji in tot felul de masini, care mai de care! Ala probabil i-a luat Smart, care desi nu e ieftin, pe considerentul ca are un consum mic si nu fuge prea tare, in ideea de a-si proteja odrasla. Stiu in Heidelberg o familie de doctori cu enervant de multi bani si prima masina a baiatului a fost ceva gen Astra sau Golf4 cu motor de 1.4, de abia dupa cativa ani a ajuns la M3 sau Porsche, iar baiatul era campion la karting! Tine de mentalitate, nu cum au facut la noi cei imbogatiti peste noapte si le-au luat Ferrari la 18 ani si s-a intmplat ce era de asteptat..
Link to comment
Share on other sites

toti va luati dupa consumul din carte. Daca e masina cu care faci naveta la servici ca 80 % din lumea care munceste, iti zic eu ca e diferenta mare la consum.

Eu fac 26 de km in 40-45 de min, din care 22 sunt pe autostrada, la dus. Fa o viteza medie, ca iese viteza pe autostrada cat o medie exclusiv de oras.

si la mers dinasta e diferenta mare de tot la un 520D fata de un 535D.

Si apropo de aglomeratie, cei care va plangeti de Bucuresti. Pe locul 1 in Europa este Bruxelles, Bucuresti e departe rau..

In Germania, pe locul 2, la cea mai mica viteza medie, e Trier, orasul de langa mine.. :)

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare normal sa mergi cu masina cat poate, daca ai unde. Ca la urma urmei de-aia iti iei fier, ca sa mergi cu el, nu sa-l bibilesti. Si daca mini-toyota aia sau smartul merg 2-3 ani in regimul asta, si-au scos banii si gata, urmatoarea masina :) Dar asta presupune sa ai sosele, autostrazi si civilizatie.

 

La noi sunt o gramada de zmei care merg dupa cum vrea basca lor, fie ei dizelari sau benzinari cu masini obosite si de pe care curg tablele. Am lasat si eu loganuri mcv si oltcit-uri sa ma depaseasca, facandu-mi cruce. Da' asta e, n-ai ce sa le faci, si oricum nu conteaza ce combustibil ard.

 

Acum ca exista si unii care isi iau diesel si cred ca au luat racheta, tot la categoria 'zmeu' se incadreaza. Dar nu e corect nici sa zici ca singurul avantaj al diesel-ului e consumul, fiindca s-au dus demult vremurile alea.

Link to comment
Share on other sites

pai normal ca i-a luat smart, nu e chiar parlit, si el si nevasta-sa au undeva la 4000 de euro pe luna, deci vreo 8000 in total. Dar are 4 masini, 2 pentru adulti, 2 pentru copii, numai sa platesti asigurari la 4 masini iti zic eu ca te indoaie, plateste mortgage la casa lui + inca 2 chirii pentru copii, tuition, ala e mic in DE, dar tot dai un 6-8000 de euro pe an etc etc..
Link to comment
Share on other sites

Nu zice nimeni sa nu-i dai cat poate doar ca iesi mult mai comfortabil si probabil mai ieftin daca iti alegi o masina mult mai potrivita pentru regimul de viteza cu care mergi. Multi uita ca acele consumuri data in carte extraurban sunt facut pe la 90-100km/h si sunt departe de realitate. Ca sa mergi cu Aygo cu 150 km/h in afara de consum e si discomfort maxim pentru ca trebuie sa fii tampit sa nu realizezi ca daca ai pierdut controlul oricat de putin, in urmatoarea secunda esti mort si ingropat in plastice cu toate alea 7 stele la euroNCAP. Cu un seria 5 , Passat mai ai o sansa, doua pe la 150 km/h sa o redresezi pentru ca sunt mai stabile, electronica, plus ca esti protejat mai bine daca te infigi in vreun pom.

 

Aceasi discutie si cu Golf , Astra etc pe la 200-210 km/h . Mi se pare inconstienta avand in vedere cum se simte o masina de genul asta la viteza respectiva. Nici un e39 nu se simtea prea comfortabil la 220-230 in comparatie cu e60.

Link to comment
Share on other sites

Da, dar pe autostrada sunt sanse mici sa o dai in gard. Si probabil ca au ales masini mici ca sa aiba unde sa le parcheze/sa plateasca taxe mici.

Sunt de acord ca viteza aia e mult in afara zonei de 'confort' a masinii, dar..

Link to comment
Share on other sites

PAi tot consumul ala mirific se duce pe fereastra, eu la un drum dinasta cu un twingo 1.2 aveam medie 8%. Am facut 290 de km, si am pus vreo 24l cand am dus masina la centru de inchirere..Masina cu 10k km in bord.

 

 

Locuri de parcare sunt in Germania, rar ai probleme chiar si un ceva gen Range Rover..

Sa fim seriosi noi vorbim de tot felul de avioane, dar adevarul e ca 60% din vanzarile la orice marca sunt facute de cel mai ieftin model, implicit cu motorul cel mai mic.

Modele peste 200 de cai cred ca nu constituie nici 10 % din ce pe strada..

 

 

 

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Mda, am si eu un prieten care mergea 40k km pe an si isi luase o masina cu motor de 1.6 benzina. Cand i-am facut un calcul cati bani a dat pe benzina, a zis ca nu s-a gandit la aspectul asta cand a luat masina..

dar totusi un motor pe benzina este mai ieftin de itnretinut decat un diesel, spre ex:

 

un diesel se merita sa il iei de nou, sa nu bagi bani decat in motorina, acolo ai avantajul fata de un motor pe benzina.

 

la un diesel sh s-ar putea sa bagi mai multi bani in piese decat in motorina.

Link to comment
Share on other sites

Mda, am si eu un prieten care mergea 40k km pe an si isi luase o masina cu motor de 1.6 benzina. Cand i-am facut un calcul cati bani a dat pe benzina, a zis ca nu s-a gandit la aspectul asta cand a luat masina..

 

Pai depinde unde mergi . In oras evident diesel-ul consuma mai putin. Daca face mult extraurban atunci diferentele sunt minime. ( evident puse in balanta cu intretinerea mai costisitoare la diesel )

Link to comment
Share on other sites

toti va luati dupa consumul din carte. Daca e masina cu care faci naveta la servici ca 80 % din lumea care munceste, iti zic eu ca e diferenta mare la consum.

Eu fac 26 de km in 40-45 de min, din care 22 sunt pe autostrada, la dus. Fa o viteza medie, ca iese viteza pe autostrada cat o medie exclusiv de oras.

si la mers dinasta e diferenta mare de tot la un 520D fata de un 535D.

Si apropo de aglomeratie, cei care va plangeti de Bucuresti. Pe locul 1 in Europa este Bruxelles, Bucuresti e departe rau..

In Germania, pe locul 2, la cea mai mica viteza medie, e Trier, orasul de langa mine.. :)

 

DOMI, eu cred ca nu ai mai ajuns de ceva vreme prin Bucuresti!!! Aici, nu doar infrastructura e dezastruoasa (gropi, portiuni in reparatii etc) ci si soferii sunt imbecili!! (fiecare parcheaza UNDE ARE TREABA, in paralel cu alte masini deja parcate, nu se respecta niciun semn si/sau regula etc). De aici provin si ambuteiajele in Bucuresti. M-as mira sa fie la fel in Bruxelles!!!!

Link to comment
Share on other sites

 

 

e super fan cand ii vad pe dieselarii astia cum se incordeaza. vin in saptele tau, te dai la o parte si o calca triumfatori si fumalaul dupa ele de iti naclaieste farurile, nu le mai scoti decat cu detergent.. .. :)

 

 

 

mai e si varianta inversa,te vad in retrovizoare ca vrei sa depasesti,ei mergand cu probabil 90-100,atunci incep s o calce ca apucatii pana pe la 140-150,bineinteles nu mai vezi nimic in fata...

 

foarte haiosi unii...si mie imi place sa i incord cateodata :laugh:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.