Jump to content

E la moda diesel-ul


Florinnnnn

Recommended Posts

pai ''prietene'', in primul rand foloseste un limbaj civilizat, apoi la un calcul simplu, de 20% in oras cu 10% extraurban, rezulta un mediu de 15% si asta in conditiile unui consum ideal de la un V10 TDI, ori tu ai zis ca el scoate 12.8% cu 75% urban, asta mi se pare irealist, esti ca si aia cu 320D care sustin ca le ia 7% in oras. Nu stiu ce masini ai avut, dar uita-te un pic pe VW forum si gasesti acolo cifre date de utilizatori daca nu ai mers cu asa ceva :).
Link to comment
Share on other sites

pai ''prietene'', in primul rand foloseste un limbaj civilizat, apoi la un calcul simplu, de 20% in oras cu 10% extraurban, rezulta un mediu de 15% si asta in conditiile unui consum ideal de la un V10 TDI, ori tu ai zis ca el scoate 12.8% cu 75% urban, asta mi se pare irealist, esti ca si aia cu 320D care sustin ca le ia 7% in oras. Nu stiu ce masini ai avut, dar uita-te un pic pe VW forum si gasesti acolo cifre date de utilizatori daca nu ai mers cu asa ceva :).

 

Apai daca nici cand dai exemplu un site recunoscut nu mai e valabila treaba, inseamna ca problema e in alta parte, oricum clar nu la mine. Si nu-mi fa calcule cu 20 in oras si 10 inafara ca alea-s puierilitati, ia frumos de pe site-u ala si spune-ne cat zice ca consuma, si nu mai te lua dupa altii de pe forumul de voltzvaganisti sau raceri de semafoare, si in plus cum am zis mai sus nu lua buc. ca etalon! Ce tot o ti-i cu orasul, eu niciodata nu pun consumul de oras ca un etalon, ci doar il aproiximez, si legat de 320d am zis de consumul MEDIU ca as scoate un 6-6.5 NU DE ORAS, citeste mai cu atentie inainte sa ma ataci!

Edited by BMWdrifter
Link to comment
Share on other sites

cand carfolio va fi un site cunoscut pentru acuratetea datelor incluse acolo atunci te voi crede, cum ti-am spus, tu vorbesti din carti eu vorbesc din viata reala, iti dau numarul unui prieten de la Sibiu, deci nu e Bucuresti, care are un V10 TDI sa iti spuna el cat consuma raba aia in orasul ala, eu ti-am zis, vorbesc din experienta nu din carfolio, ma tot iei cu media, pai daca asta e adevarul, ce spun aia pe carfolio sunt consumuri calculate teoretic, ai vazut vreo masina care sa consume cat scrie in carte?? si cu atat mai mult in Romania??

 

 

tot carfolio zice si ca E46 318i NFL are 4 valve pe cilindru, asa ca...ca sa nu mai zic de disclaimer-ul lor ''The specifications are presented for your information only and no guarantees as to their accuracy can be given. Use this data entirely at your own risk'' . Deci...

Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

Marele atuu al lui V10 TDI e cuplul monstruos , nicidecum consumul sau acceleratia (desi aici nu sta rau pt un SUV).

 

Deci fratilor cat ia un v10 tdi dala, ca vreau sa-mi iau unu ,sunt la promotie 10k .mi se pare extraordinar prin cateva modificari sa ajungi spre 400 de cai.

Link to comment
Share on other sites

Bmwdrifter,

 

17.7/9.6/12.6 l/100km urban/extra-urban/combined pt touareg V10tdi :

14.9/8.9/11.1 l/100km urban/extra-urban/combined pt q7 V8tdi :

 

Eu inloc de 11.1 mixt/combined scoteam 17-18%,In buc inloc de 14.9 scoteam intre 17 si ceva (nopatea) si 25% (dimineata,motor rece,trafic bara la bara).Ex urban 8.9% nu am vazut niciodata,la stilul meu 12-13%,nici cand am mers la consum nu am reusit sub 10%.Pt v10-ala mai pui 2-3L in plus.

 

Este imposibil sa scoti 12% cu un V10 urban.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

cand carfolio va fi un site cunoscut pentru acuratetea datelor incluse acolo atunci te voi crede, cum ti-am spus, tu vorbesti din carti eu vorbesc din viata reala, iti dau numarul unui prieten de la Sibiu, deci nu e Bucuresti, care are un V10 TDI sa iti spuna el cat consuma raba aia in orasul ala, eu ti-am zis, vorbesc din experienta nu din carfolio, ma tot iei cu media, pai daca asta e adevarul, ce spun aia pe carfolio sunt consumuri calculate teoretic, ai vazut vreo masina care sa consume cat scrie in carte?? si cu atat mai mult in Romania??

 

 

tot carfolio zice si ca E46 318i NFL are 4 valve pe cilindru, asa ca...ca sa nu mai zic de disclaimer-ul lor ''The specifications are presented for your information only and no guarantees as to their accuracy can be given. Use this data entirely at your own risk'' . Deci...

 

Spre surprinderea ta sa stii ca sunt masini care consum un pic mai putin de cat e dat de carte, dar nu la acestea noi, ci la cele vechi unde consumul nu conta la povesti cu norme de poluare plus calculate la regimuri optime de trafic!

Link to comment
Share on other sites

Apropo de consum, eu am luat 330cdul FL de la Stefan.

Am cumparat masina in sept 2010 (si am facut pana acum 17k km) si am urmatorul consum pe bord:

- 9.4 de cand am cumparat masina, nu l-am resetat niciodata;

- 10.4 de la ultimul plin (fac cam un plin pe saptamana).

 

Merg 95% in Bucuresti si consumul este confirmat de cel facut "la pompa" (fac plinul de fiecare data).

Conduc in aglomeratie maxima dimineata si seara (birou, dus intors, cam 20km minim) si noaptea si in week-end si nu merg niciodata la consum, conduc asa cum am chef atunci. A, si mai e si Steptronic.

 

 

Deci se poate sa scoata ala

Link to comment
Share on other sites

Daca as dispune de diferenta de bani care nu e tocmai nesemnficativa eu as alege DIESEL 100% indifierent de numarul de km pe care i-as avea de parcurs.

 

In primul rand motorul diesel merge mult mai linistit la viteze mari comparat cu unul de putere egala, adik la o turatie mult mai joasa ceea ce pentru mine e f important.

La ce bun 150 de cai la o masina pe benzina cand ii atinge doar la peste 4000 de ture, iar in realitate itzi este mila sa-i dai atat cand auzi cum face motorul la asa turatii. Dieselul itzi ofera puterea maxima la turatii utile, mult mai joase, la care motorul pe benzina nu trage asha de bine.

Compresia mai mare a motoarelor diesel duce si la un randament ridicat, de aici venind si cuplul marit pentru o cilindree egala cu a unuia pe benzina si in acelasi timp si consumul mai mic, dar si zgomotul.

 

Inca odata, daca nu s-a inteles bine , eu sunt pentru diesel.

Link to comment
Share on other sites

puterea maxima la diesel e fix legata de turatie, ca si la benzina. Cuplul e mai mare si de jos..dar puterea vine numai cu turatie, indiferent de motorizare.

E matematica simpla.

 

Ce spui tu e valabil si la motoare pe benzina chiar aspirate, probabil ca nu ai mers in viata ta cu un aspirat ca lumea, ca sa nu mai vorbesc de astea noi mici cu turbo si alte nebunii cu un consum comparabil cu diesel.

Hai sa it spun eu. am motor de 2.5 benzina, si cutie automata, 95% din timp motorul sta intre 1800 si 2500 de ture, . asa ca lasati-ma cu turele astea mici si tras-ul de jos..

 

orice motor sub 2L fie diesel sau benzina si sub 150 CP trebuie turat zdravan pus pe o masina de 1.2 - 1.5T cum e majoritatea clasei medii

 

 

 

 

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Spre surprinderea ta sa stii ca sunt masini care consum un pic mai putin de cat e dat de carte, dar nu la acestea noi, ci la cele vechi unde consumul nu conta la povesti cu norme de poluare plus calculate la regimuri optime de trafic!

 

exemple ?

 

Apropo de consum, eu am luat 330cdul FL de la Stefan.

Am cumparat masina in sept 2010 (si am facut pana acum 17k km) si am urmatorul consum pe bord:

- 9.4 de cand am cumparat masina, nu l-am resetat niciodata;

- 10.4 de la ultimul plin (fac cam un plin pe saptamana).

 

Merg 95% in Bucuresti si consumul este confirmat de cel facut "la pompa" (fac plinul de fiecare data).

Conduc in aglomeratie maxima dimineata si seara (birou, dus intors, cam 20km minim) si noaptea si in week-end si nu merg niciodata la consum, conduc asa cum am chef atunci. A, si mai e si Steptronic.

 

 

Deci se poate sa scoata ala

 

Asta pt ca mergi si nopatea si in weekend.

 

V10 tdi pus pe touareg nu este masina care sa zici ca ai luat-o pt mers la consum.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Hai sa it spun eu. am motor de 2.5 benzina, si cutie automata, 95% din timp motorul sta intre 1800 si 2500 de ture, . asa ca lasati-ma cu turele astea mici si tras-ul de jos..

 

 

 

Da Domi pe autostrazile din Germania te cred , pe aici pe la noi cand trebuie sa depasesti o mie de carute , camioane, dacii etc sa vezi ce bun e dieselul , nu trebuie sa ii dai a 3a 5000 ture ca sa depasesti in siguranta.

Edited by bitz
Link to comment
Share on other sites

Personal nu am nimic cu diesel-ul puteam sa aleg orice motorizare doream. Romanul gandeste fac economie la carburant si cumpara diesel (din pacate e atras de motoare mari si vrea si economie) consuma aproape cat un benzinar si daca doamne fereste se duce turbina sau pompa de inalta presiune adio economie ... dar deh este masina diesel si consuma putin :)

 

Colegul care spunea ca nu conteaza cati km are si an de fabricatie sa fie diesel are putina dreptate si el. La noi multi fac calculul L/100 KM dar nu isi fac un calcul cat umbla care sunt costurile de intretinere si asa mai departe ...

 

Da Domi pe autostrazile din Germania te cred , pe aici pe la noi cand trebuie sa depasesti o mie de carute , camioane, dacii etc sa vezi ce bun e dieselul , nu trebuie sa ii dai a 3a 5000 ture ca sa depasesti in siguranta.

 

 

O depasire cu o masina pe benzina o faci mai in siguranta deoarece ai rezerva de putere si treptele de viteza sunt mai lungi. Multi vad cu diesel ca depasesc si schimba in timpul depasirii si ce mandrii sunt ... asta e o greseala care la multi poate fi fatala cu schimbatul treptei de viteza intr-o depasire ... dar e alta problema care nu merita discutata aici.

 

Fa un simplu calcul o masina pe benzina de la 3000-3500 rpm are deja cuplul maxim si merge pana in 6000 ture. O masina diesel de la 2000 rpm sa intrii in depasire e putin prea jos sa zicem un 2500 rpm care merge pana in 4000 rpm ... peste deja puterea scade usor si acceleratia nu mai e fascinanta asta inseamna 1500-2000 rpm disponibile sa faci depasirea la un diesel (evident cu o cutie normala) iar la benzina ai cam 2500 prm sa faci depasirea.

Edited by BeRnEk
Link to comment
Share on other sites

Ce spuneti voi nu prea are legatura cu faptul ca un motor e diesel si altul benzina. Conteaza ca unul e turbo si altul e aspirat. Motoarele turbo au in general cuplu de la turatii mai mici. Insa la modelele mai vechi au un turbo lag de anuleaza orice efect al cuplului.... ca tot trebuie sa stai 1-2 secunde cu pedala la fund pana "prinde curaj".

 

Am mers cu 2 tds-uri si desi te baga in scaun ok cand au cuplu maxim (intre 2500 si 3500) ... in rest sunt moarte. Si sper deosebire de una pe benzina care te baga in scaun si cand schimbi viteza, la tds puteai sa-i dai si peste 4000 ca dupa ce schimbai viteza era moarta. Aceste probleme s-au mai diminuat la motoarele diesel de generatie mai noua, common rail, insa marea majoritate a motoarelor diesel (intr-o anumita masura chiar si motoarele biturbo 3.5d) au o plaja mai redusa de putere, astfel incat te baga in scaun bine de tot cat sa-ti dea senzatii, dar raman fara vana destul de repejor. Iar in cazul unui motor mic e foarte periculos asta. Mergi cu un 1.9tdi, te baga putin in scaun sa zici ca ai masina de raliu, te bagi intr-o depasire si ramane fara putere sau trebuie sa schimbi viteza... si dupa aia vezi ca nu mai trage. La benzina e invers, trage mai greu la inceput si mai tare la urma.

 

Oricum ar fi, imi dau seama din ce in ce mai mult cat de important e cuplul asta si cat de important e sa stai pe plaja de cuplu maxim. Daca tragi de un dizal de la 4k pana la cate ture o mai avea e cam la fel de rau ca atunci cand faci depasiri cu o masina pe benzina pornind de la 1500-2000 ture.

Link to comment
Share on other sites

mare smecherie ca poate trebuie sa schimbi vitezele din an in pasti. o mare drama. Am mers si merg destul de des si prin Ro, e fix aceasi treaba.

In Germania nu se mai merge de mult cum sunt legendele din anii 90, e extrem de aglomerat peste tot...

 

Oricum o cutie automata egalizeaza toate chestiile astea.. .. iti place diesel ca te poti tarai in oras cu 30 de km/h in a 3-a fara sa cobori, (cu alte efecte negative in timp, dar asta e alta poveste) dar pe mine oricum nu ma intereseaza aspectele astea ca oricum orice masina o sa am de acum cumparata din banii mei va fi automata..

 

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Ce spuneti voi nu prea are legatura cu faptul ca un motor e diesel si altul benzina. Conteaza ca unul e turbo si altul e aspirat. Motoarele turbo au in general cuplu de la turatii mai mici. Insa la modelele mai vechi au un turbo lag de anuleaza orice efect al cuplului.... ca tot trebuie sa stai 1-2 secunde cu pedala la fund pana "prinde curaj".

 

Am mers cu 2 tds-uri si desi te baga in scaun ok cand au cuplu maxim (intre 2500 si 3500) ... in rest sunt moarte. Si sper deosebire de una pe benzina care te baga in scaun si cand schimbi viteza, la tds puteai sa-i dai si peste 4000 ca dupa ce schimbai viteza era moarta. Aceste probleme s-au mai diminuat la motoarele diesel de generatie mai noua, common rail, insa marea majoritate a motoarelor diesel (intr-o anumita masura chiar si motoarele biturbo 3.5d) au o plaja mai redusa de putere, astfel incat te baga in scaun bine de tot cat sa-ti dea senzatii, dar raman fara vana destul de repejor. Iar in cazul unui motor mic e foarte periculos asta. Mergi cu un 1.9tdi, te baga putin in scaun sa zici ca ai masina de raliu, te bagi intr-o depasire si ramane fara putere sau trebuie sa schimbi viteza... si dupa aia vezi ca nu mai trage. La benzina e invers, trage mai greu la inceput si mai tare la urma.

 

Oricum ar fi, imi dau seama din ce in ce mai mult cat de important e cuplul asta si cat de important e sa stai pe plaja de cuplu maxim. Daca tragi de un dizal de la 4k pana la cate ture o mai avea e cam la fel de rau ca atunci cand faci depasiri cu o masina pe benzina pornind de la 1500-2000 ture.

pai la diesel cuplul bun este exact intre 2500-3500 turatii, la benzina este undeva de la 3500 in sus.

dieselul este o masina foarte buna la drum intins,te ajuta foarte mult cuplul la turatii mici. pt oras cea mai buna masina este un benzinar (chiar si de 800 cc).

 

acum depinde si pt. ce o cumperi, eu acum am ramas doar cu tds-ul, dar am avut mai multe, ultima a fost un logan benzina doar pt oras (consumul undeva ca batranul tds :laugh: )

Edited by turmentatu
Link to comment
Share on other sites

cum a zis si Domi, la motoarele de sub 2000, indiferent ca sunt diesel sau benzina pentru puterea maxima ai nevoie de ture, la cilindree mare situatia e diferita din cauza cuplului. La 3.0i la 160kmh am aproape 3000rpm, si cu viteza asta merg rar pentru ca e plin de camere, de obicei merg pe cruise la 140 si am cam 2500-2700rpm, e super relaxat motorul. Dar la viteza maxima 3.0d e aproape de limita pe cand 3.0i mai are cel putin 1000rpm, acum vorbim de mersul in regim de autostrada, iar cu treapta a 4a ajungi la 200kmh...eu am zis si mai sus, daca benzina ar fi ieftina nu stiu cati si-ar mai lua diesel. Discutia asta e interminabila si fiecare vorbeste subiectiv, evident, in functie de unde locuieste, de nevoile lui, s.a.m.d, dar tehnic vorbind raman la parerea ca benzinarul e mai flexibil si asta il face mai placut la conducere sportiva, nu imi plac depasirile alea in care nu mai trebuie sa schimbi treapta bazandu-te pe cuplu, care mai e farmecul? Si la diesel cand depaseam imi placea s-o trec in manual sau un kickdown, sa simti un pic adrenalina aia, sa simti ca esti la volan! De asemenea aveam impresia cand era mai cald afara, gen 35C ca dupa o alergatura mai serioasa ca diesel-ul ''obosea'', il simteai ca ''respira greu'', la benzina nu am sentimentul asta desi merg intr-o zona unde 40-45C sunt ceva normal. Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

la moda pe naiba, acum 2 sapt am luat un kit reparatie pompa de inalte pt un merc dizal si ghiciti cat a fost ? 200 lei 3 garnituri cat dopul la cola si niste ineluse mici cat varful la pix

in concluzie ce nu dai pe mere dai pe pere, banane kiwi sau ce amestec de ulei cu motorina vreti voi

Link to comment
Share on other sites

iar o incepe o discutie despre consum si costuri de intretinere, cat si care mai fiabil.. nesfarsita... faza e urmatoarea, cand combustibilul e ieftin nu mai cumpara nimeni diesel.. cam asta e ..Nu neaga nimeni ca un diesel consuma mai putin, mai ales la drum intins, dar cam atat.

Dovada ? in toate tarile in care combustibilul e ieftin nimeni nu cumpara diesel.

Au incercat astia sa vand cele mai moderne dieseluri posibile pe piata americana.. erau cu 100 de ani in fata motoarele europene la putere/CC si la benzina iar la diesel nu mai zic, si nimeni nu cumpara

TImp de 15 ani au si renuntat sa mai incerce..

 

Tu crezi ca un american sau un tip din EAU daca face un drive test si ii place mai mult cum merge un 330D fata de 330i nu il cumapara ca e cu 2000 de euro mai scumpa masina ?

 

sa fim seriosi..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

iar o incepe o discutie despre consum si costuri de intretinere, cat si care mai fiabil.. nesfarsita... faza e urmatoarea, cand combustibilul e ieftin nu mai cumpara nimeni diesel.. cam asta e ..Nu neaga nimeni ca un diesel consuma mai putin, mai ales la drum intins, dar cam atat.

Dovada ? in toate tarile in care combustibilul e ieftin nimeni nu cumpara diesel.

Au incercat astia sa vand cele mai moderne dieseluri posibile pe piata americana.. erau cu 100 de ani in fata motoarele europene la putere/CC si la benzina iar la diesel nu mai zic, si nimeni nu cumpara

TImp de 15 ani au si renuntat sa mai incerce..

 

Tu crezi ca un american sau un tip din EAU daca face un drive test si ii place mai mult cum merge un 330D fata de 330i nu il cumapara ca e cu 2000 de euro mai scumpa masina ?

 

sa fim seriosi..

 

CORECT si perfect de acord cu tine (din auzite aia prin SUA nu au statii de alimentare diesel decat in afara oraselor si sunt ptr. TIR)

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.