Jump to content

E la moda diesel-ul


Florinnnnn

Recommended Posts

puterea maxima la diesel e fix legata de turatie, ca si la benzina. Cuplul e mai mare si de jos..dar puterea vine numai cu turatie, indiferent de motorizare.

E matematica simpla.

 

Ce spui tu e valabil si la motoare pe benzina chiar aspirate, probabil ca nu ai mers in viata ta cu un aspirat ca lumea, ca sa nu mai vorbesc de astea noi mici cu turbo si alte nebunii cu un consum comparabil cu diesel.

Hai sa it spun eu. am motor de 2.5 benzina, si cutie automata, 95% din timp motorul sta intre 1800 si 2500 de ture, . asa ca lasati-ma cu turele astea mici si tras-ul de jos..

 

 

Da, la aceeasi masina daca ai un Td si un benzinar de aceeasi putere, la care puterea e la 4k la diesel si un benzinar la care e la 6k, treaptele sunt demultiplicate pt aceeasi dinamica de 1.5 ori la benzinar si gata.

Am avut si eu 2.5 si intr-adevar in jur de 1800-2000ture avea de obicei motorul la mers de croaziera, iar cand nu voiam dinamica, schimbam pe la 2500ture....

Link to comment
Share on other sites

:D

 

am fost cu 2 masini pana in germania, in ungaria 120kmh, in restul 150, si benzinarul s-a oprit o data la peco, iar a doua oara au alimentat ambele si diesel-ul si benzinarul. la viteze mari mancanca mult benzinarul fata de un diesel.

 

Si asta e valabil la motoare mici.

LA peste 2.5l benzina aspirat aproape ca nu exista diferenta la consum cand sari de 120 pana in 160 km/h..

 

De regula indiferent de generatie.. pana in 120 mers linistit se apropie de cosnumul din carte, peste 120 km/h ai un salt de 1.5-2l.. dar odata ce esti hotarat sa mergi peste 120 km/h pe unde poti, deja nu prea mai conteaza cu cat.. ca tot pe acolo consumui...

Repet astea la motoare mari si peste cam de la 200 de cai in sus..

MAi e un salt cand sari de 160 de inca 1l.. dar cam atat..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Raspuns la topic: Da, e la moda Diesel-ul.

 

E clar ca topicul starneste pasiunea celor pt diesel impotriva celor pe benzina.

 

Considerand ca vestul este cu vreo 40-50 de ani inaintea noastra, ma intreb DE CE toate firmele de distributie folosesc diesel-uri si nu benzine ? Cand benzinele sunt totusi mai ieftine, si ca pret si ca intretinere.

 

Alta intrebare: de ce toti transportatorii au autoutilitare diesel si nu pe benzina ? Costuri, nu ?

 

Cand vine vorba de fiabilitate in timp, diesel-ul are o durata de viata de vreo 2 ori mai mare decat benzina.

 

Recent am descoperit ca este un Benzinar mai economic in oras decat un diesel. Este motorul de 1.2 TSI de pe Skoda (VW).

 

De ce a ramas lumea legata de benzina ? Probabil datorita pretului de achizitie (de noua), vor scartait de roti si caldura repede iarna. Ah, si am mai auzit una "DIESEL-ul se aude urat, benzina e silentioasa" (astia sunt LOGAN-ari).

 

In ceea ce priveste cuplul si tractiunea, o sa dau exemplu pe E39, sa fim seriosi, cand vreodata o sa poti compara un 530i (300Nm) cu un 530D (410Nm) ???

 

Legat de CONSUM: 525D 2003 "computerizat la motor" dus in 200CP, consum URBAN 7.5% alergat.

 

Eu sunt PRO chip-uire profesionala, pentru ca relaxeaza parametrii motorului, care, pt cine stie, vine gatuit din fabrica.

 

Daca ar fi sa aleg intre un 320i sau D as alege D, si E46 clar, pentru ca e una din cele mai echilibrate masini facute vreodata, ieftine la intretinere si consum minmal.

 

Diesel inseamna sa stii sa asculti un motor, sa-l iubesti pentru cum toarce, cum se invarte el inauntru si sa-l simti. Si n-as da un BMW diesel pentru nici o alta masina de pe pamant, sunetul ala este sublim si cand dau la cheie sa-l pornesc imi da mereu fiori.

 

In final, pentru toti cei care au Diesel, sa ascultam un Prodigy - Diesel Power :D

Link to comment
Share on other sites

Raspuns la topic: Da, e la moda Diesel-ul.

 

 

 

Considerand ca vestul este cu vreo 40-50 de ani inaintea noastra, ma intreb DE CE toate firmele de distributie folosesc diesel-uri si nu benzine ? Cand benzinele sunt totusi mai ieftine, si ca pret si ca intretinere.

 

Alta intrebare: de ce toti transportatorii au autoutilitare diesel si nu pe benzina ? Costuri, nu ?

Exact, e vorba de costuri cu combustibilul. In tarile unde combustibilul e ieftin, toti au benzina.

Cand vine vorba de fiabilitate in timp, diesel-ul are o durata de viata de vreo 2 ori mai mare decat benzina.

E absolut fals, au o valoare cel putin comparabila

 

 

 

 

De ce a ramas lumea legata de benzina ? Probabil datorita pretului de achizitie (de noua), vor scartait de roti si caldura repede iarna. Ah, si am mai auzit una "DIESEL-ul se aude urat, benzina e silentioasa" (astia sunt LOGAN-ari).

Lumea nu a ramas legata de benzina, ci cam de vreo 8-10 ani 60% din ce se vinde in europa ca masina noua e diesel

 

In ceea ce priveste cuplul si tractiunea, o sa dau exemplu pe E39, sa fim seriosi, cand vreodata o sa poti compara un 530i (300Nm) cu un 530D (410Nm) ???

Cuplul nu are importanta asa mare de la anumite valori in sus.. de fapt nici nu ajunge la roata in cele mai multe cazuri.. poti compara 0-100km/h 100-200km/h, altfel mi se rupe de cuplu..

O masina de formul a 1 are cuplu undeva la 200NM, si merge binisor..

 

 

 

 

Legat de CONSUM: 525D 2003 "computerizat la motor" dus in 200CP, consum URBAN 7.5% alergat.

Nici in Petrila nu consuma 525D urban atat

 

Eu sunt PRO chip-uire profesionala, pentru ca relaxeaza parametrii motorului, care, pt cine stie, vine gatuit din fabrica.

Motoarele nu vin gatuite din fabrica, dieselurile se strica si neajutate, ca si cele pe benzina de altfel, dar mai rar, si chip tuning mai ales la diesel omoara pompe, turbine, cutii automate, ambreiaje la cele manuale care cam la tot ce e fabricat dupa 2000 se schimba cu tot cu volanta care usor costa cam cat 25% din masina lejer.. niste costuri infioratoare..

 

 

Diesel inseamna sa stii sa asculti un motor, sa-l iubesti pentru cum toarce, cum se invarte el inauntru si sa-l simti. Si n-as da un BMW diesel pentru nici o alta masina de pe pamant, sunetul ala este sublim si cand dau la cheie sa-l pornesc imi da mereu fiori.

NU ai ce sa asculti la diesel

In final, pentru toti cei care au Diesel, sa ascultam un Prodigy - Diesel Power :D

 

 

 

Link to comment
Share on other sites

Personal nu am nimic cu diesel-ul puteam sa aleg orice motorizare doream. Romanul gandeste fac economie la carburant si cumpara diesel (din pacate e atras de motoare mari si vrea si economie) consuma aproape cat un benzinar si daca doamne fereste se duce turbina sau pompa de inalta presiune adio economie ... dar deh este masina diesel si consuma putin :)

 

Colegul care spunea ca nu conteaza cati km are si an de fabricatie sa fie diesel are putina dreptate si el. La noi multi fac calculul L/100 KM dar nu isi fac un calcul cat umbla care sunt costurile de intretinere si asa mai departe ...

 

 

Comparand motoare identice,un benzinar nu va consuma niciodata cat un diesel.

 

O depasire cu o masina pe benzina o faci mai in siguranta deoarece ai rezerva de putere si treptele de viteza sunt mai lungi. Multi vad cu diesel ca depasesc si schimba in timpul depasirii si ce mandrii sunt ... asta e o greseala care la multi poate fi fatala cu schimbatul treptei de viteza intr-o depasire ... dar e alta problema care nu merita discutata aici.

 

Fa un simplu calcul o masina pe benzina de la 3000-3500 rpm are deja cuplul maxim si merge pana in 6000 ture. O masina diesel de la 2000 rpm sa intrii in depasire e putin prea jos sa zicem un 2500 rpm care merge pana in 4000 rpm ... peste deja puterea scade usor si acceleratia nu mai e fascinanta asta inseamna 1500-2000 rpm disponibile sa faci depasirea la un diesel (evident cu o cutie normala) iar la benzina ai cam 2500 prm sa faci depasirea.

Nu ai luat in calcul si etajarea treptelor.

 

 

Oricum dieselurile noi sunt total diferite de cele vechi,cele de ut. generatie trag constant pana la rosu,noul 2.0d 184cp are redline la 5400rpm.

 

Dupa mine benzina fara una sau doua turbine langa consuma mult si degeaba.

 

Raspuns la topic: Da, e la moda Diesel-ul.

 

 

 

Legat de CONSUM: 525D 2003 "computerizat la motor" dus in 200CP, consum URBAN 7.5% alergat.

 

 

 

Tu de unde ai iesit tata ?

Link to comment
Share on other sites

Cum ziceam, un topic care starneste emotie in randul benzinarilor :hyper:

 

muv: cum de unde am aparut ? eu sunt pe internet de prin 1994, tu de unde ai aparut ? fii mai concret cand vrei sa te exprimi ! Daca tu detii un 525D manual in momentul de fata, un E39, si-ti consuma 13% in oras, atunci ai mari probleme, crede-ma.

 

DOMI - imi plac raspunsurile tale si ti le respect, totusi cu prima ocazie te voi invita la Petrila, unde te rog sa vii cu 525i-ul tau sa facem un mic demo si de consum si de "tractiune". Sper doar sa nu te enervezi, totusi iubim amandoi aceeasi marca :).

 

Si este evident ca daca nu esti diesel-ar, nu stii cum suna un motor diesel sau sa-l simti.

 

Si DA, cuplul nu conteaza ........................ la benzinare :))

 

Numai bine.

Link to comment
Share on other sites

stiu foarte bine cat consuma un 525D stai linistit. Consumul ala il ai afara daca mergi foarte linistit, in nici un caz urban.

Nu imi creaza nici o emotie , si nu vorbesc din auzite, am avut si diesel...

E foarte ok un diesel modern dar exista cativa daca.. Daca faci multi km si preponderent in oras.. e o masina economica. Si daca e motor sub 2000 cmc, economia e reala.. de la 2, 5. 3L in sus e schimba treaba.. diferentele sunt prea mici la consum sa mai conteze..

 

Daca era asa excelenta si minunta se vindea diesel in State, in Rusia sau EUA de se rupea..dar totusi cand dai cam 3 ROn/l in astfel de tari .. nu il cumpara nimeni. Mai mult de atat nu poti sa iti zic...

Edited by DOMI
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Nici in Petrila nu consuma 525D urban atat :turned:

 

e39 525d 195 cai consuma 13%, bucuresti

 

Mama ce ai "cipuit" 2.5-u!!! ....525d E39 nici cel facelift nu are 195 cai......are numai 163(120kw)

Cu consumul de oras, pardon nebunia de Buc, cred ca e undeva la 13 avand in vedere ca in Cj-N ia cam 11-11,5...

 

Colegu,cand spui ca un 525d cipat consuma 7.5 alergat in regim urban nu faci atceva decat sa aberezi.

 

Se poate si sub 7% si-n oras chiar si la 2.5d.....dar numai intre 1 si 4 noaptea si pe la periferie ;)

Edited by BMWdrifter
Link to comment
Share on other sites

e39

530i 7.1s an 2000-2003

530d 8.1s an 1998-2000

7.8s an 2000-2003

 

525i 8.1s an 2000–2003

525d 8.9s an 2000–2003

 

ok :thumbsup:

 

chiar nu conteaza cuplu la benzinare

 

Exact, datele producatorului si evident datele unei masini ingrijite cap-coada si stock, fara jante pe 20 inch si late de 235 ca la "jmekerii" din RO.

Si rog frumos, sa nu inceapa lumea sa spuna ca jantele si cauciucurile n-au nici un rol in jocul consumului.

Link to comment
Share on other sites

 

 

Diesel inseamna sa stii sa asculti un motor, sa-l iubesti pentru cum toarce, cum se invarte el inauntru si sa-l simti. Si n-as da un BMW diesel pentru nici o alta masina de pe pamant, sunetul ala este sublim si cand dau la cheie sa-l pornesc imi da mereu fiori.

 

 

 

 

 

 

:LMAO: :LMAO: :LMAO:

bravo,ai fost tare la asta

 

ps.se pare ca n ai auzit niciodata sunetul unui v8.benzina :rofl:

Link to comment
Share on other sites

Ionut, referitor la 330cd , chiar atat consuma, avand in vedere ca asta spun 2 proprietari , nu cred ca mai poate fi vorba de aberatie.

 

530 imi ia tot in jurul acelei valori doar cu 1-2 in plus datorita aerodinamicii s greutatii.

 

Consumurile sunt realizate la mers normal in oras si cu siuatii de bara la bara,si cu AC pornit,

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.