Jump to content

E la moda diesel-ul


Florinnnnn

Recommended Posts

 

E foarte ok un diesel modern dar exista cativa daca.. Daca faci multi km si preponderent in oras.. e o masina economica. Si daca e motor sub 2000 cmc, economia e reala.. de la 2, 5. 3L in sus e schimba treaba.. diferentele sunt prea mici la consum sa mai conteze..

 

 

 

Dieselurile moderne chiar consuma cu pipeta,la x6 4.0d consumul mixt variaza intre 11-11.5% si nu sunt genul de om care merge la consum sau fara AC.Probabil ac motor pus pe un 5er rwd consuma mixt undeva la 9.5% ,iar concurenta nu are decat din partea 35i-ului,28i este mult sub.

 

Ionut, referitor la 330cd , chiar atat consuma, avand in vedere ca asta spun 2 proprietari , nu cred ca mai poate fi vorba de aberatie.

 

530 imi ia tot in jurul acelei valori doar cu 1-2 in plus datorita aerodinamicii s greutatii.

 

Consumurile sunt realizate la mers normal in oras si cu siuatii de bara la bara,si cu AC pornit,

 

In situatii de mers exclusiv ziua+ac 320d berlina e46 imi lua 10.5-11% la pompa,pe Cb 8-9%.

 

Intr-adevar daca faceam un mixt in oras de genul (bara la bara liber,weekend,nopate) scoteam mult mai putin.

Link to comment
Share on other sites

320d este 1 generatie de injectie common-rail.

 

330cd este a 2a generatie de common-rail alt DDS,alt calculator cu totu diferit si totusi consuma la fel.

 

Diferenta s-a simtit imediat,nu neaparat prin prisma puterii, ci prin felul care o livreaza, mult mai eficient si fara intreruperi.

 

Am si specificat ca 330cd consuma cat 320d atat intern si extern, in mare ajuta si cutia in 6 fata de 5.dar injectia face totul.

 

citez din articolul evo:" Like its predecessor, it is still nominally 3 litres, but with a fractionally larger capacity and a significantly more potent delivery. It has typically-diesel long-stroke dimensions, two cams, four valves per cylinder, and 'second generation' common-rail injection, giving higher injection pressure and better control (including the option to inject up to four smoothing fuel doses per working cycle). It has modified, two-stage intake geometry, revised combustion chamber shapes with lower compression ratio, and in all situations it has more efficient air and fuel flow and more efficient combustion. It has variable turbine geometry for its turbocharger, a more efficient intercooler, and the latest DDE5 Digital Diesel Electronics management - with ten times the computing power of the previous software, enhancing both output and refinement.'"

 

Sunt amanunte care fac masina mai buna,de-asta la vanzarea unei masini oamenii fac confuzia intre diferitele tipuri de motoare,facand asemanarea unui motor de 218 cp cu unul de 231 si tot asa.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

@domi,545i nu are cum sa consume mixt 9.5%,ce dracu' merge cu 7% afara si 12% in oras ?

 

@stefam,refuz sa cred ca 330cd automat consuma mai putin decat 320d berlina manual 6+1.330-ul va fi mai economic doar la viteza f mare.

 

x6 40d 8.8/6.8/7.5 l/100km urban/extra-urban/combined

330cd 10.6/6.1/7.7 l/100km urban/extra-urban/combined

320d 7.9/4.5/5.5 l/100km urban/extra-urban/combined

 

8% scoteam doar in weekend cu 320d.la X6 vad sub 9% doar nopatea tarziu.Iarna trafic bara la bara,motor rece si dist scurte vad 17%.

Edited by ionut_marius
Link to comment
Share on other sites

Ionut , eu le-am avut pe amandoua si chiar in paralel le conduceam , consumul fiind la fel.

 

Eu mi-am exprimat opinia dc consuma atat.cine crede bine, cine nu tot la fel.

 

Martor ar fi cel care a luat masina de la mine, doar nu ar minti si ala.

 

Ca sa numai zic ca si aportul de cuplu la aceeasi turatie inbunatateste considerabil consumul.

 

Asta se intampla tot datorita injectiei tot mai eficiente dezvoltata coroborata cu celelalte imbunatatiri pe care 320 nu avea de unde sa le aiba.

320 a capatat aceeasi tehnologie incepand cu e90.unde s-a vazut cel mai pregnant scaderea de consum si cresterea in cuplu.

 

PS: daca iti arat consumul la 530d e60 in oras o sa-mi spui la fel ca nu este posibil, bara in bara face 12.3% si la mers normal se aproprie mult de 330.

Edited by Stefan_e46
Link to comment
Share on other sites

@domi,545i nu are cum sa consume mixt 9.5%,ce dracu' merge cu 7% afara si 12% in oras ?

 

 

 

Nu 9.5 da 10-12 scoti lejer. 80% autostrada, 20% oras. Fara menajamente ca e masina de weekend. Si colegu radusky, cu 550 tot cam atata scoate si el sta in Romania.

Mers doar in oras papa mai mult dar nu de speriat - 15-18 l /100 km.

 

http://media.share.ovi.com/m1/s/2592/18a3fb4287584de8b57cfc26c62ca9cb.jpg

 

Bine acum, in aceleasi conditii de trafic la fostul 530d , nu a sarit de 9l /100 km consum mixt in mai bine de 100.000 km facuti cu el. Poate e si avantajul infrastructurii.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

asta incerc eu sa explic, la motoare de 3l si peste diferenta nu mai e apocaliptica..

sincer acum 2l diferenta la aceleasi drumuri i si acelasi sofer.. tu.. nu e gaura in cer...si mie o astfel de comparatie mi se pare relevanta.. ca 2 pesoane diferite pot avea stil diferit si merg in alt tip de trafic..

iar la generatiile vechi cam la fel era.. eu cu 525TDS aveam medie de 8-8.5 si cu 525i am 10-10.5.. adica e mai mare consumul, dar nu dublu sau mai stiu eu ce nebunie..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Multi au si o caramida in loc de picior drept si se mira de ce iese consum de M5 la un 318i sau mai stiu eu ce minunatie .

 

Pe langa cum a zis si DSF, infrastructura iti permite niste viteze constante dar nu iti determina neaparat si un consum mic.

 

Eu ma bazez mult pe miscarea traficului,prevad cand va frana cel din fata,folosesc banda cea mai libera sau ma rog aparent (in bcuresti e cam inutila metoda asta ca toate sunt ocupate) si folosirea unor ore adecvate fara ambuteiaje zic eu ca rezolva in mare problema unui consum marit.

 

Asta e doar o parte, ca daca intru in starea tehnica a masinii, termin maine.

Link to comment
Share on other sites

asta e alta poveste, dar cu toata infrastructura.. ora de varf e ora de varf, si eu in timpul saptamanii numai la ore de varf merg.

Fac 26 km pana la munca, din care 20+pe autostrada si imi i-a 40-45 de min, masurat de la garaj la garaj.. .. fa tu o medie sa vezi cat iese.. iese viteza medie de oras scoasa pe autostrada, deci iti dai seama ce trafic e..(in oras propriuzis fac 2 km maxim, unde lucrez e cam la 2 km de iesirea de pe autostrada..)

Diferenta fata de Bucuresti in alte parti ale europei e ca lumea e mai civilizata si in general merge ceva mai lin, nu confunda verde cu startul pentru cursa.. atat.

. dar traficul e nasol in multe alte orase

Iar extraurban in vest intradevar.. e ok de regula, in principiu scoti viteza medie dubla fata de ROmania la acelasi consum.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ce viteza medie ai la acel consum?

 

infrastructura cred ca e punctul cheie la orice consum. :thumbsup:

 

vezi ca e in poza viteza media, 68 km/h.

Avantajul clar al motoarelor mari cand mergi mult pe autostrada e ca nu sunt sensibile la variatii de viteza. Adica nu conteaza ca mergi cu 120 / 140/ 200 tot atata consuma. Daca fac un drum in Germania de obicei consumul e mai mic ca in Olanda, chiar daca merg cu peste 200 km/h. De obicei ia cam 10.5 l/100km la o traversare a Germaniei.

 

Pe de alta parte cand alegi o masina gresit si prost (:poke:), in aceleasi conditii de trafic si infrastructura uite cat consuma o Honda Civic Hybrid mers 90% autostrada.( in carte e dat 4.3 extraurban si 4.6 mixt):cry:

http://media.share.ovi.com/m1/s/3010/cdf06bf101b24b6993f159e29df95bec.jpg

 

Cum sari de 100 km/h incepe sa pape zdravan. Si nu depasesc 150 km/h ca nu prea poate mai mult. Pe aceasi traseu daca ma chinui cu 545i si merg pe ACC si constant cu 140-150 scot 8l /100 km.

In schimb in oras nu sare de 6l /100 km Honda.

Link to comment
Share on other sites

Ionut , eu le-am avut pe amandoua si chiar in paralel le conduceam , consumul fiind la fel.

 

Eu mi-am exprimat opinia dc consuma atat.cine crede bine, cine nu tot la fel.

 

Martor ar fi cel care a luat masina de la mine, doar nu ar minti si ala.

 

Ca sa numai zic ca si aportul de cuplu la aceeasi turatie inbunatateste considerabil consumul.

 

Asta se intampla tot datorita injectiei tot mai eficiente dezvoltata coroborata cu celelalte imbunatatiri pe care 320 nu avea de unde sa le aiba.

320 a capatat aceeasi tehnologie incepand cu e90.unde s-a vazut cel mai pregnant scaderea de consum si cresterea in cuplu.

 

PS: daca iti arat consumul la 530d e60 in oras o sa-mi spui la fel ca nu este posibil, bara in bara face 12.3% si la mers normal se aproprie mult de 330.

 

Corecta treaba cu cuplul,insa nu trebuie uitat de cei 2 cilindri in plus si 1000cm + o greutate mai mare.Oricum chiar si aici pe forum sunt destui posesori de 120d care afirma ca acel 2.0d de genartie mai noua haleste 10-11% in Buc.Am avut in fam inclusiv G5 1.9tdi in Buc halea intre 9.5-11%.Am condus destul x1 2.0d (prod zice ca manaca 7% in regim urban,cu aprox 35% mai putin decat fostul tau 330cd) si cu asta ajungeam la 9.5-10%, a4 b7 3.0tdi imi lua intre 12-14% in Buc,insa asa o fi.

 

Nu 9.5 da 10-12 scoti lejer. 80% autostrada, 20% oras. Fara menajamente ca e masina de weekend. Si colegu radusky, cu 550 tot cam atata scoate si el sta in Romania.

Mers doar in oras papa mai mult dar nu de speriat - 15-18 l /100 km.

 

http://media.share.ovi.com/m1/s/2592/18a3fb4287584de8b57cfc26c62ca9cb.jpg

 

Bine acum, in aceleasi conditii de trafic la fostul 530d , nu a sarit de 9l /100 km consum mixt in mai bine de 100.000 km facuti cu el. Poate e si avantajul infrastructurii.

 

80% autostrada si 20% oras + o vit.medie de 68km/h inseamna ca ai mers f incet,daca procentajul ar fi fost mai apropiat si ai fi circulat prin ro consumul ar fi fost mult mai mare.La x6 in ac conditii as fi obtinut undeva la 7,poate 7 si ceva.

Link to comment
Share on other sites

80% autostrada si 20% oras + o vit.medie de 68km/h inseamna ca ai mers f incet,daca procentajul ar fi fost mai apropiat si ai fi circulat prin ro consumul ar fi fost mult mai mare.La x6 in ac conditii as fi obtinut undeva la 7,poate 7 si ceva.

 

Media nu e pe 150km , e pe 1844 km :D . E cam greu sa scoti medie peste 100km in regim mixt. Daca mergi 1400 km doar autostrada cu peste 150 -200 km pe ora si dupa aia inca vreo 400 km in oras cu 10-15 km /h , se duce media sub 100.( e matematica simpla ).Si ma indoiesc ca x6-le ala consuma 7 in oras si tot vreo 7 de la 150km/h in sus. Daca vorbim de distante scurte extraurban scot si eu 8l /100 km pe ACC, daca ma chinui si sunt calm in ziua aia, dar nu asta era scopul discutiei.

Link to comment
Share on other sites

bun ,1844km din care 20% urban,sa zicem cu o vit medie de 15km/h(deci aglomerat) ,vit.medie generala 68km/h => ca medie pe autostrada ar fi fost de 81.25km/h,deci mers f incet.

 

Vb serios ca in ac conditii cu x6 scoteam 100% sub 8%.

 

Cu x6 4.0d daca se merge cu 110-120km/h constant manaca 7.2-7.3%,nu stiu cat consuma la 90km/h,insa cu siguranta sub 7%.

Link to comment
Share on other sites

bun ,1844km din care 20% urban,sa zicem cu o vit medie de 15km/h(deci aglomerat) ,vit.medie generala 68km/h => ca medie pe autostrada ar fi fost de 81.25km/h,deci mers f incet.

 

Vb serios ca in ac conditii cu x6 scoteam 100% sub 8%.

 

Cu x6 4.0d daca se merge cu 110-120km/h constant manaca 7.2-7.3%,nu stiu cat consuma la 90km/h,insa cu siguranta sub 7%.

 

Vedeti ca se poate, ce tot ma mai contrati de-a lela, eu ii dau dreptate! .....mai tre sa si stii conduce nunumai sa ai un plastic pe care scrie A, B, C, D ca sa te numesti sofer.

Link to comment
Share on other sites

Vedeti ca se poate, ce tot ma mai contrati de-a lela, eu ii dau dreptate! .....mai tre sa si stii conduce nunumai sa ai un plastic pe care scrie A, B, C, D ca sa te numesti sofer.

Ideea e ca la diesel oricum ai merge cu masina nu ai cum sa scoti un consum mare.merg cu 200 si tot nu trece consumu de 10l % in timp ce un benzinar merge la consum ,unu cu diesel ar putea merge facand cerculete un jurul lui si tot scoate un consum mai mic.

Link to comment
Share on other sites

....pana la urma ajungem la acceasi concluzie, in alegerea motorizarii diesel factorul cel mai important este consumul, asta sta la baza gandirii oricui isi ia diesel, deci, case closed, cum spunea un mare nene cu trese pe umar :laugh: Edited by mik15
Link to comment
Share on other sites

....pana la urma ajungem la acceasi concluzie, in alegerea motorizarii diesel factorul cel mai important este consumul, asta sta la baza gandirii oricui isi ia diesel, deci, case closed, cum spunea un mare nene cu trese pe umar :laugh:

Priveste imaginile atasate de mine sa vezi ca diselul baga in buzunar benzina chiar si la performante.ajunge mai repede si la 100 km/h are si cuplu mai mare si cai mai multi,are si cumpresie mai mare.nu mai vb din imaginatie

Link to comment
Share on other sites

ai luat si tu singurul exemplu unde diesel-ul e peste :), hai sa ne uitam la 3.0i vs 3.0d, sau 3.5i vs 3.5d

Da ai dreptate,scz daca m-am exprimat cam dur.la 3000 cmc domina benzina,dar oricum stim ca piata domina de motoare 2000 sau celebrul 1,9 tdi :))

Si as putea sa spun ca deaia e mai cauatat motorina.

Ce e drept si eu eram dispus da il dau pe al meu oricand la schimb cu 318i pana cand totusi am dat o linie cu unul si benzinarul a plecat binisor de pe loc ,dar la mine cand i-am dat a doua si eram deja si in turbo si in cuplu benzinaru a cam ramas rau in urma

Link to comment
Share on other sites

Vedeti ca se poate, ce tot ma mai contrati de-a lela, eu ii dau dreptate! .....mai tre sa si stii conduce nunumai sa ai un plastic pe care scrie A, B, C, D ca sa te numesti sofer.

 

Se poate doar daca tara nu este Ro.,doar daca se merge f incet,doar daca regimul este 80% autostrada 20% oras.

 

In RO nu se poate,aici am consum mixt de aprox 11.5%,iar pe DN-uri ca sa scot o medie de aprox 90km/h scot in jur de 9.5%.

 

ai luat si tu singurul exemplu unde diesel-ul e peste :), hai sa ne uitam la 3.0i vs 3.0d, sau 3.5i vs 3.5d.

 

PS ai cumva 2.0D?

 

Hai sa ne uitam la f10

 

3.0dizal 245cp vs 3.0i 258cp,dieselul e peste

3.5d 300cp vs 3.5i 306cp,la fel dizalul e peste

Link to comment
Share on other sites

bun ,1844km din care 20% urban,sa zicem cu o vit medie de 15km/h(deci aglomerat) ,vit.medie generala 68km/h => ca medie pe autostrada ar fi fost de 81.25km/h,deci mers f incet.

 

Vb serios ca in ac conditii cu x6 scoteam 100% sub 8%.

 

Cu x6 4.0d daca se merge cu 110-120km/h constant manaca 7.2-7.3%,nu stiu cat consuma la 90km/h,insa cu siguranta sub 7%.

 

E aglomerat si pe autostrada , sunt blocaje de trafic in fiecare zi dimineata si seara. Scopul meu nu era sa explic ca fac economie cu 545i, vroiam doar sa zic ca nu consuma extraordinar de mult in conditiile pentru care a fost gandit. (adica tari cu infrastructura decenta). Evident ca daca mergeam preponderent in Bucuresti, Paris sau orice alt oras aglomerat scoteam 18-20 l /100 km si era o masina inutila.Totdeauna masina si motorizarea trebuie alese pentru felul in care o utilizezi.

Edited by DSF
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.