Jump to content

ULEIUL LA O CUTIE AUTOMATA TREBUIE SCHIMBAT?


Recommended Posts

La un BMW 320d automata 5 trepte din 2002 trebuie schimbat uleiul de la cutie sau nu? cei de la bmw service zic ca nu ar trebui schimbat, dar altii si un peieten spun ca trebuie neaparat schimbat uleiul la 100.000 km, eu am 107.000 km ce ar trebiu sa fac. Unui prieten la 140.000 km i s-a stricat ceva la cutie deoarece nu a schimbat uleiul si filtrul de la cutia automata. Va rog sa-mi spuneti si mie niste pareri, multumesc.
Link to comment
Share on other sites

S-a discutat mult pe forum, foloseste functia search.

se schimba uleiul, nu merge la reprezentata, cauta un service specializat in cutii automate. Schimbul se face intre 80-120k km maxim, in functie de regimul in care a mers masina. Deci ar cam trebui sa il faci.

Ce ulei iti trebuie nu iti poate spune nimeni exact, ai o eticheta pe cutie sau, daca eticheta lipseste se cauta uleiul potrivit cautant Part. No cutiei, care tot saltand masina pe elevator il afli.

In mod normal costul o sa fie undeva intre 12-20 de mil, poate si mai eiftin, depinde la ce service mergi si cum te descurci, dar te scuteste de o posibila paguba de minim 1200 de euro.. asa ca merita.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

S-a discutat mult pe forum, foloseste functia search.

se schimba uleiul, nu merge la reprezentata, cauta un service specializat in cutii automate. Schimbul se face intre 80-120k km maxim, in functie de regimul in care a mers masina. Deci ar cam trebui sa il faci.

Ce ulei iti trebuie nu iti poate spune nimeni exact, ai o eticheta pe cutie sau, daca eticheta lipseste se cauta uleiul potrivit cautant Part. No cutiei, care tot saltand masina pe elevator il afli.

In mod normal costul o sa fie undeva intre 12-20 de mil, poate si mai eiftin, depinde la ce service mergi si cum te descurci, dar te scuteste de o posibila paguba de 1200 de euro.. asa ca merita.

 

mersi mult, chiar azi a schimbat cineva uleiul la service BMW si l-a costat 20 mil...sper sa scap mai ieftin..problema este ca din ce am inteles trebuie sa cumpar eu uleiul pentru cutie si este decat la bidon de 20 litri deoarce la servicul din oras nu au ulei specila de bmw

Link to comment
Share on other sites

pentru ca daca o fac, (si nu toti o fac) il rup de bani pentru o operatie relativ simpla. . de asta. Ei nici mcar nu recomanda sa schimbi uleiul, cand te duci cu ea rupta in doua , te factureaza cu 5000 de euro si daca ii intrebi.. domle zi si mie de ce s-a rupt.. ? raspunsul e ceva de genul "exploatare defectuasa".. adica ai mers cu ea gen.. :twoup:

 

Uleiul e fix identic cu cel de producator, pret dublu si tot asa. Doar filtrul ar trebui luat OEM, am inteles ca cele aftermarket nu sunt intodeauna de calitate si pot crea probleme. NU sunt echipati pentru asa ceva. la reprezentanta iti schimba putin peste jumate din el. LA un service specializat in cutii au pompa speciala si il scot si pe cel din convertizor, faci schimb complet.. nu frectia ai care se face in reprezentata si care o faci si tu singur acasa daca ai niste suporti, sau o rampa, si un DIY luat de pe net..

 

Service-uri specializate in cutii acum gasesti, sunt si in Bucuresti, si in Timisoara.. si poate mai sunt si in alte parti..google.ro.. si dai de ele imediat.

 

 

Pe scurt cam asta ar fi motivele..

 

NU vreau sa reiau aceleasi vesnice discutii..e un buton acolo search

 

L.E.

 

Ulei vand si colegii pe forum, claudiubwr parca are de toate felurile.. trimite-i part no al cutiei si iti zice el ce iti trebuie si iti face si o oferta. si cred ca mai sunt si altii, cauta la mica publicitate..

 

In principul asta e primul pas.. afla exact ce cutie ai.. part no cel mai bine (o salti pe elevator, e scris pe ea), daca o afli pe aia afli si ce alternative la ulei ai si afli si pretul. ca 80% din cost o sa fie uleiul. Si se vinde si in cantitati mai mici cu siguranta.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

nu o fac, daca este vreo componenta la masina cu care ei nu au treaba.aia e cutia. Si asta e valabil pentru orice reprezentanta BMW din lume *in afara de SUA, unde sunt obligati prin lege sa dea garantie 100k mile si acolo se face schimb de ulei . In Europa, aceasi masina e "lifetime" .

De asta nu au nici echipament pentru service-ul lor. O tin pe a lor ca uleiul e lifetime ( a se citi "nu crapa sigur in timpul garantiei", mult mai mica in Europa, 100k km, ) dupa garantie care cum are noroc, poate crapa la 180k sau mai mult, poate mai putin..tendinta e ca cu cat e mai mare cuplul in general crapa mai repede.

UN exemplu simplu : pe masina ta, 320D, pana in 2002 a avut aceasi cutie cu 330D (GM A5S390R) . Factorul cel mai mare in solictitarea cutiei e cuplul, si diferenta intre cele doua modele e mare de tot. E evident ca cei cu 320D automate, pot rezista mai mult fara schimb de ulei, si in general, e mai mai putin probabil ca sa se strice, fiind o mare diferenta de cuplu. Cutia asta pusa pe 330d din anii 2001-2002 a fost o catastrofa. A doua grupa de cifre din codul cutiei indica cuplul maxim (390), iar 330D are 410 N·m... nemernicii nu au avut cutie sa puna pe ea si au improvizat. A fost numai in 2 ani de producite pusa pe 3.0D .. pana au resuit sa scoata o cutie cum trebuie pentru motorul ala..

 

Cutia asta a fost si pe X3/X5 3.0D.. cu aceleasi rezultate..

Astfel cei cu 320D si A5S390R. o cutie extrem de fiabila .. care inghite multe abuzuri si chiar si neglijata flagrant.. gen neschimbat uleiul multa vreme tine, iar la 330D catastrofa (cuplu peste parametrii pentru care a fost proiectata + "lifetime")

O sa gasesti oameni care se jura ca nu au schimbat uleiul si au peste 200.000 de km si nu au nici pe dracul...Din punctul meu de vedere e doar noroc combinat cu faptul ca au o cutie cu toleranta foarte mare pentru motorul ala, nu ca nu se schimba uleiul in ele ca asa a zis la reprezentanta.

 

 

Asta e pe scurt o frantura din expertiza BMW in privinta cutiilor, a serviciilor legate de cutie din reprezentante, si cum le pasa lor de clienti dupa ce masina a iesit din garantie, si cata baza poti pune pe ce zic ei in privinta cutiilor.

 

Uleiul se schimba in orice cutie. Vrei sa stai linistit, sa ai grija de masina ok, nu.. faci cum te taie capul.

Link to comment
Share on other sites

Domi, vad ca esti intr-adevar documentat in privinta asta, zi-mi si mie te rog ai vreo idee de cutiile automate de la Jaguar, modele, tip de ulei...ma intereseaza pentru X-type, 2.5 AWD fabricatie 2001, pe forumul de US normal ca aia zic ca e lifetime, as vrea sa il schimb si eu, masina are 117k km. si nu cred ca s-a schimbat vreodata. Mersi!
Link to comment
Share on other sites

La E46 schimbul de ulei te va costa in jur de 700 ron manopera inclusa , ulei si filtru . relax . Daca spui si de unde esti vei primi si recomandari de pret ulei , service , Al doilea pas e sa ridici masina pe elevator si sa citesti eticheta de pe cutie, desi poti afla si dupa vin ce cutie ai si uleiul necesar . Edited by Myx
Link to comment
Share on other sites

Guest
This topic is now closed to further replies.
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.