Jump to content

Exista legatura intre relanti instabil (PCV), pornire grea ocazionala si consum marit?


petibv

Recommended Posts

Cum spune si titlul topicului incerc sa-mi dau seama daca exista o legatura logica intre relantiul instabil (ocazional), cauzata probabil de PCV, pornirea grea ( si ea ocazionala) si consumul urban crescut. Masina este 318i, din 99, M43, E46.

Detalii:

Referitor la relantiul instabil, il am de cateva luni, am schimbat furtunul de la PCV, am curatat PCV, am curatat regulatorul de relanti, am schimbat debitmetrul (probabil degeaba), am schimbat senzorul de la axa cu came, si acum m-am hotarat sa dau si cei 200 de lei pentru bucata de plastic numita PCV.

Pormirea grea este o problema mai recenta, si aceasta ocazionala. Cateodata masina prneste numai cu acceleratia apasata, la pornire normala moare motorul. Ceea ce este ciudat, ca se manifesta de obicei cu motorul cald, si la temperaturi peste 0 grade. La grade negative nu am probleme.

Consumul - mi-a crescut la cam 13,5 (Brasov), de la 10,5 - 11. Nu stiu daca sa pun cresterea pe seama temperaturilor scazute, sau o fi avand alte cauze.

 

Tester: Cu INPA masina este curata, cu PA Soft am la DME eroarea misterioasa 171/129 - pe care nu o pot descifra din lipsa de surse. :twoup: .

Link to comment
Share on other sites

@Robert_TAU

Valva o schimb, ca m-am saturat deja de vibratii si turometrul ala instabil.

Explicatia care ai dat-o pt eroare am gasit-o si eu intr-un tabel, problema e ca tabelul respectiv cred ca este pt alt tip de masina/motor.

Ex: Eroarea 147 de la ABS conform tabelului ma trimite la pedala de acceleratie, care eu o am machanica cu cablu:

147 MS 43 Range check voltage supply pedal sensor 2 and throttle position sensors

Si mai tare: Eroarea 31 de la LCM:

31 Ignition coil cyl.5 Input analog timing - trebuie sa ma mai imprumut cu vreo doi cilindrii :)

 

Astea sunt erori reale de pe masina mea cu PA soft, din pacate nu am gasit inca tabelul corect pt interpreatea lor. :twoup: .

 

@Darius_X

Pana consumul a fost in limite normale ~11, nu m-am alarmat. Niciodata nu m-am asteptat sa scot consum de Polo cu ea, acum insa a crescut simtitor. Valoarea de 13,5 am luat-o din OBC, inca nu am facut consum la pompa, s-ar putea sa fie si mai mare.

 

Si in pasoft in afara de codul erori iti spune in mare despre ce este vorba, nu iti da doar cod.

 

Din pacate Pasoftul iti da numai o gramada de erori la care poti sa te uiti ca vitelul... fara explicatii, fara punte de sprijin...

A post cea mai proasta alegere, din toate cele posibile, dar descrierea pe net arata atat de bine... :)

Link to comment
Share on other sites

@Robert_TAU

Valva o schimb, ca m-am saturat deja de vibratii si turometrul ala instabil.

Explicatia care ai dat-o pt eroare am gasit-o si eu intr-un tabel, problema e ca tabelul respectiv cred ca este pt alt tip de masina/motor.

Ex: Eroarea 147 de la ABS conform tabelului ma trimite la pedala de acceleratie, care eu o am machanica cu cablu:

147 MS 43 Range check voltage supply pedal sensor 2 and throttle position sensors

Si mai tare: Eroarea 31 de la LCM:

31 Ignition coil cyl.5 Input analog timing - trebuie sa ma mai imprumut cu vreo doi cilindrii :)

 

Astea sunt erori reale de pe masina mea cu PA soft, din pacate nu am gasit inca tabelul corect pt interpreatea lor. :twoup: .

 

@Darius_X

Pana consumul a fost in limite normale ~11, nu m-am alarmat. Niciodata nu m-am asteptat sa scot consum de Polo cu ea, acum insa a crescut simtitor. Valoarea de 13,5 am luat-o din OBC, inca nu am facut consum la pompa, s-ar putea sa fie si mai mare.

 

 

 

Din pacate Pasoftul iti da numai o gramada de erori la care poti sa te uiti ca vitelul... fara explicatii, fara punte de sprijin...

A post cea mai proasta alegere, din toate cele posibile, dar descrierea pe net arata atat de bine... :)

 

daca arata BC-ul 13,5 atunci consuma si mai mult, asta e valoarea maxima care o indica el, la mine cel putin si cand am avut 15 consum tot p 13,5 ramane consumul mediu...presupun ca atunci cand ai schimbat debitmetru nu ai pus unul Bosch...asa s-ar explica consumul marit

Link to comment
Share on other sites

Si in pasoft in afara de codul erori iti spune in mare despre ce este vorba, nu iti da doar cod.

 

Asta e ceva nou.

Poti te rog sa-mi interpretezi si mie ceva? Chiar si in mare....

 

- eroarea 21/0015 cu parametrul 66/42 la ce se refera?

 

Merci

 

Edited by DanS
Link to comment
Share on other sites

Nu folosesc versiunea 1.3.6

 

Scuze..ai dreptate este veche si acum vad si mi se confirma faptul ca multi mecanici renunta la INPA, DIS, SSS, ISIS in favoarea PASoft.

M-asteptam sa-mi spui totusi, fiindca am incercat si eu si nu pot sa-mi explic chestia asta. Ar fi de folos multora ceva documentatie pentru interpretarea erorilor la PASoft (chiar 136, 140 sau 210).

Imi pare rau ca nu ma poti ajuta dar daca aflu ceva iti zic ca sa contribui si eu la curba ta de invatare..

Edited by DanS
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Nu te grabi sa cumperi ceva, valva PCV o poti verifica daca lucreaza cum trebuie ... sau poate ai facuto dar nu ai precizat.

Verifica toate furtunele de vacuum (iclusiv cel de de la servofrana) si pe cele de aer (sa nu traga aer fals - poti incerca cu un spray de pornire, dar, atentie, sa nu dai exagerat de mult. Daca trage aer fals pe undeva o sa se accelereaza cand dai cu spay).

Ar fi util sa precizezi intre ce limite fluctueaza relantiul si daca se opresteste motorul.

 

Pentru pornirea greoaie, trebuie sa specifici daca apare :

- numai la rece;

- numai la cald;

- si la cald si la rece ?

Link to comment
Share on other sites

@ gutu.ion: desi nu am zis, am schimbat si furtunasele de vacum, iar cel de la servo l-am verificat. Oricum

daca era de la furtunul de la servo fenomenul trebuia sa apara la franare, dar la mine apare aleatoriu.

O idee ar fi sa verific valva in sine, am si incercat cand am avut-o demontata si curatata,dar nu mi-am dat seama de principiul ei de functionare. Deaci prin urmare am tot suflat in ea, cand inchidea cand nu...

 

Pornirea grea apare cu motorul cald si la temperaturi exterioare mai ridicate, adica de la 0 grade in sus...

 

@Robert: eu am 1.36 :twoup: ... oare functioneaza intefata 136 cu programul de 140?

Link to comment
Share on other sites

Si mie imi pornea greu masina la cald, 316 m43 din 94, problema era regulatorul de presiune in rampa. Avea si oscilati, dar max 2-300 rpm si foarte rar.

 

Eu am oscilatii de 5-600, cam intre 400 si 1000 rpm, care este regulatorul acesta? Se poate face ceva la ea (curatat, matanii, etc) sau numai proba aerului?

Link to comment
Share on other sites

Da, initial m-am gandit si eu la sonde lambda.

Dar... sondele lambda ar trebui sa aprinda check engine, sa-mi dea eroare pe tester... pe de alta parte daca amestecul nu este portivit, sondele o iau razna oricum.

Si mai am un coleg din Brasov, care si-a schimbat sondele si tot cu oscilatii a ramas. Sondele le-as lasa la urma, oricum, parca vad ca ajung sa schimb jumate de masina, pana o scot la capat. :twoup:

Link to comment
Share on other sites

Nu folosesc versiunea 1.3.6

 

@DanS - Nu vreau sa ma dau rotund, nu cred ca ti-am lasat vreodata imresia asta. De invatat invat in fiecare zi ceva nou. Deci nu cunosc ce reprezinta codul de eroare generat de pasoft. Versiunea pe care o am ( 1.4.0 ) imi este de mare ajutor.

iti da o explicatie 1.4.0 da,dar erorile mai "rare" tot nu poti sa le interpretezi ca lumea.

Link to comment
Share on other sites

Si mie imi pornea greu masina la cald, 316 m43 din 94, problema era regulatorul de presiune in rampa. Avea si oscilati, dar max 2-300 rpm si foarte rar.

 

+1 (Cel mai simplu pentru tine petibv - Aceleasi simptome le-am avut la unn R25 si regulatorul de presiune din rampa a fost). Eu am luat de la dezmembrari pentru R25, avand in vedere ca nu este o boala generala.

Daca nu e asta, e mai nasol, poate sa fie un injector care nu lucreaza (inchide) bine.

 

Nu te mai gandi la valva PCV si sondele lambda, ca nu fac probleme la pornire la cald.

Link to comment
Share on other sites

piesa 8 din link

asta scapa benzina cand e stricat, iar benzina ajunge in admisie, admisia are legatura si cu pcv-ul ...

 

Mersi.

LA ce simptome pot sa ma mai uit in legatura cu regulatorul acesta? MA refer la altele, decat cele pe care le am deja.

De ex, daca scot furtunasul de vacum imi dau seama de ceva?

Link to comment
Share on other sites

Dupa 20 de min de scormonit in zapada, am revenit la realitate... :twoup: , furtunasul e inghetat bocna, pot sa-l rup eventual dar nu sa-l trag. :)

Oricum, vad ca regulatorul se schimba cu rampa cu tot, nu e chiar DIY in fata casei. In plus, cred ca trebuie demontata si admisia.

Link to comment
Share on other sites

regulatorul se schimba separat de rampa de injectoare, nu trebuie sa demontezi admisia.

la mine regulatorul e tinut de un inel mic si un surubel.

 

Cum s-a incalzit putin vremea, am vizitat inca o data regulatorul meu de presiune. Nu are nici urma, nici miros de benzina. Ma gandesc ca asta e o veste buna. Ca fapt divers, am facut niste fotgrafii, la mine regulatorul este prins de rampa, nu se poate schimba separat.

 

Regulatorul fiind exclus trebuie sa ma intorc la PCV, ma gandesc.

post-36556-0-99605900-1297601224_thumb.jpg

post-36556-0-02621100-1297601239_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.