Jump to content

Exista legatura intre relanti instabil (PCV), pornire grea ocazionala si consum marit?


petibv

Recommended Posts

Are o siguranta elastica. O scoti, rasucesti de el si iese.

 

Ms. Asa este :), dar... regulatorul nu prezinta urme de benzina.

Dupa o alta incercare esuata de tester, cu acelasi rezultat, eroare 171/ necunoscuta - culmea, nu a fost PA soft, ci tester specializat , dar nu stiu ce marca, - deci mi-am luat inima in dinti si am comandat mult discutata PCV. Cand soseste fac si o revizie completa, uleiuri (incl cutie si dif), filtre, si macara stanga fata :).

Daca nici asa nu se rezolva - mai cumpar ultimii doi litrii de benzina... (glumesc, dar putin amar :twoup: )

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema similiara dar am obervat cand scade temperatura sub 0 grade si nu mereu, dar am observat 2 chesti cand porneste greu:

1. Trebuie sa apas acceleratia

2. Am putina benzina si cred ca si asta e un factor destul de important

 

In rest in relanti imi oscileaza in limitele normale la fel cand pun frana sau dau de volan stanga dreapta.

Link to comment
Share on other sites

Am si eu o problema similiara dar am obervat cand scade temperatura sub 0 grade si nu mereu, dar am observat 2 chesti cand porneste greu:

1. Trebuie sa apas acceleratia

2. Am putina benzina si cred ca si asta e un factor destul de important

 

In rest in relanti imi oscileaza in limitele normale la fel cand pun frana sau dau de volan stanga dreapta.

 

Ce consideri limite normale de oscilatie? Eu consider ca relantiul trebuie sa fie ~stabil.

La mine incepe sa tremure masina... :(, insa la mine tremuratul nu are legatura nici cu franarea, nici cu virajele,

Link to comment
Share on other sites

Update:

Am facut azi o revizie generala, schimb de filtre, ulei, macara geam, valva PCV.

Degeaba!!! (adica PCV schimbat degeaba) :censored: :bashwall:

PRoblemele persista: relantiul deja si-a facut jocul, iar la benzinarie, dupa alimentare! iara nu vria sa porneasca. (filtru de benzina nou nout).

PCV am pus original BMW. :wacko:

Important: recomand sa schimbati uleiul de la cutie. eu am facut astazi opertia, in loc de un (1) litru, mi-a iesit din cutie jumatate de litru (0,5) de substanta de culoarea cafelei, iar uleiul nou era cam ca limonada. Schimbatul vitezelor este mult mai usoara, si s-a diminuat si zgomotul.

Link to comment
Share on other sites

Poate cineva sa ma ajute cu codurile de eroare originale de BMW? Se pare ca PA softul pe alea le foloseste.

By the way, mi-au mai aparut niste coduri la DME:

171 (DEC) 00AB (HEX) 129/81 (parametru)

120 (DEC) 0078 (HEX) 130/82 (parametru)

121 (DEC) 0079 (HEX) 129/81 (parametru)

Link to comment
Share on other sites

Cum spune si titlul topicului incerc sa-mi dau seama daca exista o legatura logica intre relantiul instabil (ocazional), cauzata probabil de PCV, pornirea grea ( si ea ocazionala) si consumul urban crescut. Masina este 318i, din 99, M43, E46.

Detalii:

Referitor la relantiul instabil, il am de cateva luni, am schimbat furtunul de la PCV, am curatat PCV, am curatat regulatorul de relanti, am schimbat debitmetrul (probabil degeaba), am schimbat senzorul de la axa cu came, si acum m-am hotarat sa dau si cei 200 de lei pentru bucata de plastic numita PCV.

Pormirea grea este o problema mai recenta, si aceasta ocazionala. Cateodata masina prneste numai cu acceleratia apasata, la pornire normala moare motorul. Ceea ce este ciudat, ca se manifesta de obicei cu motorul cald, si la temperaturi peste 0 grade. La grade negative nu am probleme.

Consumul - mi-a crescut la cam 13,5 (Brasov), de la 10,5 - 11. Nu stiu daca sa pun cresterea pe seama temperaturilor scazute, sau o fi avand alte cauze.

 

Tester: Cu INPA masina este curata, cu PA Soft am la DME eroarea misterioasa 171/129 - pe care nu o pot descifra din lipsa de surse. :twoup: .

 

senzorul de la axu cu came e original?

am avut aceleasi probleme, relantiul oscila dar nu puternic, masina imi vibra dar nu f puternic, si la cald pornea mai greu uneori.

pana nu am pus senzori OEM ( ca la mine sunt 2 si pe admisie si pe evacuare) nu am scapat de belele.

Incearca sa faci rost de un senzor OEM second hand sa vezi 2~3 zile cum se manifesta masina. apoi te hotarasti daca-l schimbi ori ba.

Link to comment
Share on other sites

senzorul de la axu cu came e original?

am avut aceleasi probleme, relantiul oscila dar nu puternic, masina imi vibra dar nu f puternic, si la cald pornea mai greu uneori.

pana nu am pus senzori OEM ( ca la mine sunt 2 si pe admisie si pe evacuare) nu am scapat de belele.

Incearca sa faci rost de un senzor OEM second hand sa vezi 2~3 zile cum se manifesta masina. apoi te hotarasti daca-l schimbi ori ba.

 

Chiar la asta ma gandeam si eu... Nu este senzor OEM, e aftermarket. :(

Nu am idee unde sa gasesc senzor OEM sh, inca nu am gasit E46 la dezmembrat in brasov. Stiu ca sunt, dar nu stiu unde.

Ma gandeam sa-l pun inapoi pe ala vechi, OEM, poate asa, ca am schimbat PCV, descopar ca nu ala a fost de vina in primul rand.

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut si consumul la pompa si consumul de la calculatorul masinii si nu am avut diferente de luat in seama ! Dar totusi sustinn ca 318i pus la punct nu are voie sa depaseasca 11 in oras ! Eu am fost in Austria si dupa 2500 de KM am avut un consum de 6.9 !

 

Ok. Sunt de acord, dar din cate vezi din pacate nu reusesc sa pun masina la punct, nu ca nu as vrea.

Pe de alta parte, 6,9 am facut si eu pe calculator pana in ELvetia si inapoi (~6000 Km cu fataitul de acolo). In Ro se poate face si 6,4 mergand batraneste, 90-110 (am facut pe ruta BV-CJ), nu asta e ideea cat de mic poate sa fie consumul la 318, ci de ce poate sa creasca?

Link to comment
Share on other sites

Eu am facut si consumul la pompa si consumul de la calculatorul masinii si nu am avut diferente de luat in seama ! Dar totusi sustinn ca 318i pus la punct nu are voie sa depaseasca 11 in oras ! Eu am fost in Austria si dupa 2500 de KM am avut un consum de 6.9 !

 

 

cum sa nu depaseassca 11 in oras, daca 11 e dat de producator in oras?..masina cum iti trage? si eu scoteam 10 in oras, cand aveam eroarea cu amestec sarac, dar era foarte puturoasa masina..

 

@petibv..parametri de fuctionare a cilindrilor i-ai vazut undeva?..sunt curios daca nu are unul dintre ei o abatere mai mare...

Link to comment
Share on other sites

Am masina asta de 2 ani si nu am avut niciodata probleme cu motorul sa nu traga ! Nu am facut niciodata un test de compresie sau amestec si consider ca daca ar fi o problema ori ar apare un senzor ceva in bord ori ar avea motorul un mers neregulat ori nu ar trage !

 

cum sa nu depaseassca 11 in oras, daca 11 e dat de producator in oras?..masina cum iti trage? si eu scoteam 10 in oras, cand aveam eroarea cu amestec sarac, dar era foarte puturoasa masina..

 

@petibv..parametri de fuctionare a cilindrilor i-ai vazut undeva?..sunt curios daca nu are unul dintre ei o abatere mai mare...

Pai asta spuneam si eu nu depaseste 11 , dar deja daca ajungi la 12-13 e o problema !

 

Am gasit chestia asta in cartea masinii ! Ce inseamna 5-GANG-GETR si ce inseamna AUT-GETR ?

Link to comment
Share on other sites

cum sa nu depaseassca 11 in oras, daca 11 e dat de producator in oras?..masina cum iti trage? si eu scoteam 10 in oras, cand aveam eroarea cu amestec sarac, dar era foarte puturoasa masina..

 

@petibv..parametri de fuctionare a cilindrilor i-ai vazut undeva?..sunt curios daca nu are unul dintre ei o abatere mai mare...

 

Nu am vazut parametrii cilindrilor. Am fost deja pe la cateva testere, dar ast inca nu am verfificat.

Am mai discutat cu cineva astazi, o versiune foarte putin probabila ar fi pompa de benzina, sai mult mai probabila totusi ceva probleme pe sistemul de vacum.Intr-o zi trebuie sa verific cumva sistemul de vacum.

Link to comment
Share on other sites

Am masina asta de 2 ani si nu am avut niciodata probleme cu motorul sa nu traga ! Nu am facut niciodata un test de compresie sau amestec si consider ca daca ar fi o problema ori ar apare un senzor ceva in bord ori ar avea motorul un mers neregulat ori nu ar trage !

 

 

Pai asta spuneam si eu nu depaseste 11 , dar deja daca ajungi la 12-13 e o problema !

 

Am gasit chestia asta in cartea masinii ! Ce inseamna 5-GANG-GETR si ce inseamna AUT-GETR ?

 

Consumul de 11l/100km in oras a fost dat de producator acum 10 ani, voi credeti ca un motor cu 200.000 km are acesi uzura ca unul scos din fabrica ?

Sau ca dupa 200.000 km catalizatorul, toba sunt ca noi ?

 

Sunt intradevar oameni care au consum de 11% sau mai putin pe e46 318i dar tine de viteza medie cu care mergi in orasul tau, si aceasta difera in functie de trafic si toate probleme de mai sus.

Eu am 10.5 pe BC dar viteza mea medie este undeva la 30 km/h intr-un oras ca ploiesti si oricum nu cred ca este real(in conditiile cand stiu urm lucruri: catalizatorul meu e praf si am erroare la prima si cred ca si a 2 sonda lambda.)

Link to comment
Share on other sites

Am deviat putin de la subiect. Ideea principala a topicului nu era consumul, ci relantiul, pornirea grea si eventuala legatura cu consumul. Legat totusi de consum, la mine acum si-a revenit cat de cat, exact nu stiu de ce, la cate piese am schimbat, ultima fiind PCV.

Vreau sa precizez, si cred ca este o idee comuna, ca nu ma astept la consum de Polo sau Lupo. Daca vroiam asa ceva im luam o masina pe masura,insa marca pe care am ales-o nu si-a castigat renumele cu consumul scazut.

 

Daca puteti sa-mi dati idei referitor la verificarea sistemului de vacum, mai in detaliu decat simpla verificare a furtunelor (care sunt daja schimbate)?

Link to comment
Share on other sites

Un prieten a avut o problema asemanatoare cu a ta (adica ii dadea sa se opreasca motorul cand o lasa pe liber) si a rezolvat prin schimbarea pompei de benzina.

 

Sa ne ti la curent,chiar sunt curios ca la cate ai schimbat.

Si inca ceva tot la un prieten cu un 325xi automata, la fel cand o lasa pe P la semafor i se oprea motorul de tot, dar pornea imediat, cauza senzor axa cu came.

Link to comment
Share on other sites

  • 4 weeks later...

Update: dupa schimbarea PCV nu am mai avut timp sa experimentez, oricum simptomele sunt mult mai rare, ocazional (cam o data pe zi) porneste greu motorul, si sporadic are relantiul scazut.

Intre timp mi-am luat si INPA si iata rezultatele:

120 Signal air flow meter

171 Pruefung Kraftstoff-Versorgungssystem (171 Sistemul de alimentare combustibil de testare - conform google translate)

141 lambda regulation control range block.

Se pare, si conform valorilor din pdf, ca MAFul (aproape nou) nu functioneaza in parametri. Am inteles din cautarile de pe forum ca valoarea ar trebui sa fie pe undeva intre 11 - 13, iar eu am 9,4. Bun. Am mai vazut ca MAFul nou se poate/trebuie calibrat la unele motoare. Se aplica si la M43 sau e plug and play?

Cu 171 tot nu stiu ce sa ma fac?

Lambda - dupa ce se rezolva celelate doua erori o sa vad si lambda, pana atunci... nu stiu blink.gif

INPA - Loader_0.pdf

Link to comment
Share on other sites

Valorile rough sunt in pdf ul 3.

Ieri m-am mai jucat putin, am montat debitmetrul vechi Bosch si iata rezultatele. Pana la urma ce valori trebuie sa dea debitmetrul? Cu asta vechi Bosch, dupa ce l-am montat, mergea foarte rau vreo 3-5 minute, valorile rough erau pe la 4 la cilindrii 1 si 3, iar dupa aceea totul a revenit la normal, cu deosebirea ca debitmetrul asta imi da valori de 7,6.

INPA - Loader_3.pdf

INPA - Loader_MAF BOSCH.pdf

Link to comment
Share on other sites

Experimentele au dat gres. Azi dimineata abia am reusit sa pornesc masina cu MAFul Bosch vechi. Pana acum am mers cu mufa scoasa, masina merg foarte bine fara MAFthumbsup.png, numai acul de la consum a luat-o razna.frantics.gif. Dupa amiaza montez MAFul 'nou' inapoi. Stie cineva sigur ce valori trebuie sa aiba debimetrul la relanti?
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.