Jump to content

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?


EdY D

Metode testate pe propriul autovehicul BMW  

780 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 6 months later...

intrebare intrebatoare: acceleram energic sau calm, ca sa ajungem la viteza dorita, dupa care mentinem viteza? (ps. daca si avem unde sa mentinem apoi viteza...)

Nu are nici o legatura, sau nu o mare legatura, “viteza dorita“. Viteza dorita poate fi doar viteza dorita, dar tipul de drum, cat de stranse sunt curbele drumului, ...cat de lat e drumul (sa te poti ..desfasura..) si cat de aglomerat este acel drum joaca un rol MULT mai important.

FELUL cum abordezi curbele, FARA A APASA FRANA are un rol esential in economie.

..Daca accelerezi progresiv pana la poalele dealului de urcat, astfel incat sa ajungi cu viteza potrivita in varful lui fara a accelera excesiv cidoar MENTINAND viteza cat mai aproape de ce de la baza dealului de urcat joaca un rol in economie.

 

In felul acesta poti sa ANTICIPEZI si controlezi mai bine masina situatiile limita!

 

Pentru mine asa se masoara eficienta in conducerea masinii.

Turatia la care este tinut motorul pe portiunile drepte ...este importanta.

Fiecare motor are un "sweet point" unde se comporta aproape de ideal, ca, consum si chiar ca uzura interna si a diferitelor elemente de pe cureaua auxiliara :pardon: trebuie gasit de catre fiecare. La mine 320d , M47 e in jurul valorii de 1800rpm. Nu e recomandabil sa tineti RPM la 1500 sau in jurul acelei valori; este o falsa economie pentru ca regimul motorului e de sub-turat si e daunator.

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Motorul tau se comporta cel mai bine la 1800rpm pt ca acolo este turatia de cuplu si consider ca aia e turatia minima la care trebuie tinut orice diesel.

Cand schimbi vitezele trebuie sa cazi pe turatia de cuplu,adica in plaja 2500-3000rpm.

Link to comment
Share on other sites

Motorul tau se comporta cel mai bine la 1800rpm pt ca acolo este turatia de cuplu si consider ca aia e turatia minima la care trebuie tinut orice diesel.

Cand schimbi vitezele trebuie sa cazi pe turatia de cuplu,adica in plaja 2500-3000rpm.

Si la ce turatie (rpm) ar

trebui sa schimb vitezele eu?

...tu citesti in general ce incerci sa explici?

...nu stiu cum e sa "cad in turatia de cuplu", care e diferita de la o afirmatie la alta dupa cum se vede.

Nu mai intreb de turatia/viteza economica pt motor de 2 litri...

Edited by bimmer90f30
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Daca masina e biturbo, regimul economic poate fi si de 1500 rpm. De exemplu la Merc am cuplul maxim la 1600 rpm.

Economia majora o facem cand evitam franarile inutile, accelerari din josul pantei. Economia la franari se face si asupra placutelor de frana evident.

Link to comment
Share on other sites

Economia de combustibil trebuie sa mearga mana in mana cu 'sanatatea' motorului ca altfel nu mai e economie.La biturbo ai puterea de jos fiind ajutat probabil de turbina cea mica dar oare cu timpul aia mare nu e afectata?

Tot timpul schimb la ~3krpm si nu am avut niciodata probleme cu motoarele.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

subturat nu inseamna sa mergi mult la turatie mica, cata vreme mergi constant mergi si cu 1000 de ture daca poti. Drama incepe cand incerci si fortezi sa accelerezi de acolo, de puturos sau nestiinta daca ai manuala, la automata nu e posibil, schimba ea singura. Sau sa incerci sa urci pante mari fara sa retrogradezi.. asta e mers subturat..

Si cei cu automata stiu asta foarte bine, cand mergi constant, se va duce in cea mai mare treapta posibila chiar daca pica si la 1200 RPM, si acolo moare pana apesi acceleratita. Daca o accelerezi, va retrogada.

Economia de carburant.. e simplu. ture cat mai mici la mers constant ... evitat sa schimbi viteza de mers cat mai mult posibil.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Salut,

 

Cel mai bun consum l-am obtinut pe A2, mers cu 100 km/h si cat mai constant posibil ca sa poata sa doarma copilul in voie :)

F10 520d.

Problema insa e ca indiferent cum merg mereu la pompa consumul e mai mare cam cu 0,5l/100km, alimentand la aceeasi pompa, plin pe plin, pana cand se opreste alimentarea prima data.

Aveti idee de ce? Mi se pare mare diferenta, la Octavia 2 diferenta e de 0,1l/100km sau chiar deloc ...

 

 

post-74018-0-55748100-1457988629_thumb.jpeg

Link to comment
Share on other sites

subturat nu inseamna sa mergi mult la turatie mica, cata vreme mergi constant mergi si cu 1000 de ture daca poti. Drama incepe (...)

 

 

Economia de carburant.. e simplu. ture cat mai mici la mers constant ... evitat sa schimbi viteza de mers cat mai mult posibil.

 

 

Probabil ca mie mi-ai replicat Domi. In general, ma stradui cat pot de mult sa aiba sens tot ceea ce incerc sa spun...

Nu am crezut ca partea cu subturat o sa starneasca interes asa ca tin sa spun din nou ca a merge cu minimum de turatii are efect negativ asupra motorului. O simpla cautare pe google poate confirma.

Cine isi propune sa conduca ... economic ..in turatii cat mai mici isi asuma un risc... Trebuie sa se umple si forumurile astea cu, ceva nu? :w00t:

Faptul ca tu poti sa urci o panta cu UN MINIM al turatiei posibil nu va face economie la buzunar ci foarte probabil opusul, in viitor..

Aici nu intra in calcul masinile automate, care din start cand se schimba vitezele au aceea turatie necesara CRESCUTA pentru a trece cutia in alta treapta de viteza.. Asa ca influienta soferului e eliminata.

 

"...evitat sa schimbi viteza de mers pe cat posibil..." E ca si cum ar trebui ca toate strazile pe care mergem sa fie goale si drepte.. a, si fara dealuri (!) pentru ca numai asa vom face economie..

Link to comment
Share on other sites

Problema insa e ca indiferent cum merg mereu la pompa consumul e mai mare cam cu 0,5l/100km, alimentand la aceeasi pompa, plin pe plin, pana cand se opreste alimentarea prima data.

Aveti idee de ce?

 

 

Nu stiu cum la tine si cred ca si la multi altii se intampla sa consumi mai mult decat estimeaza calculatorul dupa ce faci ...plinul, dar la mine dupa ce pun 50 de litri si fac asta de foarte multa vreme.. calculatorul estimeaza ca pot sa fac in jur de 780km iar eu fac, chiar si acum dupa ultimul "plin" cand am mers doar 15km dimineata si 15 seara... am facut 830km.

Deci intotdeauna fac mai mult decat estimeaza calculatorul. Si asta cu un seria 3, 2 litri.

Edited by bimmer90f30
Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
drum de targu mures sfantu gheorghe (200+km) cu 316 ti compact benzinar de 1.8. cu 2 persoane: consum de 5.3% pana in fata blocului.diferenta de timp fata de condus normal spre sportiv: 15 minute la 200km. Modul de condus: super preventiv 95% din drum (anticipare blocaje sau curbe si folosirea franei de motor cat mai mult plus taierea catorva curbe acolo unde permitea vizibilitatea pentru a folosi drumul cat mai mult si frana cat mai putin) plus cateva depasiri pe parcurs. masina este condusa cu frana de motor destul de mult (am invatat-o si pe nevasta mea sa o foloseasca corect si cat mai mult)drept pt care si placutele de frana m-au tinut peste 40.000 de km cu majoritatea km in oras. nu ca ar fi un capat de tara niste placute dar vreau sa zic ce mult conteaza anticipatia in trafic, mersul cat mai constant si folosirea franei cat mai eficient.
Link to comment
Share on other sites

@Rico24 Motorul nu a fost conceput pentru a putea fi folosit pe post de frana, pentru asa ceva s-a inventat pedala de frana, si nu pentru a lungi viata placutelor de frana,la un motor daca se strica distributia ,e mult mai scumpa decat de inlocuit placutele de frana, atunci cand faci frana de motor, in acele secunde , rotile vor invarti motorul si nu invers cum e normal, vibrochenul va invarti prin intermediul lantului toata distributia, iar daca distributia nu e buna ,atunci ai mari sanse sa strici tot ce urmeaza dupa ea.
  • Like 1
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu NU cred ca frana de motor afecteaza cu ceva, nu stiu pe ce te bazezi. Ba chiar cand cobori de la o statiune de munte sau o inaltime mare, pe o bucata mai lunga de drum, e chiar indicat sa o folosesti pentru a preveni uzura f mare a franei, daca folosesti doar frana de picior risti cand ajungi jos sa constati ca trebuie sa schimbi discurile + placute.
  • Like 2
  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

Eu NU cred ca frana de motor afecteaza cu ceva, nu stiu pe ce te bazezi. Ba chiar cand cobori de la o statiune de munte sau o inaltime mare, pe o bucata mai lunga de drum, e chiar indicat sa o folosesti pentru a preveni uzura f mare a franei, daca folosesti doar frana de picior risti cand ajungi jos sa constati ca trebuie sa schimbi discurile + placute.

Doar daca ai pe masina discuri si placute aftermarket, iar pentru asa ceva sau inventat si discurile ventilate.

Edited by cristianro
Link to comment
Share on other sites

Pe spate nu prea ai ventilate, iar la multi producatori, chiar in anul 2015 mai puneau tamburi. Chiar daca masinile sunt mai usoare, perechea aia de discuri de pe fata o termini pana cobori 20-30 km.

Eu n-am auzit pe nimeni sa-si rupa distributia in frana de motor, singurul caz e cand retrogradezi gresit in viteza a doua la 90-110kmh.

Link to comment
Share on other sites

Doar daca ai pe masina discuri si placute aftermarket, ceace unii chiar au asa ceva pe masinile lor.

 

 

este ca si cum as spune, eu am logan, ieftin si bun, franeza calitate si pret excelent, discuri low Budget, placute valeo....etc

 

pe urma apari tu si spui, daa,, dar eu am BMW, Masina premium frane formula 2, abs,asc, esp, dynamic drive, etc si cand pun Frana ingheata

 

adica la un logan poti sa pui frane valeo de ex. si la un BMW daca pui aceleasi placute valeo automat esti un mare cocalar..... pe urma vorbim de costuri mari la masini premium care nu se merita pentru ca oricum sunt praf si pulbere....

 

PS

 

este prima data cand aud ca nu ai voie sa folosesti Frana de Motor pe Serpentine, in Rampe cu inclinatie de 16% samd :thumbsup:

Edited by BOASKA
Link to comment
Share on other sites

@Rico24 Motorul nu a fost conceput pentru a putea fi folosit pe post de frana, pentru asa ceva s-a inventat pedala de frana, si nu pentru a lungi viata placutelor de frana,la un motor daca se strica distributia ,e mult mai scumpa decat de inlocuit placutele .;.

Un alt aspect merita comparat: un accident iminent evitat datorita unor discuri oarecum fierbinti si cu "frana" motorului folosita, sau accident pentru ca, coborand deal nu ai mai putut frana datorita franelor supra-incalzite (nu mentiona din nou de discuri gaurite ca 95% din masini nu le au..)? Ce este mai "ieftin"?

 

90 % din motoare au distributia pe curea. Iti dai seama cata tensiune interna sta in acele curele?? Hmm

Simt ca nu stapanesti subiectul.

Edited by bimmer90f30
  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Eu NU cred ca frana de motor afecteaza cu ceva... [...]... e chiar indicat sa o folosesti pentru a preveni uzura f mare a franei, daca folosesti doar frana de picior risti cand ajungi jos sa constati ca trebuie sa schimbi discurile + placute.

 

:excl: E indicat sa folosesti frana de motor, dar nu pt a preveni uzura placutelor, ci pt a preveni supraĂŽncĂŁlzirea acestora ceea ce ar duce la diminuarea performantelor la o franare de urgenta.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
  • 2 months later...

n-am cum sa fac "economii" la carburant! ori merg cu masina ori o iau pe jos sau la mijloc de transport in comun!

si n-am vreo racheta V8 de 4.4litri benzina ci un amarat de M20B20 din 1990 pe un 520i!

dar as vrea un 735i cu motorul M3OB35 macar sa stiu ca merg cu masina si in conditii foarte confortabile!

Viata-i scurta,nu-mi bat joc de ea!

 

p.s.: prefer motoarele cu 6 cilindri in linie mai mult decat orice alt motor! Poate cu un 6.0 litri V12 pus pe un ASTON MARTIN m-ar convinge sa renunt la frumusetea de motor 6 in linie!

V8-urile ma scarbesc si sunt dezamagit de ele!

Edited by gowriel1982
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.