Jump to content

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?


EdY D

Metode testate pe propriul autovehicul BMW  

780 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

 

Momentan eu aplic alta modalitate de economisire de combustibil: merg cu masina cat sa ies din cartierul meu, pana dau de aglomeratie, o parchez si merg restul drumului cu metroul.

 

Filon, foarte bine faci. Eu eram chiar mai precaut ca tine ( intr-adevar stateam langa Iancului) : scoteam masina preponderent dupa orele 23:00. Bucurestiul la aceea ora ?! O placere !

 

ON : cand m-am gandit sa propun un asemenea subiect, sincer mi-era si mie teama de flame. La fel ca multi dintre noi si mie imi place sa schimb " la rosu " si o fac cu mare placere din cand in cand. Doar ca in afara respectivelor ocazii, nu vad nimic denaturat in a practica un rulaj asezat si linsitit, chiar economic. In ultima instanta niciun pret nu poate fi atat de insignifiant incat sa nu fie luat in calcul.

 

Domi, valoarea ta de 13 e de invidiat raportat la cilindree ! :twoup: De fiecare data cand mi se confirma asemenea valori nu pot sa nu ma gandesc la mitul urban atemporal si acontextual care rezida intr-un semn de egalitate intre BMW si consum marit de carburant. Tot mai mult inclin sa cred ca puterea motoarelor nu reflecta un consum ENORM ci mai degraba unul echitabil.

Link to comment
Share on other sites

Fac economie avand a-2-a masina cu motor mic, o Honda Civic Hybrid. E mai mica isi face treaba prin orase, gasesti parcari mai usor, nu stau cu grija ca o gasesc zgariata sau vreo usa indoita.

Tot economie fac prin faptul ca ma duc la munca la ora 10, 11 :twoup: dupa ce s-a terminat aglomeratia de dimineata si nu trebuie sa stau 30 min in blocaje pe autostrada.

Link to comment
Share on other sites

Eu nu pre fac economie la carburant pt ca nu ma pot abtine sa nu ii dau.

 

Pana la urma economia nu face parte din filozofia BMW.

 

Totusi cred ca o masina consuma cel mai putin in momentul in care se merge constant, fara accelerari bruste si cu o turatie de max 2.5K rpm

Link to comment
Share on other sites

Pana la urma economia nu face parte din filozofia BMW.

 

Ce sustii e adevarat pentru generalitiile mai vechi. Tendiente actuale ale noilor generatii de motoare diesel ( si nu numai ) sunt orientate spre un consum imfim de carburant. Criza infleunteaza asteptarile si nevoile actuale . Poate ca supravietuirea marcii la nivel mondial ( intr-o maniera satisfacatoare ) adauga un nou imperativ performantei : un consum competitiv.

 

Totusi cred ca o masina consuma cel mai putin in momentul in care se merge constant, fara accelerari bruste si cu o turatie de max 2.5K rpm.

 

+1 !

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

 

Pana la urma economia nu face parte din filozofia BMW.

 

Pai cam face. LA motoarele in 6 linie, din 92 incoace singura directie de dezvoltare a fost economia de carburant.. si asta in 2 directii. Marirea cuplului in turatii mici si controlul mai eficient al arderii.

Un exemplu extrem de elocvent e evolutia M50-M54.

M50B25TU 1141 kW (192 hp) @ 5900 250 N·m (184 ft·lbf) @ 4200 (an 1992)

 

M54B25 143 kW (192 hp) @ 6000 rpm 245 N·m (181 ft·lbf) @ 3500 (an 2000)

 

Am sarit peste M52, ca din pacate m52b25 e o varianta detunata crunt. .doar 170 de cai.

 

Diferenta relevanta intre ele, in afara de detalii constructive sunt greutatea lor, cuplul la turatii mici..nu gasesc acum un grafic, dar e important ca ajuta consumul redus, si bineteles consumul per total..

M54 in general consuma cam c u 2L mai putin .. o reducere semnificativa.

 

Motoare aspirate in 2000 puteau face mult mai puternice si pastrand fiabilitatea, dar au ales sa le faca economice. .

Link to comment
Share on other sites

Mai repede cred ca Bmw s-a axat pe eficienta si un raport bun putere/consum.

 

Benzinarele de la BMW consuma cel putin la fel de mult ca si concurenta, dc nu mai mult, in nici un caz mai putin.

 

Cine scoate mai mult decat BMW din benzinare aspirate?

In afara de HONDA cu motorul de 2l, 241cp si 8500 rpm.

Edited by r0n1n
  • Like 1
  • Downvote 1
Link to comment
Share on other sites

Mai repede cred ca Bmw s-a axat pe eficienta si un raport bun putere/consum.

 

Total de acord. Exact cum subliniam intr-un post anterior, consumurile inregistrate sunt mai degraba decente decat enorme.

Link to comment
Share on other sites

Benzinarele de la BMW consuma cel putin la fel de mult ca si concurenta, dc nu mai mult, in nici un caz mai putin.

In afara de HONDA cu motorul de 2l, 241cp si 8500 rpm.

 

Ronin ( sa ma scuzi te rog daca am interpretat gresit username-ul ), hai sa ne raportam totusi la modelul pe care il cunoastem relativ destul de bine, E39. Motorizarea pe care as vrea sa o iau drept etalon este 525i sau la limita 520i ( varianta de 2171 cm3 ) .

 

Unul din marii concurenti apartinand clasei lui E39 este Audi A6 (C5). Motorizarea vizata in comparatia noastra este propulsorul de 2.4 litrii - 170 CP . Consumul anuntat de producator la aceasta cilindree este de 14 litrii in regim urban si 7.5 extraurban. Fie ca facem raportarea la motorul de 2.2 de pe E39 ( care ar fi similar la putere, dar mai mic la cilindree ) fie ca ne raportam la un motor mai mare ( 525i ) , vom obtine in ambele cazuri valori mai mici decat la Audi. Datele oficiale pentru 525i rezida in urmatoarele : 13.1 ( urban ) , 7.2 ( extraurban) iar pentru 520i 12.2 ( urban ) si 7.1 ( extraurban ) .

 

Admit ca acesta poate reprezenta un exemplu singular. Mi s-a parut echitabil sa ma raportez la un concurent direct. Din datele de mai sus conchid ca in unele cazuri BMW poate consuma chiar mai putin decat concurenta.

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

R0n1n,tin sa te cam contrazic:am mers cu 2 tipuri de audi,un A4 din '98 motor 1,8 benzina,iar celalalt un A3 din 2005 cu motor 1,6 tot benzina;crede-ma ca sunt pur si simplu vitanje,m-au disperat cu consumul lor,mai ales A4-ul...si sa nu crezi ca eu am vreun diesel,tot 1.8 benzina am(un e36)insa am vazut diferenta in contextul in care am avut acelasi stil de condus cu toate(un condus normal). Si daca ma intrebi cat in ce conditii am condus audi-urile,am facut un schimb de masini pt cateva zile cu prietenii mei ce detin aceste masini.
Link to comment
Share on other sites

Pentru mine chiar este o ambitie cateodata cand merg la drum lung , sa scot un consum cat mai mic ! Si este totodata si un exercitiu de a fi calm si calculat la volan + ca este si benefic masinii , fara accelerari si franari bruste ! Cel mai mic consum scos de mine fara a fi povesti pescaresti a fost .... las poza sa vorbeasca ... BMW 318I 1999 !
Link to comment
Share on other sites

Stefan, poate nu cu 90 dar cu o viteza de croaziera de 110 eu zic ca stai bine.

Benefic indirect pentru consum si direct ca o prevedere la pasibilele penalitati ( exceptand regimul de autostrada, binenteles ) .

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

Cum se poate face economie de carburant:

1. Gume fuel saver

2. Presiune corectĂŁ ĂŽn roĂži

3. No junk in the trunk

4. AccelerĂŁri fine Âşi liniare

5. Un studiu ĂŽn uk spune cĂŁ maÂşinile testate au fost cel mai eficiente ĂŽn jurul valorii de 60mph / 100kmh

6. Etc

Link to comment
Share on other sites

Rares, cand apreciezi ca profilele " Fuel Saver " realizeaza economii substantiale de carburant, te bazezi pe experienta proprie ?

Te intreb pentru ca pana acum sunt singurul care a raportat o economie folosind aceasta optiune. :wink:

 

Cineva estima mai devreme o economie insignifianta . Testat, pot spune ca e vorba de un procent de aprox. 7-8 % .

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

problema cauciucurilor astora e ca vin cu niste compromisuri, ca franrea pe ud. Eu nu imi permit sa merg cu asa ceva, merg destul de tare si ploua 190 de zile pe an. Iar alea cu adevarat bune sunt si mai scumpe. In general se sacrificat tractiunea si in multe cazuri, masini ceva mai puternice, nu e un lucru bun.

Plus ca daca faci km multi in oras, probabil economia e egala cu 0.

Mai e ceva hilar oarecum. MAi tineti minte cum radeam de taximetristii care opreau motorul la stop ? eh.. acum la BMW ii zice Efficient Dynamics, advanced start stop function etc.. :) Inalta tehnologie care reduce consumul in oras.. :)

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Foarte sugestiva faza cu taximetristii, Domi :first:

Mi-o aduc aminte perfect.

 

Mult timp am crezut ca e o idiotenie sa opresti motorul, mai ales la semafoare.

Traiam cu impresia ca autovehiculul consuma enorm la pornire. Chiar in toamna

anului trecut lecturam un articol pe tema reducerii consumului de carburant in revista

franceza " L'automobile Magazine " . Am ramas stupefiat cand citeam negru pe alb ca o pornire a motorului echivaleaza la consum doar cu 5-10 secunde de mers la relanti.

Edited by EdY D
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.