Jump to content

SONDAJ - Cum realizati economii de carburant ?


EdY D

Metode testate pe propriul autovehicul BMW  

780 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 3 weeks later...

Am facut ieri un consum plin la plin la un drum in afara orasului.

Masina: E39 528i

Combustibil: exclusiv GPL. Benzina a fost folosita doar sa pornesc masina, altfel nici macar n-am depasit 4000 ture ca sa nu treaca pe benzina

Drum: Bucuresti-Urziceni (aproximativ)

 

Stilul de mers: Complet legal. 60 in localitati, 100 afara. Mers numai cu cruise control, frana de motor cand intram in localitati si accelerat doar din cruise control la iesirea din localitati. In proportie de 70% accelerarile de la 60 la 100 Km/h le-am facut in treapta a 5-a (adica plecand de la 1300-1400 ture).

 

Drumul a fost relativ liber. Nu pot sa zic ca am asteptat dupa cineva.

 

 

Consum: 10,6 litri/100 Km.

 

 

 

Ce am inteles eu din drumul asta:

1) Daca pastram o viteza constanta in localitati si afara, in loc sa franez de la 100 pana la 60 si apoi sa accelerez din nou cu siguranta mai reduceam din consum.

2) Daca nu mergeam cu cruise control si schimbam intr-o treapta inferioara pentru acceleratii cred ca mergeam mai economic.

3) Daca mergeam pe benzina imi lua cu 10% mai putin, adica imi consuma 9,6 L/100 Km.

si cel mai important

4) Tinand cont ca la un mers turat, cu viteze mari, depasiri, etc. mi-a consumat 12%, nu vad rostul sa merg la consum.

Edited by filon
Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Cat mai rar piciorul pe frana, roti de tabla, anvelope cu low rolling resistance, umflate corespunzator, eventual pe autostrada putin mai mult pentru economie de carburant, debarasata masina de chestii inutile gen ziare, lavete, sampoane, roti, scule, undite, murdarie. In rest viteza cat mai aproape de 100-120 si treapta cat mai sus cu putinta. Iar in oras la fel, mult calm, multa anticipare, start-stop la semafoare, motorina buna, nu faceti rabat ca piesele sunt scumpe iar diferenta e mica de pret.

 

Ieri, Focsani-Bucuresti, mai exact pana in Drumu Taberei, media 4,2, 190km de mers, cu 118d. Mers cuminte, media pe la 120, in localitati cat mai sus posibil, 70-80mk/h, am vrut sa vad cat de poate de jos.

Succes!

Link to comment
Share on other sites

de ce roti de tabla ? :mellow:

 

Pentru ca sunt cele mai usoare. Exceptand cele cateva modele de jante cu adevarat usoare(Ultraleggera, Alleggerita si mai sunt cateva), majoritatea jantelor din aliaj sunt mai grele decat jantele de tabla oem BMW :)

 

Iar Bala si cefi, nu raspund provocarilor.

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Avand cutie automata am observat ca ,efectiv, nu pot face economie. Se duce in 9.5 afara si 17 in oras. Pe stilul meu de condus si nu al altcuiva. (echilibrat dpdv al regimurilor economic si sportiv). Cauciucurile le las mai moi (2.2) ca sa fac economie la piese mai tarziu :) Edited by mojorisin
Link to comment
Share on other sites

Puse pe cantar dimineata, janta de tabla pe 16" cu anvelopa Nokian WR-G2 profil de iarna are 13.6kg, janta de vara model Styling 139 din aliaj pe 16" incaltata cu Continental SSR (runflat) are 20kg. Si ca sa va faceti o idee de greutatea runflat-ului, am pe roata de rezerva tot de tabla anvelopa runflat goodyear, impreuna cantarind 16,2kg :)

 

Asa ca nu e o regula treaba cu janta din aliaj.

Edited by 23LKY
Link to comment
Share on other sites

Cea mai simplĂŁ metodĂŁ este sĂŁ stai ĂŽn spatele unui TIR.

 

Ăn România e și greu sĂŁ mergi constant. La nemți, cu media de peste 100 lejer, fĂŁceam cam 900 de km. Aici este de-a dreptul imposibil sĂŁ am o medie similarĂŁ cu același consum.

 

O roatĂŁ de-a mea pe 19 originalĂŁ BMW nu știu câte kg are exact, dar știu cĂŁ aproape nu o pot ridica (255/35/19 parcĂŁ este pe spate) - și la viața mea am pus mâna pe câteva roți. Cele de iarnĂŁ pe 18, OZ cu 235/55/18 (cred), sunt mult mai ușoare, le manevrez fĂŁrĂŁ dificultate.

Link to comment
Share on other sites

Aia cu debarasatul masinii de ziare, sampoane, lavete, roti mi se pare deosebita.

 

Am in masina asa: servetele umede - 200 g, servetele uscate - 100g, o harta (poate te lasa GPS-ul :) ) - 100 g, tasca cu CD-uri - 300g, ochelari soare - 50g, iar in portbagaj am asa: 2 lavete - 50g, o sticla cu solutie de geamuri - 500g. In plus de asta am trusa de scule a masinii (cu asta ce fac? o golesc si o las goala?) - 1kg, cric, roata de rezerva, cheie desfacut roti - 25 kg, stingator, trusa medicala, triunghiuri (de astea din urma nu te poti lipsi ca iei amenda.) Avand in vedere ca nu merita riscul sa pornesti la drum fara cric si roata de rezerva, ar ramane sa car dupa mine o greutate totala de aprox. 2,3 kg - mama ce economie de combustibil fac :D plus de asta, daca is racit si stranut, ma sterg de muci cu maneca, ca servetele nu am :D, daca se kk o cioara pe geamul din spate, umblu cu kk asa intins pe geam, pana ajung acasa sau la o spalatorie ca nu am cu ce sterge geamul, doar fac economie de combustibil....

 

Hai sa fim seriosi...

 

Intelegeam daca eram in anii '80 cand se plimbau ai nostri cu Dacia 1300 cu pistoane si vibrochen de rezerva in portbagaj. In caz de probleme, trageau sub un pod si in trei ore aveau motorul ca nou....:)), dar asta era atunci, acum au mai evoluat lucrurile...

 

Eu zic sa nu cadem totusi in extreme. Un stil relaxat de condus, un motor pus la punct, anvelope corespunzatoare, cred ca e suficient.

Edited by m_3512
Link to comment
Share on other sites

Am votat a doua varianta ca principala. Ca o observatie, daca afara sunt 40 de grade nu ai cum sa mergi fara clima. Filtrul de aer il schimb si intre revizii, am vazut ca a mai zis un coleg anterior, de asemenea pentru motor nu pentru consum. Edited by CatuXXX
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.