Jump to content

Drive-test seria 5 GT


Romulus

Recommended Posts

Desi s-a lansat demult, din lipsa de timp si masini de drive-test, eu am reusit sa fac un drive test de o zi cu Seria 5 GT abia in noiembrie anul trecut. Am ramas impresionat de doua lucruri: cutia de viteze si comportamentul pe sosea. La cutia de viteze cu opt trepte, ma asteptam, pentru ca am simtit-o pe un seria 7 F01 740i si pe 525d F10. Comportamentul pe sosea in schimb, este absolut incredibil, pentru o masina care e si mai lunga si mai inalta. Nici o clipa nu am crezut ca se poate si asa ceva.
Link to comment
Share on other sites

Am avut si eu ocazia sa o conduc putin e drept si pot confirma ca e extraordinara masinuta. Nu ma adancesc in detalii dar pot spune ca m-am simtit in ea exact ca intr-un seria 7.

 

S-a intamplat ca insotitorul din masina sa fie o domnisoara draguta de la BMW pe care am intrebat-o: ce rost are masina asta adica unde vrea ea sa se situeze?

 

Raspunsul: datorita crizei economice BMW a incercat sa o ofere o masina foarte apropiata de seria 7 la un pret de seria 5. Din punctul meu de vedere au reusit. Chiar daca e putin diferita la exterior fata de linia BMW mie unul mi-a placut si imi place foarte mult. Desi cand am vazut-o prima data in poze am zis: another bullshit? Nici pe departe...odata ce o vezi de aproape si o si conduci perceptia asupra ei se schimba radical.

Link to comment
Share on other sites

Michael, domnisoara respectiva ti-a spus un bullshit. Uita-te la diferenta de pret dintre 5GT si 7 ;) Pe bune, vanzatorii auto din Romania sunt de toata jena, rar mi-a fost dat sa intalnesc unul care stie ce vorbeste. Daca pui la indoiala faptul ca cine sunt eu sa fac asemenea afirmatii, crede-ma ca am tot dreptul sa le fac si nu face subiectul topicului de fata :D

 

5GT ca si 5 ca si 6 ca si "micutul" Rolls au la baza aceeasi platforma dpdv mecanic.

5GT este o altfel de alternativa la 5 sau la 7. Este spatioasa, mare si mai mult este un exercitiu de stil din partea BMW, se simtea nevoia sa scoata si ei ceva, altceva decat seriile clasice. O varianta antagonica la Merc CLS sau Audi A7. Totusi 5GT a fost creat ca o solutie pentru cei ce vor o masina business in timpul saptamanii si o masina spatioasa, familiala, pentru we cand pleaca la plimbare. Si cred ca le-a reusit lucrul asta.

 

Mie imi place 5GT-ul dar nu-l consider un BMW 100%. In afara de considerentele de ordin estetic este o masina extraordinara, tipic pentru BMW.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Michael, domnisoara respectiva ti-a spus un bullshit. Uita-te la diferenta de pret dintre 5GT si 7 ;) Pe bune, vanzatorii auto din Romania sunt de toata jena, rar mi-a fost dat sa intalnesc unul care stie ce vorbeste. Daca pui la indoiala faptul ca cine sunt eu sa fac asemenea afirmatii, crede-ma ca am tot dreptul sa le fac si nu face subiectul topicului de fata :D

 

5GT ca si 5 ca si 6 ca si "micutul" Rolls au la baza aceeasi platforma dpdv mecanic.

5GT este o altfel de alternativa la 5 sau la 7. Este spatioasa, mare si mai mult este un exercitiu de stil din partea BMW, se simtea nevoia sa scoata si ei ceva, altceva decat seriile clasice. O varianta antagonica la Merc CLS sau Audi A7. Totusi 5GT a fost creat ca o solutie pentru cei ce vor o masina business in timpul saptamanii si o masina spatioasa, familiala, pentru we cand pleaca la plimbare. Si cred ca le-a reusit lucrul asta.

 

Mie imi place 5GT-ul dar nu-l consider un BMW 100%. In afara de considerentele de ordin estetic este o masina extraordinara, tipic pentru BMW.

 

Domnisoara respectiva a spus bine. Uite un exemplu: GT 535i - 58.962e; seria 5 535i - 53.4443e; seria 7 740i - 84.816e. Deci e clar ca e aproape de preturile unui 5 si de business-ul unui 7. Si domnisoara a mai spus si repet aici: "datorita crizei economice BMW a incercat sa o ofere o masina foarte apropiata de seria 7 la un pret de seria 5" Oare nu a spus bine?

 

Citeste mai atent. Chiar tu ai spus: 5GT este o altfel de alternativa la 5 sau la 7.

Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Masina asta este absolut oribila, posibil cea mai urata creatie BMW, in afara de primul X3 bineinteles. :shifty: Nici nu ma intereseaza cum merge. E ca si cum ai arata catre o femeie super urata, grasa, celulitoasa, vergeturoasa, bondoaca, fara un picior, fara dinti in gura si cu un ochi de sticla si ai spune ca "e foarte buna la pat". Pointless.

 

Cat priveste explicatia tipei, sper macar ca era foarte buna.

Edited by poleposition
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

previzibile explicatiile de genul asta... generate post-productie :)

dupa parerea mea, discutand despre un 5GT, nu e nimerit nici macar sa aduci in discutie seria 7...

 

ca si cu compactul... BMW a incercat sa scoata pe piata o varianta de masina mai ieftina, mai accesibila...pentru studenti... cu bursa mica... stiti voi, internatu-i scump... cursuri, carti... :rofl: ...bullshit...

 

oricum, mie imi place 5GT dar e drum lung pana la 7-ar...

 

si stati voi linistiti ca "din cauza crizei economice" nu face BMW binefaceri d-astea... masina apropiata de 7-ar la pret de 5...

 

cand va declara BMW ca din cauza crizei economice foloseste materiale tot mai ieftine, atunci da, chiar putem sa credem, dar nu binefaceri d-astea...

 

 

Edited by Rhaziel
Link to comment
Share on other sites

Guest poleposition

Nu era foarte buna da era draguta si amabila...bine asta e cam peste tot!

 

peste tot, poate peste tot la Cluj :), ca pe la "capetala", bunul simt si amabilitatea sunt niste elemenete straine cam tuturor.

Link to comment
Share on other sites

cand va declara BMW ca din cauza crizei economice foloseste materiale tot mai ieftine, atunci da, chiar putem sa credem, dar nu binefaceri d-astea...

 

BMW pe perioada crizei, a taiat din ceva teste impuse firmelor ce le produc diverse componente, iar acestia au taiat din pretul proiectarii. Materialele oricum sunt alese de BMW si nu cred ca au scazut calitativ. unde sa mai scada ca deja sunt aproape de logan,duster etc.

 

Numai sa te uiti la un X6 la unele plastice pe bord si zici ca au pus capac acolo in loc de bord. La E60, la centura de exemplu, in loc de o proiectare buna au pus un autocolant pt anu freca de scaun.

 

Un 5GT, inafara de unele parti de caroserie si unele chestii vizibile clientului, nu cred sa fie mai mult de 25% proiecatre noua. Restul e imprumut de la alte serii.

Link to comment
Share on other sites

Masina asta este absolut oribila, posibil cea mai urata creatie BMW, in afara de primul X3 bineinteles. :shifty: Nici nu ma intereseaza cum merge. E ca si cum ai arata catre o femeie super urata, grasa, celulitoasa, vergeturoasa, bondoaca, fara un picior, fara dinti in gura si cu un ochi de sticla si ai spune ca "e foarte buna la pat". Pointless.

 

Cat priveste explicatia tipei, sper macar ca era foarte buna.

 

Mie a inceput sa-mi placa. Nici X6-le nu a placut la multi la inceput...

 

previzibile explicatiile de genul asta... generate post-productie :)

dupa parerea mea, discutand despre un 5GT, nu e nimerit nici macar sa aduci in discutie seria 7...

[...]

 

Dinauntru, in afara de faptul ca esti ceva mai sus, nu am vazut nici o diferenta in senzatia dintr-un 7-ar.

Link to comment
Share on other sites

peste tot, poate peste tot la Cluj :), ca pe la "capetala", bunul simt si amabilitatea sunt niste elemenete straine cam tuturor.

 

Lasa ca nici aici nu mi-e rusine. Sunt si acrituri destule de iti vine sa ii infigi in perete...eu ma refeream la tanti de la BMW care a fost foarte amabila.

Link to comment
Share on other sites

@Catalin bum bum, zici bine. Nici eu nu am zis ca ar fi concurent direct. Am zis ca daca aia au oferit un "ceva", atunci si BMW a scos un "alt-ceva" :D

 

@michael, difera dotarea de baza de la 5GT la 5. De asta apare diferenta de pret.

 

Am participat la cam toate evenimentele BMW si in afara de "gazdele" germane, gazdele romanesti nu prea stiau ce vorbesc. Pur si simplu vindeau baliverne. Cand vorbea neamtul era altceva. Si de fiecare data s-a intamplat asa.

 

Daca vrei intru in detalii despre fenomenul asta al consilierii auto dar o spun ca fapt divers, dupa ce am vandut personal cateva sute de masini (nu premium dar nici Dacia sau Renault :p )si astfel am fost de ambele parti ale baricadei am tras urmatoarea concluzie. Cumparatorii pasionati sunt destul de mult ca si cunoastere a marcii peste consilieri. Foarte putini consilieri BMW au reusit sa ma faca sa ii ascult cu atentie si placere.

 

In general au o placa si toti o pun pe aia. La foarte putini se simte ca sunt cu adevarat pasionati ai marcii si ca traiesc, muncesc si respira cu admiratie catre BMW, catre ceea ce fac.

 

 

Revenind la 5GT. Nu pot sa spun ca-mi place, dar nici ca-l urasc. Urasc doar imaginea in care e deschisa doar acea mica usita din spate fara haion, e oribila, pur si simplu e o gaura. O tampenie din punctul meu de vedere. Skoda Superb le da lectii la capitolul deschidere dubla.

In Galati, e un frumusel 5GT 530d adus din Germania dupa cum s-ar putea trage concluzia dupa suportul de numar cu numele unui dealer Opel.

 

Oricum, fiecare dintre noi asociaza BMW cu o anumita imagine, o anumita forma cladita in timp. Atunci cand apare ceva diferit, e normal sa primesti cu oarecare reticenta acea noutate.

Mie la inceput mi-a placut fantastic de mult X6 dar dupa ce am vazut o gramada colantate cu folie de plastic imitatie de carbon sau cu folie alba pe masina neagra si baieti cu ceafa groasa si lanturi si mai groase la gat care scuipau pe geam seminte la semafor... pacat de masina aia, nu-si merita asemenea proprietari.

Scuze dar nu am putut sa ma abtin.

Link to comment
Share on other sites

BMW pe perioada crizei, a taiat din ceva teste impuse firmelor ce le produc diverse componente, iar acestia au taiat din pretul proiectarii. Materialele oricum sunt alese de BMW si nu cred ca au scazut calitativ. unde sa mai scada ca deja sunt aproape de logan,duster etc.

 

Numai sa te uiti la un X6 la unele plastice pe bord si zici ca au pus capac acolo in loc de bord. La E60, la centura de exemplu, in loc de o proiectare buna au pus un autocolant pt anu freca de scaun.

serii.

 

Te-ai suit intr-un logan si apoi intr-un x6 ?

Eu zic ca este diferenta de la cer la pamant privind calitatea plasticelor,pana si in e36 plasticele sunt mai bune.

 

 

 

eput mi-a placut fantastic de mult X6 dar dupa ce am vazut o gramada colantate cu folie de plastic imitatie de carbon sau cu folie alba pe masina neagra si baieti cu ceafa groasa si lanturi si mai groase la gat care scuipau pe geam seminte la semafor... pacat de masina aia, nu-si merita asemenea proprietari.

Scuze dar nu am putut sa ma abtin.

 

Al dracu' x6,singurul model bmw condus de personaje dubioase,din contra este printre putinele modele bmw pe care nu le vezi la tot pasul conduse de fel si fel de cocalari,inca este un autotursim f scump,chiar si la mana a3a.

Link to comment
Share on other sites

Exemple de posesori X6 la mine in oras:unul dintre cei mai remarcati notari publici,seful politiei(sau ma rog,...fostul sef,ca am inteles c-a fost destituit),prefectul orasului,un binecunoscut om de afaceri(in acelasi timp si consilier pe la primarie)+ un "jmeh" de-sta,doar ca nu e "bu-hu-hu",e doar blond. :faceless: Deci nu prea sunt "coca" destia bronzati de la "masa"-natura cu X6,insa ei "bat" mult pe mercedes,ohoo...e plin orasul cu de-alde ei!!!! :download:
Link to comment
Share on other sites

Te-ai suit intr-un logan si apoi intr-un x6 ?

Eu zic ca este diferenta de la cer la pamant privind calitatea plasticelor,pana si in e36 plasticele sunt mai bune.

 

Da m-am suit. Si condus amandoua. Cum ziceam, acum sunt peste logan dar daca ar mai scade calitativ, ar ajunge ca la logan.

 

De exemplu,la X6 este un plastic in bord, in fata pasagerului, pe care daca il apesi se deplaseaza cativa mm. Parca e aruncat acolo. La banii astia, parca ai alte pretentii la cum sa stea un plastic si la cat de rezistent sa fie.

Link to comment
Share on other sites

Exemple de posesori X6 la mine in oras:unul dintre cei mai remarcati notari publici,seful politiei(sau ma rog,...fostul sef,ca am inteles c-a fost destituit),prefectul orasului,un binecunoscut om de afaceri(in acelasi timp si consilier pe la primarie)+ un "jmeh" de-sta,doar ca nu e "bu-hu-hu",e doar blond. :faceless: Deci nu prea sunt "coca" destia bronzati de la "masa"-natura cu X6,insa ei "bat" mult pe mercedes,ohoo...e plin orasul cu de-alde ei!!!! :download:

 

Asta este cea maai neintemeiata critica pe care poti sa o aduci despre x6,daca s-ar face un sondaj in care bmw-uri vezi cei mai multi cocalari,dubiosi,parveniti sunt sigur ca locurile fruntase ar fi ocupate de modele iesftine si vechi de la bmw.

 

Da m-am suit. Si condus amandoua. Cum ziceam, acum sunt peste logan dar daca ar mai scade calitativ, ar ajunge ca la logan.

 

De exemplu,la X6 este un plastic in bord, in fata pasagerului, pe care daca il apesi se deplaseaza cativa mm. Parca e aruncat acolo. La banii astia, parca ai alte pretentii la cum sa stea un plastic si la cat de rezistent sa fie.

 

Mai,am fost posesor de tico,logan,e46,a4 b7,q7 si acum x6,de condus nu mai zic de la dacia 1300 si pana la jaguar xf, pur si simplu nu pot sa compar plasticele din x6 nici macar cu cele din e46,pt ca in x6 sunt mai bune,mai placute la atingere,mai atent lucrate;iar intre plasticele din e46 si cele din logan este o dif de la cer la pamant.

 

Pana la comparatia cu dusterul,as putea sa compar materialele cu cele din q7 si de ce nu ML,iar cele din duster probabil cu un sportage de acum 3 generatii,penultimul model de sportage are plastice mai de calitate.

 

Oricum trendul bmw este de a face materialele din f.bune in si mai bune,de a spori luxul,dovada new seria 5,mi s-a parut peste XF.

Link to comment
Share on other sites

pai nu prea, de fapt Mercedes au fost primii, apoi si BMW, au creat o divizie speciala de cercetare care se ocupa sa creeze din materiale ieftine aparenta de calitate, lux etc..

Cu siguranta ca asta se va reflecta in durabilitate si in deteriorarea mai rapida...

Am remrcat la X5 prima data, vorbesc de modele recente, modele de 2-3 ani zornaiau deja binisor, pareau fragile tare de tot, aveau deja un fel de patina pe ele..nu stiu cum sa explic. Si nu imi spuneti de gropi si neingrijite ca vorbesc de masini de pe aici.. Lux, De,, unde aspiri si cureti masina odata la 2 luni doar daca ai copii mici care biscuiesc prin ea.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Am vazut vreo cativa critici la adresa calitatii materialelor,si aici eu va intreb:pai de ce mai dam un vagon de bani pe un X,Z,GT,sau ce-o mai fi el,daca nu mai au materiale de calitate cand putem simplu sa trecem la duster,panda,accent,cruze,etc care costa de 4-5 ori mai putin decat unul din cele enumerate mai sus + ca ne mai ramane si o galagie de bani in buzunar?
Link to comment
Share on other sites

nu prea ai de ales catalin.Cam toate marcile fac asta. Tot vorbesc de redus costuri, dar nimeni nu se atinge de marketing de exemplu, ci de productie. Cand marketing-ul ajunge sa depaseasca productia deja e drama.

Inca nu e cazul asta la marcile premium , dar directia e asta. De exemplu 1 mil de gadgeturi inutile, care automat taie din altceva.

Sunt exemple nenumarate. Drama mai mare incepe cand incep sa faca compromisuri la mecanica si strica masina cu totul, cum de exemplu s-a intamplat ultima generati de TypeR. LA noul Type R au modficat suspensia spate.. e semindepenta acum (inseamna mai putine piese, cost de fabricatie marginal mai mic) si deodata nu mai e fun de loc, e mai proasta decat modelul anterior. Dar cu investitie suficienta in marketing si emblema castigata de modelul anterior se vinde bine in continuare. ..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.