Jump to content

problema electrica stop bmw e34


DOMI

Recommended Posts

E vorba de un BMW e34.

Aveam un contact intermitent la lampa de stop stanga. Am pus un fel de perii de contact acolo unde soclul ala cu tot bec intra in lampa. Problema s-a rezolvat.

Binenteles ca in 10 min mi-a aparut din nou warning pe computer "1 brake light"..De data asta asta dreapta.

 

Am facut tot ce m-a dus capul.. becurile sunt in regula, le-am rotit intre ele, contact soclul ala face, am curata mufa care intra in stop, si firele care intra in ea. Sincer nu mai stiu unde sa ma uit, ma apuca pandaliile.

 

 

Am urmarit firele alea care pleaca din el se unesc intr-un alt manunchi in portbagaj si pleaca dracul stie pe unde. Par in regula, cel putin bucata care am vazut-o. In general instalatia electrica e buna nu am avut de loc probleme, izolatiile par ok, nu sunt imbatranite .

 

NU stiu cum e la pedala, pleaca contact separat pentru fiecare stop? ma gandesc sa nu fie de la swicht-ul ala.. Acolo nu am mai desfacut.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asa.. continui topicul de unul singur.

Am descoperit ca switchul pedalei chiar are 4 fire, deci are circuit separat pe fiecare lampa

Teoretic poate fi de acolo.

Cateodata mai aveam si eroarea Brake LT Circuit, care de regula e din switch-ul ala. Poate acum e pe moarte deja ..

Am comandat unul si o sa il inlocuiesc cand vine.

MAi poate fi si din LKM ? Are cineva o idee ceva ?

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Asa.. continui topicul de unul singur.

Am descoperit ca switchul pedalei chiar are 4 fire, deci are circuit separat pe fiecare lampa

Teoretic poate fi de acolo.

Cateodata mai aveam si eroarea Brake LT Circuit, care de regula e din switch-ul ala. Poate acum e pe moarte deja ..

Am comandat unul si o sa il inlocuiesc cand vine.

MAi poate fi si din LKM ? Are cineva o idee ceva ?

Salut , uite o schema a circuitului de franare ,poate te ajuta....Din ce se vede acolo , de la contactul de la pedala , tensiunea merge la LCM si de acolo la becuri...

post-980-0-92343000-1297872965_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru schema Lancer. Chiar e de ajutor.

O sa incerc sa schimb swich-ul ca oricum l-am comandat dar nu cred ca e de vina totusi. Ce nu imi este clar sunt urmatoarele, poate stii sa citesti schema mai bine.. sunt noob rau la partea electrica.

Switch-ul are 4 fire.. eu din asta inteleg ca e circuit separat pe fiecare stop. DIn ce am vazut in portbagaj la fel.. am 4 fire, cate 2 pe stop, deci din LCM par a veni 4. Imi poti confirma ca e circuit separat din switch pana la stop via LCM pe fiecare parte ?

M-ar ajuta mult la diagnosticare.

Link to comment
Share on other sites

Multumesc pentru schema Lancer. Chiar e de ajutor.

O sa incerc sa schimb swich-ul ca oricum l-am comandat dar nu cred ca e de vina totusi. Ce nu imi este clar sunt urmatoarele, poate stii sa citesti schema mai bine.. sunt noob rau la partea electrica.

Switch-ul are 4 fire.. eu din asta inteleg ca e circuit separat pe fiecare stop. DIn ce am vazut in portbagaj la fel.. am 4 fire, cate 2 pe stop, deci din LCM par a veni 4. Imi poti confirma ca e circuit separat din switch pana la stop via LCM pe fiecare parte ?

M-ar ajuta mult la diagnosticare.

Pai daca te uiti pe schema , se vede ca prin perechea 1-2 de la contactul de frana se da +12V la pinul 12 din mufa LCM printr-un singur fir si din LCM se distribuie la cele doua becuri separat , prin pinii 13 si 29 ( stanga si dreapta ) si prin pinul 15 pentru a 3-a lampa de frana ( aia de pe luneta ). De fapt pe pinul 1 din contactul de frana ai +12V de la panoul de sigurante , respectiv siguranta F1 de 15A iar de pe pinul 2 din contact tensiunea se aplica la LCM. In LCM sunt "senzorii" de bec ars , practic niste circuite rezistive ( rezistente ) . A doua pereche de contacte de la frana sunt pt circuitul EML ( pt varianta de echipare cu EML ), deci nu este un contact pt. stanga si unul pt dreapta .

Ai si un 2 link-uri referitoare la LCM ( LKM in link , de la "Licht Kontroll Modul" ) unde arata modul de remediere al unor probleme la acest modul ( practic refacerea unor lipituri pe placa ), dar se refera la eroarea de faruri , vezi tu despre ce este vorba... Bafta...

http://www.bmwe34.net/E34main/Maintenance/Electrical/LKM.htm

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=12426367

Edited by Lancer
Link to comment
Share on other sites

O posibilitate... verifica firul de masa (marou la e46). Eu aveam pinul ars putin, si imi dadea eroare in continuu. Dupa ce am curatat pinul nu mai am probleme. Nu stiu cum e la e34, la e46 pana nu am scos pinul din mufa, si nu l-am curatat separat, nu am rezolvat problema. Succes!
Link to comment
Share on other sites

nu e vorba de eroare, eroare e corecta anuntat in bord."1 break light".. becul ala chiar nu se aprinde. daca mi se aprinde un stop macar, switch-ul e ok inseamna.

Toate celalate becuri functioneaa normal deci nu e masa, ca aia e comuna la toate becurile din lampa..(3 la numar )

Acum m-am mai luminat. In LKM si din LKM trebuie sa verific, de acolo mi se trage.

 

Sincer inca nu am masurat pinii aia din mufa de la lampa. Sunt 4 pini, din care unul el e maro intradevar. Avand in vedere ca am si un proiector care nu am reusit sa il fac sa mearga de cand am masina, (nu m-am agitat prea tare ca oricum nu le folosesc niciodata aproape ), inclin sa cred ca e modulul LKM. Oricum inainte sa caut altul ma mai apuc de masurat voltaje. Imi e greu sa fac asta ca trebuie 2 persoane, unul sa calce frana si altul sa citeasca panarama aia de multimetru. ..o sa chem pe cineva sa ma ajute.

Multumesc inca o data..

Desi pe multe forumuri de afara am vazut ca sunt probleme cu modulul LKM, simptomele la mine sunt ceva mai ciudate.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa precizez si eu cate ceva... scuze ca nu am fost destul de clar prima oara.

Prin eroare inteleg ca mi se aprindea in bord martorul pt bec ars in stanga spate. LA mine becul lumina, dar mult mai slab decat de obicei.

Iar in prima faza m-am apucat sa curat si eu celalalt capat al firului de masa (comun la toate becurile - e drept), partea prinsa de caroserie, numai ulterior m-am apucat sa desfac mufa. Initial in mufa am dat numai spray de contact, crezand ca sprayul e atotstiutor.

Ce am scris e o metoda banala, prin care am scapat eu de probleme, poate merge si la tine...

Link to comment
Share on other sites

Trebuie sa precizez si eu cate ceva... scuze ca nu am fost destul de clar prima oara.

Prin eroare inteleg ca mi se aprindea in bord martorul pt bec ars in stanga spate. LA mine becul lumina, dar mult mai slab decat de obicei.

Iar in prima faza m-am apucat sa curat si eu celalalt capat al firului de masa (comun la toate becurile - e drept), partea prinsa de caroserie, numai ulterior m-am apucat sa desfac mufa. Initial in mufa am dat numai spray de contact, crezand ca sprayul e atotstiutor.

Ce am scris e o metoda banala, prin care am scapat eu de probleme, poate merge si la tine...

la mine deosebirea e ca becul ala chiar nu se aprinde. Si fiind un model vechi, nu am 3 stopuri, deci e cam problema.. nu pot sa circul asa multa vreme, trebuie rezolvat rapid.

Link to comment
Share on other sites

Am rezolvat. Am luat si am masurat firele din mufa, apoi alea din stop unde intra soclul, aveau tensiune. Contact face. MA apuca disperarea, am rotit becul stanga care mergea cu el din dreapta, tot nu mergea. Am rotit soclurile cu totul, nu mergea. AM incercat cu alta pereche de becuri cumparate in week-end si cu alea merge. (asta dupa ce am incercat cu 3 becuri toate bune, cand le puneam pe stanga mergeau toate.. pe dreapta nimic).

Nici imi explic nici acum, decat poate lamelele din soclu sa fi fost de vina, desi nu prea sta in picooare ca am rotit si soclurile cu totul intre ele si le-am si gadilat de cateva ori.

Am impresia ca masina asta e posedata cateodata. .

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

In timp am invatat ca intotdeauna sa incerc sa plec de la simplu spre complicat. Simplu. curatat pe acolo tot ce apuci, complicat module, senzori, calculatoare. Nu merge intotdeauna, (de ex cu relanti instabil :)) :hmm: ) dar cateodata mai scapi.

Eu un locul tau cu putin spray de contact (de precizie - pt calculatoare - celalalt topeste mufele) as curata soclurile, mufele de acolo.

Link to comment
Share on other sites

stopurile erau noi, au mai putin de 1 an. Soclurile erau cam vechi. Instalatia electrica in general e instare buna, surprizator de buna pentru un e34. Vreau sa zic ca la un moment dat am luat si lampa de stop veche din casa si am testat-o.. O sa incerc ce mi-ai recomandat, sa ii fac un fel de mentenanta preventiva, ca sincer nu mai am chef de asa ceva, m-a albit si mergeam tot timpul ca frica sa nu ma pocneasca vreunul, chiar daca celalat stop mai mergea. Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

stopurile erau noi, au mai putin de 1 an. Soclurile erau cam vechi. Instalatia electrica in general e instare buna, surprizator de buna pentru un e34. Vreau sa zic ca la un moment dat am luat si lampa de stop veche din casa si am testat-o.. O sa incerc ce mi-ai recomandat, sa ii fac un fel de mentenanta preventiva, ca sincer nu mai am chef de asa ceva, m-a albit si mergeam tot timpul ca frica sa nu ma pocneasca vreunul, chiar daca celalat stop mai mergea.

:)Succes!

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.