Jump to content

dinamic/static oil level


Recommended Posts

este vorba despre senzorul de nivel ulei de pe motoarele m20 (posibil si altele).

din cite am observat eu cind am distrus unul, e vorba de un simplu plutitor care merge pe o sirma si la capatul de sus face un contact (de fapt inchide circuitul cu o rezistenta de vreo 2mo sau ceva in genul, caci nu apare pe primele scale ale multimetrului).

 

ei bine, nu. am gasit in fisierele cu scheme electrice ceva despre "dinamic/static oil level", se pare ca senzorul respectiv se comporta in doua feluri, in functie de... ceva. de viteza ? de turatie ? si cum mai exact se comporta ? stie cineva ?

 

problema e mai adinca de atit... caci _toti_ senzorii pe care i-am vazut par sa nu functioneze, respectiv aprind ledul rosu de pe check control.

 

al meu e si mai ciudat, dupa ce l-am spalat (am scos un noroi incredibil din el), face asa: cind fac schimbul de ulei, merge ok citeva minute (ledul e stins, o senzatie foarte placuta sa nu ai nimic aprins pe check control), dupa care se aprinde. e ca si cind plutitorul ar fi spart si s-ar goli cind dau jos uleiul, dar apoi se umple incet si coboara. alti senzori pe care i-am testat stau aprinsi tot timpul.

 

pleeze help. ce-ar trebui sa indice senzorul ala nenorocit, si cum s-ar putea repara ? e destul de bine capsat, dar acum stiu cum arata pe interior si cred ca l-as putea desface fara sa-l distrug.

 

multumesc

Link to comment
Share on other sites

:blink:

este vorba despre senzorul de nivel ulei de pe motoarele m20 (posibil si altele).

din cite am observat eu cind am distrus unul, e vorba de un simplu plutitor care merge pe o sirma si la capatul de sus face un contact (de fapt inchide circuitul cu o rezistenta de vreo 2mo sau ceva in genul, caci nu apare pe primele scale ale multimetrului).

 

ei bine, nu. am gasit in fisierele cu scheme electrice ceva despre "dinamic/static oil level", se pare ca senzorul respectiv se comporta in doua feluri, in functie de... ceva. de viteza ? de turatie ? si cum mai exact se comporta ? stie cineva ?

 

problema e mai adinca de atit... caci _toti_ senzorii pe care i-am vazut par sa nu functioneze, respectiv aprind ledul rosu de pe check control.

 

al meu e si mai ciudat, dupa ce l-am spalat (am scos un noroi incredibil din el), face asa: cind fac schimbul de ulei, merge ok citeva minute (ledul e stins, o senzatie foarte placuta sa nu ai nimic aprins pe check control), dupa care se aprinde. e ca si cind plutitorul ar fi spart si s-ar goli cind dau jos uleiul, dar apoi se umple incet si coboara. alti senzori pe care i-am testat stau aprinsi tot timpul.

 

pleeze help. ce-ar trebui sa indice senzorul ala nenorocit, si cum s-ar putea repara ? e destul de bine capsat, dar acum stiu cum arata pe interior si cred ca l-as putea desface fara sa-l distrug.

 

multumesc

13039[/snapback]

Se repara prin schimbare :) cel putin asta a fost explicatia data de mecanicul meu cand l-am intrebat.La intrebarea cat costa acel senzor raspunsul a fost si mai scurt:mult.In alta ordine de idei am inteles ca acest senzor influenteaza si indicatorul inspection si oil service,care se aprind intr-o veselie :) .O sa incerc sa iau totusi o cotatie de pret pe acest senzor.

Link to comment
Share on other sites

costa peste 200 eur, stai linistit :blink:

din scheme nu reiese ca treaba cu inspection ar fi influentata de el. al meu nu a mers niciodata si totusi bordul m-a rugat sa schimb uleiul la ~ 10.000 km, ceea ce e rezonabil avind in vedere ca 5 din cei 10 a fost forjata binisor :)

Link to comment
Share on other sites

costa peste 200 eur, stai linistit  :blink:

din scheme nu reiese ca treaba cu inspection ar fi influentata de el. al meu nu a mers niciodata si totusi bordul m-a rugat sa schimb uleiul la ~ 10.000 km, ceea ce e rezonabil avind in vedere ca 5 din cei 10 a fost forjata binisor :)

13042[/snapback]

Nu stiu la mine pare a influenta :) ,sau poate trebuie sa schimb acumulatorii din bord?Idea e ca dupa ce s-a resetat check controlul becurile verzi au stat aprinse ceva timp dupa care bordul a cam luat-o razna,200E :) e clar mai bine il las asa,mecanicul zicea ca se da cu inca nu stiu ce senzori(la pachet)

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

da, treaba cu inspection e de la acumulatori. pentru senzor m-am interesat eu de pret... :blink:

 

intre timp am mai studiat si am invatat ca:

 

- senzorul nu se masoara intre cei doi pini, ci intre fiecare din pini si masa

- cind plutitorul ... pluteste, adica e sus, un fir e tras la masa (0 ohm), celalalt e deschis (infinit). cind coboara putin, situatia se inverseaza. pe schema asta se numeste static oil level (cind e sus) si dynamic oil level (cind a coborit). ambele sint legate la check control, naiba stie insa cum sint interpretate.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.