Jump to content

taieturi Somender-Singh pe chiulasa


Recommended Posts

cum tot am chiulasa data jos ma bate gandul sa fac si eu cate 2 taieturi Somender-Singh pe (fiecare cilindru) de la chiulasa dar imi este teama sa nu creasca riscul de a fisura chiulasa la turati mari de la acele taieturi.

http://somender-singh.com/content/view/7/31/

a facut careva asa ceva?????

post-31008-0-56539800-1297872702_thumb.jpg

post-31008-0-60556200-1297873122_thumb.gif

post-31008-0-05708300-1297873133_thumb.gif

 

imi cer scuze pentru atatea topicuri facute dar a fost din cauza internetului,ROG UN MODERATOR SA STEARGA DIN TOPICURI SI SA LASE DOAR UNU

Link to comment
Share on other sites

Mi se pare cam barbara tehnica din filmulet... si sunt sigur ca sunt implicate si niste calcule referitoare la lungimea, latimea, adincimea taieturii.

Eu unul nu as face treaba asta. Pare simpla si ieftina... dar asta nu inseamna intotdeauna ca e si buna...

Edited by petibv
Link to comment
Share on other sites

daca era adevarat venea cu taieturile alea din fabrica . Eu n-as crede prostiile astea

 

 

 

exact asta i-am spus si eu la cineva,daca tot sa descoperit in 1995,masinile fabricate dupa 95 artebui sa aibe asa ceva ,dar din pacate nu au,cineva invarsta mi-a spus k facea asa ceva la dacie acum 8 ani si se simtia o diferenta de 5-7cai dar parerea lui este k la masinile pe injectie nu se va simti vro diferenta

Link to comment
Share on other sites

daca era adevarat venea cu taieturile alea din fabrica . Eu n-as crede prostiile astea

 

Exista macar motoare de performanta care au taieturile astea? ( M,AMG,MTM, etc). Daca da s-ar putea sa fie plauzibila, daca nu, e prostie. Oricum daca ar fi adevarat, din '95 incoace asta ar fi primul lucru care s-ar face la tuningurile 'home made'.

Link to comment
Share on other sites

exact asta i-am spus si eu la cineva,daca tot sa descoperit in 1995,masinile fabricate dupa 95 artebui sa aibe asa ceva ,dar din pacate nu au,cineva invarsta mi-a spus k facea asa ceva la dacie acum 8 ani si se simtia o diferenta de 5-7cai dar parerea lui este k la masinile pe injectie nu se va simti vro diferenta

 

Daca tot umbli in motor citeste si asta daca nu ai facut-o deja:

 

http://www.metricmechanic.com/pdfs/metric-mechanic-m42-and-m44-engine-booklet.pdf

 

http://www.metricmechanic.com/

Link to comment
Share on other sites

Performanta costa mai ales daca vrei sa o scoti dintr-un motor mic si aspirat.

 

stiu asta dar cand incerci sa scoti cati mai multi cai dintr-un motor mic in 4 cilindri i scade fiabilitatea,adica la toate motoarele este la fel dar cele in 4 cilindri nu sunt la fel de rezistente ca cele in 6 cilindri.

 

sper sa-o termin luna asta si sa-i fac rodajul de 1000km si dupaia sa-i fac cateva probe sa vad daca a meritat timpul pierdut

Link to comment
Share on other sites

Ce i-ai facut mai exact si ce piese ai schimbat?

 

Ar fi interesant sa faci un topic de "rebuild" cu detalii - sunt foarte putine pe la noi.

pfffff daca stau sa scriu acum ce piese am schimbat ma apuca somnul,pe scurt sunt astea :segmenti si camasi noi ,volanta de m20 ,shout stiff-ul de Z4 3.0i,arcurile de la supape.

saptamana ce vine creca o termin dar nu o scot la plimbare pana nu primesc si epuratorul de ulei,faza este ca am dus admisea la baie cu ultrasunete si nu vreau sa gasesc iara ulei in ea.

 

cu volanta de m20 ma ajutat enorm de mult userul babanu,el sa ocupat de rectificat si tot el a scos pinionul din electromotorul de m20 si la dus la strung,mai rar oamenii ca el :drinks:

post-31008-0-63904800-1297971445_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Eu nu mi-as face probleme cu fisurarea chiulasei, la ce pret se gaseste o chiulasa de M42/M44 cred ca este suportabila pierderea in cazul in care experimentul decurge prost.

La vara o sa-mi desfac motorul si ii aplic taieturile Somender si nu cred ca se va intampla nimic rau, cel mult sa nu functioneze conform asteptarilor dar daca tu spui ca ai mai auzit pe cineva ca facea la dacie inseamna ca este un sambure de adevar undeva si merita mers pe ideea aceasta

 

Iar cu volanta sper sa te bucuri de ea la 6000rpm cat mai des :laugh: Nu o sa-ti transforme M42-ul intr-o bestie dar o volanta + chip + COP + fan delete + diferential scurt se aduna de o ciunga pana la urma :thumbsup:

Link to comment
Share on other sites

Eu nu mi-as face probleme cu fisurarea chiulasei, la ce pret se gaseste o chiulasa de M42/M44 cred ca este suportabila pierderea in cazul in care experimentul decurge prost.

La vara o sa-mi desfac motorul si ii aplic taieturile Somender si nu cred ca se va intampla nimic rau, cel mult sa nu functioneze conform asteptarilor dar daca tu spui ca ai mai auzit pe cineva ca facea la dacie inseamna ca este un sambure de adevar undeva si merita mers pe ideea aceasta

 

Iar cu volanta sper sa te bucuri de ea la 6000rpm cat mai des :laugh: Nu o sa-ti transforme M42-ul intr-o bestie dar o volanta + chip + COP + fan delete + diferential scurt se aduna de o ciunga pana la urma :thumbsup:

 

eu iau in calcul ca vara fac 3000km pana in romania si i fac cam in graba,nu vreau sa raman doamne fereste prin austria sau pe altundeva sau sa imi stric concediul cautand dupa chiulasa.

imi lipseste doar fan delete si nu mai am ce modifica la ea :yahoo:

apropo,miercuri imi ajunge piesa din poza sa aliniez ambreajul,si joi pun cutia si dupaia mai ramane sa montez admisea si o pot scoate la plimbare k azi am primit epuratorul de ulei si mam apucat sa-i fac o mica modificare,o sa-ti trimit un mail cu cateva poze cand va fi gata

post-31008-0-90049200-1298334253_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...

Interesanta ideea, daca te hotarasti sa o faci, fa-o doar intre supapele de admisie, acolo e temperatura ceva mai scazuta si riscul de a se fisura e mai mic.

 

Raman la parerea ca daca o faci doar intre supapele de admisie nu risti mare lucru.

Link to comment
Share on other sites

Raman la parerea ca daca o faci doar intre supapele de admisie nu risti mare lucru.

lasa ca ajunge cate iam facut,din cate am intales acele taieturi se faceau mai mult la masini pe carburator,la masinile cu injectie este cu totul diferit,tot amestecul este calculat.

poate face babanu si ne tine la curent :D

apropo,azi am primit termocontactul si am facut rost si de cabluri,voi face toate legaturile in casa si imi va mai ramane sa pun ventilatorul pe masina si sa leg 4 fire ( 2 mese,un plus contact si un plus permanent)

mersi mult pentru schema

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.