Jump to content
Intalnire BMW Club 2025, hai si tu! Acum votam locatia si luna cand va avea loc. ×

Recommended Posts

Guest Beldiman

Eu sunt de pĂŁrere cĂŁ dacĂŁ tot faci schimbi, trebuie cumpĂŁrat ulei original, nu o variantĂŁ de ulei mai ieftin.

Zgârcenia poate costa foarte scump În acest caz.

 

total de acord

Link to comment
Share on other sites

ce ulei original sa pui, ulei Dxron III nu se mai face de nu stiu cand, a ridicat GM licenta si Dexron IV a cam disparut si ala. MAi gasesti doar compatibile, si de fapt au specificatii mai inalte..

Asta la masini pana in 2000-2003 de exemplu.

 

Am mai scris si in articolul despre cutii automate.

 

BMW e31 si E34 au fost primele masini cu cutii lifetime, din cate stiu eu, desi la vremea respectiva nu erau denumite asa, Constructiv, ele erau identice cu cele vechi, deosebirea era prezenta unui filtru si tipul uleiului, Esso LT 7141. Acest ulei, la vremea respectiva, a fost revolutionar. Se stiu destul de putine despre el, dar am gasit o analiza facuta de un laborator rus, nu stiu cat e de credibila, dar se pare ca avea rezistenta la oxidare dubla fata de orice alt ulei prezent pe piata.(la vremea respectiva) Acest lucru precum si prezenta filtrului, care impiedica eventualele particule desprinse de pe discuri sa ajunga in blocul hidraulic, ajuta intradevar la marirea intervalului de service. Dar de aici pana la "lifetime" adica ani de zile si sute de mii de km mai e cale lunga.

 

Nu trebuie sa fii vreun geniu in ale ingineriei, ci doar putin bun simt.. sa ai sa iti dai seama ca un ulei nu are cum sa isi pastreze proprietatile atata timp si in conditiile alea de solictare.

Cei care au ajuns la km foarte multi fara schimb explicatie e simpla. BMW nu a avut extrem de multe modele de cutii automate prezente in productie. De exemplu cutia 5hp18 a fost prezenta de la 525i pana la 535i, inclusiv M3 e36 US. . sau la e46 DA..a fost aceasi cutie panala 330DA. Ce mai mare solicitare e produsa de cuplu.. in mod evindent aceasi cutie pusa pe 320DA e din start e mult mai putin solicitata fata de 330 D, practic te poti astepta ca aceasi cutie pe 320DA sa aibe MCTF dublu fara probleme..(MCTF - mean time to catastrophic failure) ca si in cazul lui 525i.. fata de un M3.

Si astfel ai pe forum oameni care se jura ca masina lor are 300k cu acelasi ulei, si altul cu aceasi cutie motor mai mare a crapat la 180k km, daca a tinut atat, astfel se explica ce spunea turmentatu..

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...
eu am dat jos de pe masina tot ,a ramas doar caroseria pe roti(intra la vopsit,inlocuit motor,cutie,instalatie electrica,etc). La momentul respectiv voi face si schimbul de ulei ,filtru si garnitura la cutia zf. Ptr cine are dubii va voi tine la curent. Voi schimba uleiul inclusiv din convertizor,conducte,etc. Uleiul este ESSO LT71141 (35 ron /litru direct de la importator) iar filtrul Meyle(Germania).
Link to comment
Share on other sites

SALUT BAIETI,

CU VREO 3/4 LUNI IN URMA LA UN DEAL S-A DUS POMPA CARE IMPINGE ANTIFRIZ-UL PRIN SISTEMA DE RACIRE SI AM OPRIT-O am lăsat-o sa se raceasca si nu stiam care era problema.Pina la autoservice acul de la temperaura apei din motor a ajuns de 2 ori pina la aproape rosu si opream motorul brusc.Am pus pompa noua si dupa ceva timp am observat ca in viteza "N" cind apas acceleratorul imi scoate fumulet negru.Acest fum negru incepe a iesi de la 4000 de rotati pe speedometer de la ce poate fi??? AJUTAMA PLEASE!!!

Edited by EMARINS
Link to comment
Share on other sites

Hai baieti ajutatima si pe mine cu o INFO.sau daca sunt din MD gata sunt dat la o parte????

 

Cu citeva saptamini in urma cind apasam brusc pe accelerator masina brusc o lua din loc mergea vreo 5m si iar parca o frina din motor ceva o mai lua odata brusc iar parca o tinea ceva da pedala era tot la acelas nivel din ce cauza poate fi ????? sau din cauza diesel-ui ca la noi in MOLDOVA la benzinarie am auzit ca mai adauga putina apa in diesel ...

Link to comment
Share on other sites

Faptul ca scoate fum ,asta pot fi mai multe cauze. Vezi cum e uleiul,daca si-a schimbat culoarea,daca mai este la semn.Verifica lichidul de racire daca scade. Daca ceva din toate astea nu sunt in regula,avand in vedere motorul care il ai,plus ca ai si incins-o, sunt mai multe variante:segmenti dusi,garnitura chiulasa arsa,etc. Eu am incins-o odata si am gasit un cilindru fisurat. Nu vreau sa te sperii dar vezi cum evolueaza si dupa aia mergi la un mecanic ca aici ai sa gasesti multi ingineri ca mine care isi vor da cu parerea si nu o sa mai ai somn noaptea.
Link to comment
Share on other sites

Poate ne mai zici inca o data in alte cuvinte ,ca n-am inteles nimic.

ACUM TOT NU INTELEGI ????????

 

Faptul ca scoate fum ,asta pot fi mai multe cauze. Vezi cum e uleiul,daca si-a schimbat culoarea,daca mai este la semn.Verifica lichidul de racire daca scade. Daca ceva din toate astea nu sunt in regula,avand in vedere motorul care il ai,plus ca ai si incins-o, sunt mai multe variante:segmenti dusi,garnitura chiulasa arsa,etc. Eu am incins-o odata si am gasit un cilindru fisurat. Nu vreau sa te sperii dar vezi cum evolueaza si dupa aia mergi la un mecanic ca aici ai sa gasesti multi ingineri ca mine care isi vor da cu parerea si nu o sa mai ai somn noaptea.

uleiul l-am schimbat cu 6luni in urma numai ca e W40 da eu trebuia s ii pun W30,uleiul e la semn,lichidul de racire poate sa scada undeva la 2mm de la semn mai mult nu scade iar torn lichid iar scade cu 2mm de la semn deacu am observat

Link to comment
Share on other sites

ACUM TOT NU INTELEGI ????????

 

 

uleiul l-am schimbat cu 6luni in urma numai ca e W40 da eu trebuia s ii pun W30,uleiul e la semn,lichidul de racire poate sa scada undeva la 2mm de la semn mai mult nu scade iar torn lichid iar scade cu 2mm de la semn deacu am observat

Castrol Edge Turbo Diesel 5W-40 sau MAGNATEC 10W-40 A3/B4 sunt compatibile la motorul tau. Deja suntem pe un topic al altcuiva care se refera la cu totul altceva si o sa fim avertizati probabil de moderatori. Deschideti un topic separat cu problema ta. Parerea mea este ca suntem off-topic, de la cutie am ajuns la motor.Toata stima,nu vreau sa ma intelegi gresit.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.