Jump to content

Cum se face transferul de motorina dintrun rezervor in celalalt?


Csabessz

Recommended Posts

Salut baieti!

Cunoaste careva dintre voi sistemul de transfer dintrun rezervor in cealalta? Adica eu nu inteleg cum ajunge motorina din rezervorul din stanga (cel fara pompa) in rezervorul din dreapta ( cel cu pompa de motorina)? Am vazut ca este piesa aia nr.7, care face transferul, dar ala cum dracu face? cum e antrenat? sau e si ala o pompa separata?

Intreb astea pentru ca : Imi face figuri cateodata, de scade nivelul de la motorina brusc. De exemplu mai am aprox. 20 litrii si dintrodata se aprinde becul si scade nivelul la indicator, dupa aia incepe sa urce usor pana ajunge iarasi inapoi la nivelul care era initial. Si inca un exeplu: azi diminetza nu vroia sa porneasca. Era aproximativ 15-20 litrii in rezervor si masina statea pe o panta cu fata in sus. In conducta dupa filtu era aer. Am pus contactul si pompa din rezervor a bagat motorina si la a 3.-a 4.-a de invartire a pornit. Pompa din rezervor e noua, si am verificat baga presiune si functioneaza bine. Si de aia ma gandeam ca motorina ar fii in rezervorul celalalt care nu are pompa.

Am uitat sa precizez e vorba de e39 525 Tds din 98.

Si inca ceva :D acuma mi-am schimbat pompa de injectie. La sinaia. 2000 lei cap hidraulic cu manopera cu tot.

 

HOopaaa...... cer scuze pentru ca am postat de 2 ori. Prima data mi-a dat o eroare.

Link to comment
Share on other sites

da da da. 2000 ron. Eu am dus masina la ei, si ei au luat jos pompa, au facut reparatia, au schimbat capul hidraulic, tot ce trebuia acolo, probabil au pus pe bancul de probe etc... si au montat inapoi. Si mi-au dat garantie 6 luni. Masina merge impecabil. Inafara de rezervorul asta.

 

din cate stiu este un singur rezervor, in forma deu dar intors, si are 2 "gauri", deci cred ca 2 pompe care trag.....

la tine poate fi plutitorul....

[/quote

hhmm... nu stiu. Eu am demontat atuncea cand am schimbat pompa de motorina din partea dreapta. Si am desfacut si pe partea stanga dar nu am vazut nici o pompa nimic. Pe realoem este ceva piesa care face transferul, dar ni stiu ala cum functioneaza. E ca si un furtun, dar mai are ceva pe el.

la asta ma refer. La nr 7

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=DG71&mospid=47557&btnr=16_0209&hg=16&fg=15

Link to comment
Share on other sites

ai nevoie de piesa nr 7 din foto?o am eu!

apropos de pompa si de capul hidraulic:ai platit EENNNNNNNNOOOOOOOOORRRRRRRRRRMMMMMMMMM!

2000 RON?PT CE FRATE?ca a dat pompa jos si ti-a schimbat capu' hidraulic,dupa care a pus-o inapoi,binenteles centricubata!?????????????????????????

este vorba de firma aia care incepe cu "R" si se termina cu "S" din SIBIU?

pai eu am cumparat de la ei cap hidraulic anul trecut cu 300 ron(nou nout!).am dat pompa jos singurel,mi-am schimbat capu hidraulic tot singurel,mi-am centricubat pompa pe banc(pret centricubat+reglat avans(binenteles dupa ce am pus-o pe masina)=100 ron)dupa care am pus pompa pe masina tot singur!functioneaza impecabil.tu zici ca ai dat 2000 ron ???????nu-mi vine sa cred in ce hal te-au tavalit aia de la sibiu!!!!!!!!!!!!!!!!!cu banii astia iti mai luai un motor complet de tds cu tot cu pompa!trebuie doar sa cauti putin!

Link to comment
Share on other sites

am intalnit acest principiu la Mercedes , este principiul vaselor comunicante , si se bazeaza pe presiunea de retur , vezi s-ar putea ca returul dupa ce sa umblat la pompa sa nu fie eficient , trebuie masurata cantitatea de motorina pe unitate de timp , si comparata cu masuratoarea de la alta masina identica , eu asa am rezolvat-o , era din cauza unui o-ring nenorocit , o chestie banala dar care a presupus un volum imens de munca ; asta daca nu ai pompa de transfer electrica ca la Audi , si atunci e mai simplu.
Link to comment
Share on other sites

ai nevoie de piesa nr 7 din foto?o am eu!

apropos de pompa si de capul hidraulic:ai platit EENNNNNNNNOOOOOOOOORRRRRRRRRRMMMMMMMMM!

2000 RON?PT CE FRATE?ca a dat pompa jos si ti-a schimbat capu' hidraulic,dupa care a pus-o inapoi,binenteles centricubata!?????????????????????????

este vorba de firma aia care incepe cu "R" si se termina cu "S" din SIBIU?

pai eu am cumparat de la ei cap hidraulic anul trecut cu 300 ron(nou nout!).am dat pompa jos singurel,mi-am schimbat capu hidraulic tot singurel,mi-am centricubat pompa pe banc(pret centricubat+reglat avans(binenteles dupa ce am pus-o pe masina)=100 ron)dupa care am pus pompa pe masina tot singur!functioneaza impecabil.tu zici ca ai dat 2000 ron ???????nu-mi vine sa cred in ce hal te-au tavalit aia de la sibiu!!!!!!!!!!!!!!!!!cu banii astia iti mai luai un motor complet de tds cu tot cu pompa!trebuie doar sa cauti putin!

Da am platit 2000 lei, dar nu in sibiu, ci Sinaia. Firma se numeste amro auto. Ei au facut pompa. Si mie mi se pare mult dar nu aveam ce face. Si ceea ce priveste piese ala cu numarul 7, o ai noua, sau second hand? cum functioneaza ala? cum transfera motorina intre rezervoare? si cat ceri pe ea?

 

am intalnit acest principiu la Mercedes , este principiul vaselor comunicante , si se bazeaza pe presiunea de retur , vezi s-ar putea ca returul dupa ce sa umblat la pompa sa nu fie eficient , trebuie masurata cantitatea de motorina pe unitate de timp , si comparata cu masuratoarea de la alta masina identica , eu asa am rezolvat-o , era din cauza unui o-ring nenorocit , o chestie banala dar care a presupus un volum imens de munca ; asta daca nu ai pompa de transfer electrica ca la Audi , si atunci e mai simplu.

Interesant asta cu vase comunicante. Asta sigur nu are pompa de transfer electric. Trebuie sa-l desfac din nou si sa ma uit daca vine returul inapoi cum ar trebui. Dar daca nu ar venni returul inapoi, atuncea masina ar consuma mai mult. Si nu am observat ca consuma mai mult.

Link to comment
Share on other sites

am intalnit acest principiu la Mercedes , este principiul vaselor comunicante , si se bazeaza pe presiunea de retur , vezi s-ar putea ca returul dupa ce sa umblat la pompa sa nu fie eficient , trebuie masurata cantitatea de motorina pe unitate de timp , si comparata cu masuratoarea de la alta masina identica , eu asa am rezolvat-o , era din cauza unui o-ring nenorocit , o chestie banala dar care a presupus un volum imens de munca ; asta daca nu ai pompa de transfer electrica ca la Audi , si atunci e mai simplu.

 

 

asa functioneaza.

prima data verifica piesa 7... se scoate usor dar operatiunea inversa este dificila. se mai crapa furtunul respectiv si prinde aer.

nu sunt nici doua pompe si nici pompa suplimentara de transfer ca la audi.

Link to comment
Share on other sites

Nu este vorba de principiul vaselor comunicante, caci cele 2 rezervoare comunica prin partea de sus, nu pe jos!

 

Este vorba de principiul lui Bernoulli.

Este vorba de piesa 7 de aici care are rolul unui sifon care transfera combustibilul dintr-un rezervor in altul.

 

In functie de tipul masinii, sistemul poate functiona independent de retur. Se aplica si la masinile care nu au retur.

Link to comment
Share on other sites

Nu este vorba de principiul vaselor comunicante, caci cele 2 rezervoare comunica prin partea de sus, nu pe jos!

 

Este vorba de principiul lui Bernoulli.

Este vorba de piesa 7 de aici care are rolul unui sifon care transfera combustibilul dintr-un rezervor in altul.

 

In functie de tipul masinii, sistemul poate functiona independent de retur. Se aplica si la masinile care nu au retur.

bun, si la e39 cum functioneaza piesa asta 7? este antrenat de retur? sau cum?

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la capitolul rezervor(scuze ca sunt in afara topicului), va intreb care dintre cele doua plutitoare masoara nivelul de motorina si il indica la bord, pt. ca l-am desfacut pe cel din dreapta si are gradatia fisurata pe la jumatate si nu stiu daca si cel din stg. are vre-o legatura cu bordu pt ca as vrea sa comand altul nou.Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

Pai tu ce crezi, ca un plutitor este degeaba sau de rezerva ? :wacko:

Sunt 2 rezervoare separate. Se masoara nivelul in fiecare rezervor si in bord cele 2 valori sunt adunate si rezultatul este afisat.

Daca unul din plutitoare nu merge este evident ca nu mai indica nivelul corect.

Link to comment
Share on other sites

"Pai tu ce crezi, ca un plutitor este degeaba sau de rezerva ?" Asta ti se pare tie un raspuns la obiect, dar in fine lasa.Am crezut ca al doilea plutitor comanda o pompa care face transferul de motorina dintr-un rezervor in celalalt cind scade motorina.(dar functioneaza altfel)Si totusi nu inteleg de ce doua plutitoare cind cele doua rezervoare sunt la acelasi nivel.
Link to comment
Share on other sites

De unde ai dedus ca cele 2 rezervoare ar fi la acelasi nivel?

 

PS: Ma scuzi ca nu ti-am raspuns PERFECT la obiect, mai greseste omul. La cat ai platit pentru sfat nu ar fi trebuit sa-mi permit sa te intreb nimic, trebuia sa raspund si sa stau drepti, poate mai ai vreo intrebare :)

 

Nu uita, te afli pe un forum, si primesti diverse raspunsuri, unele corecte, altele gresite, altele mai glumete.

 

Daca doresti doar raspunsuri la obiect, iti recomand sa te duci la un service. Acolo poate poti pretinde ca in schimbul banilor platiti sa primesti doar sfaturi corecte si la obiect.

 

Pe un forum asemenea pretentii sunt absurde :) .

Link to comment
Share on other sites

Daca tot suntem la capitolul rezervor(scuze ca sunt in afara topicului), va intreb care dintre cele doua plutitoare masoara nivelul de motorina si il indica la bord, pt. ca l-am desfacut pe cel din dreapta si are gradatia fisurata pe la jumatate si nu stiu daca si cel din stg. are vre-o legatura cu bordu pt ca as vrea sa comand altul nou.Multumesc.

 

cele doua plutitoare indica ... la bord, pe afisajul electronic, nivelul din fiecare compartiment al rezervorului.

 

vezi test 06 :

http://www.ideaphile.com/bmw/540-obc.html

 

idem e38, e39.

Edited by unvicont
Link to comment
Share on other sites

Interesant ... am inceput sa inteleg sistemul de functionare. :hyper: Deci cum ar venni, returul antreneaza piesa aia 7, suction jet, care transfera din rezervorul din dreapta in stanga. Dar mai am o intrebare. Returul la care dintre rezervoare ajunge inapoi? in stanga sau dreapta? Sau prima data in stanga si pe urma in dreapta?
Link to comment
Share on other sites

:sorcerer: :frantics: :hyper: AM REZOLVAT CU REZERVORUL>>>> :D

 

Deci ... inainte sa duc masina sa-mi schimbe pompa de injectie, am scimbat eu un injector la el. Injectorul cu fir. Injectorul pe pistonul nr. 3, si cand am pus inapoi furtunasul ala mic de retur , nu l-am pus inapoi bine cum trebuia si a cazut jos. Si asa frumos returul de la 3 pistoane curgea pe jos. (binenteles masina consuma mai mult din cauza asta) Si probabil debitul de retur nu era suficient sa faca transferul intre rezervoare :D Asadar nu mai e miros de motorina in masina, nu consuma asa mult, si indica corect nivelul de combustibil. Foarte interesant dintro greseala asa mica sa apare atate probleme unul dupa alta.

 

 

DAR o problema mai exista. Debitmetrul dupa parerea mea. Deci masina nu trage sub turatia de 2000 (cel mai bun caz 1800). Merge ca un diesel fara turbo. Dar cum trece de turatia asta de 2000 incepe sa traga ca nebunu. Asa ca azi am luat jos si debitmetrul sa-l curat. Cum am vazut era foarte murdar era negru de tot. Am luat un spray de contact si l-am spalat foarte bine. L-am curata ca lumea, si l-am montat la loc. Nu prea am avut timp sa-l probez pe drum lung pentru ca ma grabeam, dar pe drum de la garaj pana acasa nu prea am observat diferenta.

Ce parere aveti cum se mai poate testa debitmetrul? sau ce poate sa fie de vina daca nu debitmetrul?

Link to comment
Share on other sites

asa ... mai revin cu o intrebare. Deci am stat si ma gandeam, daca debitmetrul functioneaza cum trebuie, poate sa fie ceva la turbosuflanta?

uitati filmuletul asta:

 

ce face chestiai aia care deschide si inchide acolo paleltele alea? dupa cum mam imformat, ala deschide mai bine la turatie mai mica, si inchide la turatie mai mare. Ala nu se poate bloca cumva? Sau cum este actionat ala? Prin aer cu presiune, sau prin vacum?

Link to comment
Share on other sites

asa ... mai revin cu o intrebare. Deci am stat si ma gandeam, daca debitmetrul functioneaza cum trebuie, poate sa fie ceva la turbosuflanta?

uitati filmuletul asta:

 

ce face chestiai aia care deschide si inchide acolo paleltele alea? dupa cum mam imformat, ala deschide mai bine la turatie mai mica, si inchide la turatie mai mare. Ala nu se poate bloca cumva? Sau cum este actionat ala? Prin aer cu presiune, sau prin vacum?

nu stie nimeni? :download:

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.