Jump to content

Cutii automate intretinere


DOMI

Recommended Posts

M-am gandit sa adunam la un loc informatiile despre cutii automate care le avem, poate un moderator il face sticky . Apar tot timpul controverse, mai mult sau mai putin documentatate si se deschid topicuri nenumarate despre ele.

Totodata putem posta documentatii diverse care le avem cu tipuri de uleiuri, orice alte informatii utile care le avem, service-uri specializate etc.

Nu vreau sa pornesc vreun versus daca se schimba uleiul sau nu. Exista nenumarate recomandari oficiale sa se schimbe. Cine crede altfel poate ignora acest topic si porni un versus sau alt topic, unde sa scrie ce vrea el. Va rog sa postati la obiect ce recomandari aveti, precum si alte informatii utile.

 

 

Cateva recomandari valabile pentru toti posesorii de cutii automate.

-o cutie automata intretinuta si exploatata corect, poate tine mult mai mult decat restul masinii la un loc, teoretic nu au voie sa cedeze. Sunt multe exemple de cutii care au tinut si tin, fara exagerare, milioane de km. Intretinute corect, pot aduce costuri mult mai reduse decat variantele manuale, mai ales la modelele de dupa 2000, datorita costurilor mari ale kiturilor de ambreiaj, volante-lor cu masa dubla, care costa de destul de mult si pica inevitabil.

 

Denumirile cutiilor automate BMW au un cod simplu care poate releva cateva informatii..

Sa luam un exemplu : A5S310Z Prima parte A5S - A automata, 5S-5 trepte de viteza, si important 310- 310NM cuplul maxim care il suporta. Aceasta cifra e importanta pentru intretinerea corecta si mai ales pentru amatorii de chip tuning.

Cu cat ridici cuplul mai aproape de valoarea maxima admisa, cu atat intretinerea devine mai problematica si probabilitatea sa o strici mai mare.

-uleiul din cutiile "lifetime" nu e lifetime, ci se schimba la intervale regulate. Pozitia oficiala ZF este 80-120.000 km in functie de cat de solicitata a fost masina etc. Eu personal as schimba la intervalul minim, chiar mai des. Am atasat un document care explica pozitia oficiala ZF.

-uleiul din alte cutii non-lifetime, folosit de regula la masini inainte de 95, se schimba la 50-60k km.

-daca luati o masina second hand automata, fara un istoric de service clar, schimbul uleiului in cutie ar trebui sa fie printre primele lucruri care le faceti. Va poate scuti de costuri potentiale de mii de euro.

-costul schimbului si al kiturilor variaza intre 4 mil la o cutie ca a mea, si maxim 20 la cutiile moderne, facut cu ulei si kit original(kitul contine de regula un filtru si o garnitura de schimb). Costul cel mai mare e uleiul,cel original BMW fiind extrem de piparat. Puteti reduce aceste costuri folosind ulei aftermatket. Uleiul trebuie ales cu atentie, verificat sa fie compatibil cu cutia, altfel poate conduce la distrugerea cutiei. In fisierele atasate veti putea gasi uleiuri echivalente pentru cel original.

Cantitatea de ulei variaza in functie de tipul cutiei. Daca schimbul nu e facut cu scule speciale in ateliere specializate, uleiul din convertizor nu poate fi schimba si cantitatea folosita la schimb e mai mica decat capacitatea cutiei.

Un exemplu : 5HP-18, nomenclatura BMW A5S325Z : capacitate totala 8.9L, fara convertizor 6.2L. Trebuie sa tineti cont de asta in functie de unde faceti schimbul, daca au pompa speciala sa faca schimb complet sau nu.

- cele mai mari solicitari in cutie apar la "liniute" cu plecare de pe loc, accelerat cu tinut frana, cerculete si alte figuri de impresionat adolescenti si fetele de la bufetul local. Acestea pot aduce costuri de 1500 de euro scurt. De banii astia puteti petrece o saptamana pe Coasta de Azur, in Nice, cu 2 fotomodele, mai ales ca e criza acum, asa ca faceti singuri calculele si vedeti daca merita.

-Toate cutiile pot fi reconditionate, costurile sunt in generala de la 1100 de euro in sus, in functie de model, in banii astia se da si garantie de regula, un an sau 50k km. Asta in ateleiere specializate, la reprezentanta BMW veti primi tot cutii RMFD, aceasi garantie si un pret de 4 ori mai mare.

 

Probleme deosebite la BMW nu apar in general decat datorita politicii BMW "lifetime". IN diverse reprezentate veti primii informatii contradictorii, si pana acum, cel putin in Romania, chiar refuzau sa faca schimbul de ulei. In Statele Unite, datorita garantiei extinse obligatorii prin lege, schimbul de ulei se face si la reprezentanta,si e recomandat de BMW. Politica oficiala BMW US nu e "lifetime" ca in Europa, datorita garantieie motor/cutie obligatorii de 100.000 mile (aporx 160.000 de km). Ca sa nu intram in amanunte si discutii nesfarsite , pe scurt "lifetime"=perioada garantiei", combinata cu niste strategii de marketing si ceva foarte atractiv pentru clienti noi si manageri de flote, "low maintenace cost, long service interval" .. a dus la aceasta politica paguboasa.

Trebuie sa tineti minte ca BMW nu e implicat de loc in proiectarea cutiilor. Relatia lor cu furnizorii e ceva de genul : avem de nevoie de o cutie cu rapoartele astea, schimbarea sa o faca in X milisecunde si sa tina la cuplul Z", va rugam sa ne contactati cu oferte..

O reprezentat BMW de cele mai multe ori nu se implica in remediarea problemelor legate de cutie decat prin inlocuirea totala, care e extrem de costisitoare.

Un caz particular il reprezinta tot ce inseamna BMW 3.0D facut intre 2000-2002. Cutia pusa pe aceste modele (330D, 530D, X3 3.0D) a fost A5S390 .. in timp ce motorul are 410 NM cuplu. Aviz amatorilor de chip tuning.. Cutia va pica fara discutie. Chiar si in conditii normale, cutia e suprasolicitiata in mod constat peste parametrii proiectati.. Numarul de cutii picate pe modelele mentionate e absolut ametior si cred ca ar fi fost primul class action suit cu dovezi clare si irevocabile din Europa. Dar se pare ca in Europa banii se fac mai usor si vinul bun din EU ajuta la inghitirea galustii servite de BMW fara mari probleme.

Posesorii unor astfel de modele trebuie sa aibe grija speciala, si sa fac schimbul de ulei chiar mai des 80k km, si in general sa evite suprasolicitarile. Desi in opinia mea e doar o chestieune de timp pana aceste modele au inevitabil probleme cu cutia, indiferent de precautii.

Mai jos aveti o poza cu diversele cutii puse BMW, un fisier emis de ZF cu recomandarile lor si uleiuri echivalente, si un PDF gasit de mine cu uleiuri Valvoline si aplicatia lor la BMW si alte marci, interesant pentru cei care cauta variante aftermarket. Pe masura ce mai gasesc documentatii oficiale le voi adauga.

Daca aveti recomandari de adaugat, corectii la ce am spus, fisiere utile cu diverse uleiuri si echivalenti aftermarket, adrese de service-uri de cutii automate de care sunteti multumiti, va rog sa le adaugati, sa avem un topic complet unde orice user poate gasi cu usurinta raspunsuri de care are nevoie.

 

This post has been promoted to an article

SD92-113 - BMW Transmission Oil and Application Chart_Page_4.jpg

applicationhuiletrans.pdf

TE-ML_11_en0700.pdf

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

ai codul ei in realoem.. introdu VIN-ul si acolo ai denumirea originala BMW

mai atasez cateva tabele, din pacate mai pot nu edita primul post

L.E .. vad ca a renuntat la traditia asta BMW,incepand cu e90, dar din putina documentatie gasita cutia rezista la 400 NM

SD92-113 - BMW Transmission Oil and Application Chart_Page_1.jpg

SD92-113 - BMW Transmission Oil and Application Chart_Page_2.jpg

SD92-113 - BMW Transmission Oil and Application Chart_Page_3.jpg

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

http://www.reparatiicutiiautomate.ro/

De astia am auzit experiente pozitive.

SC GEAR TRANS REP SRL

Cod unic de inregistrare:

RO 13878276

Nr.ord.reg.com./an:

J40/4700/2001

Sediul:

B-dul Basarabia 256, sect 3

Astia ar fi autorizati ZF in ROmania

 

http://reparatiicutiiviteza.ro/

De astia nu stiu nimic.

Am inteles ca ar mai fi si in Timisoara un service specializat. Poate ne ajuta vreun coleg de acolo cu date de contact.

Sper sa nu se considere reclama, astea sunt cele 3-4 firme de care stiu eu, poate mai sunt si altele. Am impresia ca era si un anunt pe forum la un moment dat.

Stiu ca un coleg de forum Feri, parca, a mers la o firma din Ungaria, in Szeged, poate pune datele de contact, poate fi o alternativa pentru colegii din Vest.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ti-am scris si pe topicul deschis de tine. Dar ai deschis vreo 3.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/96764-ulei-cutie-hidramata-si-ulei-transmisie/page__p__1362375__hl__%2Bcutie+%2Bautomata__fromsearch__1#entry1362375

Ca sa fii absolut sigur salti masina pe elevator si scrie pe ea part. no. Totodata in mod normal ai si o eticheta pe ea, care iti indica tipul uleiului.

 

Ai si catamai tabelul de la Valvoline mai sus cu ce ulei se pune si e si BMW-ul tau acolo. Citeste si tu.

Am mai adaugat cateva explicatii de ce trebuie schimbat uleiul in cutie in articolul desspre cutii automate.

http://www.bmwclub.ro/forums/page/index.html/_/articles/cutii-automate-intretinere-r9

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

ti-am scris si pe topicul deschis de tine. Dar ai deschis vreo 3.

http://www.bmwclub.ro/forums/topic/96764-ulei-cutie-hidramata-si-ulei-transmisie/page__p__1362375__hl__%2Bcutie+%2Bautomata__fromsearch__1#entry1362375

Ca sa fii absolut sigur salti masina pe elevator si scrie pe ea part. no. Totodata in mod normal ai si o eticheta pe ea, care iti indica tipul uleiului.

 

Ai si catamai tabelul de la Valvoline mai sus cu ce ulei se pune si e si BMW-ul tau acolo. Citeste si tu.

Am mai adaugat cateva explicatii de ce trebuie schimbat uleiul in cutie in articolul desspre cutii automate.

http://www.bmwclub.ro/forums/page/index.html/_/articles/cutii-automate-intretinere-r9

 

multumesc frumos...scuze de deranj...

Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.