Jump to content

MODUL ABS


clv

Recommended Posts

salut!

Povestea este veche si enervanta. Apare cel mai des la seria 5 e39 si in special la modulul abs Bosch 5.7. Cand se aprind becurile de abs si asc, indicatoarele de viteza si consum instantaneu nu mai functioneaza, cel mai simplu pentru buzunar este sa fie un senzor abs (murdar sau stricat). La tester va aparea senzor defect spate-stanga. Necazul este ca, de cele mai multe ori, nu senzorul este problema. Nemernicul de calculator abs parta toata vina. Pentru multi este destul de scump (aprox 1500 euro - nou), second il gasiti la 3-400 euro (dar nimeni nu garanteaza ca o sa pateasca la fel...ba din contra). Ar mai exista varianta in care sa il trimiteti unor tipi care repara asa ceva cu aproximativ 150 euro.

Cu parere de rau pentru buzunarul lor, dar din dorinta de a va scapa pe voi de cheltuieli aberante si de o problema (poate cea mai enervanta de la e39), am hotarat sa va povestesc cum se face.

Problema in cauza m-a chinuit timp de doi ani, la doua module puse pe masina mea. Cum aia care se pricep nu vor sa spuna (cata rautate domne), am zis sa le iau painea de la gura si sa macelaresc unul din cele doua stricate pana identific necazul. Si cum, prostii, betivii si nebunii au Dumnezeul lor, iata rezultatul:

 

Daca aveti tupeu, scula de lipit (o sa vedeti de ce) sau un prieten electronist si nu va tremura mana, treaba sta cam asa:

1. Calculatorul abs : este negru, este fixat in 6 puncte pe pompa de abs si se desface f usor. Scoateti mai intai mufa si apoi suruburile (torx)

2. Calculatorul este capsulat! Nu va evervati! Cu finete si o panza, taiati capacul asa cum ati face circumcizie unui prieten care nu are altceva mai bun de facut decat sa se taie imprejur. Ceva mizerie va intra in carcasa dar se curata cu atentie si rabdare.

3. In interior veti avea surpriza neplacuta sa descoperiti o nemernica de placa plina de circuite bolnave. Toate acestea sunt acoperite cu un gel care daca nu va scarbeste, o sa va umple de nervi. Necazul nu este la piesele de pe placa ci la firisoare. Al dracului de multe si de doua feluri : de cupru (foarte fine dar flexibile) si cele argintii din aluminiu (rigide si nemernice). De fapt, acestea din urma sunt si problema. Din cauza caldurii (pozitionare idioata din fabrica, deasupra serpisorilor de evacuare) dar si a socurilor, cel putin unul dintre aceate firisoare de rupe pur si simplu de pe placa.

4. Cum depistati care este? Im primul rand sa nu va manance in fund sa trageti de cele mici de cupru. In al doilea rand, cautati pe la coana-mare o penseta. Daca va tremura mana, lasati-o naibii de bautura si incercati a doua zi. Cu penseta, prindeti fiecare firisor argintiu, fara sa indepartati gelul (moale ca mucul proaspat) si miscati maxim un mm stanga-dreapta. Se va observa instant daca este sau nu rupt. Daca din greseala mai rupeti alte cateva decat aveati in plan, nu e o nenorocite. Oricum ideal este sa le inlocuti pe toate.

5. Pasul asta este de fapt cel mai greu. Lipirea! De aceea va spuneam ca aveti nevoie de mana sigura, o scula buna de lipit si cositor litza. Aici tre' sa recunosc ca am chemat un prieten electronist cu scule si rabdare.

6. Ca sa nu pierdeti timpul aiurea, daca stiti sa numarati pana la 8, puteti observa ca nu toate firele au aceasta problema. Necazul este la cele 8 apropiate, in partea din stanga-sus a placii.

7. Dupa ce se termina operatiunea de lipire a firelor, nu va grabiti sa lipti capacul pe care l-ati taiat cu o barbarie greu de imaginat. Faceti mai intai proba pe masina. E posibil ca un nenorocit de fir sa nu fi fost lipit bine. La mine a functionat din prima.

8. Daca ratati operatiunea,oricum modulul era stricat asa ca nu aveti de ce sa plangeti.

9. Nu uitati ca dupa instalare sa va stergeti erorile. Eu am tester. L-am cumparat ca d'aia muncesc...ca sa am. Daca nu le stergeti, oricum va functiona.

10. Stiu ca e munca de om nebun, dar nu ma injurati. Macar am incercat sa va ajut.

11. Acum ca am terminat, sa nu-mi spuneti ca vreti si poze. La cat am muncit imi e lene sa mai postez.

12. Hai ca m-am razgandit. Uite poze:

post-4034-0-75204200-1298463990_thumb.jpg

post-4034-0-92255400-1298463999_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

felicitari pt reusita!

nu m-as incumeta pt ca ma gandesc ca trebuie totusi o mana de dentist si ceva scule finute pt a putea lipi acele firicele.am avut si eu problema astala un modul cu ...001 si l-am trimis la cineva sa il repare.a fost totul ok vreo 2 luni,pana a venit frigul apoi la temperaturi sub +3grade a inceput sa faca din nou figuri ba mergea ba nu mergea.o sa il trimit din nou la reparat cand o sa am timp ca am garantie un an.

Link to comment
Share on other sites

Exact aceeasi treaba se intampla si cu modulul de la bujii la E60 (si probabil alte modele). Si acesta e capsat iar in interior este o placa acoperita intr-un gel. Tot asa de la caldura/vibratii contactele de pe placa spre conectorul din exterior al modului se rup iar el nu mai functioneaza.

Am aflat treaba asta dupa ce mi l-am schimbat pe al meu si am zis sa-l desfac pe cel vechi. Teoretic si modulul asta de bujii se poate repara si el in acelasi fel.

Edited by ralfy
Link to comment
Share on other sites

modulul se poate desface cu ajutorulu unui cutter ,prin taiere de jur inprejur ,

eu am cumparat 1 de la un coleg de forum si era desfacut si lipit dar nefunctional ,

asa arata la interior >

teas ruga sa-mi spui ce nu e in regula in el ,ca vreau sal repar daca tot mam pricopsit cu el.

post-35271-0-92618700-1299821656_thumb.jpg

post-35271-0-64367100-1299821663_thumb.jpg

Edited by ionutzmi
Link to comment
Share on other sites

Exact asa l-am taiat. Iti doresc succes la lipirea firelor. Asta este cea mai nemernica parte.

Nu va obositi sa ma intrebati detalii. Sunt dj de radio iar problema am rezolvat-o pe bajbaite dupa ce m-am umplut de spume. Cand am timp ma apuc si de al doilea.

Daca mai aveti alte probleme legate de manifestarile benzinarelor as mai putea da o mana de ajutor. Am ajuns sa cunosc toate manifestarile senzorilor defecti... Bobine, etc.

Link to comment
Share on other sites

salut colegu CLV , dupa ce lam desfacut modulul am constatat ca lipsea ceva din el , ma poti ajuta cumva sal repar ?

uite poza cu el ca sa intelegi cei lipseste.

post-35271-0-49764800-1300164792_thumb.jpg

Edited by ionutzmi
Link to comment
Share on other sites

Foarte frumos din partea ta CLV , asa cum spui.... exista multa rautate, dar printre noi mai sunt si altii care vor sa ajute, oricum sunt si persoane care probabil ca nu vor sa se bage la asa reparatie, sau pur si simplu nu au timp, si apeleaza la cineva care se pricepe sa le repare (nici asta nu e un lucru rau), deci trebuie sa existe si cineva ca ei :wink: ,

 

eu am sa imi caut un bun electronist cu scule si impreuna cu el am sa incerc si daca nu reusesc il trimit la cineva de pe forum sa il repare, dar sigur am sa incerc. sigur nu se intampla nimic grav, oricum e defect, deci... :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Nu contest utilitatea specialistilor. Trebuie sa isi castige si ei painea. Dar pentru o asemenea operatiune sa ceri 6-7 milioane ...pare un pic de lipsa de bun-simt. In orice caz, folosim aceste forumuri pentru a incerca sa ne ajutam. Dupa cum spuneam...si eu am apelat la un elecronist dupa ce am descoperit cauza. In fapt parte cea mai grea a fost sa descoperim cauza. Bafta la remedieri!
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.