Jump to content

motorul se incalzeste greu


Recommended Posts

Schimba si termostatul de la EGR, mai fa inca o data aerisirea si ai grija ca atunci cand desfaci busonul de la vasul de expansiune sa aerisesti pana iese antigel fara bule de aer si ar trebui sa fie ok.

 

In 4-5 km ar trebui sa iti urce la 90 de grade. Dupa ce ajunge acul pe mijloc, mergi putin si inafara orasului sa fii sigur ca nu iti mai scade.

Edited by Kenbobo
Link to comment
Share on other sites

Schimba si termostatul de la EGR, mai fa inca o data aerisirea si ai grija ca atunci cand desfaci busonul de la vasul de expansiune sa aerisesti pana iese antigel fara bule de aer si ar trebui sa fie ok.

 

In 4-5 km ar trebui sa iti urce la 90 de grade. Dupa ce ajunge acul pe mijloc, mergi putin si inafara orasului sa fii sigur ca nu iti mai scade.

 

Mersi de sfat ! Eu am facut aerisirea in felul urmator: am desfacut de tot 5 (cinci) aerisitoare, toate care le am pe sistemul de racire (mentionez ca am si webastoo), dupa care am pus contactul, clima pornita pe temperatura de 32 grade, la ventilatie minima, am inceput sa completez pana a inceput sa curga doar pe la 2 aerisitoare (cel de langa vasul de expansiune si cel de langa supapa EGR), pe la celelalte nu a curs nimic si nu mai aveam unde sa completez cu antigel. Apoi, am pus la loc toate aerisitoarele, am pornit motorul, am dat o tura cu ea, cand m-am intors, am mai completat un pic cu antigel, dupa vreo 30 minute, am mai efectuat inca o data aerisirea, dupa care gata! Dar nu am efectuat aerisirea cu motorul pornit, nici nu am incercat. Am inteles ca se face foarte bine doar pusa pe contact. Daca nu am efectuat bine, sau daca mai trebuia sa fac ceva, spune-mi te rog.

Link to comment
Share on other sites

Cu motorul oprit , contactul pus, caldura pe maxim, scoti toate suruburile pt aerisire si torni antigel pana iese prin fiecare orificiu. Daca pe unul iese mai repede decat pe celelalte, pui surubul inapoi acolo si continui.

 

Ultimul pe care il pui la loc trebuie sa fie de la vasul de expansiune.

 

Dupa ce incepe sa curga si pe la cel de pe vasul de expansiune,il inchizi si torni antigel sa fie la nivel.

 

 

Apoi pornesti motorul si caldura la maxim, te plimbi pana urca apa la 90 si apoi inca cativa km. Dupa ce opresti motorul, mergi si desfaci putin aerisitorul ATENTIE, ma refer la surubul de aerisire de pe vasul de expansiune, nu la busonul prin care torni antigel, pana incepe sa curga antigel si il lasi asa putin deschis pana curge fara bule de aer.

 

Cand curge antigel fara bule, inchizi aerisitorul si astepti sa se raceasca motorul. Il poti lasa si o ora. APoi mergi, desfaci busonul prin care completezi cu antigel si pui pana la nivel.

 

Procedura asta am facut-o si eu si a dat rezultate.

Link to comment
Share on other sites

multumesc de sfaturi!

GATA, AM REZOLVAT PROBLEMA, apa urca la 90 grade, e perfect, era din cauza termostatului EGR !!! Astazi l-am pus si, am facut o aerisire rapida, dupa care am plecat cu masina, in 2 km, acul statea vertical !!! PERFECT. Nu-mi vine sa cred ca era din cauza termostatului EGR !!!

Va salut !!!

Link to comment
Share on other sites

Un user fericit...

 

Eu deoacamdata nu am facut nimic. Apa inca urca greu. Am mers mai bine de 20 km, mixt, si apa era la prima liniuta alba....

Problema este ca momentan am niste cheltuieli si nu stiu ce sa fac:

1. sa schimb termosat EGR

2. sa schimb celalalt termostat

3. sa schimb ambele termostate

4. sa schimb pompa auxiliara de apa ( care stiu ca este defecta)

5. sa mai astept putin si sa le schimb pe toate cele de mai sus

Link to comment
Share on other sites

Un user fericit...

 

Eu deoacamdata nu am facut nimic. Apa inca urca greu. Am mers mai bine de 20 km, mixt, si apa era la prima liniuta alba....

Problema este ca momentan am niste cheltuieli si nu stiu ce sa fac:

1. sa schimb termosat EGR

2. sa schimb celalalt termostat

3. sa schimb ambele termostate

4. sa schimb pompa auxiliara de apa ( care stiu ca este defecta)

5. sa mai astept putin si sa le schimb pe toate cele de mai sus

 

eu as spune sa verifici prima data termostatele !

*Termostatul EGR, il poti da simplu jos si incerci sa suflii prin el si daca merge sa suflii, adica trece aerul usor prin el, inseamna ca e defect, eu cand l-am luat pe cel nou, nu mergea sa suflii aproape deloc pe el, iar pe cel vechi suflam foarte foarte usor!

*Termostatul general, aici, ar trebui sa il dai jos sa vezi daca are clemele alea de plastic rupte, daca sunt rupte, asta inseamna ca ramane mereu deschis circuitul si normal ca nu se ridica temperatura ! Si daca tot dai jos termostatul general, poti sa tragi cu ochiul si la pompa de apa, sa o verifici !

*pompa auxiliara, nush care este ! te referi la webastoo ?!

Bafta ! Daca vrei sa te ajut cu ceva sfaturi sau poze, pe traseul care trebuie sa-l urmezi u, ma anunti ca eu am desfacut de cateva ori toate elementele astea :))

Drumuri bune !

Link to comment
Share on other sites

eu as spune sa verifici prima data termostatele !

*Termostatul EGR, il poti da simplu jos si incerci sa suflii prin el si daca merge sa suflii, adica trece aerul usor prin el, inseamna ca e defect, eu cand l-am luat pe cel nou, nu mergea sa suflii aproape deloc pe el, iar pe cel vechi suflam foarte foarte usor!

*Termostatul general, aici, ar trebui sa il dai jos sa vezi daca are clemele alea de plastic rupte, daca sunt rupte, asta inseamna ca ramane mereu deschis circuitul si normal ca nu se ridica temperatura ! Si daca tot dai jos termostatul general, poti sa tragi cu ochiul si la pompa de apa, sa o verifici !

*pompa auxiliara, nush care este ! te referi la webastoo ?!

Bafta ! Daca vrei sa te ajut cu ceva sfaturi sau poze, pe traseul care trebuie sa-l urmezi u, ma anunti ca eu am desfacut de cateva ori toate elementele astea :))

Drumuri bune !

 

In primul rand multumesc pentru sfaturi !

Incep sa cred tot mai mult ca am cel putin un termostat defect, pentru ca de cand e frig nu se mai ridica acul la jumate.

Poate ca daca as fi avut pompa auxiliara functionala ar fi ajutat sa faca mai repede caldura insa si fara ea cred eu ca ar fi trebuit sa se ridice acul pe verticala.

Daca ma poti ajuta cu niste poze in ceea ce priveste demontarea termostatului egr...

La celalalt cred ca e mai complicat, nu ? si nu am nici un garaj ceva, iar afara vremea e cam nasoala pentru mesterit.

Eventual daca tot ai umblat poate imi spui si de ce scule am nevoie....

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

poi pentru termostatul EGR, e simplu de tot, dai capacul de la motor jos, cu un imbus steluta, asa este la mine, poate la tine e vre-un surub de 10 sau ceva de genul, iti trebuie tubulara, iar apoi, daca te uiti un pic mai sus, am postat eu doua poze...si vezi care este termostatul EGR, il desfaci cu o cheie/tubulara de 10, si iti trebuie si o surubelnita pt clema de vine in capul lui, apoi tragi un pic cu putere si gata, l-ai dat jos.

Nu o sa curga mult antigel, nu ai nevoie de completare !

Link to comment
Share on other sites

poi pentru termostatul EGR, e simplu de tot, dai capacul de la motor jos, cu un imbus steluta, asa este la mine, poate la tine e vre-un surub de 10 sau ceva de genul, iti trebuie tubulara, iar apoi, daca te uiti un pic mai sus, am postat eu doua poze...si vezi care este termostatul EGR, il desfaci cu o cheie/tubulara de 10, si iti trebuie si o surubelnita pt clema de vine in capul lui, apoi tragi un pic cu putere si gata, l-ai dat jos.

Nu o sa curga mult antigel, nu ai nevoie de completare !

 

Aha, nu pare nimic greu, am dat eu jos admisia, doar ca nu cred ca o sa fie aceasta problema. Am vazut ca la tine scadea mult acul. La mine nu scadea chiar daca mergeam mai repede. Poate doar f putin, doar ca nu urca apa. oricum o sa verific termostatul egr si daca e bun cred ca dau comanda direc pentru cel general.

Revin cu constatri :D

Link to comment
Share on other sites

cred ca am o problema cu calgura din cate am citit pe aici,e adevarat ca am vazut in topicu asta ca,atunci cand acu ajunge la mijloc temperatura ar trebui sa fie la 75grade,daca o iau asa atunci e in regula dar de ce la plecarea de pe loc si la drum lung acu revine catre proma linie duma albastru,e ok sau nu pana la urma?

post-60665-0-13483400-1385989849_thumb.jpg

post-60665-0-59995500-1385989865_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

cred ca am o problema cu calgura din cate am citit pe aici,e adevarat ca am vazut in topicu asta ca,atunci cand acu ajunge la mijloc temperatura ar trebui sa fie la 75grade,daca o iau asa atunci e in regula dar de ce la plecarea de pe loc si la drum lung acu revine catre proma linie duma albastru,e ok sau nu pana la urma?

 

 

ca tie dus vreun termostat.....si cand mergi baga apa prin radiator la maxim si de aici racirea... poate e semiblochat... ideea e ca e dus si tre schimbat . nu e ok sa oscileze temperatura apei in mers sau la statul pe loc

Link to comment
Share on other sites

deci pana la urma se adevereste faptu ca termostatu este problema,am doar unu (masina este 316i nfl an 99),si povestea cu 75 grade la mijloc e poveste sa inteleg.mecanicu mi-a zis ca daca unu din cele 2 furtune groase este cald si unu rece dupa pornire inseamna ca termostatu este bun,mai astept niste pareri
Link to comment
Share on other sites

deci pana la urma se adevereste faptu ca termostatu este problema,am doar unu (masina este 316i nfl an 99),si povestea cu 75 grade la mijloc e poveste sa inteleg.mecanicu mi-a zis ca daca unu din cele 2 furtune groase este cald si unu rece dupa pornire inseamna ca termostatu este bun,mai astept niste pareri

 

Nu e nici o poveste acul stĂŁ pe mijloc de pe la 70 de grade ca sa fi sigur ca urca pana la temperatura normala de funcționare a motorului 90 grade intri ĂŽn meniul ascuns

Link to comment
Share on other sites

  • 2 weeks later...
problema care imi da durere de cap deci am schimbat ambele termostate cel principal marca facet si cel de la EGR marca behr totul ok se ridica apa normal merg cu ea normal dar faza unde este cand o turez peste 3 miii de rotatii scade deodata apa la albstru....nu stiu ce sa ii mai fac sincer...:(
Link to comment
Share on other sites

Pentru cei ce vor sa schimbe termostatul principal o sa enumerez ce anume trebuie sa demonteze si in ce ordine:protectiile de plastic ale motorului, se desface ventilatorul cu ajutorul a doua chei de 32( sensul de desfacere este spre dreapta) , se demonteaza difuzorul ventilatorului, racitorul gazelor EGR, si in final termostatul ce se deface cu cheie E7. Demontat-montat dureaza aprox 30 min. Succes.

 

Initial aveam 60 grade la antigel. Dupa ce am schimbat termostat EGR temperatura a crescut la 70 grade, dupa ce am schimbat termostat principal temperatura variaza intre 88-92 grade. Caldura de stai in tricou. Alta viata! Total cheltuiala 300ron.

Consumul a scazut cu 1L/100km.

Edited by Redcobra30
Link to comment
Share on other sites

  • 10 months later...
Am si eu problema similara, doar ca am ambele termostate noi si imi scade temperatura brusc atunci cand pornesc caldura in masina..daca nu umblu la butoane se incalzeste ok, cum dau caldura scade rau de tot si nu mai urca, doar greu greu. Poate sa fie pompa aia auxiliara ?
Link to comment
Share on other sites

E normala chestia asta

verifica termostatul de la egr, el este raspunzator pentru incalzirea greoaie a motorului

eu l-am schimbat acum 2 ani, original

l-am verificat acum o saptamana si cred ca era stricat deja de iarna trecuta

e consumabil. Anu si termostatu.

Acum am luat behr si surpriza, in locul unde era stanta bmw e o stersatura in plastic

 

Am uitat sa zic, pompa auxiliara da pe tester daca e stricata

Link to comment
Share on other sites

Bun, deci am desfacut-o degeaba. Cu ocazia asta am gasit o garnitura rupta in ea pe care am umlut-o cu silicon, ceva bataie de cap cu suruburi vechi si rupte dar pana la urma am pus-o la loc, am constatat ca functioneaza corect si pe deasupra am si invatat cum functioneaza.

Cat despre termostatul EGR am pus BEHR de 4-5 luni, sa fi pica iar? Ale naibii scule ca mai bine fac un bypass daca tot nu am egr si blochez acolo lichidul de racire.

Cred ca-s eu prea obisnuit cu timpii de incalzire de la fostul 1.6 16v benzina de-asta mi se pare ca se incalzeste greu dolofanul asta de 2.0

Link to comment
Share on other sites

Daca temperatura urca si sta la 90 grade n-ai problema cu termostatele. Mai mult ca sigur ca te-ai obisnuit cu temperatura de la benzinar care creste mult mai repede decat la diesel. Si eu simt diferenta de incalzire intre benzinarul si dieselul pe care le conduc desi Bmw-ul diesel are 2 termostate plus un incalzitor auxiliar electric.
Link to comment
Share on other sites

Si o a treia problema, daca pompa auxiliara e blocata pe deschis (pistonul interior), se va incalzi foarte greu pentru ca apa va ajunge vrei nu vrei in hvac. Am demontat azi in bucati toata pompa aia si am lubrifiat pistonul interior ca are riscul de a ramane blocat pe deschis.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.