Jump to content

Ce ULEI?BMW 320d 136cp 2001 engine M47


kerosen

BMW 320d 136,M47 ulei   

300 members have voted

You do not have permission to vote in this poll, or see the poll results. Please sign in or register to vote in this poll.

Recommended Posts

  • 4 months later...

BĂŁieți , ce zice ti am comis'o ?!! Am pus la un e46 136 cp LM 5w40 , ll 04 desii am ĂŽnțeles ca trebuia ll 98 , ce zice ti sa l dau jos ?!???

 

BĂŁieți , ce zice ti am comis'o ?!! Am pus la un e46 136 cp LM 5w40 , ll 04 desii am ĂŽnțeles ca trebuia ll 98 , ce zice ti sa l dau jos ?!???

Link to comment
Share on other sites

BĂŁieți , ce zice ti am comis'o ?!! Am pus la un e46 136 cp LM 5w40 , ll 04 desii am ĂŽnțeles ca trebuia ll 98 , ce zice ti sa l dau jos ?!???

 

BĂŁieți , ce zice ti am comis'o ?!! Am pus la un e46 136 cp LM 5w40 , ll 04 desii am ĂŽnțeles ca trebuia ll 98 , ce zice ti sa l dau jos ?!???

 

N-are nimic! Lasa-l acolo! Era poate putin ingrijorator daca intr-un model mai nou unde-ti cere LL04 sa pui un ulei cu norma LL98! Altfel n-are nimic!

Link to comment
Share on other sites

  • 3 weeks later...

Salut baieti, in legatura cu poll-ul am votat "alt ulei". E amuzant, fiindca momentan am in motor 5w30 de la BMW schimbat de curand(e36 316i '93). Am tot rasfoit forumurile si am gasit multe pareri legate de ulei, care de care in contrast. Rationamentul meu este acesta(va rog sa il combateti):

 

-pt unele masini si in functie de clima in care se afla masina, producatorul motorului recomanda 2 tipuri de ulei. In cazul meu, recomanda API SH / SJ SAE 5W-30 si API SH / SJ SAE 15W-40(http://www.carrepairdata.com/service/repair/manual/eng/bmw/e36/316i/1993-1999/m43b16/1596/75/).

15w40 =>vara iar 5w30=> iarna.

De ce? pai priviti aici: http://manuals.deere.com/cceomview/OMC219000390_K4/Output/images/V01a38La2.jpg

-pt unele masini probabil ca exista un singur tip de ulei(nu e cazul meu asadar n-am mai cautat)

 

Am pus 5w30 fiindca nu eram prea documentat, si ma gandeam ca e full syntetic + ca ungerea e mai buna daca uleiul patrunde prin toate locasurile. Dar se pare ca m-am inselat, fiindca vara temperatura aerului poate ajunge la 30+ mai ales pe sosea, intre alte masini(care si ele degaja caldura) si vascozitatea are de suferit, de unde presiune scazuta si probleme ungere cuzineti-vibrochen si cuzineti-biela, eventual la tacheti. Asadar, am comandat acum un ulei 10w40 de la BMW + un filtru nou(15w40 costa 65lei/L, deci rupere si parerea mea e ca n-avea rost, mai mult de 40 de grade nu cred sa fie in aer). Deci 2 mil in minus la buzunar :p. Ce ziceti, facut-am lucru bun sau dau banii aiurea? Alta problema e legata de engine-flush. Am o reticenta in a folosi produse d-astea, cica ataca garnituri. Daca nu fac engine-flush, afecteaza cu ceva?

 

Mersi

Link to comment
Share on other sites

  • 4 months later...
ceva de spus aici pt un 320 e46 ... eu folosesc Ulei Metabond TOP 5W 40 BMW LONGLIFE 98 (si vara si iarna) cu aditiv gold tot Metabond.... si il schimb la circa 10 -12k cu filtre Mann si sunt foarte multumit, nu consuma, zgomot redus. Iar cine a spus ca uleiul nu se pune in functie de km motorului s-a inselat. Un exemplu este dat de aditivi ce sunt clasificati pe km. Edited by taypanu
Link to comment
Share on other sites

  • 3 months later...
Salut baieti. Saptamana asta fac revizia. Am citit mult despre ulei dar inca am o dilema. Masina e e90 320d. 5w30? sau 5w40? Nu ma intereseaza neaparat ulei OE BMW. Ce firma recomandati? Eu am pus ochii pe Mobil 1 ESP Formula. Vreau ceva pareri, mai ales de la cei care au experimentat deja uleiuri diferite. Multumesc!
Link to comment
Share on other sites

Salut baieti. Saptamana asta fac revizia. Am citit mult despre ulei dar inca am o dilema. Masina e e90 320d. 5w30? sau 5w40? Nu ma intereseaza neaparat ulei OE BMW. Ce firma recomandati? Eu am pus ochii pe Mobil 1 ESP Formula. Vreau ceva pareri, mai ales de la cei care au experimentat deja uleiuri diferite. Multumesc!

Eu folosesc 0W40 de la Mobil 1, cred ca e garantata ungerea mai rapida a turbinei la rece... am o gramada de km in bord si turbina... are joc de ax maricel, inca nu suiera, iar motorul nu consuma mai mult de 1 litru in 12k km cu 300k in bord. 8)

Link to comment
Share on other sites

  • 1 month later...

BMW E46 136cp - Ulei 5W40

BMW E46 150cp - Ulei 5W30

 

Martorul din bord care sta aprins nitel mai mult nu are nici o treaba cu nus ce suport la filtru de ulei ci doar cu faptul ca e46 ca si model intodeauna a avut o problema cu senzorul din baia de ulei care se infunda la un moment dat si trebuie schimbat. Nu afecteaza cu nimic daca nu il schimbati decat in cazul in care incepe si se aprinde in mers sau alte aberatii.

 

Explicatii despre ulei.

 

Vascuozitatea uleiului nu se alege in funcrie de an sau numar de kilometrii ... wtf!

5W40 spre exemplu inseamna - vascuozitate 5 iarna si 40 vara (5Winter40)

0W30 - vascuozitate 0 iarna si 30 vara

 

Cu cat este mai vascuos uleiul vor exista scurgeri mai putine la motoarele cu probleme dar se va face si pornirea mai grea.

 

Daca ai scurgeri de ulei sau "iti papa ulei motorul" repara-l nu baga ulei mai vascuos.

 

Un 500 ml minus la un schimb de ulei nu e nimic de ingrijorat daca se duce.

 

 

Sper ca am ajutat prin cunostintele dobandite de mine citind despre uleiuri si va rog sa imi scuzati aroganta raspunsurilor dar exista foarte multa dezinformare pe forumuri de genul, fiecare isi da cu parerea. Problema nu e asta cat faptul ca primul post este despre un BMW E46 136CP si au venit X si Y si au zis ca eu folosesc fara probleme 5W30 dar au uitat sa mentioneze ca au modelul de 150 CP. Trebuie sa fi foarte atent cand citesti si sa deduci chestii ca altfel te trezesti ca bagi ulei 10W60 in BMW 320d si nu intelegi de ce merge aiurea.

 

O zi placuta tuturor, cu respect

Ciprian

Edited by HellCry26
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

 

Explicatii despre ulei.

 

Vascuozitatea uleiului nu se alege in funcrie de an sau numar de kilometrii ... wtf!

5W40 spre exemplu inseamna - vascuozitate 5 iarna si 40 vara (5Winter40)

0W30 - vascuozitate 0 iarna si 30 vara

 

Cu cat este mai vascuos uleiul vor exista scurgeri mai putine la motoarele cu probleme dar se va face si pornirea mai grea.

(e o falsa impresie ca uleiul ar tine motorul "intepenit". Pana la -10 grade nu poti vorbi de pornire groaie din cauza uleiului vascos. Nu uita ca uleiul ESTE IN BAIA DE ULEI 98% din tot.. Uzura in schimb ar putea sa fie mai mare cu un ulei mai putin fluid, subtire la rece.. si sigur ca acelasi ulei (subtire) se pierde MAI REPEDE pana ajunge motorul la regim.. Sigur se poate consuma si din cauza uzurii, ca si regimul de turatii!)

 

Daca ai scurgeri de ulei sau "iti papa ulei motorul" repara-l nu baga ulei mai vascuos.

 

O zi placuta tuturor, cu respect

Ciprian

 

O singura corectie mai pe inteles: vascozitatea uleiului reprezentat de cele doua numere adiacente W-ului sunt DE FAPT vascozitatea uleiului LA RECE (imediat ce porneste motorul!) si LA CALD (cand motorul e la regimul normal de lucru, cu toate componentele dilatate...).

 

Consumul de ulei mai e si o reprezentare directa a cum tragi (se trage) de motor in "rotatii pe minut" sau regim de lucru.

Nu poti sa ceri fara sa pui!

Edited by bimmer90f30
  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

BMW E46 136cp - Ulei 5W40

BMW E46 150cp - Ulei 5W30

 

Martorul din bord care sta aprins nitel mai mult nu are nici o treaba cu nus ce suport la filtru de ulei ci doar cu faptul ca e46 ca si model intodeauna a avut o problema cu senzorul din baia de ulei care se infunda la un moment dat si trebuie schimbat. Nu afecteaza cu nimic daca nu il schimbati decat in cazul in care incepe si se aprinde in mers sau alte aberatii.

 

Explicatii despre ulei.

 

Vascuozitatea uleiului nu se alege in funcrie de an sau numar de kilometrii ... wtf!

5W40 spre exemplu inseamna - vascuozitate 5 iarna si 40 vara (5Winter40)

0W30 - vascuozitate 0 iarna si 30 vara

 

Cu cat este mai vascuos uleiul vor exista scurgeri mai putine la motoarele cu probleme dar se va face si pornirea mai grea.

 

Daca ai scurgeri de ulei sau "iti papa ulei motorul" repara-l nu baga ulei mai vascuos.

 

Un 500 ml minus la un schimb de ulei nu e nimic de ingrijorat daca se duce.

 

 

Sper ca am ajutat prin cunostintele dobandite de mine citind despre uleiuri si va rog sa imi scuzati aroganta raspunsurilor dar exista foarte multa dezinformare pe forumuri de genul, fiecare isi da cu parerea. Problema nu e asta cat faptul ca primul post este despre un BMW E46 136CP si au venit X si Y si au zis ca eu folosesc fara probleme 5W30 dar au uitat sa mentioneze ca au modelul de 150 CP. Trebuie sa fi foarte atent cand citesti si sa deduci chestii ca altfel te trezesti ca bagi ulei 10W60 in BMW 320d si nu intelegi de ce merge aiurea.

 

O zi placuta tuturor, cu respect

Ciprian

ALO! Continua sa mai citesti intr-ale uleiurilor(auto). Sau cel putin nu mai induce si pe altii in eroare(erori). Vezi ca-s n discutii despre uleiuri pe forum, daca dai un search sigur vei gasi multe raspunsuri de la multi useri ce si cum. Adevarul este ca trebuie sa filtrezi ce sa iei si ce sa nu iei in considerare. Sfaturile tale spre exemplu in mare sunt de neluat in considerare.

  • Downvote 2
Link to comment
Share on other sites

  • 1 year later...

Salut

 

Am si eu o intrebare,vreau sa fac schimbul de ulei si vreau sa pun Castrol 5W40 EDG,eu am un 320d e46 de 136cp,e un ulei bun (ce specificati trebuie sa aiba)?

Pana acum am avut Mobil,am pus poza in atasament.

Vreau sa trec pe castrol deoarece am vazut ca asta recomanda BMW.

post-66841-0-62659200-1463161419_thumb.jpg

Edited by Alexandru30
Link to comment
Share on other sites

Eu pana anul trecut am folosit BMW ( la prima revizie 5w30, apoi am trecut la 0w40) - ca si observatie, dupa 9-10 k km motorul incepea sa pape putin de pe lvl maxim al jojei. La recomandarea cuiva am pus Motul incepand de anul trecut - constatari: motorul mai silentios (in special iarna la pornire la rece) mai tot timpul, chiar si vara; acum are 12k km si nu a scazut nici macar 2-3 mm de pe lvl maxim al jojei!

Fiecare trage concluziile de rigoare! Stilul de condus a devenit mai agresiv in timp, nicidecum nu s-a atenuat!

Edited by Ciobanu George
Link to comment
Share on other sites

Salutare. Un sfat va rog. Am un e46 318d an 01.06.2003 . Am masina de 2 luni. Am in bord 226.000 km dar cu siguranta nu sunt cei reali. Ce ulei as putea folosii. Am schimbat acum o luna uleiul cu intentua de a curata motorul iar dupa o luna sa bag alt ulei. Am folosit Castrol Magnatec 10W40 doar cu ideea de a curata motorul. Acum a venit timpul sa bag uleiul care-l voi schimba dupa 10.000 km . Ce ulei recomandati? Multumesc.
Link to comment
Share on other sites

5w30 original BMW sau Castrol Edge FST 5w30. Eu merg pe ultimul tip de ulei de vreo 3 ani atat pe benzina cat si pe diesel si sunt multumit. Nu trebuia sa pui 10w40 nici macar pentru curatare. Asta se foloseste la motoarele M50 fabricate din 1990 pana in 1995, nu la cele din 2003.
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.