Jump to content

PRIMII PASI IN TUNING..


c.sainz

Recommended Posts

Recunosc, nu am stat sa citesc copy-paste-urile lui Sainz de pe te miri ce forum, nici parerile celorlalti. Cu toate astea, am inteles ca se discuta despre tuning. Parerea mea despre acest subiect e simpla, daca am bani imi cumpar masini direct cu tuning ( M, AMG, BRABUS, ALPINA, etc.), daca nu am, merg netunat. Presupun ca nu sunt suficient de pasionat ca sa ma apuc sa schimb injectoare, turbine, discuri de frana, soft-uri, etc. Zic si eu, nu dau cu paru' ! :pardon:
Link to comment
Share on other sites

Recunosc, nu am stat sa citesc copy-paste-urile lui Sainz de pe te miri ce forum, nici parerile celorlalti. Cu toate astea, am inteles ca se discuta despre tuning. Parerea mea despre acest subiect e simpla, daca am bani imi cumpar masini direct cu tuning ( M, AMG, BRABUS, ALPINA, etc.), daca nu am, merg netunat. Presupun ca nu sunt suficient de pasionat ca sa ma apuc sa schimb injectoare, turbine, discuri de frana, soft-uri, etc. Zic si eu, nu dau cu paru' ! :pardon:

e si asta un mod de a privi lucrurile..tuningul se refera in primul rand la pasiune.crede ma un pasionat de tuning si care mai dispune si de cas va prefera la orice ora sa ia un proiect de la 0 si sa l duca cat mai departe..sincer mi se pare ca n are nici un farmec sa iei o masina facuta de altii..

Link to comment
Share on other sites

Recunosc, nu am stat sa citesc copy-paste-urile lui Sainz de pe te miri ce forum, nici parerile celorlalti. Cu toate astea, am inteles ca se discuta despre tuning. Parerea mea despre acest subiect e simpla, daca am bani imi cumpar masini direct cu tuning ( M, AMG, BRABUS, ALPINA, etc.), daca nu am, merg netunat. Presupun ca nu sunt suficient de pasionat ca sa ma apuc sa schimb injectoare, turbine, discuri de frana, soft-uri, etc. Zic si eu, nu dau cu paru' ! :pardon:

 

Ce spui tu, nu are legatura cu PASIUNEA!! Sunt atatia care-si cumpara GT-R si se apuca sa-l modifice! Avem unul si in Romania, dus la aprox 1000 CP (Exilixis Motorsport, parca). La fel de bine poti lua un "ursulet" cu 1200 euro si-l modifici dupa placul si dorinta ta! Concluzia e una singura: topicul asta nu-ti este adresat!

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Pasiunea pentru maşini nu se traduce neapărat prin tuning şi modificări.

 

...si ,as face o completare,de ce post de radio asculti in masina .Pesonal,Rekomand Radio Trinitas .Daca nu ai disc Brembo Max si placuta ceramica

 

Şi-ţi faci şi cruce înainte de impact. :laugh:

 

chiar daca ne am indepartat putin de topic consider ca pe langa frane performante,adaptarea vitezei etc. un factor determinant in evitarea unui accident este experienta personala a fiecaruia,scoala vietii :rolleyes: ,modul in care reactioneaza in situatii limita..intr un cuvant sangele rece.cine conduce mult stie despre ce vorbesc.poti sa conduci preventiv toata viata si sa vina un bou de pe contrasens sa se urce pe tine..conteaza reactia de moment,chestie care nu se invata nicaieri.cunosc multe cazuri de accidente care puteau fi evitate daca omu nu se pierdea..

 

Sigur că este important şi sângele rece, însă dacă mergi cu viteză foarte mare acolo unde condiţiile de trafic nu permit asta, faci accident chiar dacă ai sânge rece si reflexe bune.

Mulţi oameni se blochează la volan, dar asta şi pentru că la noi se ia permisul foarte uşor.

Sunt sigur că un curs în care te învaţă să reiei controlul unei maşini aflate în derapaj i-ar face pe mulţi să reacţioneze altfel în cazul unui accident iminent.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

tine de fiecare pana la urma,daca iti place masina si nu vrei neaparat alta te poti apuca sa o modifici,oricum cam orice modificare (mai ales la suspensie ) are dezavantantajele si avantajele ei(la noi mai mult dezavantaje).La mine am modificat doar suspensia momentan,din pacate modificand un lucru realizezi ca trebuie sa mai umbli si la alt lucru si apoi la alt lucru si in curand vei descoperi ca ai aruncat cateva mii de euro intr-un cazan :)
Link to comment
Share on other sites

tine de fiecare pana la urma,daca iti place masina si nu vrei neaparat alta te poti apuca sa o modifici,oricum cam orice modificare (mai ales la suspensie ) are dezavantantajele si avantajele ei(la noi mai mult dezavantaje).La mine am modificat doar suspensia momentan,din pacate modificand un lucru realizezi ca trebuie sa mai umbli si la alt lucru si apoi la alt lucru si in curand vei descoperi ca ai aruncat cateva mii de euro intr-un cazan :)

+1 :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

Ce spui tu, nu are legatura cu PASIUNEA!! Sunt atatia care-si cumpara GT-R si se apuca sa-l modifice! Avem unul si in Romania, dus la aprox 1000 CP (Exilixis Motorsport, parca). La fel de bine poti lua un "ursulet" cu 1200 euro si-l modifici dupa placul si dorinta ta! Concluzia e una singura: topicul asta nu-ti este adresat!

Cu stima

 

Eu zic ca pasiunea imbraca mai multe forme. Nu ti se pare exagerat/deplasat/gresit sa induci ideea ca pasiune inseamna exclusiv tuning ?!

 

Pentru mine, pasiune inseamna sa am grija exemplara de masini, sa le pastrez intr-o stare impecabila, sa fie perfecte tehnic si estetic.

 

Ai deschis un topic despre tuning iar eu mi-am spus parerea. E un forum public ! Sau vroiai sa scrie aici numai cei care sunt in asentiment cu tine ? Concluzia ta mi se pare cel putin obraznica.

Link to comment
Share on other sites

Eu zic ca pasiunea imbraca mai multe forme. Nu ti se pare exagerat/deplasat/gresit sa induci ideea ca pasiune inseamna exclusiv tuning ?!

 

Pentru mine, pasiune inseamna sa am grija exemplara de masini, sa le pastrez intr-o stare impecabila, sa fie perfecte tehnic si estetic.

 

Ai deschis un topic despre tuning iar eu mi-am spus parerea. E un forum public ! Sau vroiai sa scrie aici numai cei care sunt in asentiment cu tine ? Concluzia ta mi se pare cel putin obraznica.

Eu cred ca nu e cazul sa faci pe ..."victima" si nici ..."marginalizat" nu esti! Asa ca ... Vad ca numai TU nu ai inteles ce am scris! In fine, ca sa nu ti se mai para ca esti o "victima", iti explic ce am scris mai sus!

Eu am, pe cablu si programul de sport ESPN. Si, dupa gustul americanilor, transmit mult baseball. Este un sport pe care nu-l inteleg, nu-mi place si nici nu am vreun gand sa-i invat regulile!! Asta nu inseamna ca nu este iubit de milioane de oameni!! Sau, ca imi INTERZICE cineva sa ma uit!!! Este destul de limpede explicat?

Nu ti-a interzis nimeni, nimic. E un forum relativ public! Asa ca, poti citi, poti scrie etc.

Dar, intentia mea (cand am deschis topicul) este de a discuta DESPRE modificari; daca citesti cu atentie, vei vedea ca scrie "despre primii pasi IN tuning". Adica, mai simplu, nu este un topic in care fiecare voteaza daca ESTE sau NU de acord cu vreo modificare si, eventual, cu CARE!!!Si, daca tu te-ai declarat IMPOTRIVA oricarei modificari, fireste ca acest topic NU-TI ESTE ADRESAT! Dar, fireste,nu-ti este INTERZIS! (faci diferenta?)

Asta era tot!

Cu stima

Link to comment
Share on other sites

Victima, marginalizare ? Pe un forum auto ? Exista asa ceva ? :poke:

 

Chiar daca in esenta nu ma atrage prea mult ideea asta de tuning mioritic, asta nu inseamna si ca nu m-ar putea atrage subiectul. Dar, vezi tu, am spus o simpla parere iar tu, de exemplu, daca tot esti pasionat de tuning si ai deschis acest topic, in loc sa-mi raspunzi cu argumente pro pentru tuning-ul facut responsabil si cu piese de calitate (de exemplu), ai tras repede o concluzie total aiurea. :download:

 

Si ca sa fiu ontopic, ca are dreptate d-rive, toate masinile pe care le-am avut din 2004 incoace, le-am avut oarecum cu tuning. Adica, la toate le-am facut chiptuning ! :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Pai,...ai scris ca esti ...IMPOTRIVA!! :laugh: Hotaraste-te!! Si, eu nu vreau sa conving pe nimeni ca TREBUIE sau ca este BINE sa faca! Discutiile sunt doar referitoare la CUM sa faci, cum sa incepi, CE sa urmaresti etc? Asta, in cazul in care ESTI, deja, CONVINS si decis! :wink:

Si, daca tot ai masina "chip-uita", de ce nu postezi aici? UNDE ai facut-o, DE LA CE s-a plecat, UNDE ai ajuns si tot asa. Eventual si niste grafice?

Si, referitor la grafice, am vorbit cu Sebastian, (RACING CODE) si vrea sa faca un pret modic, in luna martie, pentru toti doritorii de test dyno.

Macar, cu costuri minime, poate afla fiecare UNDE se situeaza masina dupa ...niste ani si niste km parcursi. Dar, va tin la curent cu propunerea asta a lui (eu, sau el; e chiar mai bine sa posteze direct!)

Link to comment
Share on other sites

Nu am spus nici ca sunt pro, nici contra. Din ce am scris in primul post s-ar putea intelege ca prefer... In fine, nu conteaza.

 

Toate resoftarile le-am facut la TCM Turbo si niciodata nu am fost curios safac un test dyno. La toate masinile am simtit plusul de putere in urma resoftarilor. La mers normal, consumul a ramas maxim acelasi, nicidecum sa creasca. De fapt, consumul a ramas acelasi per total, fiindca resoftarile nu le-am facut pentru curse sau liniute, ci pentru a avea un plus de putere la indemana, cand situatia o cere.

De asemenea, la nicio masina, dupa resoftare, nu am avut parte de victime colaterale in randul pieselor. Si am facut multi zeci de mii de km dupa resoftari.

Link to comment
Share on other sites

Pai, sa stii, ca MAJORITATEA celor care isi resofteaza masina, NU o fac ca sa alerge la curse, sau pentru ..."liniute"; toti vor acel PLUS , care sa le dea siguranta in trafic (cu predilectie, la iesirile din orase). De aceea, exista si variante de resoftare "pentru consum", care imbunatatesc performantele cu putin, dar ofera un MINUS la consum! E o varianta la care NU se modifica presiunea in turbina (doar se optimizeaza parametrii de functionare ai motorului), deci NU exista nicio problema de stres din aceasta cauza!

Apoi, dupa cum am scris si mai sus, la motorul meu, chiar BMW (prin kit-ul de putere oferit), "spune" ca il poti duce la 200 cp in conditii de siguranta!! E adevarat , insa, ca e foarte important CINE si CUM ti-l modifica/resofteaza!!!

 

Si, in fiecae caz, eu recomand un dyno!

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Nu stiu ce vor cei mai multi, stiu doar ca am vazut foarte multe cazuri, pe toate forumurile posibile, in care se plangeau ca le-au picat diverse piese dupa resoftare, ambreiaje, turbine, calculatoare, etc.

Cine poate spune cu exactitate daca a fost vina tuner-ului, proastei exploatari a masinii de catre proprietar si/sau uzura tehnica si morala mult prea mare a diverselor componente inainte de resoftare ?

Link to comment
Share on other sites

E dificil de spus! Tocmai de aceea, o verificare dyno INAINTE de resoftare, iti poate da unele raspunsuri legate de starea masinii in acel moment!

Asta e motivul pentru care nu agreez o resoftare ...in orb! Parametrii masinii s-au modificat mult de la data fabricatiei pana ..acum. Deci, aceste resoftari "standard", plecand de la caracteristicile masinii din TALON, nu sunt o solutie. La o masina noua (relativ), se poate scrie un soft "standard" (gen Wetterauer, Superchips, ACS, Hamann etc). Dar, daca masina are o ...varsta si ceva km, solutia cea mai potrivita este un soft custom, adaptat masinii din PREZENT!

Link to comment
Share on other sites

Da, asa e dar acel soft personalizat sa fie facut de cineva care stie ce face. Rar vezi la noi asa ceva.

 

Eu am sa trec peste principii si probabil am sa incerc sa fac un chiptuning din asta la un tuner care stie ce face. La X3 vreau sa fac lucrul asta. Daca functioneaza, nu o sa am nicio retinere sa vin si sa retrag tot ceea ce am spus mai putin pozitiv despre tuningul electronic.

Link to comment
Share on other sites

pai ce nu agreez eu e ca, mai ales la masini de o anumita varsta, se purcede la tuning inainte sa ai idee cum functioneaza ea stock.

E valabil si la motor si suspensie. Unii nici mcar nu schimba bujiile in masina dar se reped la modficat evacuari, serpi.. etc.. de fapt ai niste cai pierduti din start numai de la niste amarate de bujii, o sonda lambda, debitmetru, VANOS, etc..

LA suspensie e la fel.

Exista mitul asta ca daca iti pui roti mai late, si jante cat china masina e mai stabila. DIn pacate e doar o impresie si treaba asta necorelata cu geometria strica tinuta de drum in mod dramatic chiar, timpi 0-100 etc..

 

IN al treilea rand cred ca daca vrei sa te apuci de tuning cu scop final mai mult de o liniuta, ar fi bine sa incepi cu un curs de pilotaj. Degeaba ai 250 de cai si suspensie sport daca nu stii ce sa faci cu ei, o sa descoperi ca un 318i te face pe un drum mai dificil, cu curbe.

Daca e ceva care conteaza cu adevarat sunt si niste cauciucuri bune. Astea fac diferenta de la 150 de cai in sus, si ea e dramatica. LA orice ora prefer o masina cu cauciucuri bune in detrimentul uneia cu supensie sport.

O alta chestie e ca suspensia sport, mai dura, de fapt iti limiteaza viteza pe drumuri mai proaste, si nu din cauza ca e incomoda, cu pur simplu reactioneaza prost si caucicurile pierd in mod contactul cu asfaltul si masina "topaie", in loc sa stea lipita de asfalt. Si can ma refer la drumuri proaste nu vorbesc de gen defileul dunarii, care e offroad, ci micile denivelari, nu foarte mari, dar dese, care produc efectul de care va spun, si in curbe e dea dreptul periculos, pierzi spatele mai ales, ca si cand ar fi foarte ud sau zapada..

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

E adevãrat cã tuning-ul pe o maºinã În stare proastã e o tâmpenie, Însã stabilitatea creºte Într-adevãr din cauza suspensiei sport ºi jantelor late.

Iar eu vorbesc din experienÞã ºi nu e doar o impresie.

 

Ăinuta de drum se stricĂŁ dacĂŁ vorbim de suspensii sport ieftine, de proastĂŁ calitate.

 

O suspensie sport de calitate ĂŽmbunĂŁtĂŁĂžeÂşte Ăžinuta de drum, e o chestie de logicĂŁ.

 

Cursurile de pilotaj pot fi ĂŽnlocuite de o documentare temeinicĂŁ.

Mã refer la cele din România unde plãteºti destul de mult ca sã nu ÎnveÞi mare lucru.

ExistĂŁ cursuri foarte bune ĂŽn afarĂŁ, ĂŽnsĂŁ alea costĂŁ mulĂži bani.

 

MaÂşina ĂžopĂŁie cu o suspensie sport proastĂŁ Âşi cu o suspensie bazatĂŁ pe confort.

Link to comment
Share on other sites

Nu prea exista inlocuitor teoretic pentru o experienta practica.

 

Inlocuitor pentru cursuri nu prea exista. Din pacate in Ro cam asa este, nu prea se face mare lucru.

 

E corecta ideea cum ca multi isi fac tot felul de ghidusii la masina dar ei nici masina standard nu stiu sa scoata tot din ea. Dar asta e, nimeni nu e perfect.

Link to comment
Share on other sites

Înlocuitor doar pentru cursurile care se fac în general în România, nu pentru cursuri în general.

 

Între a nu învăţa mai nimic pe bani şi a învăţa destule lucruri pe gratis, lucruri pe care apoi le poţi experimenta cu maşina proprie într-un poligon, a doua variantă e mai bună.

 

Şi karting-ul ajută, măcar mergi pe un traseu virajat şi poţi să vezi şi să experimentezi anumite lucruri.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

E adevãrat cã tuning-ul pe o maºinã În stare proastã e o tâmpenie, Însã stabilitatea creºte Într-adevãr din cauza suspensiei sport ºi jantelor late.

Iar eu vorbesc din experienÞã ºi nu e doar o impresie.

 

Þinuta de drum se stricã dacã vorbim de suspensii sport ieftine, de proastã calitate.

 

O suspensie sport de calitate ĂŽmbunĂŁtĂŁĂžeÂşte Ăžinuta de drum, e o chestie de logicĂŁ.

 

Cursurile de pilotaj pot fi ĂŽnlocuite de o documentare temeinicĂŁ.

Mã refer la cele din România unde plãteºti destul de mult ca sã nu ÎnveÞi mare lucru.

ExistĂŁ cursuri foarte bune ĂŽn afarĂŁ, ĂŽnsĂŁ alea costĂŁ mulĂži bani.

 

MaÂşina ĂžopĂŁie cu o suspensie sport proastĂŁ Âşi cu o suspensie bazatĂŁ pe confort.

 

Masin topaie si are afectate si altele din cauza unei suspensii proaste (calitativ), sau prost alese (nepotrivita modelului, scopului etc).

Si, nu uitati, ca suspensia (in afara confortului) influentaeaza franarea, demerajul si comportamentul masinii in viraje.

Referitor la chip tuning, el trebuie facut PE MASINA si nu unul "STAS", care pleaca de la starea de ....fabrica!!!

Si, cred ca o sa va arat cum se realizeaza, pas cu pas. (cu poze, grafice si interpretarea lor)

Link to comment
Share on other sites

E adevãrat cã tuning-ul pe o maºinã În stare proastã e o tâmpenie, Însã stabilitatea creºte Într-adevãr din cauza suspensiei sport ºi jantelor late.

 

Vorbesc de atunci cand iesi din limitele constructive fara sa faci alte modificari. jante mult mai mari, ET diferit etc. Si vorbesc de chestii masurabile, nu ce simti in turul pantalonilor. Care e important desigur. (turul pantalonilor), dar din pacate contributia lui la dinamica masinii e 0.

Iti garantez ca pana in 250 de cai daca pui jante de 18 inch o sa ai timpi mai slabi 0-100.

Daca pui o flanse de aiurea sa scoti rotile in afara, fara sa modifici geometria masina va avea o tinuta de drum mai prosta, in ciuda rotilor late.

Daca pui o suspensie sport fara sa modifici geometria, acelasi rezultat, si la masini normale sunt niste limite cat poti regla.

Edited by DOMI
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.