Jump to content

PRIMII PASI IN TUNING..


c.sainz

Recommended Posts

E un aeroport amenajat ca un circuit, asfaltul e ca ĂŽn palmĂŁ, aÂşa cum trebuie sĂŁ fie pe un circuit.

 

Eu sunt sigur cĂŁ Tiff e Stig.

Lucreazã la BBC, are exact aceeaºi staturã ºi aceleaºi miºcãri pe care le are Stig, acelaºi stil de conducere, iar În noua serie când au spus cã vechiul Stig a plecat, pe el l-au chemat sã testeze Ariel Atom V8.

 

 

 

Aici era vorba de M3, de nu diesel-uri. :p

NU! Era vorba despre BMW Performance pack!!! remember?

Link to comment
Share on other sites

Mă rog, trecusem la comparaţia cu M3-ul.

 

Există oricum suspensie de M şi pentru BMW-urile standard de multă vreme.

 

Iar din punctul meu de vedere, nu văd de ce ar pune cineva pe un 320d de exemplu un pachet de genul ăsta.

 

Ce nevoie ai la 177 cp de nu ştiu ce frâne sau de vreo suspensie mai bună decât aia de M care oricum putea fi montată?

 

Frânele standard sunt pe măsura motorului.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

MĂŁ rog, trecusem la comparaĂžia cu M3-ul.

 

ExistĂŁ oricum suspensie de M Âşi pentru BMW-urile standard de multĂŁ vreme.

Da. Este suspensie M si suspensie Performance. Dar, nu am vazut si ...cumparatori! Maajoritatea "tuneaza" ca sa ...ARATE masina.

Link to comment
Share on other sites

E şi normal având în vedere veniturile din România.

Iar astfel de piese cu siguranţă costă enorm la BMW.

 

@d-rive:

În linii mari poţi trece şi acel aeroport la categoria circuite, mai ales că e vorba de o maşină de stradă condusă de un om normal.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Mă rog, trecusem la comparaţia cu M3-ul.

 

Există oricum suspensie de M şi pentru BMW-urile standard de multă vreme.

 

Iar din punctul meu de vedere, nu văd de ce ar pune cineva pe un 320d de exemplu un pachet de genul ăsta.

 

Ce nevoie ai la 177 cp de nu ştiu ce frâne sau de vreo suspensie mai bună decât aia de M care oricum putea fi montată?

 

Frânele standard sunt pe măsura motorului.

Daca mai ai putina rabdare si ...vii si la intalniri, o sa vezi! :twitch: Apoi, urmeaza cresterea de putere/cuplu. (Performance Power Kit). Politica pasilor mici!

Edited by c.sainz
Link to comment
Share on other sites

Nu e mai simplu să iei o maşină cu motorizare superioară?

Mă gândesc că dacă pui aceste kit-uri, asta înseamnă cel puţin 2500 €.

 

Mă rog, treaba ta. :smile:

 

Performance Power Kit ce este? O resoftare + garanţie?

 

Am văzut: http://www.bmw.com/com/en/owners/accessories/performance/phase_4/bmw_performance_highlight_power_kit_diesel.html

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Nu e mai simplu sĂŁ iei o maÂşinĂŁ cu motorizare superioarĂŁ?

 

MĂŁ rog, treaba ta. :smile:

 

Performance Power Kit ce este? O resoftare + garanĂžie?

 

Kit Power presupune un intercooler mai mare, un ventilator mai puternic, (plus furtunele/racordurile aferente) si un nou ECU (200CP si 400 MN).

Fireste ca se pastreaza garantia masinii. Doar BMW le fabrica si le monteaza!!!!

Link to comment
Share on other sites

Franele mai bune nu vad de ce ar fi inutile. La fel si suspensiile mai bune. Ajuta mult pe viraje chiar daca ramai cu puterea standard.

Puterea unei masini nu este totul.

 

Sa maresti puterea unei masini e mult mai complicat decat sa pui frane mai bune si suspensii superioare, pneuri foarte performante.

Eu cred ca din punctul asta de vedere, Mircea procedeaza corect.

Link to comment
Share on other sites

BMW-urile moderne stau foarte bine la capitolul frânare.

 

Pentru 23 cp în plus nu merită frâne mai bune.

Nu sunt genul care consideră că frânele sunt un moft, asta ar fi o mare prostie, însă diferenţa de putere e mult prea mică, iar maşina e folosită pe stradă, nu pe circuit.

 

Rău nu ai cum să faci astfel, însă eu n-aş pune discuri mai performante la o creştere de putere de mai puţin de 50 cp.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

dar nu le pun pentru ca nu pot struni masina! Dar, daca nu ai incercat si frane mai performante, e dificl sa faci diferenta doar din descriere! Am avut pe alta masina, frane stock. Foarte eficiente si rezistente la oboseala (mai ales in traficul ...civil). Dar, dupa ce am pus sistemul de la Brembo, imi parea ca o masina similara, stock, ....nu franeaza!!! Daca esti curios, o sa te las sa faci o proba! Oricum, masa masinii NU creste, deci are de oprit aceeasi masa de la aprox aceeasi viteza! Doar ca se va face ...altfel! Fireste, am in vizor si suspensia, care influenteaza SI franarea!

Rabdare, tinere! :)

Link to comment
Share on other sites

Am condus E39 520d, 525d am şi avut, 530d, 525i, 535i am, 540i (al lui Piratu') şi M5.

 

Pe aceeaşi caroserie normal că se simt ce frâne sunt mai performante, însă frânele de pe maşina mea sunt foarte performante, şi este şi normal din moment ce are 245 cp.

 

Frânele de pe 525d şi 520d frânează simţitor mai prost, însă şi demarajul este mult mai slab.

 

Pe ce maşină ai pus frâne Brembo?

 

Dacă e vorba de Fiat-ul menţionat pe pagina anterioară, nu prea e acelaşi lucru la BMW.

 

Îţi zic din experienţă.

Tata are un Fiat Bravo 1.9 diesel de 150 cp pe care-l mai conduc şi eu uneori.

 

Frânele şi suspensia de Fiat sunt oricum mult mai jos decât frânele şi suspensia unui BMW oarecare de 150 cp, deci e şi normal să crezi că nu frâna cu frânele stock pentru că într-adevăr nu frâna, nu e doar o impresie. :laugh:

 

Pentru maşinile non-premium, suspensiile şi frânele se pretează doar la un stil de conducere normal, în nici un caz sportiv sau măcar grăbit.

 

Faţă de maşina mea, Fiat-ul frânează mizerabil.

Dar maşina mea are frâne mari, pneuri pe 18, suspensie M, deci e normal.

Edited by Ciupanezu
Link to comment
Share on other sites

Pe...un umil Fiat Grande Punto! Asociate cu arcuri Eibach si amortizoare Bilstein, ofereau senzatii excelente!! Era o placere sa fugi cu el pe drumuri de munte (asfalatte, fireste!! :smile: ). La greutatea ei, asociata cu 140 CP, era o masinuta minunata!

In fine, vreau sa spun ca sunt posibilitati foarte mari de a tuna/imbunatati performantele unei masini, adica de a-ti produce multa placere cand o conduci! Nu trebuie neaparat sa mergi pe circuit cu ea!

Ca si informatie, pentru E90 (si alte modelele, fireste) exista inclusiv sistem ABS pentru curse, cu care-ti poti seta, independent, forta de franare pentru fiecare punte/roata. Dar , deja, astea sunt ..."fineturi"!!! Sau, sa mai vorbesc despre ECU Bosch, complet reprogramabil?

O sa mai postez diverse posibilitati si/sau modalitati de tunig. In AFARA de kit-uri exterioare, stopuri Dectane, si ..."angel-eyes"! :smile:

Link to comment
Share on other sites

Este normal sã existe ofertã pentru o sumedenie de produse atâta timp cât existã oameni dispuºi sã le cumpere.

 

Sper cã eºti de acord cu mine cã nu se comparã frânele ºi suspensiile stock de Fiat cu respectivele piese de BMW.

referitor la franele de competitie nu stiu daca in traficul de zi cu zi pot sa si arate adevarata valoare,adica probabil isi intra mai greu in temperatura si scartaie destul de urat pana se incalzesc.eu am recurs la discuri perforate si placute brembo dar fara a schimba etrierii.este diferenta,dar nu iti dai seama decat in cazul unor franari violente..sau in conditii de mers foarte sportiv..consider ca nu este necesara o upgradare decat in cazul unor cresteri substantiale ale puterii.

Link to comment
Share on other sites

Nu ma gandesc decat la situatia in care iti iese un prost in fata nu ai pe unde sa-l eviti si in astfel de momente orice metru in distanta de franare conteaza . Asa ca daca ai si poti sa cheltui bani pe un sistem de franare performant de ce sa nu o faci ? La o faza dasta daca te scapa si si-a amortizat investitia .

 

Si e36-ele din galati e cumva un m3 alb care la baza a fost albastru ? Ca urmaresc topicul dedicat masinii pe un alt site si este nebunie curata ce fac baietii aia .

Edited by Billy M
Link to comment
Share on other sites

referitor la franele de competitie nu stiu daca in traficul de zi cu zi pot sa si arate adevarata valoare,adica probabil isi intra mai greu in temperatura si scartaie destul de urat pana se incalzesc.eu am recurs la discuri perforate si placute brembo dar fara a schimba etrierii.este diferenta,dar nu iti dai seama decat in cazul unor franari violente..sau in conditii de mers foarte sportiv..consider ca nu este necesara o upgradare decat in cazul unor cresteri substantiale ale puterii.

 

Ai dreptate, IN PRINCIPIU, dar kit-ul de frane Performance NU ESTE dedicat competitiilor! Un kit de frane pentru COMPETITII este inutilizabil pe strada din doua motive: - temperatura la care franele lucreaza si ...zgomotul (disconfortul).

Un kit pentru circuit NU lucreaza in aceeasi gama de temperaturi ca unul pentru uz stradal. Temperatura discurilor (la unul de circuit) se invarte in jurul valorii de 100 grade si ajunge pana la 800. Un kit "de strada" lucreaza si la temperaturi negative!!! Deci, nu se poate utiliza pe strada!!

Despre disconfortul acustic al unui kit de strada, nu mai e cazul sa vorbesc; cunoasteti, multi dintre voi, cum scartaie, suiera etc cele de circuit!

Kit-ul de frane BMW Performance este format din discuri (otel) ventilate, srtiate si perforate (ajuta mult pe ploaie, la temperaturi ridicate etc), placute frana cu coeficient mai mare de frecare si rezistenta mai mare la temperaturi ridicate si etrieri cu 6 pistonase.

Link to comment
Share on other sites

Ai dreptate, IN PRINCIPIU, dar kit-ul de frane Performance NU ESTE dedicat competitiilor! Un kit de frane pentru COMPETITII este inutilizabil pe strada din doua motive: - temperatura la care franele lucreaza si ...zgomotul (disconfortul).

Un kit pentru circuit NU lucreaza in aceeasi gama de temperaturi ca unul pentru uz stradal. Temperatura discurilor (la unul de circuit) se invarte in jurul valorii de 100 grade si ajunge pana la 800. Un kit "de strada" lucreaza si la temperaturi negative!!! Deci, nu se poate utiliza pe strada!!

Despre disconfortul acustic al unui kit de strada, nu mai e cazul sa vorbesc; cunoasteti, multi dintre voi, cum scartaie, suiera etc cele de circuit!

Kit-ul de frane BMW Performance este format din discuri (otel) ventilate, srtiate si perforate (ajuta mult pe ploaie, la temperaturi ridicate etc), placute frana cu coeficient mai mare de frecare si rezistenta mai mare la temperaturi ridicate si etrieri cu 6 pistonase.

ma refeream la o upgradare cu frane racing in general,nu la kitul bmw performance.in rest,gand la gand. :rolleyes:

Link to comment
Share on other sites

referitor la franele de competitie nu stiu daca in traficul de zi cu zi pot sa si arate adevarata valoare,adica probabil isi intra mai greu in temperatura si scartaie destul de urat pana se incalzesc.eu am recurs la discuri perforate si placute brembo dar fara a schimba etrierii.este diferenta,dar nu iti dai seama decat in cazul unor franari violente..sau in conditii de mers foarte sportiv..consider ca nu este necesara o upgradare decat in cazul unor cresteri substantiale ale puterii.

 

Tu te referi la discurile ceramice.

Alea costĂŁ oricum foarte mult dacĂŁ sunt de calitate.

 

Nu ma gandesc decat la situatia in care iti iese un prost in fata nu ai pe unde sa-l eviti si in astfel de momente orice metru in distanta de franare conteaza . Asa ca daca ai si poti sa cheltui bani pe un sistem de franare performant de ce sa nu o faci ? La o faza dasta daca te scapa si si-a amortizat investitia .

 

Si e36-ele din galati e cumva un m3 alb care la baza a fost albastru ? Ca urmaresc topicul dedicat masinii pe un alt site si este nebunie curata ce fac baietii aia .

 

Tot conducerea preventivĂŁ salveazĂŁ ziua.

PoÞi avea cele mai performante frâne, tot faci accident dacã eºti teribilist.

Evitarea unui accident Þine În primul rând de viteza cu care te deplasezi.

Link to comment
Share on other sites

chiar daca ne am indepartat putin de topic consider ca pe langa frane performante,adaptarea vitezei etc. un factor determinant in evitarea unui accident este experienta personala a fiecaruia,scoala vietii :rolleyes: ,modul in care reactioneaza in situatii limita..intr un cuvant sangele rece.cine conduce mult stie despre ce vorbesc.poti sa conduci preventiv toata viata si sa vina un bou de pe contrasens sa se urce pe tine..conteaza reactia de moment,chestie care nu se invata nicaieri.cunosc multe cazuri de accidente care puteau fi evitate daca omu nu se pierdea..
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.