Jump to content

Problema relanti


bogdan-cta

Recommended Posts

Am dat de o problema ciudata la 320d nfl, un simptom des intalnit, dar 'invers'. De ex: in trafic, la semafor sau cand sta pe loc (deci cu rotile oprite) mersul la relanti oscileaza 'in jos'. Ca sa fac o aproximatie, de la 820rpm unde sta in mod normal, scade la 700rpm sau cam asa ceva. Niciodata nu s-a dus la 500. Nu e suparator, dar caderile au inceput din ce in ce mai des, fapt care genereaza si vibratii putin atipice si devine ingrijorator zic eu. Concomitent cu aceste caderi, pe timp de noapte se observa si o usoara scadere in intensitate a luminilor din interior (cateodata). Firesc as spune eu, dar la aceeasi masina apare un alt simptom: faza scurta 'da flash-uri' din cand in cand, fara o logica; nu se poata pune pe seama vreunei alte disfunctionalitati si nu are legatura cu momentele cand scare relantiul. Probabil ca aici ar fi multe motive, dar nu-mi pot imagina unul acum. S-a sugerat ca SYSTEM-RESSURE SENSOR ar fi o posibila problema. Stiu ca in cel mai rau caz, ar fi pompa de motorina razna, dar exclud deocamdata posibilitatea asta deoarece motorul porneste bine in orice fel de conditii meteo, si pe drum se comporta asa cum trebuie - adica raspunde bine la acceleratie, consumul e in limite rezonabile, etc. Daca s-a confruntat cineva cu o problema similara, sau a auzit de ceva la fel, il rog sa ma ajute sa rezolv si eu.

Multumesc.

Link to comment
Share on other sites

Cand se vorbeste de oscilatii ale motorului,prima si prima data trebuie sa-ti vina in minte cel putin 3 lucruri:debitmetrul,lambda si valva PCV;apoi incepi sa te gandesti si la altele cum ar fi regulatorul de relanti,injectoare,bobine,senzori de tot felul,etc etc. Deci sunt o "infinitate" de probleme pe tema oscilarii turatiei motorului. Trebuie s-o bagi pe un tester,sa vezi ce eroare/erori iti da si apoi ii spui mecanicului sa se apuce de treaba. :thumbsup:
Link to comment
Share on other sites

Cand se vorbeste de oscilatii ale motorului,prima si prima data trebuie sa-ti vina in minte cel putin 3 lucruri:debitmetrul,lambda si valva PCV;apoi incepi sa te gandesti si la altele cum ar fi regulatorul de relanti,injectoare,bobine,senzori de tot felul,etc etc. Deci sunt o "infinitate" de probleme pe tema oscilarii turatiei motorului. Trebuie s-o bagi pe un tester,sa vezi ce eroare/erori iti da si apoi ii spui mecanicului sa se apuce de treaba. :thumbsup:

 

La tester a fost de 2 ori. Nu are erori in memorie, iar valorile citite in timp real sunt in parametrii. Problema e nu a facut nimic cat a stat la testat; prima data cateva minute iar a doua oara cam 20min.

Spune-mi insa te rog ce este valva PVC si unde este montata pe motor. Este cred una din acele probleme care se rezolva prin eliminare.

Multam.

Link to comment
Share on other sites

Prima data, pana sa te apuci sa cauti dupa alte piese, verifica sa nu traga cumva aer fals.

Ma deruteaza insa faptul ca in mers se comporta normal. Good point insa. O sa verific galeia de admisie sa nu fie vreo piulita slabita in prima faza; a fost scoasa pt curatare nu de mult, si ... nu se stie.

Link to comment
Share on other sites

Simptomele astea aveau loc şi înainte să dai galeria de admisie jos?

Inclin sa cred in proportie de 70% ca nu. E dificil sa-mi amintesc exact, pentru ca nu au aparut imediat; la inceput foarte rar, iar acum destul de des. In schimb, faza cu flash-urile pe faza scurta e de mult.

Edited by bogdan-cta
Link to comment
Share on other sites

Deci: la galeria de admisie, lipseste ultimil surub, al 8-lea. Probabil ca berbecul care a umblat l-a scapat in scut pentru ca e cam incomoda pozitia de strngere. O sa caut maine la dezmembrari si-l pun la loc. Nu stiu insa daca sa spun pe seama asta, distanta de la al 7-lea fiind mult prea mica.
Link to comment
Share on other sites

Am un e46 1.8d 2004 intampin o problema asemanatoare ,in mometul in care o scot pe liber ,sa zicem ca sunt la o turatie de 2,500rpm si in loc sa se opreasca la relanti acul pe la 900 de rpm se duce undeva mai jos acul,in unele cazuri chiar imi moare motorul daca nu moare se ridica imediat la 900rpm daca a mai intalnit cineva problema va rog sa ma ajutati.Multumesc
Link to comment
Share on other sites

Pentru bogdan, inainte de a curata masoara-l, si senzorul si alimentarea lui, nu stiu exact tensiunea dar ma uit in TIS si iti dau raspunsul, daca nu ai raspuns pozitiv dupa masurare inlocuiel cu unul SH. Pentru carbon problema ta este mai mult de la debitul de aer, cauta un debitmetru asemanator si fa proba, sau incearca sa scoti mufa dar nu am garantia ca va merge.
Link to comment
Share on other sites

Florinkim, merci. Ma ocup astazi si postez. In alta ordine de idei, nu sunt sigur ca am verificat toate locurile pe unde ar putea sa traga aer fals. Eu m-am uitat la admisie si furtune. Stii vreo metoda mai eficienta de masurare? ( gen Dacia; puneam mana pe carburator, si daca nu se oprea inseamna ca tragea aer fals. parca :)

 

Si sa nu uit. Exista vreo legatura cu clima? In sensul in care am observat ca daca opresc climatronicul de tot, (stins), parca nu mai face. Sunt nebun eu, sau chiar e ceva.

P.S. Nu ma supar daca cineva imi spune ca da, daca-mi indica si locul unde trebuie sa umblu sa remediez.

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.