Jump to content

Noi motorizari bmw supraalimentate


ionut_marius

Recommended Posts

Se pare ca noile motorizari bmw vor porni de la o cilindree de 1500cm, 3 cilindri si se vor termina cu V8 in cazul motoarelor de cel putin 4000cm.

 

Lista motorizarilor pt seria 1

 

116i 1.5 136cp

118i 1.5 156cp

120i 2.0 184cp(se pare ca acesta va fi aspirat)

125i 2.0 218cp

130i 2.0 245cp

135i 3.0 320cp

--------------

116d 1.5 122cp

118d 1.5 150cp

120d 2.0 184cp

123d 2.0 204cp

 

Sursa Autobild.

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca aleg un drum bun spre supraalimentare, taxe mai mici, emisii, consum, dar usor usor isi pierd din traditie si se indreapta doar spre marketing. De ex motorul de 2.0litri M20 6L, M50 6L, M52 6L, M54 de 2.2 tot 6L dupa care au trecut la 4 cilindri, si acum vor sa faca motoare in 3???

 

O fi el BMW, dar m-ar trece fiori sa ridic capota "noului meu 118i" si sa vad un motor de matiz turbo. De ce nu un 2.0i 6L turbo de 280-300CP sa echipeze vreun 120iS sau 320iS? VW sunt in stare sa faca 2.0TSI pentru GOLF R cu 270CP si 1.4TSI cu 180CP( 4 cilindri) si BMW nu?.

 

Baietii astia nu mai pun suflet cand fac masini, le-au luat banii mintile, pacat...

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca aleg un drum bun spre supraalimentare, taxe mai mici, emisii, consum, dar usor usor isi pierd din traditie si se indreapta doar spre marketing. De ex motorul de 2.0litri M20 6L, M50 6L, M52 6L, M54 de 2.2 tot 6L dupa care au trecut la 4 cilindri, si acum vor sa faca motoare in 3???

 

O fi el BMW, dar m-ar trece fiori sa ridic capota "noului meu 118i" si sa vad un motor de matiz turbo. De ce nu un 2.0i 6L turbo de 280-300CP sa echipeze vreun 120iS sau 320iS? VW sunt in stare sa faca 2.0TSI pentru GOLF R cu 270CP si 1.4TSI cu 180CP( 4 cilindri) si BMW nu?.

 

Baietii astia nu mai pun suflet cand fac masini, le-au luat banii mintile, pacat...

de acord.nu e vorba numai de bani,ratiuni de ecologie,asta i trendul acum..in cativa ani un v8 sau v12 aspirat vor fi pura istorie..si ce istorie..pacat

Link to comment
Share on other sites

Vor avea si motoare clasice cu siguranta pentru fani, insa asta e viitorul, progresul etc.

mi as dori sa fie asa, insa cred ca motoarele clasice vor ramane numai pe masini clasice ...viitoarele modele m se pare ca vor fi turbo.in fond pe undeva e de inteles,la acest capitol s a scos cam tot ce se putea scoate din aspirate,iar concurenta directa a recurs de mult la turbo sau compresoare.. :pardon:

Link to comment
Share on other sites

Mie mi-ar parea rau ca peste cativa ani,sa citesc prin media cum ca motoarele V8,V10,V12,au fost...dar au fost,insa nu mai sunt,e doar o amintire....

Din cauza unor mahari la nivel mondial,cred ca in curand vom circula DOAR cu chichirite si jucarii de max 2.0l si max 4 cilindri(deja in romanica se impune acest lucru cu forta pot sa zic),pe motiv ca celelalte motoare polueaza. Asta e,mai bine ma nasteam in anii '50,cred ca ar fi fost mult mai bine! :twitch:

Link to comment
Share on other sites

Ma gandesc ca aleg un drum bun spre supraalimentare, taxe mai mici, emisii, consum, dar usor usor isi pierd din traditie si se indreapta doar spre marketing. [...]

 

Adica isi pierd traditiile pentru ca se indreapta spre supra-alimentare? Ma indoiesc, BMW are mare traditie in motoarele turbo. BMW in anii 80 a reusit sa scoata in calificari la F1 peste 1300 cai putere dintr-un motor de 1,5l. N-au uitat niciodata de turbo, doar pentru ca n-a fost nevoie de el, nu l-au pus pe planseta pana de curand.

Link to comment
Share on other sites

Adica isi pierd traditiile pentru ca se indreapta spre supra-alimentare? Ma indoiesc, BMW are mare traditie in motoarele turbo. BMW in anii 80 a reusit sa scoata in calificari la F1 peste 1300 cai putere dintr-un motor de 1,5l. N-au uitat niciodata de turbo, doar pentru ca n-a fost nevoie de el, nu l-au pus pe planseta pana de curand.

care dracu traditie?Pai Subaru sau Audi sau Mitsubishi ce naiba mai sunt?Nu mai zic de VW.BMW a avut asa:

-motorul turbo din F1 facut pentru ca asa erau regulamentele atunci

-motorul de pe E23 745i

-motorul de pe 2002 turbo care la fel nu a stat mult in productie(oricum numarul de exemplare produse a fost estrem de mic)

acum sunt motoarele turbo facute in ultimii ani de care nu am auzit lucruri bune.

daca stau bine sa ma gandesc chiar la un moment dar cineva de la BMW afirma ca nu fac motoare turbo deoarece nu sunt destul de rafinate(aici aveau dreptate primele motoare turbo nu erau cine stie ce)

Vrem nu vrem BMW e o companie si scopul lor este sa faca profit,asa ca daca piata cere motoare turbo atunci motoare turbo vor da,si masini electrice si modele cu tractiune fata.

Edited by alex230ro
Link to comment
Share on other sites

Adica isi pierd traditiile pentru ca se indreapta spre supra-alimentare? Ma indoiesc, BMW are mare traditie in motoarele turbo. BMW in anii 80 a reusit sa scoata in calificari la F1 peste 1300 cai putere dintr-un motor de 1,5l. N-au uitat niciodata de turbo, doar pentru ca n-a fost nevoie de el, nu l-au pus pe planseta pana de curand.

 

 

Nu ca se indreapta spre supra-alimentare, ca reduc din ce in ce mai mult nr. cilindrilor. BMW e o marca premium, dar in ultima vreme ii intereseaza numai costurile de productie, ca o idee, ma gandesc ca au facut 1.5l in 3 cilindri ca un 2.0 in 4 cilindri - 1 cilindru (2000cmc-500cmc= 1500cmc), deci fiecare cilindru are 500cmc -> 1500 3cil, 2000 4cil, 3000 6cil. Nu ar fi prima oara cand fac acest lucru, motorul de pe 318TDS era de fapt un 2.5TDS cu 2 cilindri "amputati", dar macar era in 4, puteau si 1.5ul` respectiv sa-l faca in 4 dar au recurs la varianta mai ieftina.

Link to comment
Share on other sites

Traditie netraditie,era nevoie sa tina pasul cu concurenta,un motor aspirat tine cu greu pasul comparativ cu unul turbo.

 

pana la urma nu este atat de rau

 

2.0 245cp dezvolta 350Nm/1250rpm (cuplu urias)

3.0 320cp dezvolta 450Nm/1300rpm

 

motorul de 2000cm si 245cp pus pe x1 sprinteaza de la 0-100km/h in 6.1s si se lauda cu un consum mediu de doar 7.9L,deci un seria 1 cu ac motor va cobora sub 6s.

Link to comment
Share on other sites

Te ia cu ameteala cand vezi ce puteri se vehiculeaza pe aici.

Stau si ma intreb, oare pentru atata putere nu e si vreo solutie pentru descongestionarea traficului?

 

Degeaba ai putere daca nu ai ce face cu ea, din pacate.

 

Intr-o tara fara autostrazi,cu drumuri nationale aglomerate,cu soferi necivilizati,care accelereaza atunci cand ii depasesti,motoarele puternice sunt binevenite.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

e vorba de bani, taxe, asigurare, consum poluare. Pana la urma mie si comparatiile gen motorul de la bmw de 3l scoate 200 de cai si ala de la audi sau mercedes scoate 190. Pana la urma nu are rost, corect e sa compari ce cumperi de la BMW cu 50k euro si ce cumperi de la audi, Mercedes. etc, ca pret de baza la diverse variante de motorizare. pai daca cu 50k intru la motorul V8 la audi, nu mai pot eu de BMW ca are nus tiu ce mtor de 3L cu aceasi putere.

E mai putin importanta ca sunt 15-20 de cai diferenta, mai important e pretul de pornire la o varainta de mtorizare decenta. Cel putin asa vad eu lucrurile.

BMW trrebuia sa fac asta de mult, asta e tendinta. Motoarele aspirate fac fata la turbo, cu conditia sa fie suficient de mari :) . pana la urma ce te intereseza daca unul are 3l si un 2L, daca au performante asemanatoare si pret de pornire apropiat ?

. Si asa ajungi la costuri legate de cilindree, taxe, impozite,. clasa de asigurari etc, unde un motor de cilindree mai mica e in general favorizat. Si nu numai in Romania, si in multe alte state europene, impozitul e legat de normal de poluare si cilindree. Consumul urban e de regula mai mic. E o chestie buna.

 

.

 

 

Link to comment
Share on other sites

Traditie netraditie,era nevoie sa tina pasul cu concurenta,un motor aspirat tine cu greu pasul comparativ cu unul turbo.

 

Pai sa tina pasul nici o problema,insa asta nu inseamna ca tre sa si devina la fel ca si concurenta!

Bmw in ultimii ani a cam inceput sa-si piarda din farmec si sa devina tot mai comercial.Pana si tampenia cu motoarele detunate de 2.5i(motor de 3.0L) si 2.5d(3.0L).Acum nu mai exista motorizari de mijloc(care aveau un raport consum/putere/taxe foarte bun),adica ori iti iei de 2.0L ori de 3.0L si toate astea pt a reduce costurile,aceleasi motoare cu puteri diferite insa ce au castigat ei la productie au pierdut la vanzari.

Sa nu-mi spuna mie cineva ca cei de la bmw nu sunt in stare sa proiecteze un 2.5 L6 aspirat de 250-270cp(atata timp cat un 2.0i 4cil. aspirat de pe 320si wtcc dezvolta aproape 280cp) sau un 2.5 L6 Turbo de 300cp> ori un 3.0 L6 Turbo de aproape 400cp atata timp cat un motor de 3.8 turbo de la porsche dezvolta in prezent peste 600cp si sunt in continuare extrem de fiabile.

Insa nu,cei de la bmw in goana dupa profit si scaderea costurilor de productie vor sa indese sub capota motoare de ascutitori pt ca proiectarea de motorizari noi si diferite costa bani iar bmw a devenit o marca extrem de comerciala care s-ar vinde indiferent de ce ar oferi.

Tare-mi e ca pe viitor toate motorizarile vor fi la fel dar cu puteri diferite si placere zero.

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

Pai cu vechile motoare aspirate cam pierdeau teren in fata concurentei,de ce nu se apuca sa faca 2.5 L6 aspirat de 270cp,nu stiu probabil exista un motiv la mijloc,probabil fiabilitatea.

 

Asta cere piata,motoare cat mai mici(pt taxe si consum)dar in ac. timp putere cat mai mare si cuplu la turatii joase.

 

Acum varianta de mijloc va fi 2.0 245cp,350Nm/1200rpm,cu siguranta nu va avea un sunet mai placut decat un L6 dar va pune cu botul pe labe orice 2.5 aspirat de strada,in ac timp fiind si mult mai economic.

Link to comment
Share on other sites

Pai sa tina pasul nici o problema,insa asta nu inseamna ca tre sa si devina la fel ca si concurenta!

Bmw in ultimii ani a cam inceput sa-si piarda din farmec si sa devina tot mai comercial.Pana si tampenia cu motoarele detunate de 2.5i(motor de 3.0L) si 2.5d(3.0L).Acum nu mai exista motorizari de mijloc(care aveau un raport consum/putere/taxe foarte bun),adica ori iti iei de 2.0L ori de 3.0L si toate astea pt a reduce costurile,aceleasi motoare cu puteri diferite insa ce au castigat ei la productie au pierdut la vanzari.

Sa nu-mi spuna mie cineva ca cei de la bmw nu sunt in stare sa proiecteze un 2.5 L6 aspirat de 250-270cp(atata timp cat un 2.0i 4cil. aspirat de pe 320si wtcc dezvolta aproape 280cp) sau un 2.5 L6 Turbo de 300cp> ori un 3.0 L6 Turbo de aproape 400cp atata timp cat un motor de 3.8 turbo de la porsche dezvolta in prezent peste 600cp si sunt in continuare extrem de fiabile.

Insa nu,cei de la bmw in goana dupa profit si scaderea costurilor de productie vor sa indese sub capota motoare de ascutitori pt ca proiectarea de motorizari noi si diferite costa bani iar bmw a devenit o marca extrem de comerciala care s-ar vinde indiferent de ce ar oferi.

Tare-mi e ca pe viitor toate motorizarile vor fi la fel dar cu puteri diferite si placere zero.

 

 

100% de acord. Inca nu-mi pot scoate din cap ideea de 3 pistoane pe BMW... nu pot...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.