Jump to content

Baterie seria 3 E90


THX-1

Recommended Posts

Salutare,

Se pare ca bateria mea cam da semne de oboseala in ultima vreme intrucat pe bord mi s-a aprins de cateva ori martorul in forma de acumulator si cu titlul "low battery".Bateria este cea originala din fabricatie(din03/ 2007) si anume Bmw-Varta 12V 70Ah 570A(EN).De mers cred ca mai merge si anul asta insa la iarna viitoare s-ar putea sa-mi faca surprize,asa ca m-am gandit sa cumpar una noua in viitorul apropiat.Bun,baterii Varta am cam gasit pe la diferite firme,de schimbat stiu cum se schimba insa am cateva nelamuriri:

1-Trebuie neaparat baterie OEM bmw sau pot pune pe producator- Varta cu aceleasi specificatii?(pt ca banuiesc ca OEM e dublu la pret)

2-Ce dimensiuni mai exact are bateria mea pt ca altfel e posibil sa nu incapa(sistemul de prindere are si capsa pirotehnica si este foarte fix),asa cu aproximatie din ce-am reusit sa bag o ruleta pe langa are undeva pe la 270-280x175-180x175-180 mm.

3-Am citit si pe alte forumuri pe-afara ca dupa inlocuirea bateriei trebuie pus testerul si facuta o recodare altfel e posibil ca sistemul masinii sa nu recunoasca bateria iar alternatorul sa nu o incarce+erori.A mai schimbat cineva la E90?,dc da,cum a facut,ce baterie a pus,pret,etc..?

4-Bateria originala am vazut ca are un furtun mic de scurgere ce intra in ea pt surplusul de acid,gasesc baterie varta aftermarket compatibila cu asa ceva?

5-Daca pun o baterie un pic mai puternica in loc de 70Ah sa zicem 77Ah e vreo problema?Care ar fi avantajul?

 

Va multumesc,am sa atasez si niste poze:

post-5474-0-89544100-1298840752_thumb.jpg

post-5474-0-90169500-1298840773_thumb.jpg

Link to comment
Share on other sites

Salut,eu am ramas acu cateva zile in parcare la selgros fara baterie (si a mea avea vreo 5 ani) si cand am iesit nu a mai vrut sa porneasca.Am incercat cu cabluri si nu a vrut sa mai porneasca asa ca am intrat in selgros si am cuparat o baterie noua Bosch de 80ah.Am masurat bateria mea inainte care avea 30cm fix.Am luat baterie si am schimbat-o iar masina a pornit instant dupa.Nu am reprogramat computerul si nici nu a dat eroare.Bateria bosch pe care am luat-o are gaura pentru furtun.Eu zic sa pui tot de 70ah ca sa nu ai probleme (erori) si recomand varta sau bosch.
Link to comment
Share on other sites

Bateria am schimbat-o si eu prin decembrie.Am pus Varta de 85ah,pe original sunt la 80 respectiv 90ah pt modelul meu.Trebuie inregistrata bateria in calculatorul masinii dar cele care nu sunt originale nu merg,asta a fost raspunsul celor de la Bavaria cand am fost sapt trecuta pe la ei.Eroare in bord nu mi-a aparut dar am inteles ca o incarca mai mult sau mai putin daca nu este inregistrata,adica o sa tina mai putin.
Link to comment
Share on other sites

Asa este,am stat zilele astea si m-am documentat putin,am luat chiar si legatura cu persoane care lucreaza in domeniu si se pare ca electronica de pe noile modele Bmw este mult mai complicata decat pare,chiar si schimbul unei baterii nu mai este ce-a fost.Pentru a schimba bateria la noile modele este neaparat nevoie de o recodare(mai exact inregistrarea noii baterii cu ajutorul testerului):

 

Explicatie: Calculatorul masinii comanda Alternatorului sa incarce bateria in functie de gradul de uzura(vechime,putere).In asa fel incat dc bateria este slabita alternatorul va incarca mai mult pt a compensa lipsa de putere- respectiv mai putin dc bateria este buna.Daca se inlocuieste bateria veche cu una noua iar dupa inlocuire cea noua nu este inregistrata si nu se face resetarea,calculatorul nu va sti ca este vorba de o baterie noua iar alternatorul va ramane la regimul vechi de lucru ceea ce va duce la supraincarcarea bateriei noi si implicit la scurtarea vietii acesteia sau ATENTIE! in cel mai rau caz la explodarea bateriei si arderea circuitului electric .Sunt cateva cazuri de persoane care au patit-o pe alte forumuri cum ar fi aici: AICI .

Cum electronica de pe bmw este foarte sensibila si complicata este recomandata folosirea bateriilor OEM pentru evitarea unor eventuale erori sau defectiuni.

Pretul nu este cu mult mai mare de ex: o Varta/Bosch Silver de 70Ah pt masina mea costa aprox 460ron iar una OEM la magazin de piese ori(pe forum ex: Grozadan) 670ron deci pt o diferenta de doar 210 ron nu prea merita riscul.

Totodata este bine de stiut ca bmw foloseste 2 tipuri de baterii si anume cele ALBE normale Lead-Acid(Plumb-Acid) si cele NEGRE AGM(Absorbent Glass Mat) cu electrolit imobilizat si valve regulatoare folosite se pare(nu sunt foarte sigur) la modelele cu EfficientDynamics.

 

Si aici o lista cu tipurile de baterii pt E90/91/92/93 non-facelift(2005-2007) :

318i/320i-46Ah

325i/330i/335i-70Ah

318d/320d-80Ah

325d/330d/335d-90Ah

 

Iar aici un link foarte util cu explicatii mai amanuntite:

 

http://autobahnperfo...WBatteries.aspx

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Eu am inlocuit bateria la un service normal, unde merg mereu si nu am recodat-o.

Mai mult, au schimbat bateria cu masina "sub tensiune" ca sa nu pierd datele din radio-cd, etc.

Totul merge aparent bine.

Unde sa o recodez? Se poate face la orice service cu diagnoza? E ceva simplu (gen 2 click-uri), ieftin?

Am alte prioritati zilele astea, dar nu vreau nici sa o las asa daca "ARDE".

 

Voi, cei care ati inlocuit bateria pana acum, ati recodat-o dupa schimbare?

@tzucul, ai de gand sa o recodezi?

Edited by Adrian M
Link to comment
Share on other sites

Unde sa o recodez? Se poate face la orice service cu diagnoza? E ceva simplu (gen 2 click-uri), ieftin?

Am alte prioritati zilele astea, dar nu vreau nici sa o las asa daca "ARDE".

 

In principiu da,e bine totusi sa aiba un aparat serios gen DIS,Autologic,etc..nu orice laptop cu soft piratat sau cine stie...

Totodata am inteles ca trebuie setat tipul bateriei(AGM sau Lead-Acid) cu testerul exemplu: 90Ah AGM, 90Ah, 80Ah AGM, 80Ah, 70Ah AGM, 70Ah, 55Ah, and 46Ah.

Link to comment
Share on other sites

Nu o recodez!Daca explodeaza nu mai imi iau bmw!

 

Aceeasi chestie este si la modelele noi Audi si noile modele VAG iar in curand va fi la mai toate marcile auto.

Acest sistem nu face altceva decat sa protejeze sistemul electric,consumatorii,alternatorul si bateria,adica fiecare componenta va functiona atat cat trebuie fara pierderi de energie aiurea sau fluctuatii ale tensiunii.Adica pierderi minime pentru un ciclu de viata mai lung.Asta este un pas in noua era a tehnologiei auto,nu ai ce sa faci.

Edited by THX-1
Link to comment
Share on other sites

Salutare,

Se pare ca bateria mea cam da semne de oboseala in ultima vreme intrucat pe bord mi s-a aprins de cateva ori martorul in forma de acumulator si cu titlul "low battery".Bateria este cea originala din fabricatie(din03/ 2007) si anume Bmw-Varta 12V 70Ah 570A(EN).De mers cred ca mai merge si anul asta insa la iarna viitoare s-ar putea sa-mi faca surprize,asa ca m-am gandit sa cumpar una noua in viitorul apropiat.Bun,baterii Varta am cam gasit pe la diferite firme,de schimbat stiu cum se schimba insa am cateva nelamuriri:

1-Trebuie neaparat baterie OEM bmw sau pot pune pe producator- Varta cu aceleasi specificatii?(pt ca banuiesc ca OEM e dublu la pret)

2-Ce dimensiuni mai exact are bateria mea pt ca altfel e posibil sa nu incapa(sistemul de prindere are si capsa pirotehnica si este foarte fix),asa cu aproximatie din ce-am reusit sa bag o ruleta pe langa are undeva pe la 270-280x175-180x175-180 mm.

3-Am citit si pe alte forumuri pe-afara ca dupa inlocuirea bateriei trebuie pus testerul si facuta o recodare altfel e posibil ca sistemul masinii sa nu recunoasca bateria iar alternatorul sa nu o incarce+erori.A mai schimbat cineva la E90?,dc da,cum a facut,ce baterie a pus,pret,etc..?

4-Bateria originala am vazut ca are un furtun mic de scurgere ce intra in ea pt surplusul de acid,gasesc baterie varta aftermarket compatibila cu asa ceva?

5-Daca pun o baterie un pic mai puternica in loc de 70Ah sa zicem 77Ah e vreo problema?Care ar fi avantajul?

 

Va multumesc,am sa atasez si niste poze:

 

 

Si eu am schimbat toamna trecuta bateria (tot e90 325i am ), am luat una Varta initial, aceeasi putere etc, am puso pe masina si nu am mai putut pune nici cum capacul ala de plastic peste, ca era prea inalta bateria(defapt bornele ieseau m mult inafara, si am duso inapoi , am comandat una originala si am schimbato singur , fara nici un codat si softat si etc , nu necesita asa ceva, te asigur (cel putin a mea nu a necesitat)

Link to comment
Share on other sites

1-Trebuie neaparat baterie OEM bmw sau pot pune pe producator- Varta cu aceleasi specificatii?(pt ca banuiesc ca OEM e dublu la pret) - EU AM PUS ROMBAT SI MERGE FFF BINE, N-AM PORNIT MASINA 2 SAPT SI A LUAT-O DIN PRIMA, SUPER BINE, CAND AM PORNIT-O :)

 

 

2-Ce dimensiuni mai exact are bateria mea pt ca altfel e posibil sa nu incapa(sistemul de prindere are si capsa pirotehnica si este foarte fix),asa cu aproximatie din ce-am reusit sa bag o ruleta pe langa are undeva pe la 270-280x175-180x175-180 mm. - NU STIU CE DIMENSIUNI ARE A TA BATERIE...DAR VEZI CA AI PE CARE O IEI SA FIE CAM LA FEL :)

 

 

3-Am citit si pe alte forumuri pe-afara ca dupa inlocuirea bateriei trebuie pus testerul si facuta o recodare altfel e posibil ca sistemul masinii sa nu recunoasca bateria iar alternatorul sa nu o incarce+erori.A mai schimbat cineva la E90?,dc da,cum a facut,ce baterie a pus,pret,etc..? - PROSTII, MIE MI-A SCHIMBAT-O UN PRIETEN, TIMP IN CARE MASINA PRIMEA CURENT DE LA ALTA MASINA...PRIN CABLURI DE ALEA ELETRICE...

 

4-Bateria originala am vazut ca are un furtun mic de scurgere ce intra in ea pt surplusul de acid,gasesc baterie varta aftermarket compatibila cu asa ceva? - ASTA NU STIU...EU TI-AM ZIS, AM PUS ROMBAT SI E SUPER OK :)

 

5-Daca pun o baterie un pic mai puternica in loc de 70Ah sa zicem 77Ah e vreo problema?Care ar fi avantajul? - NU E NICIO PROBLEMA, E CHIAR MAI BINE :)

Link to comment
Share on other sites

 

 

5-Daca pun o baterie un pic mai puternica in loc de 70Ah sa zicem 77Ah e vreo problema?Care ar fi avantajul? - NU E NICIO PROBLEMA, E CHIAR MAI BINE :)

 

nu ai mari avantaje , teoretic alternatorul e setat pe 70 Ah si atat va incarca . Deci vei rula in regim de 70 Ah ceea ce e suficient . Nu cred ca afecteaza viata bateriei prea mult .

Link to comment
Share on other sites

......Iar aici un link foarte util cu explicatii mai amanuntite:

 

http://autobahnperfo...WBatteries.aspx

Sa inteleg din acel link faptul ca daca am E90 anul 2005 nu are acel sistem inovator care necesita si recodare ?

 

"Models that require battery registration:

 

2002 and newer 7-series E65/66 chassis

2003 and newer 6-series E63/54 chassis

2004 and newer 5-series E60/61 chassis

2006 and newer 3-series E90 E91 E92 AND E93 CHASSIS

2007 and newer X5 series E70 chassis

2008 and newer X6 series E71 chassis "

Link to comment
Share on other sites

Citez din ce scrie si pe real oem:

 

""If the vehicle is equipped with an IBS

(Intelligent Battery Sensor), the

battery must be registered via the

diagnostic system (ISTA); this process

also registers the battery with the

vehicle's on-board electrical system.""

Link to comment
Share on other sites

indiferent ce baterie se pune, trebuie resetat IBS, daca se mod amp nominal, trebuie recodata valoarea, daca se schimba din normala in agm sau invers trebuie codat tipul, daca nu se face nimic din toate astea exista toae sansele sa nu functioneze/sa moara repede noua baterie
Link to comment
Share on other sites

  • 8 months later...

Eu am inlocuit bateria la un service normal, unde merg mereu si nu am recodat-o.

Mai mult, au schimbat bateria cu masina "sub tensiune" ca sa nu pierd datele din radio-cd, etc.

Totul merge aparent bine.

Unde sa o recodez? Se poate face la orice service cu diagnoza? E ceva simplu (gen 2 click-uri), ieftin?

Am alte prioritati zilele astea, dar nu vreau nici sa o las asa daca "ARDE".

 

Voi, cei care ati inlocuit bateria pana acum, ati recodat-o dupa schimbare?

@tzucul, ai de gand sa o recodezi?

 

In lista ta pt 318d apare baterie de 80Ah.

Intrebarea mea este urmatoarea:

 

Bateriile sunt aceleasi pentru masini cu Clima/ faruri normale/navi/incalzire scaune/sunet prologic vs masini cu xenon, fara navi si incalzire in scaune si cu sistem audio standard?

 

Vreau sa imi pun un sist audio de 4x50 + 2x100 RMS si imi e sa nu raman cu ea in drum... [amplif are 4x60 + 1x250W RMS in 4Ohm si 4x90 + 1x320W RMS in 2 ohm si 2 sigurante de 30A]

Edited by kristal_madness
Link to comment
Share on other sites

  • 3 years later...
Salut,acel furtunas se numeste capsa pirotehnica iar majoritatea bateriilor din ziua de azi o au(in laterale),cat despre inlocuirea bateriei la e90 cel putin al meu(non facelift 320d optiuni navi,xenon si un retrofit hifi alpine) am montat o varta model F17 acum un an iar recodarea am facut-o la un BOSCH CAR si sunt super incantat ,exista optiunea de a pune si mai mare(de amperaj) masina are in configuratie optiunea de a edita datele noii baterii cand se monteaza si bineinteles asa computerul masinii o va vedea ca pe o baterie noua si o va incarca ca atare nu ca pe cea veche Edited by black_emu
Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Loading...
  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...

Important Information

Prin folosirea acestui site, sunteti de acord cu Terms of Use. Gasiti aici Guidelines. Politica de cookies: We have placed cookies on your device to help make this website better. You can adjust your cookie settings, otherwise we'll assume you're okay to continue.